[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kks

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:50

supermooi veulen silly !

woody: we hebben er nu een hek tussen gezet maar ik denk dat iknog met ijl ertussengawerken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:51

Silly, van harte gefeliciteerd! Leuk bontje en mooi dat het zo snel is gegaan.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:56

Proficiat Silly!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:59

Silly, van harte gefeliciteerd met dit mooie mannetje. Wat is hij mooi getekend <3 Jammer dat je er niet bij kon zijn, maar gelukkig was Harmony in goede handen. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat heten! Zie het al; Cashmiro, mooie naam!

Lara loopt een week achter op jouw merrie, dus als zij nu volgende week maandag gaat op dezelfde tijd, ben ik helemaal tevreden en hoor je mij niet klagen :+

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met Pepper is :o
Laatst bijgewerkt door suffie op 07-03-17 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:59

Zo hehe , bijleespost is compleet op de vorige pagina , en nu rustig haha :P

Mooie naam ook Silly!
Ohja , hoe is het met pepper??

Ik moest zo lachen om Lady vanochtend, zo lui. Schuift ze haar voerbak boven op haar bultje kuil , zodat ze niet hoeft te bukken _O- _O-
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:17

Oniekje, welkom.

Neon, ach zo lang het niet met geweld ging die voernijd bij de veulens, dan valt het wel mee toch? ;)

Faline, helaas heb ik het vaker gehoord dat alarm niet altijd werkt wanneer zou moeten, maar meestal doen ze toch goed hun werk als ik het om mij heen hoor...

ML, 6.7 voor de bevalling? Dat vind ik nog netjes, mijn merrie testte 2 jaar geleden aan 1 kant nog 7.4 :') andere kant was wel veel lager, maar nog 6.4 ofzo. Melk testen zijn een mooie extra indicator, maar het kan heeeeel snel zakken, dus dan ben je veel te laat met ontdekken als je paar uur geleden voor het laatst hebt getest.

Woogy, haha hondjes hadden een discussie.. :') klinkt grappig, maar niet leuk dat ze je wakker maken natuurlijk.

Kabayo, Lady is niet lui, ze is gewoon slim :Y)

Carmuh, oehh 5x per nacht, dat gaat zwaar worden...

Setteli, hopelijk kan Jazzy gauw naar huis, misschien wat heimwee? :(:)

Cynth, sssttt!! ik vroeg alleen hoe veel dagen nog. Niet of je ons jaloers wilde maken :+

Kabayo, of het erg is zo veel uier?
Ze is een mini, dus ze zou donderdag veilig moeten zitten, uier is ook nog niet BOMvol dus duurt nog wel eventjes. Wat dat betreft dus niets aan de hand...
Het zou eventueel Placentitis kunnen zijn :? maar het lijkt me eigenlijk heel onwaarschijnlijk...
Toch maakt het je wel bang en houdt je daar dus ook rekening mee. In dat geval is het natuurlijk helemaal niet goed. Maar ze is happy, eet goed, en het ziet er niet uit dat er binnen 3 dagen een veulen naast staat ofzo dus ik hoop maar gewoon dat ze vlot is dit jaar en niets aan de hand is. ... := :o

Afbeelding

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:27

Carmuh schreef:
Silly...Gefeliciteerd! Wat is hij mooi getekend en al een flinke kerel!

Hier vanacht dus 5x wakker gebeld Door het alarm pfff madam slaapt dus lekker helemaal plat.

Maar op t alarm die stand kan je toch veranderen dat ze plat ligt te slapen? Bij die ik heb gehuurd iig wel.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:31

Gefeliciteerd Silly *\o/* *\o/* wat een Leuk groot en fors veulen. Wel jammer dat je er net niet bij was.

@DustinLover welke camera heb je dan. Heb ook geen wifi op stal en was al de hele tijd aan het denken hoe ik dat zou aanpakken. Dus die camera van jou lijkt me wel heel interessant.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:34

Soezee als je een "oude" mobiele telefoon hebt kan je hier ook een camera systeem van maken met een app. De een is dan de camera en de andere telefoon de ontvanger. Zo doe ik t..ook vanwege gebrek aan wifi op stal. En die 4g camera's zijn onwijs prijzig. Ik ben ze nog niet goedkoper dan €350 tegen gekomen.
https://alfred.camera/
Dit gebruik ik.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 07-03-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:35

@Silly: Wat een plaatje! Gefeliciteerd met je knappert! <3

@Oniek: Welkom!

@Kabayo: ja da's waar. T gaat altijd heel snel. Voor je het weet zijn de gebroken nachten weer daar. :D Heb er zin in. *\o/*
Lady is maar een slimmerd. :j Ik kan altijd ook krom liggen om gekke akties van mijn merries.

@Cynthia82: 32graden!!! (ik ben niet jaloers.... ik ben niet jaloers.... ik ben niet jaloers.... aaaaahhhh!!!! Ik ben jaloers! ;) )

Ivy zit op 276 dagen. 1 uier begint al lekker te vullen. Maar dat kan ook maar zo weer terug lopen.
Mevrouw heeft in ieder geval nog RUIM voldoende energie. :)
Ik heb voor de zekerheid de camera al wel erop staan. Voor Ivy is het haar eerste veulen. Ze gedraagt zich zo anders op stal als haar moeder Aglona. Ivy houdt bijvoorbeeld van languit liggen in haar stal.
Ik heb zo'n vermoeden dat we straks wel wat loze alarmpjes zullen krijgen.
Maar liever dat, dan dat ik het hele gebeuren mis! :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:57

Mimmetje ze is ook al vroeg met vullen dan!

Kabayo die neemt het haar lekker makkelijk :')

Cynthia nou ja ik ben NIET jaloers dat je daar zo ver zit maar die warmte mag je wel de helft van meenemen naar hier. _/-\o_

Welkom Oniekje.

Linda op dit aantal dagen dracht zou ik me niet direct meer zorgen maken. Ze doet wel goed voort! Wellicht een merrietje en lekker vroeg. 8-) _/-\o_

Carmuh het is slopend na een tijdje hé. Weet er alles van. :(:)
Volhouden hoor!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:08

Proficiat Silly!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:16

pretty schreef:
Zou Jazzy geen heimwee krijgen naar huis? En misschien ook een beetje door op stal te moeten blijven?
Ik duim dat ze snel naar huis kan!

Ja dat idee heb ik ook een beetje. Thuis stond ze natuurlijk hele dagen op de wei. Nu is ze al blij als ze van de stal naar de wasplaats mag lopen :+
Er is wel de hele dag bedrijvigheid in de stal. Ze proberen ook zoveel mogelijk haar bovenluikje open te houden, maar dat kan niet altijd. Er komen veel hengsten voorbij lopen en dat is dan niet zo handig.
Ik hoop ook dat de vooruitgang nu doorzet en dat ik haar gauw mee naar huis mag nemen.

Hoe gaat het met Karin?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:20

Hier ook gefeliciteerd met je prachtige veulen Silly!
Ik ga thuis even bijlezen want ik heb mijn bril niet op :+

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:29

Gefeliciteerd silly, wat een mooi bont mannetje. En wat een leuke naam.

Ik zie veel voorbij komen over alarm systemen. Maar hoe huren jullie die?voor een periode van een maand of langer? Een paard kan ja tussen de 320 / 360 bevallen.
Wij hebben een camera in de stal en in de paddock hangen. We hebben een inloopstal. Nu ben ik wel aan het denken om haar straks in de stal op te sluiten. Zodat ze daar bevalt en ik haar beter in de gaten kan houden in de nacht. Overdag kan ik vaker de paddock/ wei in te kijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:29

Setteli toen mijn merrie op de kliniek stond voor haar hartritme kreeg ze colitis X (acute diarree),wat ze met niks in de hand kregen,het was toen echt kantje boordje.
Ze wou ook niks eten,maar toen ik aankwam met eten en wortels van thuis,at ze die op! Ze wou echt naar huis. Zodra er ook maar weer een kleeeeeeein beetje structuur in de mest kwam,mocht ze mee naar huis en ik gok de dag erna was haar mest weer helemaal normaal.
Dat paard had echt heimwee. Arme Jazzy. Ik hoop dat ze snel stabiel genoeg is om mee te kunnen!

Met Karin gaat het super,die beleeft haar tweede jeugd en stond vandaag te slettebakken naar ons jaarlinghengstje dus ze is in de veulenhengstigheid. Maar dat moet nog maar even wachten!
Zij heeft er in elk geval gelukkig niks aan over gehouden,maar haar bevalling was vlot gegaan ook hé,toch een heel verschil met Jazzy. Ik blijf me afvragen of die koliek/diarree nu toch niet kwam door het veulen wat haar dwarszat of wat. We zullen het nooit écht weten vrees ik.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:46

Nee dat is het jammere ervan. Ik had graag geweten wat er nu mis is gegaan. En of ik nog iets had kunnen doen. Maar het is gebeurd en ik probeer verder te gaan. Mijn grootste zorg is nu gewoon Jazzy.

Jazzy eet gelukkig wel heel goed en haar mest is ook super. Normaal is ze een heel aanwezig paard en dat zie ik nu dus niet. Gauw naar huis en herenigd worden met Phoebe.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:54

Je zult zien,eens thuis verandert ze weer in het paard wat je zo goed kende!
Maar eerst maar stabiel blijven. Geven ze al vooruitzichten in de kliniek wanneer ze weg mag?
Volgens mij heb jij alles gedaan hoor,je was erbij vanaf minuut 1 en hebt hulp ingeschakeld,meer konden jij en de DA niet doen. :(:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:59

Wel heel fijn Pretty dat Karin zo goed is opgeknapt :j hele geruststelling.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:03

Dankje! Ook de andere zieken zijn helemaal opgeknapt en het is zo een vaart niet gelopen als waar ik voor vreesde. We kijken dus voorzichtig weer uit naar de volgende veulens. :o

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:07

Faline, ja is altijd leuk hè een pup :P, als ze groter zijn ook hoor :D. Onze duitse herder is nu 9, wordt in oktober 10, weet dat t er een keer zit te komen, omdat ze dus best oud is..maar moet er echt niet aan denken.. :n.

Setteli, hopelijk mag Jazzy snel naar huis.

Linda, *heeft net snel de andere speen van Belle ook getest* :o _O- , maar is ook 7.7 :') , dus helaas kan nog steeds ff duren _O-.
Bij Biscuit zal t idd ineens wel heel snel gedaald zijn.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:12

Owh en Pretty, fijn dat t goed gaat met Karin! En met de anderen ook :).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:16

Het is momenteel zo druk met berichten dat ik alles niet meer zo goed bij kan houden.haha
Maar alles gaat goed Cas is inderdaad een hele grote jongen had wat moeite met de tepel te vinden, dus ik heb Harmony moeten melken.
Ik hoop maar dat het genoeg was vanmiddag komt de dierenarts voor controle.
Afbeelding

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:19

Gefeliciteerd Natas! Wat een leukerd *\o/*
Ook even de tijd gunnen soms hoor, vooral de grote veulens moeten iets meer moeite doen, komt altijd goed.

Hier geen alarm, te vaak geen alarm gehad, merrie's gaan ook niet plat liggen, of met hoofd tegen de muur, of ze gaan niet liggen -O-

Cam staat aan, heb een paar trouwe volgers uit het buitenland, zien ze rare dingen bellen ze me direct wakker als ik niet wakker ben.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:20

Sodeju Silly, wat een knaap ! Hoe ging het smijten dan wel niet ??