[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:05

Iorr, jeetje wat is ze dik, echt niet normaal meer.

en SA, spannend dus, hoe gaat dat dan eigenlijk als het vruchtje wel over leeft groeit deze dan over de cyste heen of hoe moet ik dat zien?

lilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:30

Nou IOR die is best dik hoor. Wow! dat moet een flinke babe zijn! Duim voor je dat alles goed gaat.

@ september proficiat met de knappe vent. Kan me voorstellen dat je er zo graag bij wou zijn... Na al dat waken het toch missen pfff merries! Ach gut Geniet er nu maar van iig Knipoog

Al die merries boven 350 dagen... ik wil echt niet meer zoolang wachten hoor! heb met jullie te doen!
Lady zit nu op 297... stel je voor nog 50 dagen! oooh Slapen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:38

draaakje schreef:
Iorr, jeetje wat is ze dik, echt niet normaal meer.

en SA, spannend dus, hoe gaat dat dan eigenlijk als het vruchtje wel over leeft groeit deze dan over de cyste heen of hoe moet ik dat zien?

als het vruchtje het overleefd en op normale ontwikkeling blijft, dan zit de cyste niet in de weg en belemmerd het niet in de groei en ontwikkeling, dus dan hebben we er ook geen last van Knipoog Het lijkt wel goed te zijn nu, het vruchtje is normaal gegroeid, maar het groeit natuurlijk maar in mm's nu. Straks als het los laat van de wand (vanaf 30-35 dagen ongeveer, bij ramaylla begon het nu los te laten) en het heeft meer en meer voedingstoffen nodig, dan zal blijken of de cyste wel of niet in de weg zit.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:43

weet niet of het bij paarden hetzelfde werkt, maar ik had zelf ook een cyste in mijn baarmoeder toen ik zwanger werd, dit veroorzaakte wel een hoop pijn, omdat het vruchtje groeide en tegen die cyste drukte. de dokter zei toen tegen me dat de cyste met 3 maanden zwangerschap verdwenen zou moeten zijn onder invloed van het zwangerschapshormoon, en idd, ik kreeg steeds minder last en op 3 maanden was de cyste verdwenen! kan me voorstellen dat dit bij paarden ook zo werkt...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:49

kannie schreef:
weet niet of het bij paarden hetzelfde werkt, maar ik had zelf ook een cyste in mijn baarmoeder toen ik zwanger werd, dit veroorzaakte wel een hoop pijn, omdat het vruchtje groeide en tegen die cyste drukte. de dokter zei toen tegen me dat de cyste met 3 maanden zwangerschap verdwenen zou moeten zijn onder invloed van het zwangerschapshormoon, en idd, ik kreeg steeds minder last en op 3 maanden was de cyste verdwenen! kan me voorstellen dat dit bij paarden ook zo werkt...

"ouderdom" cystes (zoals deze) in de baarmoeder bij paarden komen meer en meer voor naarmate het paard ouder word, deze gaan niet meer weg en worden veroorzaakt door verstopte slijmvliesklieren (zijn in feite alleen met vocht gevulde blaasjes die cystes, knappen makkelijk en vullen zich evensnel weer). Ze hebben hier geen/weinig last van. Een andere vorm cyste die soms ook voorkomt zijn cystes op de eierstokken, deze hebben o.a. tot gevolg dat een merrie zich al een hengst gaat gedragen. Van deze vorm hebben ze meer last en deze dienen verwijderd te worden als de cyste te groot is (dan gaat desbetreffende eierstok eruit, soms met een cyste eraan zo groot als een meloen)
Dan is er nog een soort cyste die in de baarmoeder vormt die soms wel tot 20 of 25 cm groot kan worden, deze belemmerd het drachtig raken uiteraard en dient dus ook verwijderd te worden.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:14

Hallo allemaal,
Kom ook gezellig meekletsen, mijn merrie staat op springen, is deze week uitgerekend en heeft inmiddels een mooi dik uiertje. Ik heb met haar afgesproken dat ze dit weekend gaat veulenen want nu heb ik nog vakantie Knipoog Ben benieuwd of ze zich aan de afspraak houdt Bloos
Ze is trouwens drachtig van Dramatic (KWPN), las daar ergens een vraag over.
Groetjes Jolanda

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:24

SA schreef; Dan is er nog een soort cyste die in de baarmoeder vormt die soms wel tot 20 of 25 cm groot kan worden, deze belemmerd het drachtig raken uiteraard en dient dus ook verwijderd te worden.

en dan heb je het over een baarmoeder van een paard he? die van mij was groter dan een vuist.
ongelooflijk...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:43

appart joh. die cyste ik heb er veel over gelezen maar blijf het maar raar vinden. kannie, hoe zit dat dan, toen mijn merrie gespoeld werd maakte het niet uit of het water koud was, want in de baarmoeder zouden zegmaar niet van die zenuwen zitten, is dit een verschil tussen mens en dier of voelde je het alleen door die cyste? (of vraag ik nu iets heel doms en voel je iets altijd in je baarmoeder zoals een kind (ben 19 dus heb hier geen ervaring mee Tong uitsteken))

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:44

effe een egoberichtje.....ik denk dat ydwine straks gaat beginnen ,kling staat helemaal open en lang ,uier supper gespannen enz.....

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:47

meld me ook weer eens, zie dat geen van mn drachtige merries nog in de lijst staat, heb nog steeds pc problemen, deze wil een eigen leven en zet zichtzelf aan en uit als ie wil, niemand weet raad, nieuwe in mekaar laten zetten en raar maar waar, die doet t ook Lachen
lees mee, dat is ook leuk Lachen
vandaar héél weinig kans om te reageren

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:47

Spannend, Amandake !!! Ga nu lekker m'n bedje in, maar hoop morgen te lezen dat Ydwine haar beebje heeft !!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:51

Spannend Amandake!! Hyper! Succes!!

Blosje vind het maar slaapverwekkend allemaal Dromen
Afbeelding

Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:52

Hey Silketje ,lastig hè die pc's Boos!

Ik hoop het ook Keeva : ik zag op de cam dat haar staartbandage helemaal gezakt was door het zwiepen met haar staart ,dus ging hem effe opnieuw aanbrengen .
Haar staart hing er als het ware als een slappe koord bij ,kon hem in alle richtingen zetten ,uier staat enorm hard en spenen zijn helemaal gevuld (tjoepkes Knipoog ) en dat was daarstraks nog niet zo dus .....duimen maar Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:53

haha die Blosje....lief !! Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:53

ik hoop morgen ochtend te lezen dat die spruit geboren is, veel suc6 vannacht!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:05

Hahaha. Ik moest nog even de emmer uit de stal van Puzzel halen. (naast die van Blossom) En er komt me toch een gekreun uit die stal! Nagelbijten / Gniffelen Dat krijg je he, als je meer als een half uur plat blijft liggen als drachtige merrie. Knipoog

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:26

draaakje schreef:
appart joh. die cyste ik heb er veel over gelezen maar blijf het maar raar vinden. kannie, hoe zit dat dan, toen mijn merrie gespoeld werd maakte het niet uit of het water koud was, want in de baarmoeder zouden zegmaar niet van die zenuwen zitten, is dit een verschil tussen mens en dier of voelde je het alleen door die cyste? (of vraag ik nu iets heel doms en voel je iets altijd in je baarmoeder zoals een kind (ben 19 dus heb hier geen ervaring mee Tong uitsteken))

ik weet niet of ik je vraag nu precies goed begrijp, maar die cyste bij mij zat er waarschijnlijk al heel lang en had ik geen last van, ben toen zwanger geworden en in de 4e week ofzo (weet niet meer precies) kreeg ik echt heel veel buikpijn met scheuten pijn zeg maar, dacht toen dat ik een miskraam zou krijgen, maar de pijn bleef maar komen en er gebeurde verder niks, ben toen naar de dokter gegaan toen het echt ondraaglijk werd, kreeg toen een echo en werd de cyste ontdekt....de pijn kwam dus omdat het vruchtje groeide en tegen die cyste aandrukte.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 01:03

en amandake is er al wat?

hier is alles rustig..

de hengstenshow was echt te gek gewoon!!
heb denk een mooi manneke voor hiba gevonden Tong uitsteken

t cafe was gezellig toch maar op tijd naar huis gegaan voor hiba..
nu lkkr slapen voor eventjes...

truste

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 02:51

abcde schreef:
leuk suelza dat je hem ook wil "gebruiken "

Er zijn ook nog geen nakomelingen. Ik wacht dit jaar even af. Ik wel even weten wat hij doet qua maat en bot. Maar qua afstamming en type is hij precies hetgeen waarnaar ik al lange tijd op zoek was.

Even kijken wat er dit jaar uit mijn merrie komt en aan de hand daarvan bepaal ik of ze volgend jaar wel of niet onder Sting gaat...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 02:52

Amandake schreef:
effe een egoberichtje.....ik denk dat ydwine straks gaat beginnen ,kling staat helemaal open en lang ,uier supper gespannen enz.....

Oeh!!! En?!?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:18

Diablo schreef:
Wij hebben Mira op stal staan...gelukkig. Haar uier groeit gestaag. Nog niet reusachtig, maar wat ik al eerder zei, het is een maiden merrie, dus het zegt niet zoveel.
Ik voel me in ieder geval een stuk geruster dat ze binnen staat. Als er nu wat gebeurt, komt het kleintje tenminste niet in de koude modder te liggen.

Gypsi lag vanmiddag zeker 20 minuten. Ze was zó moe, haar hoofd viel steeds op de grond. Om dan plots weer omhoog te schieten, ik denk omdat het veulen lag te voetballen Haha! .

Iorr, die buik is inderdaad reusachtig! Ze zeggen trouwens dat er een hengstje geboren wordt uit een hangbuik, draagt de moeder erg naar de zijkant, zou het een merrie worden.....

Haha dan krijg ik echt een tweeling Knipoog Ze draagt zowel naar onder als opzij....

Edit: Amandeke een veulen???????

Hier nog steeds niks...

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:33

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:03

ik heb eens zitten denken. Dit jaar is het schrikkeljaar, dus 1 dag extra. De mensen die op het veulen wachten kunnen er 1 dag aftrekken. De mensen waarbij het veulen al overtijd is kunnen er 1 dag bij optellen.

Of werkt dit niet zo makkelijk Bloos

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:18

Frusty Frusty Hèèl de nacht dacht ik dat het zover was ,om 05.00 uur is gaan liggen pitten en hield het voor bekeken Slapen ....en we wachten rustig verder Knipoog

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:23

Weer nix? Heb medelijden met jullie hoor dames! Dan ben ik wel heel erg verwend met onze merrie dit jaar!

*Jolanda* schreef:
Hallo allemaal,
Kom ook gezellig meekletsen, mijn merrie staat op springen, is deze week uitgerekend en heeft inmiddels een mooi dik uiertje. Ik heb met haar afgesproken dat ze dit weekend gaat veulenen want nu heb ik nog vakantie Knipoog Ben benieuwd of ze zich aan de afspraak houdt Bloos
Ze is trouwens drachtig van Dramatic (KWPN), las daar ergens een vraag over.
Groetjes Jolanda

Ons veulentje is ook een Dramatic, had je geloof ik al gezien. Ben erg benieuwd hoe jullie kleintje eruit komt te zien Haha!