ik denk dat ik dan idd eind augustus nog een keer laat scannen,voor idd het eventuele gust zijn,als ik dat voor 1 september meldt,mag ze volgend jaar weer gedekt worden
_Noor
Geplaatst: 27-07-10 09:29
annastasia schreef:
Ik hield dat altijd bij met foalcam, helaas bestaat die site niet meer. Iemand een goede en betrouwbare vervanger??
Op de eerste pagina staat een linkje, kun je het aantal dagen ook uitrekenen.
Zenith zit nu op 56 dagen en is al 2x gescand waarbij een super mooi vruchtje te zien was. Toch blijf ik het gevoel houden dat ze straks ineens toch leeg blijkt te zijn. Zal wel komen omdat zoveel merries moeilijk drachtig te krijgen zijn ofzo. Ga eind september nog een keer scannen ivm evt. gustverklaring.
@carmen85, doordat veel merries moeilijk rachtig worden ben ik ook bang dat mijn merrie dalijk leeg blijkt te zijn. Terwijl er op 19 dagen een heeel mooi vruchtje/ dingetje zat. Geen een cyste helemaal niets. Nog even tot maandag in spanning zitten, al was het bij mijn merrie gelijk met de eerste poging raak en heeft ze nog steeds gedragsveranderingen.
jennyk
Geplaatst: 27-07-10 15:48
marjolein: gefeliciteerd! Hoeveel merrie's hebben jullie zelf dit jaar gedekt?
edit: ik bedoel natuurlijk met jullie hengsten
marjolein88
Geplaatst: 27-07-10 16:05
we hebben er dit jaar 5 drachtig 4 van crempie en 1 van Djamaï
Doortje vandaag bij de hengst gehad, ze is hengstig (misschien het begin stadium, of ze laat t gewoon niet zien) Morgen komen ze scannen, kijken hoever t nu is
Mijn merrie is vrijdag hengstig gespoten omdat ze nog geel lichaam had. Ze is vandaag weer geinsemineerd. Ze had nog wel wat vocht in de baarmoeder, maar minder als de vorige keer. Hopen dat het deze keer wel lukt.