Veulens vorig jaar 2004 - Hoe groot nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:10

Sjors is van de week gmeten op 165!! dus dat gaat ook zeker een grote sterke jongen worden...

we denken dat hij zeker wel 175 gaat worden....

Ebro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:43

De mijne wordt eind mei 2 jaar en meet nu 1.56m. Hopelijk komt er nog een beetje bij.

Afbeelding

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:04

MsMarit schreef:
Sjors is van de week gmeten op 165!! dus dat gaat ook zeker een grote sterke jongen worden...

we denken dat hij zeker wel 175 gaat worden....

Halleluja marit!! wel fijn hoor!

is dan nadat hij geruind is ook hard gegaan zeg!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:58

jeetje, Sommige zijn echt al groot zeg!!!

Werd op de vorige pagina gevraagd of ze nog een groei spurt kunnen maken, en dat kan zeker nog..... Komt wel meer voor, Strax weer lekker voedzaam gras in die buik.........

FZ_Lin

Re: Veulens vorig jaar 2004 - Hoe groot nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:53

de mijne word in begin mei 2 jr en meet nu ongeveer 1.60

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:27

Zaira wordt in juni 2 jaar en ik heb haar gemeten toen ze 18 maanden was en toen was ze 1.62m groot. Ik wild haar deze week weer eens meten, kijken wat ze gegroeid is op 2 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn in dezelfde week gemaakt half dec toen ze 18 maanden oud was.

Ben benieuwd wat jullie van haar vinden.

Groetjesssss

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:33

Zaira vergeleken met die van jou ziet me Zafira er nog echt als een guppie uit

Afbeelding

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:43

De manen van Zaira zijn zo kort omdat ik ze al 3x getrokken heb. Ze vind het helemaal geen probleem. Ik wilde dat eens een 3jarige leren, alleen maar gesteiger en getrek. Vandaar dat ik er nu al mee begin. Gaat super!

Die van jou is ook mooi venissa!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:55

dankje
met de manen van zaf begin ik nog niet, ben helemaal gek van lange manen, maar hou het wel bij

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:27

Heb die van mij laatst gemeten op 1,60 meter. Hier een picture van mijn merrie van Elegant x ster van Zichem:

Afbeelding

en

Afbeelding

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:46

ziet er ookal stuk volwassener uit en ziet er ook leuk uit zonder aftekeningen Sfieke op het witte voetje na, maar mooie merrie

ik heb trouwens de mijne ff gemeten, maar ik dacht dat ze rond de 1,60 was maar ze is 1.55

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:15

Mijn twenter ook weer gemeten zojuist. Ze wordt op 14 april 2 en meet nu 1.67m. Aardig aan de grote kant dus.

(Detail: Ze staat nu op boxrust vanwege een ocd-operatie.)

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:17

Stacey schreef:
Mijn twenter ook weer gemeten zojuist. Ze wordt op 14 april 2 en meet nu 1.67m. Aardig aan de grote kant dus.

(Detail: Ze staat nu op boxrust vanwege een ocd-operatie.)

Jemig dat wordt een flatgebouw, geen paard!!! Heb je er ook een trapje bij geleverd gekregen?

Sterkte met de boxrust!

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:35

Ik heb de mijne nog niet gemeten, maar haar moeder is 1.55 hoog, en ze is denk ik ook zoiets.

Foto vanmiddag gemaakt, achter haar dus haar moeder:
Afbeelding

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:54

Sfieke schreef:
Afbeelding

Waarom heeft je 2-jarige merrie nu al een bit in?
Die van mij weet van heel het bestaan bit nog niet af. Ik vind het persoonlijk wel erg jong om haar nu al een bit in te doen....

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 07:43

Van op 2 jarige leeftijd een bit in doen, krijgt je paard niets hoor! Gewoon een beetje oefenen is echt niet erg. Daarbij heb je indien nodig gewoon net iets meer te vertellen. En nee, het moet geen vervanging worden van je paard gewoon opvoeden. Longeren en er op gaan zitten zijn voordat ze (MINIMAAL) 3 zijn wel grote zonden!!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:13

Ja, dat is ook misschien wel zo.
Met de opmerking, dan heb je meer te vertellen,dat is ook zeker wel waar. Maar ik blijf er wel bij dat ik het nog wat vroeg vindt .
Wat betreft het beleren enzo, ben ik er ook echt geen voorstander van om het al zo vroeg te doen. Maar ook daar zullen andere mensen het nietmee eens zijn.
Het ligt er misschien ook wel aan hoe ver je paard op dat moment ontwikkeld is. Met mijn inmiddels 4-jarige, zijn wij ook pas echt op 3 jarige leeftijd begonnen met zadelmak maken. Ze is van 28-juni dus wel een late.
Al moest ze voor de keuring wel wat spieren hebben, dus is ze in maart wel weggegaan om keuringsklaar te maken.
Maar Veraine was echt nog een popje.
Al denk ik dat Zoelaine, wel eerder volwassen zal zijn. Wil nog niet zeggen dat ik haar al op 2,5 jarige leeftijd zadelmak maak hoor...

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:29

Dat mag Liever dat je vindt dat het te vroeg is, dan dat je vindt dat ze er ook al wel op kan klimmen.
Tja, dat is het veel gebruikte argument: "hij ziet er al helemaal af en volwassen uit, dus nu kan ik er wel opkruipen" Alleen heeft niemand rontgenogen en dus kun je daar helemaal niet over oordelen. Ik vind het wachten tot hij oud genoeg is ook lang duren hoor
Vandaag wou ik trouwens voor het eerst proberen om hem een bitje in te doen..... Hij is nog hengst en dat wil ik graag zo houden tot hij 3 is, maar ik wil dan (alleen in geval van nood) wel voorbereid zijn. Voordat je iets met het bit kunt, zullen ze dat toch echt eerst moeten leren, anders wordt het alleen maar een slechte ervaring.
Maar dit geheel off topic
Misschien meet ik hem vandaag ook nog wel even op, dan ben ik meteen weer on topic

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:32

Ik vind een bit nu ook veel te vroeg. Maar omdat mijn twenter vrij sterk is en ik er soms ook niet veel over te vertellen heb, haal ik gewoon het halstertouw door haar mond heen. Vrijwel hetzelfde effect en ik hoef niet gelijk met hoofdstellen in de weer. Als ik zeker weet dat ze braaf is, haal ik het touw er weer uit.

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:48

ik heb een paar keer een hengstenketting gebruikt omdat Zam me anders heel het terrein over sleurde, nu gebruik ik gwn een normaal halstertouw. Een bit voor een nog geen 2-jarige vind ik al wel heel erg vroeg. Maar ja ieder zn eigen meing toch??!?!

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:33

We blijven nog even off topic merk ik Doe ik gewoon nog lekker even mee.

Kunnen jullie aangeven WAAROM jullie het te vroeg vinden??? En wat is / vinden jullie het verschil tussen de inwerking van een ketting tov een bit? Die ketting werkt naar mijn mening / inschatting echt ook behoorlijk in. (Wellicht kun je met een bit nog meer inwerken, maar het bit en de ketting zijn natuurlijk zo scherp als jouw hand!) Ik ben zeer benieuwd naar jullie onderbouwing. Kanttekening: als ik merk dat Zucchero aan het wisselen zou zijn, zou ik overstappen op een bitloos hoofdstel. Die zijn er ook in alle soorten en maten.

Naar mijn mening kun je er dus beter in alle rust en met de juiste opbouw een bit erin hangen, dan het halstertouw door de mond te halen.

Ik heb vandaag voor het eerst bij Zuc een rubber bit in gedaan en hem vervolgens de hemel ingeprezen omdat hij zo braaf was! 2 keer in en uit gedaan en in totaal heeft hij het bit (ruim genomen) 2 minuten ingehad. Daarna en tussendoor WORTELS

Weer even On Topic: vandaag heeft een kennis Zuc opgemeten en volgens haar was hij 1,57m. Ik denk zelf dat hij iets kleiner is, maar wat maakt het ook eigenlijk uit. Als hij de 1,60 a 1,63m haalt ben ik gelukkig!

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:40

PS Even uit nieuwsgierigheid: hoe doe je dat dan trouwens met dat touw door de mond?? Probeer me er een voorstelling van te maken, maar mijn creativiteit laat me in de steek

Ik vind dit eigenlijk wel een heel interessant onderwerp! Moeten we eigenlijk een apart topic over openen. Omdat ik Zucchero graag nog even hengst wil laten, maar ook nog wat met hem wil kunnen blijven doen, ben ik erg over dit soort dingen aan het nadenken.... (wel castreren, niet castreren & hoe kan ik hem dan het beste opvoeden & wel of geen bitje & hoe kan ik hem dan het beste aan het bitje laten wennen & hoe kun je hem stuurbaar maken op het bit? Ik wil het (net als jullie allemaal) gewoon graag goed doen en dan kom je aan het nadenken en piekeren.

Ja morgen maar eens een nieuw topic starten

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:14

Dat topic is er al Zucchero: Het Enters became Twenters topic!

Maar ik klik het touw vast aan de bovenste ring, de plek waar je het halster dicht maakt. Vervolgens haal ik hem door de onderste ring en door haar mond en door de andere onderste ring. Overigens maak ik op dit moment geen gebruik van dat touw, omdat ze netjes meeloopt gelukkig.

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:19

@ Zucherro, als hij nu bijv. 1.55mtr is haalt hij de 1.60 mtr makkelijk hoor, hij is nog hengst en nog vollop in de groei!

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:31

@Zamiroo: Dat zou mooi zijn!! Ik ben zelf namelijk 1,83m! Ach als hij nu niet meer zou groeien zou ik hem ook al groot genoeg vinden hoor Al hoewel een paar cm extra wel mooi zou zijn.

@Stacey: bedankt voor de link!