[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:48

Ik fok ook voor mezelf....

Testuitslag van Jill is binnen:
nn tobiano
nn overo
EE black
aa agouti

Dus ik heb n homozygoot zwarte merrie!
Hengst is homozygoot tobiano...

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:50

dus dat wordt zwartbont sowiezo?

Daarom Evelyne dat je vanavond maar eens wat zonder crème moet kopen. :')

1 poging maar Apple? Heeft dat ook met stal/opfokbeleid te maken?
Het is maar goed natuurlijk dat dat allemaal vooraf bedacht wordt.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:04

Ik wilde in principe eerst ook enkel voor mezelf fokken. Maar ga daar nu toch langzaam wat verandering in brengen. Ik heb goede merrie's en denk dat ik daarmee ook best zo af en toe wat voor de verkoop mee kan fokken... of met eigen hengst (Pjotr) of ik zoek af en toe een andere hengst.
Dit jaar heb ik nog niks drachtig (schiet lekker op :P). Mellow net voor de eerste keer gedekt dus afwachten. Mabelle kom ik niet over de keus uit.... Mijn andere merrie is nog te jong, die kan volgend jaar pas. D
Ik wil ook zo graag nog een fokmerrie aanschaffen, een wat grotere pony, maar dat heeft geen haast al kijk ik wel al rond :D
Ik heb net 1 hengst verkocht en mijn ruintje komt ook te koop, ik wil me echt voornamelijk gaan richten op de fokkerij met wat fokmerrie's en 1 dekhengst zelf vind ik eigenlijk ook wel genoeg....

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:21

@pretty: veulen kan iig geen vos worden maar of de vader agouti draagt of niet weet ik niet dus nu is het 50/50
Zwartbont of bruinbont

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:25

behalve als de hengst 2xagouti draagt zijnde AA, dan honderd procent bruinbont en hij is zeker Aa dus 50% kans op zwart en 50% kans op bruin,
edit je had al aangepast :D

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:30

Die bijleespost van meisje met de gazelle als avatar(ben echt te lui om terug te kijken hehe) is echt briljant :D Ik heb daar helemaal geen concentratie voor, probeer het weleens maar mislukt altijd.

Pony vandaag weer laten insemineren...niet leuk :n Ze is nogal ene boef op het moment erg fris en druk maar op het moment dat de veearts begon met spuiten ging ze de lucht in. Krijg daar dan weer zo'n rot gevoel van. Ze staat dan eerst maar zo achterdochtig om te kijken en dan ineens explodeert ze :\ Toch maar even goed nadenken wat ik volgend jaar ga doen als ze nu drachtig is. Als ze leeg is gaat ze vroeg in het jaar naar de hengst dan maar weer natuurlijk dekken.

Zowel Pony als Pris baby zijn voor onszelf. Wil een poging doen met de Pris om te gaan showen en met de Pony uiteindelijk te koersen. Als ik daar een bruine merrie met minimaal wit uit krijg wil ik die eventueel verkopen. Hengst en vos blijven sowieso

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:39

Woogy je bedoelt xApple als ik het goed heb.
Ik heb er de concentratie ook niet voor.

Bij mij is veulen in eerste instantie voor mezelf tenzij een super baasje zich voordoet.
Liz is nu 8 dagen niet hengstig geweest. Drama joh dat aftellen :')

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:46

Als je dit aftellen al een drama vind...wacht maar tot ze drachtig is dan mag je 10,5 maand aftellen ;)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:48

Wacht maar tot je merrie dan overtijd gaat, aftellen is altijd nog beter dan optellen :))

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:52

Haha nou daar hoop ik dan ook niet op hoor. Als ze over tijd gaat ga ik helemaal stuk :=

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:59

Fotsy schreef:
behalve als de hengst 2xagouti draagt zijnde AA, dan honderd procent bruinbont en hij is zeker Aa dus 50% kans op zwart en 50% kans op bruin,
edit je had al aangepast :D


En voor nu ga ik er vanuit dat hij dat niet draagt (AA), hij heeft zwart, bruin en vos veulens gegeven bij verschillende kleuren merries.
Heb meen ik zelfs n vos veulen bij n bruine merrie gezien....

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:04

Spannend Rx en linda!
Succes Woogy!
Balen ivy!
Mooie kudde pretty!
Ben benieuwd Vulina, ik fok dit veulen voor de leuk, ga hem/haar dan over 4 jaar zelf inrijden en dan evt verkopen.
Heerlijk filmpje Marije!
Vervelend dat het niet zo lekker ging Woogy.
Dagen gaan langzaaam he Rianne haha.

Star is nu 25 dagen, 16 juni wordt ze voor de 2e keer gescand, dus nog 18 dagen pff haha. Die 11 maanden aftellen wordt echt een ramp..

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:32

MarijeR schreef:
Wacht maar tot je merrie dan overtijd gaat, aftellen is altijd nog beter dan optellen :))


_/-\o_ hihi mooi verwoord,dat wordt nog afzien hier voor velen vrees ik. *D

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:49

Nou de eerste 10 maanden gaan enorm snel! zodra ze veilig zitten gaat de tijd enorm traag hoor!

Ik fok ook wel voor mijzelf, maar ik wil wel verbeteren. Dus als ik nu een heel goed veulen fok dit jaar, dan gaat 1 van de andere weg of ik huur een weide bij.

Marley gister opnieuw gedekt, ze stond nog goed hengstig. Morgen gaan ze kijken of ze zich nog eens laat dekken. Hopelijk slaat ze dan af.

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:21

Tinniie schreef:
Ik zou de moed nog niet te snel opgeven Cynthia als het echt iets is wat je héél graag wil :)

Dat probeer ik ook :) Daarom zijn we nu met ronde twee bezig, maar ronde drie gaat niet komen.

Dankje, Ubimone! :) En jij sterkte met wachten ;)

Fotsy, eindelijk een beetje schot in de zaak! :D

Dankje, Starwien :) En leuke foto van jou en je merrie! Welkom hier :)

Fijn dat Jazz zich wat beter voelt, Vesceron!

Ice, ik zou inmiddels gék worden als ik jou was! Het zou me niets verbazen als ze gewoon drachtig is.

Woogy, hoe is het insemineren gegaan vandaag?
edit; Niet zo fijn dus... Nu maar hopen dat het gepakt heeft.

Ow, Ivy, wat vervelend -O-

Coole (paal)foto, Pretty! :+

Ella heeft echt een mooi meisjeshoofdje! <3

Luna2006 schreef:
Ah Cynthia dat moet gewoon een voorteken zijn dat het nu wel gaat lukken! Ti heeft dat allemaal gepland van hierboven!

Laten we het hopen :)

xApple, respect voor je bijleespost! _/-\o_

Ik fok ook voor mezelf, maar ik sluit ook niet uit dat er ooit één verkocht wordt. Je weet nooit wat er gebeurt natuurlijk. Het is niet de intentie, maar zeg nooit nooit.

Ja, Rianne, wacht maar :') Dais draagt rustig twee weken over. Fantastisch -O-

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:25

Ik help je hopen Luna,

Ik snap het soms niet met die kleintjes, er wordt bij kleintjes zelden gescand, dekken is vanaf hengstig om de dag en dan tot afslaan. Nou, ze drijven me bijna tot wanhoop soms :'), sommige zelfs tot 21 dagen lang hengstig en dan bedoel ik echt pishengstig, benen wijd, staart omhoog en plassen al die dagen lang 8-), op gegeven moment denk je dat ze gewoon heel hun leven gedekt willen worden en er nooit een einde aan komt haha, maar toch sloegen ze op een dag allemaal als ware heksen de hengsten weg en drachtig!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:45

pretty schreef:
dus dat wordt zwartbont sowiezo?

Daarom Evelyne dat je vanavond maar eens wat zonder crème moet kopen. :')

1 poging maar Apple? Heeft dat ook met stal/opfokbeleid te maken?
Het is maar goed natuurlijk dat dat allemaal vooraf bedacht wordt.


Oh nee ik bedoel 1 jaar, gewoon 1x 1 veulen fokken. En ik heb (zoals ik daar ook schreef) de pony's aan huis dus ik heb niks te maken met stal- en opfokbeleid.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:25

Ah nu snap ik het beter! Dacht dat je maar 1 poging wou wagen.

Cynthia ja zonder paal geen veulen immers. :')

Manda je weet het,Rowan en ik zijn al vaak tot wanhoop gedreven met doe kleine Sl. ... Ze kunnen er wat van soms volgens mij vinden ze het gewoon leuk. :=


Cas mocht nog eens herproberen vanavond. Vera stond zo mogelijk nog meer hengstig,hele kwak pies in mijn stalgang en cas verloor ook nog een kwakje. Propere stallen bij ons _O-

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:59

Haha nou jullie maken me nog banger haha. Hh is ervan overtuigd dat liz nu dragend is. Zo niet mag ik dr schoen opeten :Y) maar als het niet zo is is het geen ramp. Dan mag ik een pony erbij kopen haha _O-

Cynthia gewoon moed blijven houden :(:)

Woogy balen dat t niet zo goed ging met insemineren

Lekker kwakkie in de stalgangen pretty haha

Dat is altijd fijn de paardjes aan huis Apple

Haha manda hopen dat liz dat ook doet maar die is maar 5 dagen hengstig geweest.

Luna hopen dat marley snel drachtig is.

spannend starwien. Die 11 maanden gaan vast zo om

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:12

Het spijt me ik heb afgelopen dagen alles gelezen maar geen moment de tijd gehad om te reageren, mijn super fitte oma die nooit wat heeft heeft van de ene op de andere dag ernstige hartklachten gekregen, ben me kapot geschrokken. Ze maakt het gelukkig goed maar het leek even heel anders uit te pakken. Sorry, van af nu probeer ik weer op iedereen te reageren, heb er zelf altijd n hekel aan als mensen alleen hun eigen dingen posten.

Ik had vandaag mijn 18 dagen scan, mijn merrie is helaas ook leeg. Ik hoor het echt overal om me heen, wat is dat toch, heeft het met het weer te maken?
Tot verbazing van de dierenarts was er ook nog geen nieuw ei te vinden, en de schouwhengst op de DAP moest ze absoluut niks van weten (haalde zelfs uit met 2 voorbenen). Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Niet komende zondag maar de zondag erop ga ik op zomerinstructieweek en moet ze mee, ik denk dat het gezien de stress die t reizen en verhuizen voor haar altijd met zich meebrengt het beter is te wachten tot dat ik terug ga, de 12e juni, en haar dan terug naar de hengst te brengen.
Baaaaaaaaaaaal...

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:59

Jeetje wat zijn er veel toch niet drachtig, balen zeg!
Geeft me geen goede moed.......

Ik zal wel heel erg balen als Bo niet drachtig is. Had heel graag een Ryon veulen gehad.
Nog 2 nachtjes slapen en dan scannen.

Wie is er trouwens mee bekend.
Bo staat altijd in de paddock met een andere wat dominantere merrie. Buiten dat ook nog eens eentje met weinig respect en erg lomp.
Sinds 2 dagen plast die dus steeds over de mest van Bo heen.
Dit doet ze overigens niet omdat ze bang is voor spetters hahah, wat piest ook net zo makkelijk bij de hooibak (letterlijk als ze staat te vreten) op het straatje, net als mesten.
Op het land staan ze ook samen met nog een andere merrie en ruin, maar daar zondert ze zich juist iets meer af van de rest. Is ze veel geresereerder

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:30

Oei idd zo veel niet drachtig :(
Ik denk dat het idd geen goede periode is. Er staan ook al meer dan een week 4 merries klaar voor onze Arany om geïnsemineerd te worden, maar ook allemaal niet optimaal hengstig etc.. Zou het misschien dan echt aan de periode liggen?

In alle geval, allemaal veel succes bij de volgende poging!!

En Cubalibre, leuk homozygoot zwart, die van mij ook :) Ze lijken echt op elkaar. Altijd leuk om gericht een kleurtje uit te fokken he :)

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:42

Manda schreef:
Ik wilde in principe eerst ook enkel voor mezelf fokken. Maar ga daar nu toch langzaam wat verandering in brengen. Ik heb goede merrie's en denk dat ik daarmee ook best zo af en toe wat voor de verkoop mee kan fokken... of met eigen hengst (Pjotr) of ik zoek af en toe een andere hengst.
Dit jaar heb ik nog niks drachtig (schiet lekker op :P). Mellow net voor de eerste keer gedekt dus afwachten. Mabelle kom ik niet over de keus uit.... Mijn andere merrie is nog te jong, die kan volgend jaar pas. D
Ik wil ook zo graag nog een fokmerrie aanschaffen, een wat grotere pony, maar dat heeft geen haast al kijk ik wel al rond :D
Ik heb net 1 hengst verkocht en mijn ruintje komt ook te koop, ik wil me echt voornamelijk gaan richten op de fokkerij met wat fokmerrie's en 1 dekhengst zelf vind ik eigenlijk ook wel genoeg....

Ik heb anders wel een gave b met toppie gangen voor je :)

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:47

Manda schreef:
Ik help je hopen Luna,

Ik snap het soms niet met die kleintjes, er wordt bij kleintjes zelden gescand, dekken is vanaf hengstig om de dag en dan tot afslaan. Nou, ze drijven me bijna tot wanhoop soms :'), sommige zelfs tot 21 dagen lang hengstig en dan bedoel ik echt pishengstig, benen wijd, staart omhoog en plassen al die dagen lang 8-), op gegeven moment denk je dat ze gewoon heel hun leven gedekt willen worden en er nooit een einde aan komt haha, maar toch sloegen ze op een dag allemaal als ware heksen de hengsten weg en drachtig!

:') same here. En ze hoeven maar het idee te hebben dat er een hengst thuis is en het feest barst al los. Mijn nieuwe merrie stond na een week al aan de draad te pissen.
Nu had ik een kwpn staan om hengstig te worden, ik begon al twijfelen of daar wel iets gaande was binnenin. Ik zag mn hengst elke dag vertwijfeld kijken... >;) nu hoop ik dat ze morgen een ei heeft en weg kan haha.

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:50

Bellarose schreef:
Het spijt me ik heb afgelopen dagen alles gelezen maar geen moment de tijd gehad om te reageren, mijn super fitte oma die nooit wat heeft heeft van de ene op de andere dag ernstige hartklachten gekregen, ben me kapot geschrokken. Ze maakt het gelukkig goed maar het leek even heel anders uit te pakken. Sorry, van af nu probeer ik weer op iedereen te reageren, heb er zelf altijd n hekel aan als mensen alleen hun eigen dingen posten.

Ik had vandaag mijn 18 dagen scan, mijn merrie is helaas ook leeg. Ik hoor het echt overal om me heen, wat is dat toch, heeft het met het weer te maken?
Tot verbazing van de dierenarts was er ook nog geen nieuw ei te vinden, en de schouwhengst op de DAP moest ze absoluut niks van weten (haalde zelfs uit met 2 voorbenen). Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Niet komende zondag maar de zondag erop ga ik op zomerinstructieweek en moet ze mee, ik denk dat het gezien de stress die t reizen en verhuizen voor haar altijd met zich meebrengt het beter is te wachten tot dat ik terug ga, de 12e juni, en haar dan terug naar de hengst te brengen.
Baaaaaaaaaaaal...

Hier dus ook een met beetje stilstaande cyclussen. De eerst bevallen merrie heeft een normale veulenhengstigheid gehad, maar de volgende leek erg kort... andere merrie niet eens hengstig gezien. Veulen is nu 3 weken morgen. Ik denk dat het weer ervoor tussen zit hoor. Moet je kijken vandaag....