[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:01

Jaaaa Koetje blijft echt zo'n leuk ding om te zien!
Fijn dat ze het ook zonder ab goed blijft doen!

Cynthia, Roos had vorige week ook ineens een paar dagen dunne mest. Dat kan niet wormspuit gerelateerd zijn.
Zelf de link met 10-dagen draai niet gelegd. En hoop ik eigenlijk ook nog niet :=
313 dagen vandaag...

En vind het sowieso altijd wel grappig, ene persoon noemt het 10-dagen draai, andere 3 weken... daar zit toch nog wel een beetje verschil tussen :+

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:19

Welkom Diva! Een hele beestenboel daar :) erg leuk dat de hele familie meeleeft :)

Ik heb hier vorig jaar toch ook de 10-dagen draai zelf ondervonden bij Cheyenne. Ze was die dag echt flauw, en leek een beetje koliekachtig, schrapen, rollen , flemen. Het leek alsof ze toen ging bevallen, maar nee, ze deed er nog exact 10 dagen bij :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:37

Ik hoop het ook niet hoor, Aniek, dag 307 vandaag. Maar ik vraag me af wat de ervaringen hier zijn met drachtige merries. Is het de wormenkuur, vervelend liggende baby, komt het voor bij de 10 dagen draai... meer zo :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:46

Linda.....Die jupi laat je wel echt in spanning!

Suffie....Heerlijk plaatje zo.

Dl....Oei dat is even vervelend gelukkig was het loos alarm.

Sultan....die kan nog wel wat voller ja, spannend hoor.

Ceasar.... <3 Koetje is zoo lief! Fijn dat het goed gaat! met de rest ook alles goed?

Diva....Klinkt als een gezellige boel daar.

Cynthia....Geen ervaring mee...sorry

fotsy.....Dat is een mooie coupe hihi

Hier gaat het wel weer, zal een plekje moeten krijgen allemaal. Gisteravond wel nog even bij hum geweest lekker geknuffeld. Vanmorgen weer heen even temp gemeten en een lekkere poetsbeurt gegeven, daar genoot ze duidelijk van. Gelukkig maakt ze het goed en lijkt ze zelf weinig last te hebben.
Ze word lekker verwend door iedereen, staleigenaar heeft een zak wortels voor d'r gehaald. Dat ik op stal was werd het veulen ook opgehaald door de rendac, ben zelf niet gaan kijken maar mijn vriendin is nog even dag gaan zeggen.

Ben vandaag wel gebeld door iemand uit belgie met een veulen aar aangezien het hum haar eerste veulen was en ik gewoon geen idee heb hoe ze is met veulens wilden ze graag op zoek naar een merrie die ervaring had.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:39

Cynt geen ervaring mee helaas.

Carmuh is een moeilijk iets. Zelf ook meegemaakt met mijn eerste veulentje. Wel jammer van het veulen maar wie weet. Is haar uier nog vol met melk nu?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:43

Coupe pleeborstel staat wel lekker punk Fotsy, haha.

Wat een droppie blijft Koetje, zo schattig met haar dekentje op!
Superfijn dat het nu zonder AB ook goed blijft gaan!

Mijn paarden reageren meestal niet op een wormkuur, maar mijn ruin (die nu sinds een jaar verkocht is) kreeg er altijd lichte koliekverschijnselen en diarree van, dus het verschilt echt per paard.

Jammer dat ze het niet aandurfden Carmuh. Ik denk dat wij een jaar of 10 geleden inmiddels ook een pleegveulen bij onze onervaren merrie hadden (toevallig ook een veulen uit België), duurde een paar uurtjes, maar daarna mocht het veulen niet meer weg van de merrie. Zit meestal toch gewoon in hun natuur om een veulen te accepteren.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:50

Koetje!! <3 <3 <3 <3

Jammer Carmuh, dat ze het niet aandurfden..Joan was ook nog een maiden maar dat ging vanaf de eerste seconde goed

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:53

DL....Ja het uier is nog behoorlijk vol.

Vond het ook wel jammer, heb zelf geen ervaring meteen vreemd veulen bij onervaren merrie maar als ik zo jullie reacties lees is het zeker niet onmogelijk. We wachten het af...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:59

heel jammer Carmuh dat ze het niet aandurven, ik vind het het proberen waard nochtans.

jeetje DL lijkt alsof de laatsten de eersten gaan zijn, of ze gaan elkaar aansteken, scheelt je misschien wat slapeloze nachten als ze allemaal tegelijk gaan :D

De tiendagen draai hier ook al twee keer duidelijk gemerkt, al wist ik bij Flo nog niet wat dit inhield dus kom je pas achteraf op maar bij Elsa dacht ik echt dat het toen ging komen en heeft nog tien dagen geduurd. En nu had ik gisteren ook zoiets van oh rare buik ineens maar ze was zelf wel rustig.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:00

Fotsy, onze merrie begon ook aan haar staart te schuren de dag dat ze ging bevallen :=

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:16

Fotsy dat wel maar dan ben ik nooit op tijd met allemaal gezien alarm en stallen te kort haha.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:25

Cynthia, is bij Roos ook iets meer dan een week geleden, dus komt qua dagen wel ongeveer overeen.
Maar hier kan het dus niet door wormspuit komen omdat ze die (nog) niet gehad heeft. Zo bedoelde ik het meer.

Carmen, jammer dat ze het niet aandurfden. Zoals Noisy ook aangeeft is het bij haar vorig jaar ook prima gegaan. Ligt denk ik meer aan karaker/instinct van merrie dan of het haar eerste veulen is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:44

oh DL maar als je er dan toch al bent voor eentje, hoef je zelfs je weide/stal niet te verlaten :') _O-
stel je voor zeg, groepsbevalling

granoek, echt := normaal beginnen ze hier aan staartschuren zo een kleine twee weken voor de bevalling mmm het moet toch echt nog blijven zitten, ze is nog geen 320 dagen.
Zal maar weer melk testen vanavond dan zie ik of er iets veranderd is aan de ph.
Al verwacht ik het nog niet voor 1 april.

Het goeie weer zit er misschien voor iets tussen en volgende week nog beter weer.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:48

Ik zit hier nu toch ook op hete kolen hoor :p
Eentje 3 dagen te laat, eentje morgen uitgerekend, eentje maandag maar die staat al hele tijd te draaien. En je gaat het zien, als het zo ver is ben ik aan het werken ofzo.

Jammer hoor Carmuh, maar begrijpelijk van hun kant natuurlijk. Zij zijn net zo bezorgd als jij :(:)
Hoop dat je nog een weesje vindt! Hier al 2x heel goed uitgedraaid

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:03

Cynthia hier ook vieze "natte" scheten. De mest is wel gewoon goed. Lady heeft geen wormkuur gehad. Misschien ligt het wat aan het weer?

Koetje is echt super leuk <3

Granoek jeetje klinkt erg spannend zeg :D

Lady heeft nu ook wel eens coupe pleeborstel :D dat veulen moet nog wel dik 58 dagen blijven zitten

Jammer carmuh.. Opzich snap ik het wel van hun kant. Maar denk dat het wel meevalt. Hoop dat ze toch een weesje kan helpen :)

Welkom diva!

DL wat leuk dat ze waarschijnlijk toch nog wat inzit!

Wat leuk stalhd! Show je de mooie foto's wel :D

Silvana spannend!!

Ik mag niet bokken :+
Afbeelding
Ze is nogal een bemoeial hihi
Afbeelding
Ach dan toch saampies <3
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:34

Kabayo: lieve Lady, verwacht dat zij 100% aandacht krijgt, en terecht toch? :)

Linda: is jupi al wel spannends aan het doen?

Sylvana: nog veranderingen?

Kaz is een burtale stinkaap, springt met 4 benen tegelijk tegen z'n moeder aan, klautert op d'r rug en kont en bokt steeds lelijk uit tijdens het rondrennen...Krijgen we nog een boel mee te stellen vrees ik hahaha. Hij dook vandaag onder het draad door en kwam dus bij Tara terecht die een seconde keek naar hem en vervolgens bedacht 'heb ik eerlijk gevonden!'...merries in rep en roer. Uiteindelijk heeft Jeroen Tara kunnen vangen en ze zo uit elkaar kunnen zetten.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:03

Haha Kabayo; lady wil ook op Bokt

Woogy: Kaz nu al brutaal

Kunnen jullie eens mee beoordelen?
Vinden jullie Dolly haar uier voller dan 2 jaar terug?
2 jaar geleden was ze maiden.
Foto links is vandaag op 322 dagen (na beweging)
Foto rechts is 2015 op 330 dagen (na een nacht stal)
Afbeelding

Edit; moet je wel de foto toevoegen :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:07

ik dacht al, ik zie geen foto's, dus even gewacht en toen kwamen ze toch :j
ik zeg dat haar uier nu veel voller is, dus ze loopt wat voor op 2015 dan?

Kabayo heerlijk toch kroelen met je paardje

Kaz werd 'eerlijk gevonden' door andere merrie, ik zie het zo voor me gebeuren, arme pris was bijna beroofd van haar brutale jongen _O-

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:09

Afbeelding

Kling is iets anders dan gisteren maar verder nog geen veranderingen

Woogy schreef:
Kabayo: lieve Lady, verwacht dat zij 100% aandacht krijgt, en terecht toch? :)

Linda: is jupi al wel spannends aan het doen?

Sylvana: nog veranderingen?

Kaz is een burtale stinkaap, springt met 4 benen tegelijk tegen z'n moeder aan, klautert op d'r rug en kont en bokt steeds lelijk uit tijdens het rondrennen...Krijgen we nog een boel mee te stellen vrees ik hahaha. Hij dook vandaag onder het draad door en kwam dus bij Tara terecht die een seconde keek naar hem en vervolgens bedacht 'heb ik eerlijk gevonden!'...merries in rep en roer. Uiteindelijk heeft Jeroen Tara kunnen vangen en ze zo uit elkaar kunnen zetten.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:14

Fotsy schreef:
ik dacht al, ik zie geen foto's, dus even gewacht en toen kwamen ze toch :j
ik zeg dat haar uier nu veel voller is, dus ze loopt wat voor op 2015 dan?

Ja zo dacht ik ook, maar een vriendin zei dat dat kon komen omdat het nu 'uitgerekter' is omdat dit haar 2e veulen is

Aan de andere kant, dit wordt een schimmel, dus minder kleur nodig (de vorige is bruin gebleven), dus misschien is deze eerder af :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:15

Hij lijkt iets voller, buuf :j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:17

Cynthia82 schreef:

Ja he? Heb haar gezegd dat ik op tijd een veulen wil ivm Cyprus. Hoop dat dit betekent dat ze luistert!
Alleen 1 april mag niet. Heb een pl**rishekel aan 1 april (lang verhaal....) haha

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:25

Ja ziet er voller uit! Hopelijk mooi voor je vakantie!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:30

Ziet er nog rustig uit Silvana :j Van achteren moet ze nog veel meer "verweken".

Lady is volgens mij een grote knuffelkont, lieve uitstraling heeft ze ook!

Carmuh, aan de ene kant jammer dat je geen match hebt gevonden voor Hum, maar zo zuinig jij bent op je paardje, zo zuinig is de eigenaar van zijn veulentje waarschijnlijk ook. Ik hoop voor hun dat ze een merrie hebben kunnen vinden. Gelukkig gaat het goed met Hum, houden zo +:)+

Kleine Kaz ook al zo'n donderstraal. Ik zie hem zo op theevisite gaan bij z'n tante :9k Persoonlijk houd ik wel van een beetje leven in zo'n veulen.
Zo, wat een karakter zit er in dat kleine ding zeg := Ze zijn vandaag voor het eerst op de weide geweest en ik ben dan altijd heel gemeen door het veulen een paar keer richting stroomdraad te drukken voor de spreekwoordelijke tik. Krijgt Carlijn van voren een stroomtik, mept ze meteen naar achteren naar mij, zo van; ik een tik, jij een tik ~~}> Ze hebben 2 uur buiten gelopen en ik heb Lara alleen maar achter die kleine aan zien rennen, die kreeg er geen genoeg van. Geen foto's, want ik was vandaag alleen en had mijn handen vol om ervoor te zorgen dat die kleine niet uitbrak, maar het is allemaal goed gegaan. Misschien morgen foto's.

Cynthia, een beetje natte scheten herken ik wel na het ontwormen. Hier hebben ze het ook wel eens gehad. Zolang de mest verder normaal is, zou ik mij geen zorgen maken. Het zou toch een stunt zijn als Fi wel op 1 april jouw zolang verwachte veulen geeft }>

Elsa heeft ook haast ineens, al ziet het er nog wel uit als veel zucht. Leuke merrie is het trouwens, zij is toch de moeder van Tori?

DianeBasje; echt veel voller is het uier niet, wel anders van structuur, maar dat is ook logisch omdat ze al een keer eerder een veulen heeft gehad.

Diva, welkom hier!

Aniek, die dekens zijn zo mooi en gewoon bijzonder dat het zo goed bij jouw stal past! Grappig dat Crines dezelfde heeft voor haar merrie, zelfde smaak dus :+

Granoek, wat een stel prachtige paarden is het ook. Ik zag van de week foto's voorbij komen in uitgelicht, heerlijk zo samen op het land. Hopelijk komen er nog heel veel gezonde veulentjes bij. Waak je zelf ook mee, of laat je dat aan de eigenaar over?

Staartschuren hebben ze hier gelukkig nooit gedaan. Ik ben ook veel te zuinig op de staarten :o Wel staat Lara altijd met haar achterste half in de voerbak en doet hier dan ook haar behoefte in. Scheelt met uitmesten en voeren doe ik vanuit een kalverbakje op de grond.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:50

Diane_Basje schreef:
Cynthia82 schreef:

Ja he? Heb haar gezegd dat ik op tijd een veulen wil ivm Cyprus. Hoop dat dit betekent dat ze luistert!
Alleen 1 april mag niet. Heb een pl**rishekel aan 1 april (lang verhaal....) haha

:') Rotterdammert!! :')

Nou suffie, dat hoop ik niet, want dan is ze nog heen 320 dagen ;) en helaas heeft ze wel wat diarree. Ik hoop dat het morgen weer beter is.