[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:31

Mooie merrie Myrthe <3

Idd wat schraal tanja, maar dat komt vast goed.

Ik heb denk ik eergisteren het veulentje van m’n merrie voelen bewegen, ze stond lekker te chillen op de wasplaats, en had m’n hand voor haar uier gelegd, tot 2 keer toe voelde ik een plop… misschien wat vroeg en zijn het haar darmen :') maar vond het opvallend

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:29

Sharonindezz hoe ver is ze nu?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:19

Laylah2002 schreef:
Sharonindezz hoe ver is ze nu?

Volgende week 5 maand

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:50

Hier ook een beginnend baby buikje met nu 5 maanden dracht.
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:54

Mooie merrie Mer1980 <3

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:06

Kasmir succes met de lange rit en de scan.

Mooie merries met bescheiden buikjes komen voorbij. Benieuwd wanneer ze echt gaan tonen.

Sharonindezz, is dat niet wat vroeg om nu al beweging te voelen? Zou natuurlijk wel heel gaaf zijn :D

Hier een fopmerrie :Y) vorige week plaatse ik hier nog enkele foto's waarop ze nog niet echt een buikje toont en nu loopt ze ineens zo rond }:0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:03

SharonIndezz schreef:
Mooie merrie Mer1980 <3

Dank je wel!

@Thomas5 die foto met haar tong eruit is briljant _/-\o_

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:51

Ik zie knappe dames voorbij komen! En wat fijn dat er nog zo veel drachtig zijn na de laatste scans.
De eigenaresse van mijn bijrijdpaard is niet meer gaan scannen in september, maar ze wordt al ronder en we zijn de helft ondertussen gepasseerd dus we vertrouwen erop dat het er nog zit!
Ondertussen stappen we ook weer wat onder de man (peesblessure) en ik voelde vandaag toch wel dat ze wat ronder begint te worden. Is ook nog wel wat spekkig want er staat nog steeds genoeg gras op het land, en madam is handig genoeg om het graasmasker regelmatig af te krijgen |o
Ben erg benieuwd wat voor moois ze aan het bakken is voor ons!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 12:23

Hier is perdida helaas echt niet meer drachtig. Ik ga het topic verlaten. Ik wens iedereen een voorspoedige dracht.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:05

Wat jammer marion, sterkte :knuffel:

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:54

Marion. Wat balen. Je had al zo'n vermoeden herinnerde ik me. Heel erg jammer

Wild Thing had gisteren een flinke slokdarmverstopping. Dierenarts is erbij geweest. Ze had al Vocht in de luchtpijp. Ze heeft twee soorten antibiotica gehad en iets voor de longen. Daar krijgen ze wel echt een flinke reactie op. Zweten, rillen. Het zou veilig zijn voor het ongeboren veulen. Maar vond het toch wel spannend. Ze lijkt vandaag fit. Wel een beetje snot, geen verhoging.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:03

marion82 wat balen zeg, onwijs jammer.

AM_Horses Ohh dat is al ellende als ze niet drachtig zijn, drachtig zou ik daar ook goed de kriebels van krijgen. Beterschap hopelijk is ze gauw weer de oude.

Ik ga er vandaag achter komen of ik überhaupt wat te zoeken heb in dit topic. Trailer staat klaar, kwart over 1 ga ik rijden. 2,5 uur voor een stomme deachtigheidsscans :') jullie begrijpen dat ik er maar eentje ga doen :+

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:20

Spannend Kasmir, ik duim mee!

AM, jeetje dat is schrikken... Ik heb ook een paar keer een slokdarm verstopping meegemaakt met mijn paarden, ziet er zo eng uit.. Hopelijk trekt ze snel bij!

Hier zijn mijn dames rond, gezond en happy gelukkig, zeker Jona is aardig rond al :=

Afbeelding
Verder liggen ze vooral in het zonnetje te pitten, ik geef ze geen ongelijk :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:31

Helaas ze is niet drachtig, ik ga jullie ook verlaten. Even flink balen maar ik ga het niet nog een keer proberen. Nu ga ik rustig rond kijken of mijn droom veulentje te koop komt en wil ik dus een veulen/1jarige kopen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:45

Och Kasmir wat naar. Ik hoop dat je je droomveulen vindt!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:52

Tanjaatjuuh Fijn dat ze nog alle 4 drachtig zijn *\o/* ik zou Luzerne toevoegen of iniedergeval ander eiwitrijk voer.

Seven fijn dat ze nog mooi drachtig zijn.

Vibabu Als alleen haar buik dik is zou ik niet zeggen dat ze te dik is. De ene merrie toont gewoon eerder drachtig als de andere. En eerlijk gezegd zie ik ze ook liever wat ronder als te schraal. Het veulen trekt volgend jaar genoeg weg.
Eventueel als je alleen vitamine wilt voeren kun je kijken naar zoiets als pavo vital. Als je brokken wilt vervangen dan zou ik gewoon zoeken naar een merriebrok die goed past bij je merrie. Vitalbix heeft wel fijne merrie brok met lage suiker + zetmeel.

Sharonindezz Ach wat balen zeg -O- Hopelijk kunnen ze idd de stukjes bot eruit halen binnenkort. Hoe doet je merrie het ondertussen?

AM_horse Rosa is al goed aan het oefenen voor mama, super leuk <3 Jeetje wat erg die merrie die getroffen is door bliksem. En wat schrikken met Wild thing. Klinkt ook erg heftig. Hopelijk voelt ze zich snel beter maar snap dat je schrikt.

Kasmir Wat balen zeg dat ze niet drachtig is -O- Hopelijk kom je je droomveulen/jaarling snel tegen.

Quir Wat leuk 5 veulentjes *\o/* Ben heel benieuwd naar je nieuwe merrie :D

Myrthee Zo ziet ze er idd nog sportief uit :D Soms ligt het er ook aan hoe ze staan natuurlijk.

Mer1980 Knappe merrie heb je <3

Thomas5 zo ziet ze er idd aardig rond uit :D Leuke foto ook met de tong eruit haha.

Memerel Als ze over de helft is dan zul je binnenkort het veulen ook goed kunnen voelen :j

Marion82 Wat balen zeg -O-

Lyona Wat een leuke foto's <3 Ze genieten zo te zien lekker van he zonnetje idd.

Hier is ook Ashley over de helft van d'r dracht sinds zaterdag. Buikje groeit traag maar gestaag verder. Dit veulen heb ik ook gevoeld dit weekend, ook weer een druk veulentje :+ Gaan we weer de pendeltest doen dit jaar en lijstje bijhouden?

Afbeelding

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 21:11

Mijn merrie gaat goed Nieky, vandaag naar de kliniek geweest en ze hebben de (grote) stukken bot eruit kunnen pakken, vanaf nu moet het heel snel beter gaan volgens de DA, ze is wel wat terug gevallen door dat ze moeizaam haar ruwvoer kon/kan eten, daar kan ik met seniores priores niet tegenop voeren, madam is 178
Cm. Maargoed, vanaf nu positief vooruit.

Wat is een pendeltest?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:03

5 maanden + 3 dagen.
Ik ben toch maar een dekentje op gaan doen. Het waait toch best wel op stal en ik vind frisse lucht wel lekker. Ze heeft een buitenluik en hier aan de kust is het alweer een stukje frisser geworden. Moest buiksingel alweer losser doen ten opzichte van een week of 2 terug.

Ik ben vitaminebrok gaan voeren van Florian. Even kijken hoe ze het daar op doet.
Afbeelding

Ik vind haar alleen een dikke buik hebben. Verder helemaal niet.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:40

Hasta is vandaag gescand en gelukkig nog steeds drachtig van Trinityhouse perfect Storm. 110 dagen nu!Afbeelding
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:42

AM wat schrikken zeg, een slokdarmverstopping. Hoe gaat het nu?

Lyona, wat heerlijk zeg <3

Kasmir, wat jammer dat ze niet meer drachtig is zeg. Dat is een domper ma zo'n lange rit.

Nieky, ze wordt al mooi rond! En op de helft! Aftellen kan beginnen.

SharonIndezz, fijn dat de stukjes bot zijn verwijderd. Hopelijk knapt je merrie nu snel op!

Pomski, fijn dat ze nog drachtig is! Dat halster heb ik ook haha :j

Mijn app zegt dat we vandaag de helft hebben bereikt *\%/*
Afbeelding
Wij kunnen dus ook gaan aftellen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:01

Wat voor app is dat Myrthe?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:04

Dit is de app Color Widgets. Daarmee kan je een dagenteller op je startscherm zetten en personaliseren. Vind het super handig. Als je meerdere dragende hebt zou je zelfs meerdere widgets op je telefoon startscherm kunnen zetten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:28

Wat fijn al op de helft Myrthe, dan kan het aftellen beginnen.

Hier voelt de merrie zich gelukkig al wat beter, buikje groeit ook gestaag door <3

Afbeelding

Edit: mooi nieuws pomski <3

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:51

Hoi allemaal,

Wat een leuk topic! Hopelijk mag ik met jullie meepraten hier.
Ik vind het allemaal best spannend om een veulen te fokken. Mijn andere merrie heb ik ooit zelf gefokt, maar die is inmiddels alweer 19.

Mei dit jaar heb ik een clydesdale Merie gekocht en zij is gedekt door de prachtige hengst Barra op 24 mei 2024.
Ze is 4 jaar oud en we zijn haar momenteel ook zadelmak aan het maken.
Ik heb gelijk de app gedownload en kom op 138 dagen dracht.

Ze had al best een buikje van de zomer, maar dat was meer omdat ze iets teveel van lekker eten houdt :D . Inmiddels wat aan het werk en iets minder rijk hooi en nu is ze iets minder buikig. Maar ik lees en zie bij jullie foto’s dat de buikjes best al een beetje groeien. Ik las online dat dit pas de laatste 3 maanden van de dracht zou gebeuren, maar dat klopt zeker niet helemaal?

De afgelopen dagen is ze wel erg chagrijnig, maar heb geen idee of de dracht daar iets mee te maken heeft.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:39

Welkom Garffpamela!
Wat leuk dat je een clydesdale hebt! Ik ken ze echt alleen van de budweiser reclames. Heb je een foto van je merrie?

Verder is elke merrie anders. De een toont heel snel en de ander toont tot het eind heel weinig. Mijn merrie staat bijvoorbeeld niet in training en dit wordt het 3e veulen in 4 jaar. Zij laat dus redelijk snel wat buik zien.