Knappe baby's allemaal!! Heel mooi zeg
Cp spannend... toch maar weer naar huis
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fotsy schreef:Ik zou op die leeftijd geen jaar meer wachten. Als ze het nog aankan straks zogen en dracht dan nu doen. Een merrie op leeftijd een jaar leeg laten, is vaak lastiger ze terug drachtig te krijgen.
Benieuwd wat de anderen ervan zeggen.
Neonlight schreef:Floripori, gefeliciteerd!
CP, dit is het eerste veulen van de merrie bij jou? Lastig dilemma.
.
Luutje schreef:Spannend al die misschien-paasmoeders.....suc6 maar weer voor alle wakers!
Ik had een topic geopend met de volgende vraag, maar daar reageert tnt nog niemand op. Dus ik ga de vraag maar hier stellen:
Ik twijfel of ik mijn merrie nog een keer laat insemineren. I.p. was het de bedoeling om 1malig een veulen te fokken voor eigen gebruik, maar ze lijkt zo'n geboren moeder en ik vind het veulen wel erg leuk gelukt. Vandaar dat ik met de gedachte speel.
De vraag die me dan wel bezighoud is deze: Is het dan verstandig 1 jaar over te slaan en haar weer sportief recreatief op te pakken, net als voorheen, zodat haar conditie weer verbetert? Of is het toch beter/ verstandiger dan direct nu maar weer te insemineren? Gelukkig is het nog vroeg in het seizoen, dus ik kan nog ff denken.
Mijn merrie wordt dit jaar 19.
Ik hoor graag jullie meningen!
MaritGalinda schreef:Help! Ik heb een dilemma. Onze merrie krijgt dit jaar een veulen. Ze is al uitgerekend. Eergisteren vol uier en wat hars. Gisteren hetzelfde maar aan het einde van de avond liep het wat terug. Nu ging ik net kijken en is haar uier nog verder teruggelopen. Er zitten nog wel kleine doorzichtig/witte harsjes aan haar uier maar vol is het niet meer. Haar benen zijn wel wit van de melk/hars. Ik heb nu twee nachten elk half uur de wekker gehad en ben echt doodop. Wat zouden jullie doen?