[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:53

Mijne is sinds eergisteren weer droog aan de billen :D Heeft ongeveer 5 dagen geduurd denk ik

Knappe baby's allemaal!! Heel mooi zeg

Cp spannend... toch maar weer naar huis

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:56

Oh nog knappe veulens op de foto Corinadrznthe en alicelover heel aansprekende veulens.

Dddara is het echt water? Vooral billetjes schoon houden en zinkzalf smeren. Als hij verder nog goed drinkt en fris oogt zou ik me niet direct zorgen maken. Maar 14 dagen? Is hij dan net ontwormd geweest?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:58

Luutje,zou ook geen jaar meer wachten.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:02

Floripori gefeliciteerd <3 wat een gaaf meisje <3

CP Fief maakt t spannend! Snap dat je naar huis gaat :j Hoop dat ze je beloont met een prachtig veulen!

Oeh Muronia... dat moet toch wel voor vannacht!? Ik duim voor je dat ze je niet langer in spanning laat!

Heeeerlijk al die veulen foto’s <3 vind ze allemaal stuk voor stuk zo goed gelukt! Wordt daardoor ook zo benieuwd naar Kate haar veulen!!

Kate nog een kleine week tot veilig! (314) merk nu echt dat ze t zat wordt... ze is sloom en wilde ook in de bak niet echt actief zijn... Veulen was daarentegen wel super druk... arme merrie stuiterde zowat _O- Uier gaat rustig aan verder. Ze loopt t wel nog flink weg gedurende de dag...

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:08

Fotsy schreef:
Ik zou op die leeftijd geen jaar meer wachten. Als ze het nog aankan straks zogen en dracht dan nu doen. Een merrie op leeftijd een jaar leeg laten, is vaak lastiger ze terug drachtig te krijgen.
Benieuwd wat de anderen ervan zeggen.

Precies dit. Als ze in goede conditie is, en je nog een veulentje wilt, zou ik haar dit jaar weer laten dekken en niet een jaar wachten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:14

Neonlight schreef:
Floripori, gefeliciteerd!

CP, dit is het eerste veulen van de merrie bij jou? Lastig dilemma.

.

Nee 2e. 2019 was ik 1 nacht van huis en uiteraard beviel ze toen.

Uier zoals nu, geen hars, geen lahe ph. Om kwart over 3 had de oppas nog gechekt. Ik kijk om 4 uur op de camera en toen lag het er al naast.

Toen was ze dragend van een vrij kleine hengst, kleiner dan zijzelf.

Nu van een grotere waar ik zelf veel veulens mee heb gefokt en die veulens zijn vaak ook wel wat flinker. Dus wil t echt niet missen dit keer.

Maar, ik gok dat ik voor jan Doedel terugrij hoor :').

Ik ben over dus ga nog ff 1.5 uur sturen :O

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:17

Mijne heeft 1 dag diarree gehad. Heb de billen gewassen en toen met sudo crème in gesmeerd :')
Dat was dag 8. Niet meer gehad. Laat ik t afkloppen. Nu dag 14. Nog niet ontwormd :+

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:18

Sterkte/succes CP!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:22

@LaDonna75,
Nee voor de Shetjes, mijn Tinker had ik helaas niet drachtig gekregen.

@Knolselder,
Stuur maar door, hetgeen waar ik op kom zijn Pien, Pleun, Poppeke, Piet, Pardoes, enz... Maar daar zullen er gigantisch veel veulens de naam van krijgen ben ik bang en wil juist wat apperts (vorig jaar was er maar 1 veulen en had ik Oh La La en Oakheart op mijn lijstje, is dus Oh La La geworden)
Wat is ze toch een schatje <3 <3 <3

Gefeliciteerd Floripori17, wat een knapperd *\o/* *\o/* *\o/*

@CP112,
Ik hoop dat ze op je wacht en begint als je weer thuis bent.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:23

Succes cp!!

Leuk al die merries. Hier ook weinig vooruitgang helaas.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:24

Eentje die dus niet echt kegelt of harst, dan zou het nu dus zo ver kunnen zijn.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:27

Begrijpelijk cp! Ik lig inmiddels ook in de caravan op stal, net als gister. Camera standaard aan, uiteraard voor Jan met de korte achternaam. Vorig jaar beviel ze deze nacht maar zal ze vast niet overdoen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:28

Ik heb ook een Pien. Alleen das een stal naam, geen paspoort _O-
Te leuke naam.

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:30

Luutje schreef:
Spannend al die misschien-paasmoeders.....suc6 maar weer voor alle wakers!

Ik had een topic geopend met de volgende vraag, maar daar reageert tnt nog niemand op. Dus ik ga de vraag maar hier stellen:

Ik twijfel of ik mijn merrie nog een keer laat insemineren. I.p. was het de bedoeling om 1malig een veulen te fokken voor eigen gebruik, maar ze lijkt zo'n geboren moeder en ik vind het veulen wel erg leuk gelukt. Vandaar dat ik met de gedachte speel.
De vraag die me dan wel bezighoud is deze: Is het dan verstandig 1 jaar over te slaan en haar weer sportief recreatief op te pakken, net als voorheen, zodat haar conditie weer verbetert? Of is het toch beter/ verstandiger dan direct nu maar weer te insemineren? Gelukkig is het nog vroeg in het seizoen, dus ik kan nog ff denken.
Mijn merrie wordt dit jaar 19.

Ik hoor graag jullie meningen!

Ah...jullie mening komt iig erg overeen! Ik had idd ook gelezen dat een oudere merrie een jaar leeg laten zorgt voor minder grote kans dat het dan het jaar daarop de drachtigheid makkelijk verloopt. Nou ja....dan wordt het dilemma dus....ga ik voor haar weer wat intensiever gebruiken nu ze nog zo fit is, of voor nog zo'n schattig veulentje.... :=

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:47

Mijn roepnaam is Pien en mijn merrie heet Pleun :+ (officieel heet ze anders)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:59

Cp. Spannend. Ik snap dit heel goed. Je slaat jezelf voor je hoofd als het fout Gaat.

Knolselder. Wat een dotje <3

Floripori. Gefeliciteerd

Muronia. Dat kan niet lang meer duren. Succes met waken, haar buik lijkt ook al veranderd

Balou_lover. Bijna veilig

Luutje. Ik zou ook niet wachten. Ik laat mijn merries nu op hogere leeftijd ook niet leeg.

Wild Thing had vanochtend weer terug harsjes en melk aan de benen. Gelukkig zijn we ondertussen al een heel stuk verder. Nu 312 dagen
De camera staat erop, kunnen we haar weer goed in de gaten houden.
Afbeelding
Afbeelding

Rosareina is een heerlijk vrolijk dametje. Ze doet het echt super en moeders ook <3

waarom erlangs als je erover kan :')

Afbeelding

Afbeelding
En mama
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:03

MaritGalinda schreef:
Help! Ik heb een dilemma. Onze merrie krijgt dit jaar een veulen. Ze is al uitgerekend. Eergisteren vol uier en wat hars. Gisteren hetzelfde maar aan het einde van de avond liep het wat terug. Nu ging ik net kijken en is haar uier nog verder teruggelopen. Er zitten nog wel kleine doorzichtig/witte harsjes aan haar uier maar vol is het niet meer. Haar benen zijn wel wit van de melk/hars. Ik heb nu twee nachten elk half uur de wekker gehad en ben echt doodop. Wat zouden jullie doen?

Ik zou toch waken, juist als de ergste spanning er af gaat kan het zijn dat ze van zucht naar melk gaat, zeker als de benen ook nog wit zijn, klinkt het te spannend om nu over te slaan.
Kan er niet iemand een deel van de beurten overnemen?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:08

Luutje ik zou ook geen jaar overslaan.

Cp gelijk heb je hoor dat je terug naar huis gaat. Waarschijnlijk voor nop maar je slaat jezelf voor je kop als je het niet doet en het gaat fout.

Verder zie ik een hele hoop super mooie veulens voorbij komen.

Muronia dat kan denk ik niet lang meer duren.

AM fijn dat wild thing nu in elk geval verder is in de dracht. Hopelijk houd ze het nog even binnen.

Voor de wakers. SUCCES VANNACHT.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:10

Er zijn er nog een paar spannend dus, Muronia dat ziet er ook serieus uit en CP ook succes.

Wat een lekkere stuiterballetjes op de foto's <3

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:11

AM gelukkig is WT nu al een stuk verder, ben benieuwd hoe lang de kleine nog binnen blijft.

Fokken met oudere merries is ook iets waar ik nog niet veel over weet, maar waar ik wel vragen over heb:
Cass krijgt dit jaar haar tweede veulen. Ze is nu 18 jaar. 1e veulen heeft ze op haar 15e gehad.
Wat is de ervaring van ervaren fokkers over het volgende: mocht alles goed gaan dan zou ik haar met 2 jaar misschien nog wel eens willen laten dekken. Veulen komt dan in 2024, als het goed is, ben ik dan druk bezig met rustig aan het werk gaan/voorbereiden op inrijden met het veulen van dit jaar. Cass zou dan 21 zijn, is dit een leeftijd dat een merrie nog een veulen kan dragen? Zit er überhaupt een leeftijdsgrens aan? Puur uit interesse ben ik benieuwd naar ervaringen van ervaren fokker....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:12

Wakers succes, hopelijk een paar gezonde veulens erbij vannacht!

Wij genieten voorlopig nog even van onze nachtrust _/-\o_

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:14

Heel spannend AM hoop dat ze het binnen houdt en alles goed is.
Als ze fit genoeg zijn om een dracht aan te kunnen, en ze wordt nog drachtig dan zou ik het gewoon doen. Mijn 19 jarige wordt ook gewoon weer gedekt.

Ik wordt een beetje saggie van.mijn merries, beide over tijd, beetje hars, maar het lijkt erop dat ze wachten tot het poedersuiker wordt en ik weer moet werken....

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:31

Ohw AM wat is Rosareina leuk <3 Gelukkig is Wild nu een stuk verder! Ben benieuwd hoe lang ze t binnen houd...

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:43

@floripori17: Super knap veulen. Een vriendin van mij stuurde die door dat ze had gezien via instagram. Ze was er ook helemaal verliefd op.

veel merrie's die het spannend maken! Veel succes aan alle wakers!

Hier eventjes paar fototjes van vandaag.
Mams wat doe je nu? (mira vond het eindelijk veilig genoeg om even te rollen na 2 dagen)
Afbeelding

Mam! Waarom stop je nu?
Afbeelding

Afbeelding
Weeeee Kijk mam ik vlieg!! weeeee
Afbeelding

Van al dat rennen krijg je toch wel honger zeg!
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:48

Gelukkig is wild thing nu wel al zo goed als klaar voor
Hahaha tja als je erover kan waarom dan ernaast lopen :')

Hars en melkdruppen ik zou ze niet meer onbewaakt laten.

Jep suffie slaap nemen nu het nog kan.

Jacky zoals ik al zei ik zou geen jaar overslaan met een oudere merrie de kansen worden alleen maar kleiner.

Az ook uitgelicht, mijne kleine man staat blijkbaar ook in uitgelicht wat leuk.

Ansodm ook al eentje die kan vliegen