[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:44

Bellarose schreef:
Ja normaal probeer ik ook wel dat soort dingen maar met een drachtige merrie ben ik ff extra voorzichtig. Moest de byemite ook al extra verdunnen van de DA...

byemite ken ik niet, mijn camille heeft helaas ook beestjes en ik heb bij de kliniek een spuitje cydectin meegekregen, kan me herinneren dat ik het een paar jaar geleden ook eens heb gebruikt, dan hoef je niet te wassen, gewoon van schoft tot staart een streepje over de rug, wel goed op de huid, is tevens ontworming, morgen maar eens erop doen, en dan maar hopen dat de jeuk snel weg is, bah, vieze beestjes

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:50

Aniek, hoe dichterbij de uitgerekende datum je komt, hoe langzamer het gaat. Het is echt verschrikkelijk!

AniekR schreef:
Uierfoto's doe ik ook met m'n telefoon. Heb een behoorlijke zoomlens op mijn camera, dus moet wel een hele diepe kuil graven om dan genoeg afstand te hebben :o

Aaahhh dooooeeeeeee!!!!! _O-

Bellarose, wat erg! Alles wassen.. en dat in deze kou, bah bah! Hopelijk is ze er snel van af!

Tinniie, Dais heeft ook een ongelijk uier. Even zoeken....
Afbeelding
duurde lang voordat het goed kwam, maar uiteindelijk..
Afbeelding
kwam alles goed toen Fi de avond van deze foto geboren werd.

Dit was haar uier toen Fi een paar dagen oud was:
Afbeelding

Het was heerlijk in het bos :) Wel wat fris, maar in het zonnetje uit de wind op de rug van Keesje was het lekker warm 8-)

Slaan jullie trouwens de tandarts over als jullie merrie dracht is? Dais gaat altijd in maart, de vorige twee keren dat ze drachtig was heb ik overgeslagen, omdat ik meermaals heb gehoord/gelezen dat dat beter is vanwege de stress.
Nu toont Dais geen overdreven stress bij de tandarts en ze wordt ook altijd zonder verdoving gedaan.
Gezien haar leeftijd, sla ik liever geen jaar over.
De tandarts komt sowieso voor Fiore en twee andere paarden op stal, dus ik kan hem altijd vragen om te kijken naar Dais dr gebit en als het meevalt, haar over te slaan, maar ik ben benieuwd of het nou echt zo veel kwaad.

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:52

Kim is wel 2x behandeld door de tandarts tijdens haar dracht.
Geen enkel probleem, alleen veulentje werd wat druk tijdens het vijlen. :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:55

Tinniie schreef:
Mijn foscam is gearriveerd én we hebben hem aan de praat gekregen. Alleen de verbinding via een extern netwerk lukt nog niet zo. Straks ophangen, ben ik hier thuis toch al gerust.

Wij kunnen wel met 1 persoon via telefoon de camera bekijken maar niet met meerdere gelijk. Wil dat nog wel kunnen regelen eigenlijk. Op de laptop is het geen probleem.
Ik heb nu op de iPad de app "CamOn" gedownload en dat werkt perfect. :)

M'n broer heeft al contact opgenomen met foscam maar nog geen reactie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:04

Hier komt de TA binnenkort gewoon voor Miep. Wel handmatig en zonder verdoving ivm dracht, maar het is echt nodig dus ga het gewoon laten doen. Kan ze weer goed grasjes happen voor de melk voor Pinda :P

Hier nog steeds belachelijk druk en ziek, lees wel regelmatig ff bij maar verder niet te doen %)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:12

Ja dat koeienmiddel heeft n stalgenootje wel eens gehad, is dat niet blauw? Nadeel was idd dat het ook niet bepaald lekker spul was voor de huid/vacht, haar werd heel dun en rood eronder...
Was idd super zielig met die kou Cynthia.. Gelukkig warm water en voldoende dekens en stro, maar wat n ellende. Ik hoop dat het met nog 1x wassen klaar is.

O zo'n spuit klinkt ook handig, of is dat t zelfde als dat koeienmiddel? Dat moest ook op de rug.

Verdoven tijdens dracht geen ervaring mee. Maar waar ik normaal alle 'boeren' middeltjes en dingen gerust probeer pas ik toch maar extra op, ook al zal t 9 vd 10 x best wel kunnen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:12

He, wat vervelend inderdaad, Azia met luis. Al dat wassen zit je zo midden in de winter natuurlijk niet op te wachten. Hopelijk is ze er snel vanaf :(:)

Haha Cynthia, alleen als jij komt helpen met een gat graven vrees alleen nu al voor belichtingsprobleempjes :o
En hier is Lies in december nog gedaan, omdat we haar wel eens raar zagen doen met haar tong na het eten. Toen zei de dierenarts wel dat we i.v.m. verdoven beter niet te lang konden wachten. Ze was uiteindelijk best kalm, dus had achteraf gezien waarschijnlijk ook zonder gekund. Roos is 1,5 week geleden nog bijgevijld toen de DA haar kwam controleren, die is onverdoofd gedaan en was ook geen probleem.
Als je het bij Daisy wel altijd doet en anders niet vertrouwd, zou ik haar gewoon laten doen. Misschien niet te lang wachten, dat het niet vlak voor de uitgerekende datum is.

Of je wacht de veulentjes van mij en KBK af om te zien of daar geen volledige aliens uit komen ^_^
Laatst bijgewerkt door AniekR op 19-02-16 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:13

Tandarts doe ik ook gewoon tijdens de dracht als het onverdoofd kan

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:13

Pony is wel gesedeerd geweest voor de tandarts, weinig mis mee. Ze kreeg sowieso wat minder omdat ze altijd heel snel braaf is dus dat scheelde wel denk ik.

Roma: kennelijk lopen wij toch 1 dagje voor, Priska is vandaag op 335 dagen. Nog altijd geen aanstalten -:(- Spenen leken vanmorgen op de foto wel iets mee gevuld dus misschien een klein klein voortekentje...

Robynn: wat een walgelijke keuze :( heel veel sterkte ermee, dikke knuffels

Inowa: jouw ponies zijn knap...potdikkes haha. Heb ooit leren rijden op een welsh mountain merrietje en heb de kleine arabs wel echt in m'n hart gesloten haha

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:44

Mijn tandarts heeft Baida met 7 maanden dracht nog gedaan met verdoving. Hij raadde het af om veel later dan 8 maanden dracht te doen maar daarvoor was het geen probleem. :)

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:05

Bellarose, is inderdaad hetzelfde cydectin, weet het ineens weer toen iemand het hier schreef. Weet niet of het in spuitje zat.
Maar rot spul...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:06

Robynn, heel veel sterkte de komende tijd. Er is niets zo erg als afscheid moeten nemen om zo'n reden, terwijl je weet dat dit de beste oplossing is voor haar :(:)

Voorzichtig positief nieuws *\o/* De hoefsmid was tevreden. Heeft Luna iets bekapt en vond haar goed lopen. Ik heb haar vanmorgen nog vrij stijf naar de paddock gebracht en hij had haar natuurlijk nog niet gezien. Ze heeft wel een tik meegekregen, maar volgens hem zijn we er erg snel bij geweest. Hierop weer overleg gehad met de DA en we wachten de nacht zonder pijnstilling en AB af, kijken wat haar lichaam nu gaat doen. Mocht de temperatuur morgen weer omhoog schieten, dan hoef ik maar te bellen want hij had zelf weer dienst. Vandaag is het alweer twee weken geleden, het wordt ook wel eens tijd voor positieve berichten :o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:42

Anniek, wat zien je dames er goed uit! En wat fijn dat Roos het goed doet, weer een zorg minder.

BonnyDione, ze staat daar in ieder geval goed op haar plek, zat ervaring daar!

Inowa, wat zien Pepper en Ylona er goed uit. Fijn dat het weer wat beter met Ylona gaat!

Robynn, wat ontzettend naar dat je genoodzaakt bent je vriendinnetje te verkopen :(:)
Heel veel sterkte, en ik hoop dat je een super thuis voor haar kan vinden.

Francien, het veulen gevoeld, altijd zo'n speciaal moment <3

Biancaatje, bij Aziza ging het veulen tot 1,5 week geleden enorm tekeer, nu pas is het wat rustiger geworden. Dus dat kan tot laat in de dracht hoor.

CL, zo dat is een flink verschil, zo zonder vacht!

pretty, klopt, Aziza kegelt altijd netjes, dus daar moeten we rustig op wachten. :D

Kiki, jammer dat de camera nog niet opgehangen kan worden, gelukkig heeft het nog niet zo'n haast.
Oh, oh, stoute Bo! Ik ken dat hoor, dat ze soms heel stout zijn, maar je er stiekem toch om moet lachen :D

Bellarose, wat vervelend dat Azia luis heeft.. Alles wassen met deze kou, brr. Ik heb er vorig jaar ook één gehad met luis, en moest die toen ook met die kou wassen, wat een drama is dat.

Tinnie, ongelijk uier is niet raar hoor, trekt vanzelf wel weer bij.

Lisanne, wat raar? Wij kunnen hier gewoon met meerdere tegelijk op de camera kijken. En wij hebben sowieso 2 verschillende accounts ervoor, één met de rechten om de camera ook te kunnen bewegen en één om alleen te kunnen kijken (voor als er is iemand van buitenaf mee wil kijken).

Vientje, beterschap!

Lisa, de dames stellen ons geduld wel op de proef :D

suffie, fijn dat er voorzichtig goed nieuws is! Mijn duimen draaien dat Luna er snel weer helemaal bovenop is.

Wel of geen tandarts is bij mij afhankelijk van de merrie. Aziza geeft weinig om de tandarts, dus die liet ik (handmatig) wel doen tijdens de dracht, elektrisch dan weer niet.
Maar Mausi is van zichzelf wat sneller gestrest, dus zij wordt sowieso niet gedaan tijdens de dracht.
Ik denk dat je gewoon goed naar je merrie moet kijken.

Vanochtend heb ik toch de DA nog even bij Aziza gehad, omdat het hoesten niet beter werd.
En zoals ik al verwachtte klonk ze wat verscherpt op de longen, ze krijgt vanaf nu Ventipulmin, en hopelijk helpt dat haar snel een beetje van het hoesten af. Alleen moet ik zodra ik denk dat ze binnen een dag/2 dagen gaat bevallen stoppen met de Ventipulmin, want anders kan dat de bevalling uitstellen.

De DA vond ook dat ze er ontzettend goed uitziet, veel beter dan een maand geleden, en daar ben ik het helemaal mee eens. Een maand geleden had ze het ontzettend zwaar, en nu loopt ze eigenlijk moeiteloos rond, zoals ze eerdere jaren altijd deed. Daarnaast is ze weer wat kilo's aangekomen, wat ook echt wel nodig was.

Het scheelt natuurlijk ook dat we nu weten wat het is, en dat ze voedsel krijgt wat daar op aangepast is, waardoor ze ook een stuk meer energie heeft, en weer lekker aan het bijkomen is.

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:49

Jeetje mina! Jullie gaan veelste snel!
Even een bijlees post van de afgelopen 2 pagina's O:)

Inowa Je dames beginnen mooi rond te worden!
Fijn ook dat het met Ylona weer wat beter gaat!

Robynn Jeetje wat een but nieuws! Hoop dat je een goed en fijn plekje voor der vind!

CL Uier begint al mooi te vullen! Nog eventjes geduld nog!

AZ Wat naar van het hoezen van Aziza. Gelukkig weet je nu wel waar het vandaan komt en kun je gaan behandelen. Hoop dat het snel aanslaat!
Ze staat wel echt op springen he! Spannend!

KBK Geen enkele merrie kan echt ABN toch.. Ze hebben allemaal wel een dialect :')

AniekR Ik vind je merries er echt fijn bij staan! en toch best subtiele buikjes!

BellaRose Wat vervelend van de luis! Hier gelukkig nog nooit gehad! Hoop dat het werkt het wassen.. Met dit weer is dat geen pretje! :brr:

Tinniie Volgens mij kan dat geen kwaad hoor. Trekt vanzelf wel weer gelijk.

Tandarts komt hier pas weer als het veulen er is. En dan maar zien of het bij Diva nodig is. Voor me andere pony komt hij dan zoizo.

Suffie Fijn dat voorzichtige positieve nieuws! werd ook wel is tijd na al die ellende..

Met Diva gaat het erg goed! Ze is nog lekker actief en kan het rijden ook nog goed hebben dus daar gaan we gewoon mee door tot ze zelf aangeeft dat het niet meer wil.
Ze was gister 225 dagen (doe elke 25 dagen foto maken op de zelfde plek)
Afbeelding

En omdat ze zo'n leuke combi zijn! <3
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:07

Hier is de tandarts in oktober geweest en heeft Bo ook wel gewoon gedaan. Wel doet hij ze dan alleen handmatig en zonder verdoving. Onze tandarts die ook samenwerkt met de kliniek doet het liever niet, puur omdat het niet bekend is wat het doet.
Wel is hij van mening dat je in sommige gevallen niet anders kan, en dan moet het gewoon.

AZ, balen dat er toch wat te horen was aan haar longen. Maar wel fijn dat ze verder weer is opgeknapt en weer beter uit ziet.

Suffie, fijn dat het met Luna langzaam aan beter gaat.

Beterschap Vientje

Was het bij jullie vandaag ook weer van dat lekkere weer?
Alleen voor het weekend schijnt het weer bal te wezen, veel regen en harde wind

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:35

Aziza vult al goed!

Breek me de bek niet open over luizen en mijten al helemaal! Eer je het weer weg hebt...!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:07

Snap ik Bellarose.. Arme Azia en arme jij ook :(:)

Deal, Aniek! Ik kom eraan! :D

AniekR schreef:
Of je wacht de veulentjes van mij en KBK af om te zien of daar geen volledige aliens uit komen ^_^

:') Ik denk dat ik dat doe! _O-
Normaal gaat Dais zonder verdoving en ik wil Fi ook voor het eerst laten nakijken. Ik denk dat ik haar gewoon laat doen. Een paar weken geleden is ze in de bak enorm achterna gejaagd door een ruin die normaal altijd haar vriendje was. Ik denk dat ze daar meer stress van heeft gehad dan van alle TA-bezoeken bij elkaar :)

L_isanne schreef:
Mijn tandarts heeft Baida met 7 maanden dracht nog gedaan met verdoving. Hij raadde het af om veel later dan 8 maanden dracht te doen maar daarvoor was het geen probleem. :)

Wat raadde hij af? Verdoven na 8 maanden, of tandarts behandeling zelf?

Suffie, dat klinkt voorzichtig positief gelukkig.. Ik blijf duimen!

AZ, fijn dat het beter gaat met Aziza! Hopelijk is ze snel van het hoesten af.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:20

Robynn, heel veel sterkte. Vreselijk zoiets ;(

Suffie, dat is is voorzichtig goed nieuws. Fijn om te horen

Aziza vordert lekker AZ, wie weet dit weekend? :D O:)

Ik laat Joan, tegen de tijd dat ze ook geent moet worden, even controleren. Ze vindt het meestal wel een beetje spannend dus ik wacht dan wel even tot het veulen er is, of het moet heel ernstig zijn. Niet dat ik dat verwacht want ze gaat braaf ieder jaar en moet hooguit een beetje bijgevijld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:23

Suffie, fijn dat er positief nieuws is!!

AZ, fijn dat er nu iets voor haar is!

GoLizz, haha, dat is waar!
Wat een schattig halstertje heeft je paardje. <3

Kiki, hier ook prachtig weer vandaag! :))

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:32

Hier was t ook echt lekker weer...

Jill weet nog niet zeker wat ze van m'n ruin moet vinden, resulteert in dit soort plaatjes:
Afbeelding

Uier vandaag:
Afbeelding

En Jill tv:
Afbeelding

Mn foscam hangt en ik kan via m'n mobiel en m'n tablet erop... laptop wil t nog niet doen maar daar ga ik morgen even mee verder werken.

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:57

Wauw CL wat kan Jill lief kijken :')

Wat betreft tandarts bij een drachtige merrie, dat doe ik niet. Maar meer omdat ze standaard verdoofd worden en ik dat niet wil tijdens de dracht als het geen nood is. Dan stel ik het liever uit of doe ik het voor ze gedekt gaat worden :)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:59

AniekR schreef:
BonnyDione, grappig, daar zijn we 1,5 week terug inderdaad geweest, als ik dat nou eerder had geweten ;)

Hihi Kiki, stoute/speelse Bo dus!
Balen dat de camera ophangen hem dit weekend niet wordt, maar ook wel erg lief van je dat je je man die dag vrij gunt :P

Robynn, wat een vervelende beslissing! Snap dat je er helemaal kapot van bent! :(:)
Hopelijk vind je een superleuk plekje voor haar, waar je haar met een gerust hart naar toe kan laten gaan.

CL, wat een verschil dan he, met die vacht er af. Maar echte bospony is hij nog lang niet in vergelijking met de beertjes hier :P
ben af en toe wel een beetje jaloers op al die gladde vachtjes die hier soms langs komen :P

Bij AZ wordt het spannend! *\o/*

Pretty, haha jij zegt het goed, van het najaar waren ze al zo bol, in dat tempo konden ze ook eigenlijk niet doorgaan met groeien :P
En Cynthia, anders ik wel hoor! Die laatste twee maanden lijken nu al lang te duren... Zie Lies nu heel langzaam richting de 300 dagen gaan...

Uierfoto's doe ik ook met m'n telefoon. Heb een behoorlijke zoomlens op mijn camera, dus moet wel een hele diepe kuil graven om dan genoeg afstand te hebben :o
En dan gewoon met flits en half bukkend kan ik dan nog net op het scherm kijken om een beetje te richten :P

nou zou wel leuk zijn geweets :)
naar welke hengst zijn jullie wezen kijken ??

Dion gaat vanaf morgen de laaste week in maar ik denken dat het veulen er erg lekker bij mams in der buik zit de tietjes zijn niet veel veranderd nog

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:00

Luizen komen eigenlijk alleen voor op paarden met een verlaagde weerstand. Ik heb wel eens één in een groepje gehad, had de rest niks. Beestje kwam binnen vol wormen, mager etc.. Zie je nu niks meer van ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:10

Idd verminderde weerstand is vaak de oorzaak, geen idee waar die dingen dan ineens vandaan komen, ik heb ze 3keer gehad, altijd bij jonge pony, eigelijk nooit problemen gehad om ze ook weer weg te krijgen (ik spuit een keer frontline en die dingen zijn weg). dekens moet je uiteraard wel even goed wassen. Toen hebben ze wel eens op de manege mn deken gejat, incl luizen natuurlijk, gnagna zal ze leren...

Mooie beelden met de foscam, ik heb vanmiddag even zitten loeren, maar nog geen idee welke ik neem, maar nog even tijd, als hij er tegen begin mei hangt ben ik blij, eerder hoeft niet echt.
dan heb ik verder nog geen idee hoe je dat ding aansluit :D ik gok met een kabel naar je modem? ofzo :') draadloos lukt mss ook, maar vorig jaar niet zo n goede ervaring mee.

en weer een weekendje dienst draaien :Z, weinig paarden gezien deze week, deze week 7daagjes, volgende week ook 7daagjes en de week erop gelukkig maar 6. Hoop daarna een paar weekenden vrij

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:29

De mijne is draadloos, werkt goed... eerst even met n kabel aangesloten op de router en daarna via de WiFi gekoppeld. Ik vind 't heerlijk om Jill tv te hebben (lig soms echt in n deuk als ze weer eens vind dat Dazzle op z'n falie moet krijgen ;)).

Jill kan zo lief kijken.... vooral als d'r oren dan plat in d'r nek liggen :')