Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:19

Wow, 9 is inderdaad echt veel! Hopelijk kan ze ze inderdaad allemaal grootbrengen!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:42

_Marlijn schreef:
9 Wow! Dat is echt veel! Zelfs ik als konijnenleek snap dat Nagelbijten / Gniffelen
Wel leuk! Haha!

Wij hebben er ook 6, en inderdaad, 9 Nagelbijten / Gniffelen wat veel! Tong uitsteken

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:22

@ pretty: dankjewel! Bloos
Zo te horen is je merrie er niet veel geduldiger of rustiger van geworden. Haha!

@ Heidie: nogmaals gefeliciteerd, voor je het weet zit Mon al op de helft!

@ Jenny, voor je het wet is ze tonnetje rond. Knipoog

Nogmaals @ Pretty, het scheelt natuurlijk wel dat ze dan al een keer eerder drachtig is geweest.

@ Hollybollie, als ons veulen net zo'n vreetzak wordt als z'n moeder zal het misschien ook wel actief worden rond etenstijd. Clown Ik zal het eens in de gaten gaan houden bij Ravina als ze wat verder is.

@ CubaLibre: merries... Scheve mond Ravina reageert ook wel heftiger op andere paarden nu.

@ Faniek, zit je in de konijntjes? (Sorry ik vond het teveel pagina's om alles terug te lezen. Bloos ) Wij hebben thuis ook een hangoor, en hopelijk nog een dwergje erbij binnenkort als maatje voor nijntje. Lachen 9 Jongen, jeetje dat zijn er een hoop!! Bedankt voor het compliment! Ben benieuwd naar je foto's. Ja

@ _Marlijn, wat jammer dat je nu nog langer moet wachten. Wat duren de dagen dan lang he?! Op zijn vroegst april is een ruime schatting.

@ Vanneke, wat een monsters worden het he, als ze niet naar buiten mogen! Ravina gaat gelukkig elke dag naar buiten, weer of geen weer, van de weide is toch al niets meer over. Lachen

Ben vandaag even zonder zadel op Ravina gestapt, ik moest bijna in de split! Bloos!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:27

Faniek, felies met de uitbreiding van je dierentuin! Hoop dat alles lief en gezond opgroeit!

Ik ben verliefd.. Op mijn drachtige paard.. Gosh wat is ze lief en aanhankelijk en knuffelig.. Heerlijk met dat hoofd op m'n schouder, ze kan ineens kusjes geven, uit zichzelf en als je het hebt over zoeloe lippen Haha! .. We hebben bijna een uur staan freubelen in de binnenbak Haha! Vanaaf hinnikte ze naar me toen ik weg ging, als ik daaraan terugdenk zou ik zo weer erheen rijden Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:42

Zo jullie kletsen lekker door Haha!
Ik lees vanavond even bij & heb in ieder geval al mooie buikjes gezien! Vanmiddag ga ik even langs mijn dame gehuld met nieuwe camera voor wat foto's!
Doei!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:05

Ik merk dat ik veel minder zenuwachtig ben over de dracht dan vorig jaar.... T is nu ook niet mijn eigen paardje... Misschien dat t rond de data dat de paarden uitgerekend zijn meer komt Tong uitsteken

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 12:48

Jemig, ik hou jullie niet meer bij, zeg!

@ Iedereen met een mijlpaal: Gefeliciteerd!

@ Iedereen die foto's heeft geplaatst: Ik kan ze vanaf hier niet zien (zit op school), dus zal ze thuis bekijken.

@ CubaLibre: Hormoontjes! Wild is ook enorm kattig naar anderen. Wel lastig, hoor!

@ Faniek: Gefeli met de babynijnen! Ben benieuwd naar foto's van het spul.

@ September: Mijn ervaring met Pakina was 11 dagen overtijd en een paar dagen overtijd. Umeda beviel op de dag zelf.

@ _Marlijn: Ik hoop voor je dat Blossom snel komt! Mooi kerstcadeautje.

@ Vanneke: Ben benieuwd naar foto's, hoor!

@ Sabbel: Haha, lachen is dat. Op een gegeven moment heb je na het rijden van zo'n bolle dame gewoon O-benen! Knipoog

@ Chubby: Ahh, wat lief, zeg! En wat supertof dat de stal klaar is! Foto's? Ja

Kort nieuws vanaf hier: Umeda gaat goed! Ze heeft boxrust en mag dus alleen even in het gangpad om te poetsen. Ze ziet de hele dag tralies en krijgt zowat alleen hooi te eten, maar toch doet ze het heel goed. Ze is helemaal niet druk of humeurig, echt top! Helaas is ze wel wat suf en kijkt ze lodderig uit haar ogen door de vele antibiotica die ze krijgt. Voor zover we nu kunnen inschatten, loopt ze al erg goed op haar geopereerde been. Gister trefden we echter het andere achterbeen dik aan, dus dat is even iets minder. Maar gut, wat ben ik trots op haar!

Wild gaat erg goed. Is wat nukkig naar andere paarden, maar verder voelt ze zich prima. Vandaag 193 dagen alweer! Vanmiddag ga ik lekker met haar spelen in de baan, want ze heeft een vrije dag. Ik zal kijken of er een camera mee kan!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:51

jeeeeeeeeee 200 dagen vandaag

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:08

Proficiat Pauk!!

En Faniek: 9 nijntjes!! Zullen mams en jij jullie handen aan vol krijgen! Haha!

Vanneke: Hier zaten ze dus ook binnen gister,maar vandaag genieten ze al van 7 uur smorgens van het zonnetje!
Ben heel benieuwd naar de fotos!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:12

gefeli Pauk!! Haha!

Maar betekend dat nou dat een merrie met 320 dagen meestal bevalt of pas met 340?? Bloos Sorry hoor, ben een beetje traag. Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:20

335 reken ik
Dat zijn precies 11 maanden.. Maar ik hoorde van de vorige eigenaar dat Alonna meestal een week eerder is ds onder de 330

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:48

Pauk, gefeliciteerd!

Djesseka, misschien wel goed dat ze zo sufjes is, zal ze geen gekke dingen doen met haar been.

September, de gemiddelde draagtijd is 320 tot 360 dagen bij een merrie. Het gemiddelde daar weer van is 340, veel mensen tellen dus 340 dagen. Zijn er echter ook veel die 335 dagen tellen, dit is namelijk 11 maanden, telt heel snel voor de uitgerekende datum. Ik doe het weer anders, bij maidens of merries waar ik het niet van weet tel ik 340 dagen, bij andere merries kijk ik naar voorgaande drachten. Mijn merrie die nu drachtig is draagt ronde de 340 dagen, de vorige fokmerrie 335 dagen (heeft 7 veulens gebracht tussen de 334 en 336 dagen, zeer constant dus) en de merrie daarvoor droeg rond de 360 dagen. Veel spreiding dus tussen de merries, en ik ga dus echt geen 335 dagen tellen bij een merrie die 360 dagen draagt, zit ik bijna een maand voor niets te stressen. Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:55

Djesseka; Fijn dat het zo goed gaat met Umeda!

Pauk; Gefelicteerd! 200 alweer, dat schiet op Haha!

Ik reken 335 dagen, idd omdat het makkelijk is met de 11 maanden Knipoog Spirit heeft 329 en 330 dagen gehad geloof ik, en Missy afgelopen jaar 345 Achja, die 10 dagen van Miss kan ik me dan ook niet meer druk om maken, en Spirit bevalt gewoon wat eerder Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:00

ik kan helaas niet bijlezen *massa's veel verbeterwerk*

maar djeeeeeee!!!! 9 nijntjes!!! Bloos! das véél!!!

pauk: proficiat!

chubby: ik krijg elke keer bijna een hartaanval van jouw onderschrift!!!!!

marlijn Ach gut

edit: valt me plots op dat mijn onderschrift een paar dagen achterzit Clown Voor Angel zijn het nu maar 89 dagen meer Haha! Haha!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:57

Prachtig weer hier vandaag, niet te geloven. En gisteren zo'n hondenweer gehad. Gelukkig heb ik vandaag juist een dagje vrij! Dus tijd voor foto's te maken.

Dit is Angel, zo'n vijf maanden drachtig. De enige die ook 100 % drachtig is gescand.
Afbeelding Afbeelding

Foxy Lady zou 6 maanden drachtig moeten zijn. IK zie dus niks aan haar. Wat denken jullie?
Afbeelding

Mijn klein zwart bolleke Luna, indien drachtig is dat nu zo'n 4 maanden.
Afbeelding

En hier mijn trots, mijn Nikita. Ik hoop zo dat er een veulen in haar buik zit hé! Ze zou bijna 6 maanden drachtig moeten zijn. Please,....Nikita....
Afbeelding Afbeelding

Als ik haar nu zie op die foto's ziet ze er toch wel wat dikker uit als anders. Haha! Maar ze heeft haar zo vreemd gedragen, tegenover de hengst. Dat ik het echt niet durf hopen.

En hier ééntje om het af te leren, mijn arrogant hengstje Silverado!
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:21

Héé Vanessa,prachtige fotos hoor!! Ze hebben precies allemaal nog wat haar bijgekregen de laatste weken! Clown

Ik vind Foxy Lady er nu net het meest drachtig van al uitzien..maar het is zo moeilijk te zeggen hé met die wintervachtjes..
Wat Luna betreft,das één bolleke op zichzelf hé! Haha!
Angel zal vast wel kloppen,en wat Nikita betreft,ik zou het ook niet durven zeggen..6 maand ver,en niks geen buikje te zien,terwijl mini's wel zouden durven neiging tot dik worden hebben. Het KAN zeker,mijn eigen merrie werd pas met 10 maanden dracht dik,maar dan spreek ik over een groot paard.

Ze zien er in elk geval allen goed uit,en Silverado is een arrogante bengel zo op de foto zeg! Haha!

Ik hoop met je mee voor een hoop kleurijke veulens!!

We zullen samen kunnen stressen,en hopen dat er wat uitkomt,hier zitten we slechts ook met één gescande merrie,en dan 4 andere merries(ons miniekes) die ook wel eens drachtig zouden kunnen zijn..Waarvan ik er toch van twee ook zeker lijk..maar wat is zeker? Clown

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:55

Vanneke wat een leuke foto,s zeg Lachen vindt dat hengstje Silverado wel erg stoer Lachen
Het was idd erg lekker weer,

Gefellie pauk Lachen
Ow er zijn weer bunny,s geboren las ik...ik wil foto,s zien ??

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:24

@ Sabbel
Jup ik fok Franse Hangoren en Nederlandse dwerghangoren (al dan ook niet raszuiver (meeste zijn wel getatoueerd). die gaan naar een dierenwinkel die ze met 8 week krijgt, inent en goeie informatie meegeeft dus een goeie verantwoorde dierenwinkel), maar meeste verkoop ik particulier.

@ Chubby
Dank je Lachen
Ik wil ook dat mijn merries bijna uitgerekend zijn dan worden ze ook zo lekker knuffelig Haha!

@ Djesseka
Dank je, ik hoop morgen foto's te kunnen plaatsen. Vandaag nestcontrole had camera bij me, maar vergeten oeps. Ik haal ze maar niet teveel uit het nest.
Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Umeda Lachen Kan het andere been misschien iets van stalbeen zijn ofzo?
Wild is al bijna op de 200 mijlpaal Haha!

@ Pauk
Feli met de mijlpaal!

@ pretty
Gelukkig doet mams de eerste 2 weken zoveel mogelijk en ik alleen elke dag nestcontrole, maar als ze allemaal het redden t/m 3 week ja dan krijg ik me handen vol aan handtam maken, maar ach ik doe het graag he heerlijk het grut Haha!
Vandaag gingen de andere 2 die nu 3 week zijn voor het eerst uit de grote fles drinken terwijl ik het zag, maar ze moesten nog op de achterpootjes staan geweldig!

@ frenia
Dat had ik op het begin dat ik het steeds vergat, maar je kan nu echt aftellen he Haha!

@ Vanneke
Ik vind Angel toch zo leuk he dat kopje heerlijk. Ik vind bij die kleintjes altijd moeilijk te zeggen of ze buik hebben ze zijn naar mijn idee altijd wat buikig *LOL*
Nikita is trouwens ook erg leuk.. ach ja zit in de naam he Knipoog
Hoe oud is Silverado nu? Hij is leuk!

@ Maseike
Ik hoop morgen foto's te hebben Haha!

Hier bij paarden niet echt geweest die waren gek aan doen etc.
Heb gisteravond nog wel konijnen opgehaald in Hoogeveen die waren met transport uit Duitsland gekomen van de grote show uit Leipzig 4 prachtige dieren zijn het. Foto's staan bij beestenboel voor geintresseerden Lachen
Ook de 2 kleine die destijds geboren zijn gaat erg goed alleen 1 gaat waarschijnlijk zijn oogje verliezen... we hebben er alles aangedaan, maar niks mag baten. Als iemand nog op zoek is naar een keilief mak konijntje.. anders blijft ze hier Haha!
Mama en de 9 kleine gaat ook nog goed alleen 1tje is wel kleiner dan de rest en had ook niet zo'n goed gevult buikje dus die had ik nu bovenop gelegt. Ze is in ieder geval een goeie mama.

En hier natuurlijk de foto's van gister Haha!

1. Nikita
Afbeelding

2. Ook
Afbeelding

3. Ook
Afbeelding

4. Misty
Afbeelding

5. Ook Mits
Afbeelding

6. En ook Tong uitsteken
Afbeelding

Heb niet zo zeer buikfoto's, maar zo kun je ook wel de baby's langs zien vliegen *LOL*

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:24

Mooie buikjes hoor Faniek! Nikita heeft nog een best strak lijntje! Haha! Ze zien er goed uit OK dan!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:20

waw Faniek,mijn complimenten alweer! Ze zien er stuk voor stuk schitterend uit,die dames van jou! Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:44

Faniek: wat zijn ze er goed uit, en zo lekker actief ook! En nog gefeli met alle konijnenbaby's! *LOL*

Chubby: wat gaat dat toch hard bij jou en wat heerlijk dat ze zo knuffelig is. Lachen

Vanneke: wat een mooi stel pony's heb jij zeg en wat een heerlijk veulentje. Kwijl

Sabbel: ach ja sjanty zal vast wel gauw dikker worden al is ze nu zeker dikker dan vorig jaar op deze tijd Ja

Pauk: gefeli met je mijlpaal Go jij! Go jij!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:46

Wow, inderdaad een stel slanke paardjes Faniek!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:04

@ _Marlijn
Tot je haar in de stal ziet zuchten en steunen en kreunen dan valt het tegen hoor Haha!

@ pretty en jennyk
Dank jullie ben wel beetje trots op ze Haha!

@ September
Slank Haha!?
Hier was Misty slank Haha! Je had haar gisteren moeten zien kreunen een steunen Haha!
Afbeelding

En dan te bedenken dat ze niet gereden worde niks *gniffel* Haha!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:05

WOW mooi beest zeg! Haflinger toch? Niks geen grof gebouwd! Wow! mooi hoor. Lachen

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:05

Btw ik bedoelde in vergelijking met Siena dan he, die ontploft zowat Tong uitsteken