Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:44

Flowery schreef:
Sizzle schreef:
Worden nu serieus mensen zwart gemaakt omdat ze nou eenmaal graag foto's plaatsen en veel volgers hebben :')

Log out and get a life.

Dit dus.

Het is maar een forum en virtuele titel. Als je je dan zorgen moet gaan maken om het feit dat een andere bokker "populairder" is en je jezelf dan vervolgens niet opgeeft omdat je dan niet kan winnen, heb je echt een grote dosis zelfreflectie nodig :+


Of je ziet gewoon echt geen nut in het vergeefs moeite in iets stoppen?
Heeft niets met een gebrek aan zelfreflectie te maken denk ik. Gewoon gezond verstand. Ik zie ook niemand zwart gemaakt worden. Er wordt een vraag gesteld die mag hier beantwoord worden.

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:47

Tja, ik vraag me af of het jaloezie is. Sommige opmerkingen zijn inderdaad wel wat bot, maar verder is het gewoon de reden dat mensen niet mee doen. De uitslag staat al vast. Waarom is dat jaloers of je laten kennen?
Als ze mij vragen mee te doen aan een dressuurwedstrijd waarvan al bekend is wie de winnaar is en ik dus alleen opvulling ben zonder een kans te maken, ga ik daar ook geen energie in stoppen. Dat is toch niet jaloers? Dat is een kwestie van daar dan dus geen energie meer in willen steken....
Dat sommige mensen het wat minder subtiel verwoorden ben ik het wel mee eens, maar de vraag was "waarom doen zo weinig mensen mee?" En het antwoord daarop is voor de meeste duidelijk "omdat de winnaars toch al bekend staan".

Ik denk inderdaad dat het grootste probleem zit in wat de waarde is van de "titel". Het mooiste veulen, die strijd is het iig zeker niet. Daarvoor kun je beter naar een keuring oid. Maar het veulen waar de meeste bokkers iets mee hebben, dat denk ik dat meer de lading dekt. En dan kunnen mensen dan alsnog beslissen of ze daar aan mee willen doen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:48

Oh echt... waarom nemen mensen zo'n veulenverkiezing zo serieus? Wat kan je ermee winnen behalve eeuwige Bokt-roem: wat heel begrijpelijk iedereen wil natuurlijk! :+

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:54

maar waarom nemen mensen het (te?) serieus dan volgens jou Picasso? Er wordt gewoon een vraag gesteld en mensen antwoorden daarop. Er is niet iemand die een topic geopend heeft met een rant over vriendjespolitiek, vaststaande uitslagen en weet ik wat. Mensen beantwoorden gewoon de vraag.... En nemen het volgens mij juist helemaal niet serieus, want ze vinden het net zo prima om niet mee te doen blijkbaar.

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:58

MarlindeRooz schreef:
Jolien87 schreef:
Toch jammer hoe een aantal bokkers zich zo laat kennen. Bij voorbaat hun veulen al niet opgeven omdat het een gelopen race zou wezen. :(:)

Wil je ontkennen dat het al lang en breed duidelijk was wie gaat winnen? :+


Ik heb zo mijn vermoedens, maar dat heeft mij er niet van weerhouden om te stemmen. ;)
En los van het feit dat ik zeer waarschijnlijk op een winnaar heb gestemd, heb ik mijn eigen gevoel gevolgd en niet dat van de meerderheid.
Waar het mij om gaat is dat mensen bij voorbaat al afhaken 'omdat toch wel bekend is wie gaat winnen'. Typisch gevalletje van self fulfilling prophecy: mensen die niet achter de gedoodverfde winnaar staan, stemmen niet omdat ze het niet eens zullen zijn met de uitslag. Was er toch maar een manier om daar iets aan te doen. Oh wacht!

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:59

Ik scroll gewoon door de foto's, kijk niet eens naar namen of verhaaltjes en de veulens waarbij ik het : oooohh <3 gevoel krijg noteer ik :) en sommige veulens die ik vaak voorbij zie komen op bokt doen me weinig dus populariteit speelt hier geen in ieder geval geen rol :j

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:08

Ik heb echt met verbazing de vele reacties op bokt gelezen. Snap niet zo goed waar die afgunst en jaloezie vandaan komt.

Het is toch logisch dat een boktveulen dat vaak ITP is geweest, waar een volgverhaal bij was etc dat die meer 'in de kijker' is bij een hoop bokkers? Daar hebben mensen bij mee kunnen kijken, mee kunnen leven, mee kunnen groeien.... dit heeft helemaal niets te maken met 'slim' spelen of 'reclame maken'. Dit zijn bokkers die dit soort dingen leuk vinden. Noem ze bloggers met als platform Bokt. Waarom wordt dat nu afgedaan alsof ze hun dieren uitbuiten om een virtuele titel te winnen. -O-

En dan lees ik hier dingen als 'mensen die gemiddeld 20 uur aan bokt spenderen' -O- En dingen zoals "Geen zielig verhaal, dus ik win niet. " en "bokkers met een triest verhaal winnen altijd" even serieus? -O- Ik denk dat die bokkers heel graag dat 'trieste verhaal' niet hadden gehad.

Mensen die zeggen dat ze het niet leuk vinden dat je het op voorhand al kan weten.. wees dan juist de rebel die stemt puur op het veulen dat hun aanspreekt. Want daar gaat het toch ook om? Dat je stemt op het veulen waar jij iets mee hebt. Die jij mooi/lief/bijzonder vind?

Als je meedoet aan een lokale springwedstrijd en.. ik noem maar wat...Jeroen Dubbeldam doet mee. Haak je dan ook af? Want de kans is vrij groot dat hij wint.. vind je het dan niet juist een sport om te kijken hoe dicht je bij de top kan komen? Zo kan je het ook zien he.. want ik word liever 2e (of 3e.. of 4e..) onder Jeroen Dubbeldam dan dat ik helemaal niet kom. Dit gaat om prestatie meeting.. snap ik.

Ik ben dit jaar nauw betrokken bij 1 van de populaire merrieveulens. Dus ja, zij heeft mijn stem. Omdat ik haar in het echte leven meermaals heb ontmoet. Mijn tweede stem gaat naar een veulen die ik alleen via de Kraamstal en ITP topics ken. Omdat ik dat een mooi en leuk veulen vind.

Citaat:
Typisch gevalletje van self fulfilling prophecy: mensen die niet achter de gedoodverfde winnaar staan, stemmen niet omdat ze het niet eens zullen zijn met de uitslag. Was er toch maar een manier om daar iets aan te doen. Oh wacht!

:j

Het is een 'veulen van het jaar' verkiezing. Het veulen dat bij veel mensen iets heeft gedaan, omdat ze misschien hebben meegeleefd sinds het nog in de buik zat.. of omdat ze via de foto zo in de stemmer's hart spelen. Stem gewoon op wat jou aanspreekt.

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:11

sorry, maar vind je Jeroen Dubbeldam echt te vergelijken met de mensen waar het hier over gaat? :') Als ik op een wedstrijd kon waar ook Jeroen Dubbeldam kwam dan zou ik gaan omdat ik het een eer zou vinden om bij Jeroen Dubbeldam te rijden. Maar dat is toch net ff anders bij een toevallig bekende bokker hoor :o En inderdaad, een prestatie (dus iets waar je zelf actief invloed op uit kan oefenen) is toch ook nog net anders dan een missverkiezing.

Maar zou je ook nog meedoen met een missverkiezing als je buurmeisje ook mee doet, dat al 20 missverkiezingen heeft gewonnen en bevriend is met de juryleden? Ik iig niet, ik vind in die situatie geen eer om "zo dicht mogelijk bij de top te komen".

MAar buiten dat, je kan afgeven op de mensen die niet mee willen doen. Het feit is dat men wil weten waarom die mensen niet mee doen, en dat is blijkbaar omdat de top al bekend is en mensen niet het idee hebben een eerlijke kans te hebben. Daar kun je wat van vinden, maar afgeven op die mensen zorgt niet dat ze ineens wel mee gaan doen hoor....
Laatst bijgewerkt door secricible op 31-10-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:13

Ik hoop vooral dat je de kern van mijn voorbeeld begrijpt, dat is even waar het om gaat. +:)+

Edit: dus mensen die 'te populair' zijn op bokt mogen ook maar niet meedoen meer? :')
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 31-10-16 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:14

Ik snap de kern van je voorbeeld, maar ik vind het geen argument. In dit soort wedstrijden is het blijkbaar geen eer om "zo dicht mogelijk bij de top te eindigen". Het bewijs daarvoor is het aantal teruglopende aanmeldingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:15

secricible schreef:
maar waarom nemen mensen het (te?) serieus dan volgens jou Picasso? Er wordt gewoon een vraag gesteld en mensen antwoorden daarop. Er is niet iemand die een topic geopend heeft met een rant over vriendjespolitiek, vaststaande uitslagen en weet ik wat. Mensen beantwoorden gewoon de vraag.... En nemen het volgens mij juist helemaal niet serieus, want ze vinden het net zo prima om niet mee te doen blijkbaar.



Het 'gedoe' over vriendjespolitiek, gelopen race etc etc etc. Nou en? Dan stem je toch niet of juist op een ander veulen. Of je maakt topic na topic om jezelf te promoten en verkopen. Ik moet er een beetje om lachen. Ergernis? Dan scroll je toch gewoon lekker door. En voor degenen die zich ergeren aan dat het een gelopen race zou zijn; volgend jaar, nieuwe ronde nieuwe kansen... Maar ik vraag me nog steeds af, waarom zo'n titel zo belangrijk is? Wat voor meerwaarde heeft het behalve de eeuwige boktroem? :D

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:18

Picasso schreef:
secricible schreef:
maar waarom nemen mensen het (te?) serieus dan volgens jou Picasso? Er wordt gewoon een vraag gesteld en mensen antwoorden daarop. Er is niet iemand die een topic geopend heeft met een rant over vriendjespolitiek, vaststaande uitslagen en weet ik wat. Mensen beantwoorden gewoon de vraag.... En nemen het volgens mij juist helemaal niet serieus, want ze vinden het net zo prima om niet mee te doen blijkbaar.



Het 'gedoe' over vriendjespolitiek, gelopen race etc etc etc. Nou en? Dan stem je toch niet of juist op een ander veulen. Of je maakt topic na topic om jezelf te promoten en verkopen. Ik moet er een beetje om lachen. Ergernis? Dan scroll je toch gewoon lekker door. En voor degenen die zich ergeren aan dat het een gelopen race zou zijn; volgend jaar, nieuwe ronde nieuwe kansen... Maar ik vraag me nog steeds af, waarom zo'n titel zo belangrijk is? Wat voor meerwaarde heeft het behalve de eeuwige boktroem? :D


Het ging om het aantal aanmeldingen, dus dan zou jou advies zijn "dan geef je je toch niet op". En dat is juist wat er gebeurt. En daarom komt de vraag "waarom geven zo weinig mensen zich nog op?" Nou, omdat die vraag gesteld wordt antwoorden mensen daarop. Of zie ik dat nu zo gek?

Of anders gezegd:

"Goh, waarom ga jij naar de Albert Heijn en niet naar de Jumbo"
"Ik vind de Jumbo geen fijne winkel, te duur en het is er veel te druk"
"Jemig, wat ben jij een zeurpiet, stel je niet zo aan. Als die winkel je niet bevalt ga je toch naar een andere? Hoef je niet zo over te zeuren"
:+ :+ :+ :+ :+
Laatst bijgewerkt door secricible op 31-10-16 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:19

Ik snap overigens niet waarom het jaloezie-argument zo vaak wordt gebruikt, volgens mij heeft het gros van de mensen hier niet eens een veulen dus is dat niet aan de orde. Of het moet gaan om jaloezie om de aandacht..mwah lijkt me ook sterk eigenlijk. Voor mijzelf als ik eerlijk ben triggert het verloop van zo'n verkiezing meer een allergie bij mijzelf, namelijk het bijna vermenselijken van paarden en het schrijven van hele scripts/topics op een wijze waar ik niks mee heb. Ik vind dat vaak nogal dramatisch en irritant, maar dat is mijn eigen pakkie aan, niet van die andere bokkers, het is hun goed recht. Daarom vind ik ook het verloop van een dergelijke verkiezing irritant en daarom stem ik ook niet, ik heb er niks mee. Eigenlijk moet ik dit topic ook misschien gewoon ontstippen :Y) .

Anoniem

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:20

Ik doe zelf niks mee.
|Maar ik wil best wel inruil voor iets op iemands veulen stemmen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:21

Nee hoor, dat zie je imo goed: was ook niet zozeer een opmerking of commentaar op jouw posts van mijn kant, maar gewoon een algemene opmerking. Ik moest glimlachen om hoeveel mensen zich druk maken om het feit dat het een gelopen race lijkt en dat het niet eerlijk is etc. Dan denk ik: lekker belangrijk... wat kan je ermee winnen behalve eeuwige roem op Bokt? :)

Anoniem

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:22

En inderdaad: bij minder opgave bloedt zo'n verkiezingstopic uiteindelijk dood en dat is dan ook prima lijkt me... :)

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:25

Maar volgens mij maken mensen zich niet druk, dat is het nou helemaal. Er wordt iets gevraagd, mensen geven daar antwoord op, en vervolgens wordt er gemeld dat ze "zich te druk maken".

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:26

secricible schreef:
Het ging om het aantal aanmeldingen, dus dan zou jou advies zijn "dan geef je je toch niet op". En dat is juist wat er gebeurt. En daarom komt de vraag "waarom geven zo weinig mensen zich nog op?" Nou, omdat die vraag gesteld wordt antwoorden mensen daarop. Of zie ik dat nu zo gek?


actie-reactie. als mensen die nu niet stemmen omdat.. wel stemmen en daardoor de gedoopverfde winnaar misschien met de hakken over de sloot wint of zelfs helemaal niet, dan wordt het ook weer interessanter om op te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:26

Oh dan is dat mijn interpretatie: ik kreeg namelijk sterk de indruk dat mensen zich druk maakten om het feit dat het een 'oneerlijke strijd' is. Dan zal ik dat verkeerd zien/lezen :)

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:27

Wij hebben gewoon met de kids het leukste veulen eruit gehaald en gestemd. Niet gekeken naar de verhalen of hoeveel keer ze op bokt komen. Gewoon de veulens die ik en mijn kids leuk vonden. En iedereen is vrij om te stemmen zoals hij Wilt denk ik dan maar

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:29

En als in plaats van heel Bokt dan alleen de moderators zouden stemmen?
Waarschijnlijk krijg je dan ook verhalen van 'ja maar die is vriendjes met die en die'

Dan is deze cirkel van negativiteit over een verkiezing die door een aantal bokkers veel te serieus wordt genomen blijkbaar niet te doorbreken. Dan kan de hele verkiezing misschien maar beter niet meer gehouden worden. Mensen maken zich zo te zien heel druk om de zogenaamde 'oneerlijke strijd'. Maar zo lees ik het hoor. :)

Ik hoop vooral dat iedereen die wel stemt, of die twijfelt, gewoon lekker stemt op het veulen dat hem/haar aanspreekt. Of dat nou een populairder veulen is of niet.

Anoniem

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:31

Ik las het dus ook zo Sicayes en denk dan: linksom of rechtsom; het is toch nooit goed... Gezeur zal je met elke populariteitsverkiezing hebben.

Mars

Berichten: 33315
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:34

Het zou idd veel leuker zijn als het echt wat gelijker op zou gaan en men stemt op het leukste veulen ipv vanuit de vriendjespolitiek. Kan me gewoon goed voorstellen dat er voor eigenaren weinig lol aan is zo, en dan kom je weer op het antwoord op de vraag die de TS stelt.

Ik heb ook een beetje het gevoel dat dit iets is van de laatste jaren. Misschien ook omdat de cameras en telefoons veel beter zijn geworden, uploaden is gebruiksvriendelijker dus er zijn ook veel meer fototopics en volgtopics. In 2005 mocht ik voor het eerst meestemmen en dan was het idd een kwestie van eindeloos paginas klikken en lekker op je gemak veulentjes kijken. De kliekjes van nu waren er nog niet en dat maakte het ook des te spannender.

secricible

Berichten: 25733
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:35

Sicayes schreef:
En als in plaats van heel Bokt dan alleen de moderators zouden stemmen?
Waarschijnlijk krijg je dan ook verhalen van 'ja maar die is vriendjes met die en die'

Dan is deze cirkel van negativiteit over een verkiezing die door een aantal bokkers veel te serieus wordt genomen blijkbaar niet te doorbreken. Dan kan de hele verkiezing misschien maar beter niet meer gehouden worden. Mensen maken zich zo te zien heel druk om de zogenaamde 'oneerlijke strijd'. Maar zo lees ik het hoor. :)

Ik hoop vooral dat iedereen die wel stemt, of die twijfelt, gewoon lekker stemt op het veulen dat hem/haar aanspreekt. Of dat nou een populairder veulen is of niet.


Of duidelijker maken waar je aan mee doet. Als je kiest voor het veulen dat "het populairste is op bokt" dan heb je een hele andere lading en zijn dit soort uitslagen logischer. En dan kunnen mensen dan alsnog beslissen of ze daar aan mee willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:40

Het gaat toch niet over het stemmen ?????

Ben ik nu scheel of gaat het over het aanmelden van de veulens.. :+ :+ :+