[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:52

kiki1976 schreef:
Jeetje wat zijn er veel toch niet drachtig, balen zeg!
Geeft me geen goede moed.......

Ik zal wel heel erg balen als Bo niet drachtig is. Had heel graag een Ryon veulen gehad.
Nog 2 nachtjes slapen en dan scannen.

Wie is er trouwens mee bekend.
Bo staat altijd in de paddock met een andere wat dominantere merrie. Buiten dat ook nog eens eentje met weinig respect en erg lomp.
Sinds 2 dagen plast die dus steeds over de mest van Bo heen.
Dit doet ze overigens niet omdat ze bang is voor spetters hahah, wat piest ook net zo makkelijk bij de hooibak (letterlijk als ze staat te vreten) op het straatje, net als mesten.
Op het land staan ze ook samen met nog een andere merrie en ruin, maar daar zondert ze zich juist iets meer af van de rest. Is ze veel geresereerder

Eum dit doet bij mij de hengst als hij de merrie wei ingaat. Hoopjes ruiken en er klein beetje over plassen. Mijn merries nog nooit zien doen...

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:53

pretty schreef:
Jolandje de moeder is Diamond Horseshoes Cleopatra (of zoiets :o ).

oja, die heb ik gezien, een heel klein schattig palominootje, zij was eigenlijk te koop, wij gingen naar haar kijken en ik viel toen als een blok voor Glowy :D , dus niet Noor( zo werd ze genoemd) maar Glowy gekocht

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:58

XAppel heelijk de paarde aan huis te hebben joh.

Fotsy jij hebt helemaal het luxe met ruimte over!

Cubalibre is dit ook wat je stiekem gehoopt ha?

Manda jij hebt ook zulke knappe paardjes!

Woogy je hebt plannen genoeg, hopen dat niets in de war word geschopt :j .

Jep marije wanneer je op gaat tellen is pas beroerd ha ha.

Starwien jullie zijn toch al prachtig op weg.
Geniet er ook van je :)

Spannend luna mogelijk is het begin dadelijk afgerond en kan je paardje lekker naar huis!

Cynthia op naar een goed eind hoe die ook mag zijn.

Pretty nou zou een flinke glijpartij in je stalpad kunnen worden. _/-\o_

Bellarose heel veel sterkte voor je oma en de naasten en jou met het herstel,
hopelijk hersteld je oma sneller en beter dan verwacht!

Kiki ik begrijp je angst volledig bbrrr krijg er ook de zenuwen van!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:47

Ik had sowieso al wel het vermoeden dat ze homozygoot zwart kon zijn aangezien ze uit 2 zwarte ouders komt ;)

Helaas (of gelukkig, net hoe je het wil bekijken) draagt ze geen overo.

Maar ja, ik ben erg blij met mn homozygote dame ;)

Sorry als ik de aankomende 2 weken wat meer afwezig ben maar we zijn op vakantie en tja, dan is het iets minder belangrijk om mn telefoon te checken en veel belangrijker om de omgeving op de foto te zetten :)

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 06:43

Gelijk heb je.
Veel plezier!

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:36

Dat zal wel zijn cubalibre,fijne vakantie!

Oh leuk jolandje dat je ze gezien hebt toen. Ella is nu niet echt klein te noemen maar ik ben natuurlijk wel wat gewoon. :D

Bellarose ik kan geloven dat je geschrokken bent! Ik heb ook zo een top oma,als die iets overkomt ben ik helemaal gesloopt. Hoop dat het gauw beter met haar gaat hoor! :(:)

Kiki en de hengst kan niet meer dekken nu,mocht het niet gelukt zijn? We moeten er maar vanuitgaande dat toch niet alle merries leeg gaan blijven,hopelijk zit je bij de gelukkigen.
Mijn hengst plast ook altijd over de merrie uitwerpselen heen.

Cemlys had jij nu al zelf iets gedekt of nog niet?

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:41

Nee nog niet. Zit eraan te komen hoop ik.

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:41

Cubalibre, veel plezier op vakantie!
Balen al die merries die niet drachtig zijn..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:02

Cemlys schreef:
kiki1976 schreef:
Jeetje wat zijn er veel toch niet drachtig, balen zeg!
Geeft me geen goede moed.......

Ik zal wel heel erg balen als Bo niet drachtig is. Had heel graag een Ryon veulen gehad.
Nog 2 nachtjes slapen en dan scannen.

Wie is er trouwens mee bekend.
Bo staat altijd in de paddock met een andere wat dominantere merrie. Buiten dat ook nog eens eentje met weinig respect en erg lomp.
Sinds 2 dagen plast die dus steeds over de mest van Bo heen.
Dit doet ze overigens niet omdat ze bang is voor spetters hahah, wat piest ook net zo makkelijk bij de hooibak (letterlijk als ze staat te vreten) op het straatje, net als mesten.
Op het land staan ze ook samen met nog een andere merrie en ruin, maar daar zondert ze zich juist iets meer af van de rest. Is ze veel geresereerder

Eum dit doet bij mij de hengst als hij de merrie wei ingaat. Hoopjes ruiken en er klein beetje over plassen. Mijn merries nog nooit zien doen...



Heb ene jonge merrie in training gehad die dit deed, verdedigde Pony ook van de hengst die verderop in de paddock stond. Was een komisch gezicht dat ze zijn kant op stond te steigeren en brullen, heel goed is het niet. Hormonaal disbalans vaak.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:26

Gister 1 eitje laten wegknijpen. Hopen dat woensdag bij de scan de ander er nog in zit. Voelt heel rot. Sommige hier krijgen ze niet drachtig en ik moet er 1 laten wegknijpen

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:27

Pretty, nee helaas.

Ik zie idd het hengstje hier op stal dat ook doen als hij in een wei/paddock loopt waar loopt waar merrie;s hebben gelopen.

@Woogy, wat jij beschrijft van de merrie doet ze niet. Als deze merrie hengstig is staat ze juist weer heel onderdanig te kauwen als een veulen naar alle ruinen.
Heeft verder geen ander gedrag, gedraagd zich ook niet als een hengst zeg maar.

Cubalibre, hele fijne vakantie. geniet ervan

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:37

tanjaatjuhh schreef:
Gister 1 eitje laten wegknijpen. Hopen dat woensdag bij de scan de ander er nog in zit. Voelt heel rot. Sommige hier krijgen ze niet drachtig en ik moet er 1 laten wegknijpen

Begrijpelijk misschien helpt het als je weet dat je het beste met de paarden voor hebt.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:41

Wat zijn er veel niet drachtig zeg..

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:10

tanjaatjuhh schreef:
Gister 1 eitje laten wegknijpen. Hopen dat woensdag bij de scan de ander er nog in zit. Voelt heel rot. Sommige hier krijgen ze niet drachtig en ik moet er 1 laten wegknijpen


Daar kan jij niets aan doen :) Voor jou is het nu net zo spannend of die ander blijft zitten. Succes!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:35

pretty schreef:
Dat zal wel zijn cubalibre,fijne vakantie!

Oh leuk jolandje dat je ze gezien hebt toen. Ella is nu niet echt klein te noemen maar ik ben natuurlijk wel wat gewoon. :D

Bellarose ik kan geloven dat je geschrokken bent! Ik heb ook zo een top oma,als die iets overkomt ben ik helemaal gesloopt. Hoop dat het gauw beter met haar gaat hoor! :(:)

Kiki en de hengst kan niet meer dekken nu,mocht het niet gelukt zijn? We moeten er maar vanuitgaande dat toch niet alle merries leeg gaan blijven,hopelijk zit je bij de gelukkigen.
Mijn hengst plast ook altijd over de merrie uitwerpselen heen.

Cemlys had jij nu al zelf iets gedekt of nog niet?

noor was echt heel klein, rond de 80 cm. denk ik, glowy is 84 cm en noor was een stuk kleiner, maar de papa is wel veel groter he, volgens mij over de 90 cm.daar zal ella het van hebben :j

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:21

Spannend Tanja, gelukkig was ze in elk geval wel dragend.

Ontzettend, dat er zoveel merries niet drachtig zijn. Maar zeg nou zelf; dit is ook geen lekker warm zomer weertje..

Ik durf het haast niet meer te posten, maar Ice nog steeds niet hengstig..

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:08

tanjaatjuhh schreef:
Gister 1 eitje laten wegknijpen. Hopen dat woensdag bij de scan de ander er nog in zit. Voelt heel rot. Sommige hier krijgen ze niet drachtig en ik moet er 1 laten wegknijpen

Je niet schuldig om voelen hoor. En ik weet hoe jij je nu voelt, heb er vorig jaar ook gehad met mijn merrie.

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:12

Nou, Ice, ik denk toch dat je merrie drachtig is. Het duurt nu wel erg lang :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:14

tanjaatjuhh schreef:
Gister 1 eitje laten wegknijpen. Hopen dat woensdag bij de scan de ander er nog in zit. Voelt heel rot. Sommige hier krijgen ze niet drachtig en ik moet er 1 laten wegknijpen


Nouja daar kun jij toch niks aan doen! Ik hoop voor je dat het gelukt is en er netjes 1 vruchtje blijft groeien +:)+

Mijn merrie was weer vreselijk aan het hinniken vandaag.. Dat ze niet schor wordt een keer := Ik kan echt niet wachten tot dinsdag de scan.. Ik ben zo zenuwachtig.. Ook door alle slechte/tegenvallende berichten hier -O-

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:15

Cynthia, ik hoop het echt zo erg! Ik durf niet hardop uit te spreken dat ik ook denk dat ze drachtig is :o

Over 7 dagen wordt ze opnieuw gescand.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:23

duimen draaien hier hoor ice, kikkie, cynthia, bellarose en de anderen die nog aan het wachten zijn op scan, en inderdaad niet echt mooi weerke, nu schijnt de zon maar nog behoorlijk koud :brr:

gisteren nieuw projectje gaan halen in Nederland, wat wonen jullie toch ver -O- , tocht ging verrassend goed, leuke lieve merrie(mijn dochter heeft ze de stal ingezet want met mij wou ze niet meelopen 8)7 ) maar oh zo beschermend naar haar veulen, hengst helemaal tevreden maar weet niet wanneer ze zich zal laten dekken, doe het langzaam aan, we hebben nog tijd, ze staan momenteel naast elkaar, zo kan ik het goed opvolgen. Geeft toch allemaal veel stress aan een paard zo een verhuis en aan de rest, zo een nieuweling, rare wezens die paarden :j

Straks komt Da en dan naar kliniek voor scan met Flo, hopelijk is het eitje gegroeid en kunnen we insemineren. Dan zijn we eindelijk ook uit de startblokken :))

cubra veel plezier op vakantie

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:25

Fotsy, succes!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:54

Cemlys ik ben gigantisch kieskeuring hoor hihi :D. Ik zoek een grotere pony/ klein paard, liefst gitzwart, en met arabisch bloed, moet precies het type zijn wat ik wil zien (rank met lange benen, mooi gevormde lange hals, goede rug, verfijnd klein en edel hoofdje), mooie ruime bewegingen en vriendelijk karakter. Heb je zoiets staan hoor ik het graag :D
Ik kijk nu ook wel naar de welsh typjes met arabisch bloed, maar heb geen haast dus zie het wel :)

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:46

Spannend voor iedereen!
Ice , ik denk dat jouw merrie dan toch wel drachtig is hoor
Fosty succes!

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:50

Vulina schreef:
Hier net mijn veearts gesproken over de merrie met cyste. Mijn vriend was gisteren met hem wezen scannen, dus ik was er niet bij geweest. Hij dácht dat ze niet drachtig was, maar weet het niet geheel zeker. Daarom wil hij over 1 week weer scannen en checken op dracht. Als ze dan écht niet drachtig blijkt, dan kijken we gelijk of er al weer een begin van een hengstigheid aan komt.


Vulina schreef:
Lamantha gaan we woensdag ook weer bekijken, heb nog steeds wel een beetje het gevoel dat er gewoon nog een vruchtje in zit :o


*\o/* *\o/* *\o/*

Ik had gelijk :D Zonet voor een andere merrie gescand op hengstigheid. Ik wou het zo graag weten, omdat ze dan nu al dik 4 weken is, dus hebben haar gelijk mee gepakt :D

En YES, een vruchtje, met kloppend hartje! De cystes die er zitten gaan het niet meer in de weg zitten zei de veearts!