[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smeetje_x

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:16

Vanmiddag is mijn moeder weer wezen scannen met April, omdat dr op 15 dagen toch nog niet helemaal zekerheid was. Maar nu vandaag 19 dagen helaas niet drachtig :(
Donderdagochtend gaan we weer scannen om te kijken hoe groot het ei is en dan waarschijnlijk in de middag insemineren. Hopen dat het deze keer beter gaat.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:20

Proficiat neonlight ! Zo verliefd op appaloosa’s hier is de hengst homozygoot appaloosa.
Maar wij zitten nog op het wachtbankje!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:21

Gefeliciteerd met de dracht Neon! Erg leuke combinatie. Heb de hengst even gegoogld, ben erg van hem gecharmeerd en zeer benieuwd naar jouw veulen!

Ik mag weer op de bank, en morgen tapas eten... 16 juni scannen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:32

Jammer Brigitte en siempje

Gefeliciteerd Neonlight! Mooie combinatie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:49

Tiwi, het veulen op de foto is een Cassanova. :D In 2017 een Don Cremello veulen, 2018 een Cassanova en in 2019 een Westerhuis Cupido veulen. Dit wordt haar 4de.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:52

Oe mooie spikkel! Die hengst is ook gaaf :9
Gefeliciteerd.

Hier gisteren dan eindelijk de keuze gemaakt qua hengst. Het is toch gewoon Homozygoot Daimond geworden.
Tiësto was ook leuk maar een stuk minder barok en body dan Daimond en ik vond dat te ver weg liggen van het type van Lizzie zelf.
Bang dat er dan net zo'n half ietwat uit komt :+.

Dus nu wachten tot ze gedekt is :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:53

Deze combi dus. Foto van vorig jaar. Toen heeft ze helaas ergens tussen de 40 en 100 dagen verworpen.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:11

Was moeilijke bevalling cp :')

Welkom neon en goed gedaan al mee op de andere wachtbankje. Die is nog leger En veel groter dus die 1,5 meter moet zeker lukken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:04

Hier wordt morgen onze Dexter gedekt door de homozygoot hoornloze Jersey stier Cubswin. Gekozen voor gesext sperma, zodat de kans op een vaarskalfje >90% is. Fleur is al wat ouder en ik zou het leuk vinden om met een dochter van haar verder te fokken.
Onze Fleckvieh pink gaat ook binnenkort onder de stier, dus volgend haar hopelijk 2 veulens en 2 kalfjes.

Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:17

Wat leuk een Dexter! Dat zijn zulke lieve koetjes.
Fleckvieh is ook leuk trouwens maar Dexters heb ik jeugdherinneringen aan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:26

tiwi1969 schreef:
Wat leuk een Dexter! Dat zijn zulke lieve koetjes.
Fleckvieh is ook leuk trouwens maar Dexters heb ik jeugdherinneringen aan.

Wij hadden tot 3 jaar geleden een melkveebedrijf met 120 Fleckies. Het 1e wat ik heb gedaan toen wij hier kwamen wonen is een Dexter met vaarskalf gekocht. Fleur is redelijk mak, pakt de koeken uit je hand en komt ook aandraven als je haar roept.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:17

Heb wel meegelezen maar loop alweer een stukje achter met reageren, gaat zo snel hier.. :+

Gefeliciteerd aan iedereen die een drachtige merrie heeft!
Neonlight, hele gave combi, wordt een mooie spikkel merrie! :))

Ach wat jammer smeetje.. Hopelijk volgende ronde wel raak! Fijn dat er wel alweer een ei is

Fijn dat je toch tapas mag eten tiwi! Haha

Nog steeds een mooie combi cp! Hopelijk pakt het gelijk

Wat leuk suffie! Kalfjes zijn echt leuk <3

Hier net bericht gehad dat m’n merrie eindelijk goed hengstig is *\o/*
Ei is al afgespoten, morgenochtend insemineren! :D
Vrijdag scannen of het ei weg is en dan mag ik ook op het wachtbankje.. Schuiven jullie even op? :+

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:30

Cp ik heb een Friese merrie die ik volgend jaar misschien met diamond wil laten dekken.ben heel benieuwd wat er uit jou combinatie gaat komen. <3

Hier nog 13 dagen wachten om te scannen op 18 dagen.. pff duurt lang :Z

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:37

Eindelijk dan toch gelukt Kabayo.

Ik wilde nog gaan duimen voor je tapas Tiwi maar het is al gelukt zie ik.

Wat balen dat die cyclus na dat bloedei niet op gang komt, maar volgens mij is dat wel vaker het geval na een bloedei? Verstoorde hormonen ofzo?

Balen Brigitte, was je al langer aan het dekken?

Mooie combi Neon! Lekker wanneer je meteen mét dracht kunt melden hier.

Hoop dat er nu een mooi veulen uit deze combi komt CP!

Dat begint er weer op te lijken Salatiga.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 00:01

Salatiga. Wat fijn vooruitgang. Ze wordt niet natuurlijk gedekt?

Suffie. Wat leuk zo'n dexter <3 geen verstand van, maar zijn wel super leuk

Cp. Heel erg benieuwd naar deze combinatie. Hopelijk nu wel alles zoals het hoort te gaan

Tiwi. Welkom weer op de bank. Lekker tapas :P

Smeetje. Balen. Nieuwe ronde nieuwe kansen

Neonlight. Welkom, gave combi. Heeft ze al eerder stippels doorgegeven?

Die van mij moet ook 12 juni gescand op dracht. Ik ga er maar niet vanuit. Als ze niet drachtig is hebben we afgesproken om haar bij Formidable zelf neer te zetten. Zodat het er gelijk vers en warm in kan :))

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 06:00

Ik lees hier ook nog mee maar er gebeurd zoveel :+

Ik hoop dat we allemaal onze merries drachtig krijgen voor het eind van het seizoen :))

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 06:45

suffie schreef:
Hier wordt morgen onze Dexter gedekt door de homozygoot hoornloze Jersey stier Cubswin. Gekozen voor gesext sperma, zodat de kans op een vaarskalfje >90% is. Fleur is al wat ouder en ik zou het leuk vinden om met een dochter van haar verder te fokken.
Onze Fleckvieh pink gaat ook binnenkort onder de stier, dus volgend haar hopelijk 2 veulens en 2 kalfjes.

[ [url=m/LaJDF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ik moest echt even 2x kijken toen ik half met mijn ogen dicht dit topic bij las op de te vroege ochtend

Succes met dekken en zo fijn gesext sperma hoop dat het in Nl voor paarden ook een keer betaalbaarder wordt.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:21

AM nee niet natuurlijk, ben te bang dat ze iets oploopt erbij en wil nog de sport in met haar.. Dus de hengst springt en het gaat er gewoon vers in :D
Duimen dat het toch nog gelukt is! Handig dat je haar nog bij Formidable kan zetten

Die hoop heb ik ook Cio! Toch zuur als aan het einde van het seizoen het niet gelukt is, al helemaal voor degene die meerdere rondes al aan het proberen zijn.. -O-

Ik weet het niet zo, gesext sperma zou het wel makkelijker maken maar haalt ook wel een beetje de lol er vanaf :=
Vind die verrassing en het niet weten gedurende de dracht juist wel leuk.. Al snap ik dat fokkers die daadwerkelijk hun brood ermee moeten verdienen daar minder waarde aan hechten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:35

Zouden er dan niet veel te veel merries geboren worden? Iedereen wilt altijd merries in mijn beleving haha

Doe mij maar een hengst/ruin. Als ik nu al zie hoeveel makkelijker die van mij is tegenover zijn moeder... Doe mij dan nog maar een hengst :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:37

de fokkers willen merries, maar de ruiters ruinen, dus als je voor verkoop fokt denk ik dat er toch ook veel zouden kiezen voor een hengst. Denk dat het wel iets van 50/50 zal blijven

ik zou het echt ideaal vinden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:00

AM_Horses schreef:
Salatiga. Wat fijn vooruitgang. Ze wordt niet natuurlijk gedekt?

Suffie. Wat leuk zo'n dexter <3 geen verstand van, maar zijn wel super leuk

Cp. Heel erg benieuwd naar deze combinatie. Hopelijk nu wel alles zoals het hoort te gaan

Tiwi. Welkom weer op de bank. Lekker tapas :P

Smeetje. Balen. Nieuwe ronde nieuwe kansen

Neonlight. Welkom, gave combi. Heeft ze al eerder stippels doorgegeven?

Die van mij moet ook 12 juni gescand op dracht. Ik ga er maar niet vanuit. Als ze niet drachtig is hebben we afgesproken om haar bij Formidable zelf neer te zetten. Zodat het er gelijk vers en warm in kan :))

Bedoel je dat hij dan natuurlijk dekt?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:01

fokfanaat schreef:
de fokkers willen merries, maar de ruiters ruinen, dus als je voor verkoop fokt denk ik dat er toch ook veel zouden kiezen voor een hengst. Denk dat het wel iets van 50/50 zal blijven

ik zou het echt ideaal vinden.

Ik als fokker wil graag een merrie, voor de verkoop is een hengst makkelijker. Ik zou niet weten wat ik dan zou kiezen..

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:03

Ik heb juist een hengst gekocht voor het fokken. Natuurlijk een risico want je weet niet of het zo goed gaat als je hoopt maar dat risico neem je.

Eigenlijk heb ik de merrie nu alleen nog maar om mee te fokken maar heel misschien wil ik hengsten houden en goede nakomelingen daarvan aankopen en opfokken. Dat fokken zelf geeft soms zoveel stress dat ik me afvraag waarom ik het doe. Het geeft ook hele mooie dingen hoor, daarom doe ik het nog steeds haha. Maar heel soms wens ik dat ik wat anders leuk had gevonden. Tennis ofzo

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:10

Hengsten houden geeft ook enorm veel stress. Zorgen dat ze op tijd beschikbaar zijn, eventueel merriestalling, hengstenkeuringen, eventueel verrichtingsonderzoek, nakomelingenonderzoek, hopen dat er genoeg nakomelingen zijn.....been there, nooit meer voor mij.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:16

Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik een welsh b hengst heb. En per stamboek verschillende de eisen die worden gesteld.

Had begrepen dat je bij het nas 10 jaar na goedkeuring elk jaar naar de keuring moest met de hengst en na eerste dekjaar 5? Veulens moest aanleveren?