Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:17

Tja...heb het er met mijn moeder over gehad (dat ze nog steeds al die verhalen aanhoort...bewondering voor d'r. Of ze vergeet het weer snel Haha! ). Die vond dat ik het even aan moest kijken en dat als ze koorts zou krijgen ik de DA moest gaan bellen. Niet eerder.

Citaat:
met losrijden een paar keer hoesten en that's it.
Dat had Lady dus ook idd.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:57

Het weer is nu ook niet stabiel, dan 10 graden en dan weer net boven 0. Veel wind, weinig wind, de dieren moeten zich steeds weer aanpassen.
Als paarden buiten staan zonder deken dan liever niet rossen. Je haalt zo de beschermlaag uit de vacht. De hals eigenlijk ook niet rossen. Ik haal er alleen een borstel er over heen en meer niet. Famosa voelt heel vet aan. Ze staat zonder deken en is goed beschermt tegen het onstabiele weer. De andere hebben een deken op. Ook deandere poest ik niet echt veel. Even een borstel en meer niet.

Odess: Stop er een kurk in.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 07:45

jeddah schreef:
Oei! Als ze het niet fijn vind wanneer je met de fjord weg bant zou ik die maar laten staan! Sim staat veel te hinniken als ik Jeddah meeneem, dus deze laatste 6 weken blijft Jeddah ook gewoon thuis! Ik wil niet achteraf het idee krijgen dat ik een miskraam had kunnen voorkomen door thuis te blijven.

Dat gevoel heb ik ook, maar gister heb ik haar bij de fjord weggehaald en in stal gezet. Dit ging helemaal goed! Ze heeft niet eens doorgehad dat hij weg is geweest!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:56

Dat is mooi dan OK dan! ! Hoe gaat het nu met haar?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:56

Met verkoudheid heb ik hier gelukkig niet te maken (*afkloppen*), maar ik kan me idd voorstellen dat dit weer niet echt bevorderlijk is voor de paardenbeesten ...

Heb gisteravond wel gemerkt dat ik het spul voor het donker binnen moet halen als het zo hard waait. Kennelijk komen de mumzels tevoorschijn als het donker wordt en alles was hier aan de kletter Scheve mond .

Hoe is het nu met Odessa?
En Lady? Zet de verkoudheid door?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:03

Met lady ging het gisteren al iets beter. Ga vanmiddag naar haar toe (les) en ik hou jullie op de hoogte

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:10

Pepsi's theezakjes beginnen zich héééél langzaam wat te vullen.
Haar buik gaat nu meer hangen.
Ze wordt ook wat slapper van achter.
Nu begint het er een béétje op te lijken! Een klein beetje maar Tong uitsteken ...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:10

Mac schreef:
Met verkoudheid heb ik hier gelukkig niet te maken (*afkloppen*), maar ik kan me idd voorstellen dat dit weer niet echt bevorderlijk is voor de paardenbeesten ...

Heb gisteravond wel gemerkt dat ik het spul voor het donker binnen moet halen als het zo hard waait. Kennelijk komen de mumzels tevoorschijn als het donker wordt en alles was hier aan de kletter Scheve mond .

Hoe is het nu met Odessa?
En Lady? Zet de verkoudheid door?

mumzels? Verward

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:13

petraaken schreef:
mumzels? Verward

ondefinieerbare paardenetende wezens die uit het niets opduiken ... vooral actief bij harde wind.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:17

Mac schreef:
Pepsi's theezakjes beginnen zich héééél langzaam wat te vullen.
Haar buik gaat nu meer hangen.
Ze wordt ook wat slapper van achter.
Nu begint het er een béétje op te lijken! Een klein beetje maar Tong uitsteken ...

leuk zeg! Haha!
maak je weer eens foto's van de veranderingen? Lachen
Ze hoeft echt niet lang meer nu! ben erg benieuwd! Haha!

@ jeddah, leuk dat je op vreya hebt gestemd! Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:08

Met Lady gaat het beter. Heb d'r niet meer horen hoesten.
Ze was wel onwijs chago, oren in de nek Ach gut

Go jij! Go jij! Ze is vandaag al 7, 5 maand Go jij! Go jij!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:44

odess sterkte wat vervelend joh!

Hinke heeft vandaag nog een extra enting gehad.
Vannacht heeft ze voor het eerst d'r staart geschuurd verdorie!
De veearts vond haar buik prachtig Haha!

veulen mag komen.
ooh en Jeddah gefeliciteerd met je prachtige merrie veulen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:24

Ah, je bent er helemaal klaar voor Nimber OK dan! !!

Het veulen wat geboren is is niet van mij hoor!! Maar is van de moeder van Simply!! En de vader van Senna, die de dochter van Simply is! Snappen jullie het nog Haha! ?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:53

Euh.. *denkt even na*
Ja, ik snap het nog wel Haha! .. een beetje dan toch iig Tong uitsteken.

Ivanka heeft mij vandaag gewoon bijna raak getrapt Scheve mond . Ben nog steeds in shock.. heeft ze nog nooit gedaan! Het is de laatste tijd heel vaak dat ze in het wildeweg staat te trappen met haar achterbenen. Dan slaat ze echt 2x met behoorlijk wat vaart naar achter, vandaag liep ik er net achterlangs toen ze dat deed Clown. Was echt bijna de sjaak!
Maar zou dat kunnen komen door het veulen? Dat die misschien net zo ligt dat ze dat niet fijn vindt? Ik bedoel maar, het veulen zit nu qua grootte tussen een konijn en een beagle in.. Kan me toch wel voorstellen dat dat soms kan irriteren als die net niet goed ligt.

En ze loopt trouwens weer buiten! Heb haar heel de week al uit de wei moeten roepen, behalve vandaag dan, maar goed.. ik zou met zulk weer ook niet buiten gaan staan. Aan de andere kant zou ik ook niet met regen/hagel/sneeuw buiten gaan staan en zij wel, maar goed Clown .
En ze ruift echt onwijs nu! Bij haar buik komen er vooral plukken haar af! Normaal heeft ze altijd wel wat moeite met ruien, maar dit jaar begint ze vroeg... en hóe Haha!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:58

Citaat:
Ivanka heeft mij vandaag gewoon bijna raak getrapt . Ben nog steeds in shock..
Ach gut

Ik denk dat ze het idd doet omdat het veulen ligt te irriteren.
Lady wisselt heel vaak van evenwicht. Door haar benen 1 voor 1 op te tillen Verward .

Lady ruift nog helemaal niet. Maar ze zit ook niet zo dik in haar vacht

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:09

Dat is niet erg leuk als je merrie je wil trappen Ach gut Het lijkt me ook dat het iets met het veulen te maken heeft anders zou ze dat vast niet doen!

Vreya ruift ook nog helemaal niet! vorig jaar was ze daar ook aardig laat mee

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:14

Ivanka vorig jaar ook, maar dit jaar is alles anders Cool
Maar ik vind het best zo, anders moet ik weer moeilijk gaan doen met lijnzaadolie (wat ze niet lust) Haha!.

Ik weet ook niet of het echt doelgericht op mij was, dat trappen, maar het scheelde iig niet veel. Maar ze doet dat dus ook als ik recht voor dr neus sta, dan kan ze ook spontaan een trap naar achter geven.
Drachtige merries, brengen alleen maar zorgen met zich mee... Knipoog

Mama begon er vandaag alweer over welke hengst ik voor de volgende ging gebruiken..
"De volgende Verward , mama er kómt voorlopig geen volgende!"
"He bah, dat is nou jammer.. vond het net zo leuk nou!"
Dus als ik ooit nog een keer aan nóg een veulen wil beginnen, dan weet ik iig dat mama achter me staat Haha!.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:20

dat is altijd handig, moeder kunnen erg lastig doen! Haha!
en waarom niet weer een veulentje als ik vragen mag? Schijnheilig

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:25

Opzich zou ik er ook niets op tegen hebben uiteraard Haha! , maar ik ben er dit jaar achter gekomen dat het best wel veel geld kost en ik ben maar een arme student he Schijnheilig.
Gelukkig heb je dan ook nog mensen als MarijeR die je 1400m wit lint incl. isolatoren doneren Lovers !
En er moet nog een nieuwe stal gebouwd worden...
Nee, volgend jaar iig geen veulen. Maar dat zou sowieso al niet kunnen omdat Ivank dit jaar al laat is Knipoog!

Later, als ik groot en rijk ben, dan komt er vast nog wel eentje (of meerdere Schijnheilig ) bij Haha!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:31

Pfff kan me voorstellen dat je daarvan bent geschrokken!!
Maar hormonen kunnen soms veel invloed hebben Schijnheilig
Gelukkig is Friet vaak niet zo chaggo, die staat alleen te zuchten als d'r veulen weer eens vervelend doet Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:33

vreya heeft er best veel last van geloof ik.. ze staat vaak te slapen en trapt naar dr buik.. als ze slaapt gaat ze soms in een keer heel raar met dr hoofd schudden Verward die kleine geeft haar vast een dikke trap als ze lekker staat te slapen Ach gut Maar met rijden heeft ze gelukkig weinig last tot nu toe Lachen

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:34

Gister was ik bij een vriendin die een veulen in maart verwacht van deze merrie (Classie):

Afbeelding

Afbeelding

Het is een Quarter en drachtig van dezelfde hengst als Bold! Ze heeft een aardig bolle buik he?! *LOL*

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:36

zo die is ook al lekker rond zeg! Kwijl

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:21

Citaat:
"De volgende , mama er kómt voorlopig geen volgende!"
"He bah, dat is nou jammer.. vond het net zo leuk nou!"
Dus als ik ooit nog een keer aan nóg een veulen wil beginnen, dan weet ik iig dat mama achter me staat .
Kijk....moet je wel gelijk vragen of ze je wilt sponsoren natuurlijk. ZIj betaald de dekking Cool

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:07

Een goeie sponsor is nooit weg!! Knipoog
Ik ben aan het bieden op een dekking van Trigger van stal Akim. ( bij de azie veiling)
Ik vertelde het heeeel voorzichtig aan mijn ouders. ( die al niet zo heel blij waren met dit veulen)
Ik heel voorzichtig vertellen dat ik misschien Floortje in 2006 weer wilde laten dekken. Zeggen ze doodleuk " waarom niet dit jaar? dan heb je meteen je vierspan compleet en zijn we er tenminste vanaf!" Ik stond even met mijn mond vol tanden Clown

En zelfs mijn vriend vond het leuk als er weer een veulen zou komen. En dat terwijl hij in eerste instantie zooooo bang was dat er iets met Floortje zou gebeuren. ze is ook zijn oogappeltje.... Haha!

Maargoed, volgend jaar dus weer een veulen Clown