Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
draaakje schreef:Iorr, jeetje wat is ze dik, echt niet normaal meer.
en SA, spannend dus, hoe gaat dat dan eigenlijk als het vruchtje wel over leeft groeit deze dan over de cyste heen of hoe moet ik dat zien?
kannie schreef:weet niet of het bij paarden hetzelfde werkt, maar ik had zelf ook een cyste in mijn baarmoeder toen ik zwanger werd, dit veroorzaakte wel een hoop pijn, omdat het vruchtje groeide en tegen die cyste drukte. de dokter zei toen tegen me dat de cyste met 3 maanden zwangerschap verdwenen zou moeten zijn onder invloed van het zwangerschapshormoon, en idd, ik kreeg steeds minder last en op 3 maanden was de cyste verdwenen! kan me voorstellen dat dit bij paarden ook zo werkt...
draaakje schreef:appart joh. die cyste ik heb er veel over gelezen maar blijf het maar raar vinden. kannie, hoe zit dat dan, toen mijn merrie gespoeld werd maakte het niet uit of het water koud was, want in de baarmoeder zouden zegmaar niet van die zenuwen zitten, is dit een verschil tussen mens en dier of voelde je het alleen door die cyste? (of vraag ik nu iets heel doms en voel je iets altijd in je baarmoeder zoals een kind (ben 19 dus heb hier geen ervaring mee))
abcde schreef:leuk suelza dat je hem ook wil "gebruiken "
Amandake schreef:effe een egoberichtje.....ik denk dat ydwine straks gaat beginnen ,kling staat helemaal open en lang ,uier supper gespannen enz.....
Diablo schreef:Wij hebben Mira op stal staan...gelukkig. Haar uier groeit gestaag. Nog niet reusachtig, maar wat ik al eerder zei, het is een maiden merrie, dus het zegt niet zoveel.
Ik voel me in ieder geval een stuk geruster dat ze binnen staat. Als er nu wat gebeurt, komt het kleintje tenminste niet in de koude modder te liggen.
Gypsi lag vanmiddag zeker 20 minuten. Ze was zó moe, haar hoofd viel steeds op de grond. Om dan plots weer omhoog te schieten, ik denk omdat het veulen lag te voetballen.
Iorr, die buik is inderdaad reusachtig! Ze zeggen trouwens dat er een hengstje geboren wordt uit een hangbuik, draagt de moeder erg naar de zijkant, zou het een merrie worden.....
*Jolanda* schreef:Hallo allemaal,
Kom ook gezellig meekletsen, mijn merrie staat op springen, is deze week uitgerekend en heeft inmiddels een mooi dik uiertje. Ik heb met haar afgesproken dat ze dit weekend gaat veulenen want nu heb ik nog vakantieBen benieuwd of ze zich aan de afspraak houdt
![]()
Ze is trouwens drachtig van Dramatic (KWPN), las daar ergens een vraag over.
Groetjes Jolanda