Geen veulens vannacht!! Vanaf hoeveel weken na de geboorte beginnen jullie met jullie merrie te werken?? En laten jullie het veulen in de piste meelopen,of blijft het in de box? Was nieuwsgierig.
@Savath: normaal gaan wij na 2 weken voorzichtig wat longeren met de merrie en dan na een maandje weer rustig aan rijden en zo opbouwen. Het veulen blijft dan in de box, lijkt me niet handig om het veulen er naast te hebben lopen en als er anderen willen rijden dan is dat ook geen succes met een loslopend veulen. En zo went het veulen er gelijk aan dat de moeder weg is maar ook weer terug komt en dat het dus helemaal niet erg is om even alleen te staan. Meestal als het veulen al aan veulenbrok toe is, is dat ook een moment dat het veulen even rustig brok kan eten zonder dat moeders zich daarmee bemoeit.
Marlijn: super dat missy weer thuis is, hoop dat alles weer goed komt met haar.
Trutje: ennnnnn?????
nog even een fotootje van Rocky van gister (al weer een week oud)
en nog ééntje (sorry, kan het niet laten )
Hij is zo lief nu, de eerste dagen was ie bijna niet te benaderen, dat kwam door moeders die gelijk weg rende als ze je zag. Maar nu komen ze naar je toe en gaat het prima!
begin altijd na anderhalve week om ze dr een paar minuten bij t veulen vandaan te halen. Na n dag of drie even aan de longe dan wat langer, en als ze dan rustig is,kruip ik er weer op! In dit geval doe ik het nu niet zelf maar n vriendin.En dan lekker even rijden, niet zwaar in het werk,maar wat conditie opbouwen(die eigenlijk nooit ver weg is)Vandaag kruipt ze er voor de derde keer op, en ze is erg blij weer te mogen "werken"!!
Ik heb net weer wat meegemaakt hoor Omdat het veulen zich eindelijk goed voelde en het mooi weer was dacht ik dan kunne ze wel even het land op. Zo gezegd zo gedaan, de merrie was nogal gek. Bokken en vliegen de kleine man probeerde het netjes bij te houden. Het land is normaal afgezet in 2 stukken, maar we hadden het draad er nog niet tussen de houten steek paaltjes stonden wel al in de grond. Mams vliegen en gek doen en uiteraard haar zoon ook, mams vloog net om het paaltje heen en meneer zag hem niet. Dus hij knalde in volle galop op zoon houten paaltje met zijn hoofd, hij sloeg over de kop en bleef verdacht stil liggen. Ik schrok me wezeloos, ik dacht die kan ze nek wel gebroken hebben. Ik rende er heen toen stond ie langzaam weer op, hij was geloof ik wat duizelig. Maar hij rende daarna wel weer achter mams aan. Heb ze maar weer binnen gezet, ik mag niet aan ze hoofdje komen en ze oog traant ook de hele tijd door Kan iemand mij vertelle of een veulen wel aardig wat kan hebben, of dat ie van de binne kant ook beschadigd kan zijn, zo ja moet er dan nu al wat aan te merken wezen?
Oh jee...hij heb ook altijd wat hè! Hij zal wel een flinke dreun hebben gehad, het zal vast wel gewoon bijtrekken. Beetje hoofdpijn Houd het maar in de gaten, en bij twijfel gewoon de DA bellen.
Pretty: EINDELIJK!!! gefeliciteerd! En ook gefeliciteerd met het nieuwe record: 362!
Muzefee: Jij ook gefeliciteerd met het veulen, gaaf dat je erbij was. Heb de foto's even snel bekeken, gaaf ding hoor!
Voorderest is er toch niks geboren? Hoe gaat het met Goldy?
En ik wacht eigenlijk nog steeds op het verhaal van Djesseke...het zal toch wel goed gaan?
Update van Odin: Er hangen nu aan 2 speentjes harskegeltjes!! Maar d'r uier moet nog een stuk voller, maar deze week zal het wel geboren worden hoop ik!
@ guenevere. Een veulen kan opzich wel wat hebben ... maar jah.. kan niet inschatten hoe hard die op dat paaltje is geknald. Als hij zich toch een beetje verdacht blijft gedragen... zou ik wel de DA bellen.. alleen om er zeker van te zijn!
@jennyk: Wat een mooi veulen is het toch en die laatste foto wat een schatje he.
@guenivere: phoe wat zal jij geschrokken zijn zeg, maar als je twijfelt zou ik toch even de DA bellen, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die kleintjes, ook al kunnen ze best wat hebben.
Ik heb vanmiddag bij m'n kleine man gezeten toen 'ie lekker lag te slapen. Volgens mij ben ik écht al dikke vriendjes met hem. Hij komt lekker bij me staan, me helemaal besnuffelen etc. Kusjes geven. De beentjes trekken mooi bij, hij stond er eerst wat stijl op, maar dat gaat nu beter. [ Je zag eerst de peesjes aan de voorkant ook lopen. Die zie je nu al niet meer. ]
Oké! nou mijn verzorg haflinger krijgt over ongeveer 37 dagen haar veulen! ze is gedekt door de tinker Ryon O malley, ben heeel erg benieuwd wat er uit gaat komen!
Jennyk, mooie foto's, wat gaat de tijd toch hard he!
Guenevere, jeetje zeg, wat moet je je verschrokken hebben!! Ik zou ook net als de andere bij twijfel even de da bellen!
Muzefee, wat heerlijk dat ie al zo naar je toe trekt! Geniet er maar lekker van!
Marlijn, hoe gaat het met missy?
Liona die heeft nog 36 dagen te gaan en dan zitten we op 340 dagen. Ze houd zich lekker rustig, en ze eet nog goed. Ik kan niet wachten tot de 36 dagen om zijn want ik ben altijd overbezorgd over liona.