Vaak ken je je eigen merrie zo goed. Als insemineren goed voelde en net kleine veranderingen opmerk. Dan weet ik vaak genoeg

Yes ei was af. Alles netjes. Nog beetje twijfel om Wild Thing terug te dekken. Moet ik nog wel voor opschieten. Dat duurt ook niet lang voordat ze hengstig wordt. Dierenarts heeft eigenlijk al aangegeven dat ik zelf mag insemineren, schouwen op gok insemineren. Ze komen duidelijk niet graag helemaal hier naartoe

Ze zit nu 17 dagen na de veulen hengstigheid. We gaan schouwen. Toont ze goed gaan we gewoon om de dag insemineren. Normaal moet ze wel 2x zelfs met chorulon spuiten. Er zat gisteren al wel een ei van 3.5 cm. Maar meestal gaat ze wel richting de 5.5. Dinsdag komt hier nog wel een dierenarts op stal. Kan die ook weer controleren. Is een beetje roeien met de riemen die we hebben. Gelukkig kan ik zelf insemineren, en bmm opvoelen.
Laatste keren deden we haar gelijk dichtzetten. Nu zit ik nog met de twijfel om dit met bv 16 dagen te doen als ze drachtig is.
Baudyh. Leuk he fokken

Insemineren is idd echt doen, en ervaring opdoen. Hoevaak ik de eerste keren ook stond te tobben bij lastige merries. Voor mij is het nu een normaal iets. Ook lastigere merries. Gisteren nog één geinsemineerd van mijn eigen hengst in veulen hengstigheid. Ging ook heel makkelijk.
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden om in veulen hengstigheid te dekken. Je hoort altijd veel verschillende verhalen