HolyMozes Joto, Paulien heeft een beste bos hout voor de deur
Amandake schreef:
@MelodyT : de ene merrie is daar al wat vroeger bij dan de andere
, mijn merrie zit op 256 dagen en ik vind het toch ook al best flinke uiers worden.
parouscha
Geplaatst: 12-02-10 16:57
Joto schreef:
Gewoon jaloers he mensen..
Ja tis wachten op de melk, maar ze heeft nog geen haast, alhoewel de kleur begint te veranderen..
Flinke tit's Joto!
MelodyT
Geplaatst: 12-02-10 17:02
Das helemaal vroeg zeg noorwijdenes! En ook echt al in dr uier?Melody had rond die tijd wel wat zucht ervoor zitten. En is het haar 1e veulen?los vel schijnt eerder op te vullen namelijk..
En ja Joto ik ben jaloers..ik wil ook nu al mijn veulentje!
Mijn merrie krijgt de probreed van Cavalor, een merrie muesli dus.
Ze is nu 9 maanden drachtig en ben op 8 maanden begonnen met voeren van een kwart schep (muesli weegt natuurlijk wel lichter. 1 kg brok komt overeen met 750 g muesli als ik een volle schep geef).
Ik geef nu 2 keer driekwart schep (dus ong 500 gram per keer). Dus zeg maar 1 kg per dag.
Ik heb een pony van 1.35 m
Zal ik dan nu teveel geven? Of te weinig? Of juist wel goed?
quintusgl
Geplaatst: 12-02-10 18:19
ZOOOOOO Joto, die heeft aardige uiers zeg!! ....
Tweeling volg ik ook, hoop idd voor Champie dat die eerder gaat (en voor d'r baas)....Of een duo (o nee, een triple bevalling met Paulien erbij )
Amandake: haha de duopunotti foto's.....ehhh waar blijven ze?
Hiboune: heerlijke spruiten heb je daar toch lopen!
Angelditch: ik denk zelf altijd dat je naar de merrie moet kijken hoe ze het op die hoeveelheid doet.....
Talida
Geplaatst: 12-02-10 18:28
Ohh nog geen veulentjes pfff. Ik den dat het allemaal (bij de kwapnrtjes) Falentijntjes worden dan Hiboune, schattig al dat kleine grut!
Tal krijgt 3x half merriebrok, ik vind dat ze er goe duitziet, volgens mij heeft ze nog nooit zo veel appeltjes gehad. En het begint toch echt uit te dijen!
meestal na een stukje longeren zie je hem echt bewegen die buik, zo schattig!
ff lekker vanmiddag zonder deken in het zonnetje [/quote]
Was even bij schoonpa en moetje , Kreeg daar barstende koppijn en was compleet ingestort. Nu er weer boven op aan het kruipen.. Begint nu al en ze moeten alle 5 nog!!
Paulien haar uier staat nu echt onder druk, beetje er aan zitten en het komt er uit. Alleen het lijkt niets eens op melk, ja als het eruit spuit letterlijk wel, maar dan vang ik wat op en lijkt het wel water.
Heb haar dus nog niet zolang in beeld, net even geweest en ze lijkt aardig rustig, maar ik blijf er bij dat ze ineens gaat omslaan..
over het voeren. Ik geef Ivy en wobbe nu samen voer (ik zet het klaar en de staleigenaar verdeeld het tijdens de voerbeurt over 2 bakjes)
Ze krijgen bijna 2 handjes brok of mulsi of graantjes. Morgen gaat mijn moeder daily plus halen. dat hebben mijn poowns al geproefd van een stalgenootje en ze vinden het lekker. dus dat gaan ze krijgen. en Ivy krijgt af en toe ook nog een extra (of 2) handjes merriebrok.
@ MelodyT: het meeste zit er nog wel voor hoor, maar vanmiddag vond de uier zelf toch ook al beginnen! (ik moet zeggen dat ik er niet elke dag onderhang).
Aanraken van de uier wordt ze trouwens bloedlink van. Is het verstandig haar hier alvast aan te laten wennen, zodat het arme veulen straks niet platgewalst wordt? Tis een maiden.. Of zou het moederinstict straks nog opbloeien?
bij ons op stal staat een merrie die je de eerste keer met drinken altijd even vast moet houden. omdat ze dan nog wel eens link kan doen (been optrekken, gillen en boos doen) als je haar dan vast houd is het over en na een keer of 2 misschien 3 is het bij haar over. Weet natuurlijk niet hoe het bij jouw merrie is. ben ook benieuwd met Ivy straks.
Hier is de ervaring dat ze het dan wel accepteren hoor, Paulien slaat me ook de hersens in als ik niet snel genoeg ben, maar dat ben ik lekker wel *Evil*.
@ Noordwijdenes: Mijn merrie was voor de eerste ook bloedlink. Als je naar het uier wees had je al een trap te pakken. Zo'n twee weken voor het veulenen kon ik er voor het eerst voorzichtig aanzitten, en nu nog steeds. Met het veulen dus geen problemen gehad. Het enige was dat de eerste keren drinken Casa steeds naar het veulen draaide om d'r in de gaten te kunnen houden. Muts snapte niet gelijk dat ze moest blijven staan zodat de kleine kon drinken.
@ IvysToeter zo reageerd mijn merrie ook als het veulen voor het eerst wilt drinken. Lijkt net of ze op de markt staat vis aan het verkopen is haha.
Mijn man helpt dan het veulen en uijers en ik hou de merrie vast. Komt altyd weer goed.
Zit mannetje hier gek temaken, krijg toch weer de kribbels om nog een keertje tefokken. Ik heb nu twee hengsten waaronder Sir oldenburg en nog een hengst. Eens kijken of toch de kribbels doorzetten als het veulen er is.
Voor ze drachtig werd mocht ik er ook gewoon aanzitten, was het geen enkel probleem . Zal wel met de hormoontjes te maken hebben! Ga er maar vanuit dat het goed komt.. .
Hiba is ook niet anders gewend dan dat ik daaronder te te prutten en te voelen wel bij alano eerste veulen bij eerste keer drinken hiba vast moeten houden bij bentley ging alles vanzelf
Hiba zoals ik al eerder zei eet nu al bijna 1 schep merrie brok per dag Ze heeft t gewoon nodig Uier is er nog nauwelijks Theezakjes En ze moet nog 58 dagen? Komt wel goed hihi Die heeft straks weer ballonnen!