Hij is echt leuk Quir! Dino groeit ook alweer al kool
Bo gaat helaas niet heel lekker. Vrijdag naar de kliniek met d'r. Het scheurtje bij d'r hoef is bij de hoefbal aan het loslaten. Kliniek is er redelijk nuchter onder, maar zelf wel dikke stress erom.
King doet het super. Is een heerlijk kereltje Hihi hij moet al bijna bukken haha
Dino is al bijna baby-af. Heeft de nieuwe ook al een naam? Hij is echt knap!
Ik snap je zorgen wel hoor Kiki, vond de foto van de wond aan de hoef er ook best serieus uitzien. Gelukkig herstellen de meeste gaten aan een hoef heel goed. Hopelijk gaat het niet ontsteken. Is ze er niet kreupel op?
BusyMissy, nee niet echt kreupel op de wei, op het harde wel iets. Ontsteking ben ik echt wel bang voor, maar zo te zien tot op heden niet. Dagelijks maken we het goed schoon met betadine oplossing. Maar dit doet er wel echt zeer (zal wel flink prikken). Ze is de laatste dagen echt wel bozer. Krijgt nu nog steeds Metacam erbij.
Maar ben blij als het morgen is. Word wel even een dingetje om King weer mee te krijgen
Als het na de eerste dagen nog steeds rustig is dan komt het wel goed is mijn ervaring. Maar inderdaad wel onhandig wanneer ook King mee moet. Lijkt me er een die als hij er geen zin in heeft, lekker zijn gewicht in de strijd gooit, haha
Het stukje gaat wel steeds wat verder wijken. Maar het ziet nu wel rustig.
Haha ja dat, dat kan hij goed. Maar goed we hebben ruim de tijd ervoor om hem erop te krijgen.
Dagmar11
Geplaatst: 21-07-23 12:49
Gefeliciteerd met de veulens! Spannend Kiki, hou je ons op de hoogte?
Onze kleine man is inmiddels al weer een maand oud. Hij is zó tam, loopt netjes mee aan een halster, houdt van borstelen. Komt direct bij je knuffelen als je in de wei / stal komt. Heel blij met hem
Bij zijn ogen en neusje begint ie zn veulenvacht te verliezen. Ben zo benieuwd welke kleur er onder zit!
kiki1976
Geplaatst: 21-07-23 17:13
Dagmar, wat een heerlijk koppie Echt een hele lieve uitstraling
King was wat lastig met laden maar al sneller dan de vorige keer. Onderweg en op de kliniek zich voorbeeldig gedragen.
Bij Bo hebben ze onder sedatie en blok verdoving het losse stuk eraf gehaald. Goed schoon gemaakt en het verband. Met een rolletje voor tegendruk omdat ze bang zijn voor een prolaps. Nu in het verband en box rust. Als alles goed droog is buiten mag ze gelukkig wel wat stappen. Nu maar even gaan puzzelen hoe we dat met King doen. Sws af en toe lekker naar buiten zonder moeders. Woensdag weer terug en gaan ze kijken of het een ijzer word of gips. Voor nu kon dat beide nog niet.
Dat is toch wel een flink stuk wat er los gekomen is, maar het ziet er verder wel rustig uit. Hoop dat ze er niet al teveel pijn aan heeft. Wel jammer dat ze niet de wei op kan met King, maar dan kan hij wel al zovast wat oefenen voor het spenen.
mirjamalvaro, dank je wel. Hoop ik ook. Geen idee hoe lang zoiets gaat duren. Maakt ook niet uit als het maar goed komt.
BusyMissy. Als het droog is zet ik haar liever op het land dan in de bak/paddock. En paddock mocht van de da, mits droog. Haha vrees dat het spenen nog wel ff duurt, morgen is hij pas 10 weekjes. Na het schoonmaken en oude weefsel wegkrabben heeft het even flink gebloed. Daarna weer schoon gemaakt (daar is de foto van) zag het er idd rustiger uit.
Zijn er nu nog veulentjes op komst? Of zijn we klaar voor dit jaar?
Ik weet niet wie dat vertelde over die vaseline op de billen bij het veulen bij diarree. Maar duizendmaal dank! Dat poetst wel héél veel makkelijker weg op zo'n vette ondergrond.