[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:29

Ik heb een camera en bij haar vorige 2 veulens een birth alarm gehuurd alleen niet nodig gehad. Sita is nog al voorspelbaar dus wil het nu zonder alarm proberen.
Wij gaan woensdag scannen op 32 dagen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:33

Ik heb geen idee hoe het bij Olivia gaat lopen.
We gaan het zien over 8 maanden. :))

Olivia heeft een stal van 3 bij 5 dus die blijft lekker staan waar ze staat.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:48

Hoi hoi,
Ik meld me hier ook weer gezellig.

Vorig jaar had ik mijn merrie niet drachtig gekregen (was vuil van binnen en werd te laat in het seizoen) en had daarom dit jaar helaas geen veulen.
Dit jaar hebben we een nieuwe poging gedaan en vanochtend kregen we het nieuws bij de DA dat ze drachtig is *\o/* *\o/* *\o/*

Dus volgend jaar op 5 mei (erg toepasselijk op Bevrijdingsdag) is Misha uitgerekend van Deaglan Snorremans van Germania

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:56

Gefeliciteerd Ibbel!

Welkom!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:00

Ennasil, je onderschrift is wel heel accuraat :+ Holy Moses wat een haarballen die twee :))

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:45

tiwi1969 schreef:
En dan tel ik ouderwets: 11 maanden na laatste inseminatie.
Dus 15 juni wordt 15 mei een jaar later.

Doe ik ook hoor.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:47

Gefeliciteerd ibbel!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:31

Na mijn laatste bezoek is er veel bijgeschreven.

Zo lijkt het of het momenteel goed gaat met het drachtig raken?

Mijne had vanmorgen een ei van 4,2 en wordt morgen geinsemineerd.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:40

Ja heb ook de indruk dat er nu plots veel drachtige bijzitten. Ik hoop die van mij ook. Nu nog eventjes op het wacht bankje.

Ibbel allesinds gefeliciteerd met je haar bal in de maak

Merrie en veulen van vriendin doen het goed. Mama lief begint helemaal gewoon te geraken aan haar zoontje (was een Maiden)

Onze pony heeft al 2 maal een dracht van ongeveer 360 dagen gehad en mijn vorige merrie had de laatste keer een dracht van 11maand en 2 dagen. Mijn huidige merrie heb ik geen idee. Ze heeft al 2 veulens gehad heb ik terug gevonden maar geen idee hoe ze is of hoelang ze gaat dragen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:23

Welkom Ennasil :)

Even een vraagje over opnieuw opbouwen wei:
Fi is vandaag twee weken geleden naar stal gegaan. Vanaf die zaterdag daarna heb ik een halfuurtje per dag gegraasd, later 45 minuten.
Zaterdag heeft ze 3 uur op de wei gestaan, zondag 4 uur (maar vooral geknuffeld met Vie).
Vandaag 3,25 uur en wel meer gegeten.
Morgen en woensdag wil ik haar 4 uur op de wei zetten, donderdag 5, vrijdag 6 a 7, zaterdag 9 uurtjes en zondag laten staan. Wel nog apart met Vie zodat ze niet weg hoeft te rennen voor boze Dais. Is dit ok als ze twee weken van de wei af is geweest?

Ik heb eens ergens gelezen dat als ze een bepaald aantal uur per dag op de wei staan, ze ook 24/7 kunnen staan, omdat ze in 24 uur net zoveel eten als in die ander aantal uur per dag (6 uur?), omdat ze minder snel gaan eten als ze weten dat ze er niet meer af gaan. Herkent iemand dit?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:26

Pfoe mocht even flink bijlezen.. Gefelicieerd aan alle drachtigen! Gaat nu geloof ik een stuk succesvoller dan eerst..

Met wie ga je dekken Jeannaa?? :D

Welkom Jolandje! Leuk om je weer tegen te komen in het dbt :)

Dat is inderdaad een harige combinatie zeg Ennasil!

Wat een horror bevalling zeg soezee! Fijn dat het nu goed gaat met merrie en veulen!

Fijn dat Fi beter gaat Cynthia! Ik kan je niet helpen met het opbouwen sorry, hier staan ze alleen van 9-5 op de wei niet 24/7.. En dat werd overigens ook erg snel opgebouwd, eerst elke keer een extra uur en na de 4 of 5 uur gingen ze gewoon de hele dag

Hier vorig jaar het eerste veulen uit m’n toen maiden merrie, op 341 dagen netjes volgens het boekje. Toen camera, ph strips en birth alarm gehuurd maar ga het dit jaar denk ik met alleen camera en ph strips doen. Vorig jaar kreeg ze op de dag van bevalling ineens mega erge uitslag en dat duurde alleen 1 dag, was minder geworden tegen een uur of 5 en om 8 uur begon de bevalling.. Ben benieuwd of dit dit keer ook gaat gebeuren, zou wel een heel handig teken zijn :+
Verder hier geen nieuws, nog drachtig en wel.. Van het weekend wel de laatste winstpunten in de M2 gereden, we zijn dus Z startgerechtig (ben aardig trots op m’n kleine pony die dat even doet tussen de grote paarden!)
Ik weet ook nog niet zo zeker of ik voor oktober nogis ga scannen.. vorige keer niet gedaan maar mocht ik het niet meer vertrouwen kan het altijd nog

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:40

Ennasil gefeliciteerd.

Vruchtje bij Eli was mooi gegroeid en kloppend hartje te zien!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:53

Gefeliciteerd Ibbel en Ennasil.

Ik heb een hele goede camera maar merrie staat bij oma. Wel fijn in een 6x4 box maar oma heeft geen internet. Hier moet ik dus een oplossing voor zoeken, heeft iemand tips?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:36

Gefeliciteerd voor iedereen met een drachtige merrie *\o/* *\o/*

Rose vanochtend gescand, geen vruchtje en ook niet hengstig. Normaal gezien zou ze wel hengstig moeten zijn rond deze tijd, nu ze niet drachtig is.
Zaterdag gaan we weer scannen en dan eventueel hengstig spuiten en sowieso spoelen. Volgens da had spoelen geen zin als de baarmoedermond dicht zit, dus dat vandaag niet gedaan.
Zaterdag maar even kijken hoe het lijkt en of het positief genoeg lijkt om dit seizoen door te zetten of niet. Ze was natuurlijk ook al heel eventjes drachtig geweest van de 1e poging 3 maanden geleden. Het schijnt dat ze na zoiets veel moeilijker in hetzelfde seizoen alsnog drachtig raken.

Auri gaat zaterdag ook mee, die gaat dan voor de 6 weken scan. #spannend

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:46

rensju schreef:

Ik heb een hele goede camera maar merrie staat bij oma. Wel fijn in een 6x4 box maar oma heeft geen internet. Hier moet ik dus een oplossing voor zoeken, heeft iemand tips?

Er zijn een aantal bokkers hier volgens mij die gebruik maken van een 4G-router met simkaart waar de camera op verbonden kan worden :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 00:11

rensju schreef:

Wij hebben inderdaad een 4g-router met een unlimited data abonnement. Maar je kunt ook een simkaartje met data gebruiken in een oude telefoon een een hot-spot aanzetten.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:40

Fijn dat het beter gaat met Fi! Wbt weidegang hangt af van het paard. Ik heb kennelijk niet zo’n gevoelige dieren, maar ik moet er wel bij zeggen dat ze het hele jaar door op het gras staan overdag. Ik zet ze ook gewoon op een ander vetter stuk.

Wat balen Faline.
Vorig jaar ook zoiets met Fleur gehad denken we, ze is alsnog drachtig geraakt.

Z! Wat goed salatiga.

Fleur wordt geïnsemineerd met His Royal Badness DK.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:21

Ibbel en Ennasil gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Faline, balen zeg. Ik hoop dat het toch nog mag lukken voor je dit seizoen.

Cynthia, wat fijn dat het met Fi gelukkig weer de goede kant op gaat. Hier gaan ze aan het begin van het weideseizoen eerst een paar uurtjes in de middag de wei op (staan ze al wel de hele ochtend buiten op die paddock met hooi) en dat bouwen we steeds met een uurtje op. Om de dag een uurtje erbij. Zo is het altijd nog zonder problemen gegaan :)

Zijn er verder nog mensen die mogen scannen eigenlijk? Ik dacht Tiwi en Corinadrenth binnenkort.

Astrid, was Jaycee ook niet al aan de beurt en hoe gaat het met Roxy?

2a54....Hoe is het met Raven? Loopt dat nu weer een beetje synchroon?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:36

Thnx voor de tips qua camera! Wij hebben daar ook nog geen internet, dacht zelf een kabel heen te trekken, maar zo'n router is ook nog een idee.

Faline jammer, hopelijk lukt het nog.
Cynthia hier ook elke dag wat opbouwen. Had eerst half uur uur, 2 uur, 3 uur etc.

Gefeliciteerd met de drachtige merries! :)

Hier morgen scannen, hoogstwaarschijnlijk.. Als de dienst vanavond te druk wordt doe ik het volgende week wel. Dan ga ik niet zo vroeg uit bed :Y)
Morgen 32 dagen, kwam volgens DA niet zo heel precies of 32 of 39.. Wanneer het me het beste uitkwam met werk.. :)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:04

Fijn dat er weer een aantal merries drachtig zijn! Succes voor degene waarbij het nog even spannend is.

Goed te horen dat Fi weer de goede kant op gaat Cynthia. Ik ben meestal vrij makkelijk met opbouwen (eerst een week na het werk op het land tot we naar bed gaan, 2 weken voor het werk er op en na het werk er af en dan 24/7), maar ik kan me voorstellen dat je het liever voorzichtiger aanpakt. Beter te voorzichtig dan straks weer terug bij af.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:46

De eerste is drachtig bij ons op stal, nog niet die van mij maar dat komt vast goed.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:52

jeannaa schreef:
Fijn dat het beter gaat met Fi! Wbt weidegang hangt af van het paard. Ik heb kennelijk niet zo’n gevoelige dieren, maar ik moet er wel bij zeggen dat ze het hele jaar door op het gras staan overdag. Ik zet ze ook gewoon op een ander vetter stuk.

Wat balen Faline.
Vorig jaar ook zoiets met Fleur gehad denken we, ze is alsnog drachtig geraakt.

Z! Wat goed salatiga.

Fleur wordt geïnsemineerd met His Royal Badness DK.

Oh gave combinatie! Vond die hengst erg aanspreken op de hengstenshow, benieuwd wat Fleur ervan gaat maken..
Waarschijnlijk weer een merrie :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:57

Gefeliciteerd! Weer wat drachtige merries

Ik scan vrijdag middag. Zin in :D

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:03

Score is 1 hengst, 6 merries dus statistisch gezien wordt het een hengst. Het word ook tijd dat er een keer wat weg gaat, maar dat is zo moeilijk met al die leuke merries :+ Ik hoop heel erg dat ze vlot drachtig raakt van deze hengst. Deze hengst heeft iets waar ik al meteen voor viel. Front, heel veel lossigheid en volgens mij ook een erg goed karakter. Oh en een erg mooie afstamming :D

Tiwi ik duim voor je dat het nu lukt :)

Meya als het mogelijk zou zijn zou ik lekker een kabel trekken. M.i. nog altijd het handigste. Bij ons zit er een wifiversterker tussen, dan redden we het net naar achteren.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:24

Spannend Kabayo!

Jeannaa klinkt als een goede keuze! Fijn karakter is ook wat waard indd, naast alle andere pluspunten :)

Ja, daar denken we indd nog over na. Zijn toch nog aan het klussen, dus je zou zeggen dat het moet kunnen.

Weten jullie dat, maakt het veel verschil dag 32 scannen of 39? Gaat ip om check up of alles in orde is en er kloppend hartje zit?