Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 00:17

Dit jaar had ik 'maar' 2 veulens van mijn eigen merries en 1 veulen van de merrie van Samsam die hier geboren is.
Als alles goed gaat, komt deze merrie volgend jaar ook weer hier om te veulenen dus dat zijn nog wat slapeloze nachten erbij

Mooie ronde getallen: vandaag is Fleur 80 dagen drachtig en Macy 110 dagen. En Kyra zit op 14 weken...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:40

Die van jou zijn echt al ver Marije! Vooral Macy, die krijgt bijna weer een buik

Wij krijgen dit jaar als het goed is 3 fjordenveulens! Ze zijn allemaal drachtig gescand, maar we betwijfelen of ze echt alledrie drachtig zijn.

Flettie: Gaaf dat Fayette ook op de cam komt! Kan je alles lekker relaxt bijhouden, wat lijkt me dat handig!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:50

Jee, Macy zit al op 1/3e van de dracht.
Damn.. ik ben al blij dat we bijna op de 40 dagen zitten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:51

Jeetje die van marije zijn al ver.
Maar die zijn ook al eerder drachtig geworden?
Die van mij zit bijna op 10 dagen ongeveer.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:52

Parouscha, jij gaat 8 augustus de eerste keer scannen?
Ik 8 augustus de 2e keer.
Ben zeer benieuwd...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 10:59

Macy is begin april al gedekt, gelukkig maar want de hengst is zo'n 2 weken na het dekken definitief naar Wales terug gegaan en het was dus de laatste kans om met die hengst te dekken. *duimt extra hard voor een hengstveulen *
Kyra is de 3e week van april gedekt, de dag dat Samson na het beleren weer thuis kwam. Helaas was Fleur net hengstig geweest dus zij is 3 weken later gedekt.
En Copper pas begin juni, zij heeft een lange cyclus en aangezien ze al 11 is en heel wat veulens achter elkaar heeft gehad, dek ik haar niet in de veulenhengstigheid. De boel moet weer even herstellen...
Maar goed, begin mei veulenen is ook nog wel te doen, alleen wat laat voor keuringen...

Spannend al dat scannen, zal duimen voor jullie!
De 9e komt de DA hier ook nog een merrie scannen (van Samsam) dus dan mogen jullie ook nog even duimen
Dat is ook de 2e scan trouwens.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:06

Mijn 2e scan is laat, ik weet dat het normaal op 5 weken zit. Maar mijn DA is met vakantie en hij heeft me zo goed begeleidt dat ik geen andere DA wil tijdens zijn afwezigheid. Ze is ook nog niet hengstig en als ze nu toch niet drachtig is, dan houdt het op, ik ga niet door om een heel laat veulen te krijgen..

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:25

Potsiedorie, had ik bijna dit topic gemist!

Onze merrie...
Afbeelding
Snap is gedekt door...
Afbeelding
FPF Lethal Weapon.

Dit is gebeurd dmv Bevroren Sperma, FPF Lethal Weapon staat in Amerika!

Ze is voor het laatst geinsemineerd op 7 juni! Dat houd in dat ze vandaag 54 dagen drachtig is. Ze is op 17 dagen gescannend en we willen haar komende week nog een keer doen.

Het veulen wordt van Jeddah en mij

Spannende tijden voor iedereen, wens jullie ieder een SUPER tijd toe!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:54

Ik doe ook mee!
Dit jaar had ik 5 veulens:
1) Rivendell's After Forever (Lowland Damon Cornpoppy), palomino sabino hengst
2) Rivendell's Wishmaster (Lowland Damon x Laura), palomino hengst
3) Rivendell's End Of Inncence (Baledon Hy Society x Belle), bruinschimmel merrie
4) Rivendell's Nightwish (Dosator x Alana), bruinschabrak bont hengst
5) Rivendell's Eowyn (Lowland Damon x Fleur), cremello merrie

Dit jaar zijn er 3 drachtig. Ik heb Fleur bewust leeggelaten, omdat zij door een ongelukje dit jaar als 2 jarige een veulen kreeg.
Alana is ook leeg, omdat ze een zware knieblessure heeft die waarscijnlijk niet over gaat.
Poppy, Vosje (bijnaam van Laura) en Belle zijn wel weer drachtig. Niet gescand, maar wel geschouwd. Alles van de eerste keer drachtig.
Popppy en Belle zijn drachtig van Baledon Hy Society, Vosje van Damon.
Merk weinig aan de merries. Buikjes hebben ze altijd al. Vosje is altijd zo baggervet dat je de buik niet ziet. En Belle en Poppy hebben altijd al een hangbuik. Ik zie het pas tegen de 10e maand, dan krijgen ze pas een drachtigheids buikje.
Ben heel benieuwd wat er voor veulies uitkomen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:57

Ja sum moet voor de 1ste keer op de 18de dag gescant worden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:08

Belle en Vosje zijn uitgerekend op 26 april en Poppy op 10 mei. Mooi dicht bij elkaar. En nu hopen dat ze niet weer net als dit jaar een maand te laat zijn.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:20

Melanie5 spannend.
Nee,een maand overlopen is niet te hopen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:20

Melanie, ga jij eigenlijk ook naar keuringen ed met je veulentjes of is het enkel hobbyfok (hoewel dat met keuringen ed natuurlijk ook is hoor ).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:37

Keuringen met veulens vind ik niets.
Altijd dat gedoe met die krengen
Ze zijn zo lastig altijd.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:52

Mijn meisje is vandaag 60 dagen drachtig, dus het veulen is zo groot als een hamster heb ik op de site gezien . Buiten dat mijn merrie met het zadelen heel stierig is, is ze met het rijden supermak eigenlijk, echt op het slome af . Maarja dat gaat volgend jaar wel weer over en ik vind het wel best zo. Ik kan haar de eerste komende maanden lekker op mijn gemak alles leren dat gaat makkelijker als op zo'n heethoofd want dat is ze normaal . Nog zo'n 280 dagen ik tel af

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:05

Kleintje schreef:
Mijn 2e scan is laat, ik weet dat het normaal op 5 weken zit.

Is dat zo? Nooit van gehoord! Dat is toch maar net iets meer dan 2 weken na de 18 dgn scan, waarom scan je dan zo snel nog een keer?
(hier scannen ze na 3 maanden en/of eind sept voor de 2e keer)

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:18

Omdat je dan het hartje kan zien Nicole. En anders kan je ze dan vaak hengstig spuiten zodat ze in hun eigen cyclus weer verder gaan.
Ook kunnen ze dan nog makkelijk een tweelingdracht stoppen.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:43

Ik ga straks naar Italie voor 3 weken! Heeeerlijk naar de zon! Heb er ontzettend veel zin in, geen stress. (veulenen staat voorlopig niet in de planning tenmintse )

Succes en plezier met jullie drachtige merries! Hopelijk hoef ik geen triest nieuws te lezen als ik terug ben

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:46

Pauk is voor de tweede keer gescant toen ze 7 weken drachtig was...

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:23

@Nicole mijn Da heeft ook geadviseerd om na 30 dagen ongeveer voor de tweede keer te scannen.
zodatje weet of het hartje klopt enof het er geen twee zijn.
Het is vrij normaal dat je twee keer scant zodicht op elkaar.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:45

Wow wat gaat dit topic hard kan het amper bijhouden. Ik heb niet zo heel veel te vertellen in dit staduim maar ik lees wel mee, steek je altijd wat van op!

@ Ods is Lethal Weapen een appaloosa of een quater? Het is wel een knapperd.
@ VryaLover prettige vakantie!
@ Iedereen die nog moet scannen suc6 ik hoop dat er een veulie in zit, maar ik heb met Fly (shet) gehad dat er de eerste scan op dag 23 nog niets te zien was en 14 dagen later toen ze weer gescand werd er al een "veulie" inzit van 4 of 5 weken! Dat hadden ze de eerste scan nog niet opgemerkt, uiteindelijk ben ik wel super blij want nu is het gelijk wat groter en hoef ik minder lang te wachten.

Weten jullie of er ook een manier is, net als bij mensen dat ze niet hoeven te scannen maar bv een echo maken van buitenaf om te kijken naar het veulen? Het lijkt me zo leuk om het "kindje"te zien. Ben bij het scannen er niet bij geweest.

Maken jullie ook een soort dagboek? Ik maak nu elke zondag een foto van dr buik, er valt nu echt 3x niks te zien haha maar ik denk dat je later als je alles naast elkaar zet je op het eind pas echt verschil gaat zien.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 23:20

Het geslacht is zichtbaar vanaf dag 80 toch? Is dat ook te zien op een scan of een andere manier om daarachter te komen?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:30

Ik had jullie foto's beloofd van Viefke, het paard van de staleigenaar, maar ze staat nu in een weiland 500m verder op. Zal toch eens naar haar toe lopen voor een mooie foto van haar. Ook leuk voor de eigenaar toch?!

Viefke zit inmiddels op een dag of 70 tot 80 gok ik... Eens even de site van Marije opzoeken!

Zou het al zo groot zijn??? Zo moeilijk om je voor te stellen....
Afbeelding
(bron: www.foalcam.nl, site van MarijeR)

Zit een beetje te brainstormen over de kleur.
Viefke is donkerbruin/zwart, net als haar mama... Maar haar papa Amsterdam is vos. Polansky is ook zwart... Ik gok op zwart, een kol en een sneb en 2 witte achtervoeten of 3 witte witte voeten met rechtsvoor wit!
Ah wat zijn die kleintjes toch leuk!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:56

Ik meld mij ook weer! De stamgasten zullen me nog wel kennen van dit voorjaar. Ik had toen twee merries drachtig: Pepsi, die is bevallen van een héél erg gezonde dochter: Gracie. En Lee, die een heel bijzonder veulen droeg. Helaas zijn we het veulen van Lee tijdens een red bag delivery kwijt geraakt. We zijn daar goed ziek van geweest en hebben lang getwijfeld of we haar nog wel zouden laten dekken. Ze is immer inmiddels 19 jaar oud. Na grondig overleg met de dierenarts hebben we toch besloten er voor te gaan. Inmiddels is ze ruim 40 dagen drachtig van dezelfde hengst als vorig jaar (dezelfde als waar de merrie van Ods ook drachtig van is!).

Dit is Lee (Bright Sierra Lee, Paint Horse):
Afbeelding
Dit is Joey (FPF Lethal Weapon, Paint Horse):
Afbeelding
En dit is het kind op 39 dagen !!
Afbeelding

Gezellig hoor, weer met zijn allen in het DB topic !

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:00

Oh Mac, ik vind het echt heel fijn voor je dat ze drachtig is! En die hengst van Ods kwam me al bekend voor, ik wist alleen niet meer van wie .
Nu gaan we voor jou duimendraaien dat het allemaal goedgaat deze keer, dan kan Lee ook nog een keertje genieten van een beeb .