Vreemd geslachtsdeel merrie veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 14:40

ik zit nu met mn tel op internet, maar zodra ik weer achter de gewone pc zit zal ik een totaal plaatje plaatsen.
Het is wel een dropje om te zien en als hij je ziet begint hij te hinneken.
Dat was ook de eerste kennismaking.... ik kwam in het land en hij kwam er luid hinnekend aan galloperen/strompelen... haha het moest gallop voorstellen denk ik :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:43

anneliesdj schreef:
NathalietjeB schreef:
ik ben ook wel benieuwd naar het totaal plaatje hoe het diertje er verder uitziet..
waarom zou er geen vraag zijn naar een kween?? ik denk zelfs dat misschien medisch enzo gezien qua hormonen enzo mensen wel heel nieuwschierig zijn

Denk dat je dan eerder richting onderzoek moet denken, misschien willen ze hem op de faculteit wel hebben.
Mensen zijn vast wel nieuwsgierig hoe dat werkt maar dan wel bij de buurman, denk niet dat er veel mensen zijn die hier bewust voor zouden kiezen.

Kweenie is idd wel een heel leuke en stoere naam zeg!

Zou je je paardje aan allerlei onderzoeken willen onderwerpen?
Terwijl hij/zij nu "gezond" is?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:48

Brainless schreef:
anneliesdj schreef:

Denk dat je dan eerder richting onderzoek moet denken, misschien willen ze hem op de faculteit wel hebben.
Mensen zijn vast wel nieuwsgierig hoe dat werkt maar dan wel bij de buurman, denk niet dat er veel mensen zijn die hier bewust voor zouden kiezen.

Kweenie is idd wel een heel leuke en stoere naam zeg!

Terwijl hij/zij nu "gezond" is?

Nee ik niet, hoewel het er ook aan ligt wat ze ermee doen natuurlijk.
Als ze hem gewoon goed verzorgen en gedrag en hormoontjes bestuderen zou ik er geen probleem mee hebben.

Maar TS wil hem niet houden begreep ik, dan moet je toch wat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:49

Ik zou het aanbod van LOCA toch even overdenken, helemaal zo slecht nog niet ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:53

LOCA schreef:
Wat ontzettend bijzonder! mocht je erover denken om het veulen wel te laten opgroeien en afspenen dan wil ik me wel aanbevolen houden voor een goed huis..... veel te zonde om dit bijzondere diertje, mits gezond, geen kans te geven. Indien je hier (als het zover is) voor openstaat, houd ik mij aanbevolen.

*\o/* *\o/* *\o/*

Iljavdm

Re: Vreemd geslachtsdeel merrie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:55

Wat apart zeg, ik volg

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:00

TS kijk lekker hoe het diertje opgroeit, meteen een spuitje is wellicht niet nodig, vaak merk je snel genoeg wat de beperkingen zijn en kun je aan de hand daarvan gaan kijken wat voor tehuis passend zou zijn. Wat ik me ook af vraag bij dit diertje is hoe de hormonen straks gaan werken, ik heb bijvoorbeeld een klophengst meegemaakt die totaal onhandelbaar was en dat hoor je ook vaker.

Loca zou je dit diertje ook een tehuis gegeven hebben als het gezond was ? Vergeet niet dat er waarschijnlijk zorg en kosten aan dit diertje zitten die hoog uit kunnen pakken. Ik heb bijvoorbeeld een dwergje, ja ze is klein (58cm) en ja ze is super schattig maar ook duurder als mijn andere dieren, ik hoop dat je dat in overweging hebt genomen.

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:05

erg byzonder dit ik hoor het nu voor het eerst nadat ik het hele topic heb doorgelezen....
zal het blijven volgen ben erg benieuwd hoe het veder gaat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:16

NathalietjeB schreef:
ik ben ook wel benieuwd naar het totaal plaatje hoe het diertje er verder uitziet..
waarom zou er geen vraag zijn naar een kween?? ik denk zelfs dat misschien medisch enzo gezien qua hormonen enzo mensen wel heel nieuwschierig zijn

Kweenie is idd wel een heel leuke en stoere naam zeg![/quote]
Terwijl hij/zij nu "gezond" is?[/quote]

ik bedoelde er eerder mee te zeggen van meer als gewoon normaal leven en opvoeden enzo en zo dus kijken wat de hormonen etc doen met zo een diertje... hoe je dat zou aan kunnen pakken enzo want ja als het beestje zowel mannelijk als vrouwelijke hormonen heeft dan lijkt mij dan best wel lastig.
zou je volgens mij een hoop van kunnen leren ook als "onderzoeken" van 1 of andere faculteit

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:19

Inderdaad bijzonder.
Sterkte met je beslissing komende tijd.
En hoop voor het veulen dat hij/zij niet teveel last krijgt van de hormonen en een mooi leven tegemoet gaat.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:32

Letsdunit schreef:
Loca zou je dit diertje ook een tehuis gegeven hebben als het gezond was ? Vergeet niet dat er waarschijnlijk zorg en kosten aan dit diertje zitten die hoog uit kunnen pakken. Ik heb bijvoorbeeld een dwergje, ja ze is klein (58cm) en ja ze is super schattig maar ook duurder als mijn andere dieren, ik hoop dat je dat in overweging hebt genomen.

Zoals jezelf al zei een spuitje kan altijd nog, en als het veulen gezond genoeg is en ts niet weet wat ze er mee aan moet, wil ik het beestje wel een kans geven. Uiteraard kan het geld gaan kosten maar als de kosten zo ontzettend hoog gaan oplopen is de kans groot dat het voor het veulen ook een lijdensweg gaat worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

VA kosten zijn nu eenmaal een risico als je de verantwoordelijkheid voor een levend wezen hebt. Ik had vorig jaar ook niet gedacht dat mijn hond van anderhalf een tumor zou krijgen, ik 700 euro lichter zou zijn en hem alsnog in moest laten slapen....... Het kan zomaar zijn dat dit veulen prima gaat functioneren en een prettig leven kan hebben....

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:37

allereerst gefeliciteerd met je veulen !
erg apart dit , heb er idd wel eens van gehoort maar nog nooit gezien .
ik volg jullie ook ff :)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:43

Even een stipje vind het wel bijzonder om dit te volgen.

Vind het Aanbod van Loca heel redelijk en zeker iets om te overwegen :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:30

Wow, wat vreemd. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:36

Kun je hem op den duur niet gewoon een soort van laten 'castreren'? Ik weet niet of hij ballen heeft, ergens in zijn lichaam. Dat zou hem tegen die tijd dan toch gewoon een stuk rustiger van karakter maken. Want het lijkt mij toch als hij hengstenstreken heeft, hij ballen moet hebben (waar dan ook). ;) Misschien een zelfde soort operatie als bij een klophengst?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:37

Ik hoop dat het veulen vooral lekker veulen mag zijn. De DA heeft gezegd dat het gezond is, daar ga ik dan ook vanuit. Zou heel fijn als het uiteindelijk een fijn thuis kan krijgen. Misschien bij TS, iemand anders of LOCA.

Hier een informatief stukje met duidelijke uitleg,althans dat vind ik.
http://www.paardenkliniekdehoogewijst.n ... odiet.html

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:40

Top om te horen dat het veulen gezond is. Ik hoop dat zijn leven verder niet (te) beperkt hoeft te worden door de afwijking. Het aanbod van LOCA is dan ook zeker eentje om in overweging te nemen, mocht het veulen niet bij jullie blijven.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:41

ben ook benieuwd hoe die in zijn geheel er uit ziet.
en.......... kweenie is een leuke naam

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:07

Ik ben erg benieuwd of je hem/haar ook kunt laten castreren als hij/zij nogal hengstengedrag gaat vertonen. Is er niemand hier die dat weet??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:10

misschien dat je hem kan laten castreren maar denk dat daar veel risico's aan zitten verbonden net zoals bij een klophengst castreren

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:29

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar een kween is alleen bij koeien, bij paarden noem je dat zo niet. Een kween ontstaat ook op een heel andere manier dan een hermafrodiet.

Een hermafrodiet komt bij zoogdieren niet of nauwelijks voor, dus wat hier bedoeld wordt is wellicht een pseudohermafrodiet.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:06

Kwa karakter zou ik het gewoon even aankijken als je leest over de verschillende soorten ligt het daar dus aan hoeveel "last" ie ervan zal krijg :)
Herrie is een prima schouwhengstje en kon dus ook prima als maatje bij de andere hengst, die accepteerde hem gewoon als ook andere ruinen. Misschien had ie juist een streepje voor als 2 slachtige ;) maar als ie net als herrie wel een "hengstenkarakter" heeft zul je daar wel rekening mee moeten kunnen houden natuurlijk...

In de engelstalige link die in een boktnieuwstopic voorbij kwam
[VN] Eerste familie van hermafrodiete paarden ter wereld ontdekt
http://horsetalk.co.nz/2010/03/31/famil ... iscovered/
Las ik dat bij die "lastige merrie" gedacht werd aan een tumor en men dit heeft onderzocht (echo?) en er toen achter kwam dat er inwendige ballen zaten.
en deze dus operatief verwijderd zijn en daarna was het moeilijke karakter ook weg, dus dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn :) al zal dat natuurlijk wel onder algehele verdoving in een kliniek moeten...

Initially they thought Koko had an ovarian tumour, which can cause mares to exhibit stallion-like behaviour because of heightened levels of testosterone. But when they examined the animal’s reproductive system, the researchers found Koko had internal testes.
“It was a very exciting discovery,” said Chenier. “To be expecting a tumour but discover an entirely different internal system than anticipated sparked a lot of questions.”
The research team then conducted a karyotype analysis, which is a detailed study of an animal’s chromosomes, and results showed that Koko had a male genotype (XY).

After realizing Koko had internal testes, researchers performed surgery to remove them in the hope that she would become less aggressive.
“Before the surgery she was so aggressive that it was too dangerous to ride her,” said owner Sam Campbell. “But she is completely different now. She is an incredibly lovely horse.”

Interessant trouwens B-) dat ze erachter kwamen door dopingtests ivm hoge dosis testosteron werd gedacht aan gebruik van steroiden, maar dat bleken dus hemafrodieten te zijn en daar wordt idd ook gesproken over erfelijkheid en DNA onderzoek/ mutatie.

Although sex development disorders are rare, two standardbred horses in the United States were recently diagnosed with a similar intersex condition. The two animals turned out to be related to one another, but not to the horses found in Ontario, said King.
The two cases in the US were discovered after repeated drug tests found high testosterone levels.
“It was initially assumed the high levels of testosterone were due to steroid use, but when examined more closely it was determined the horses had an intersex condition.”

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:26

Aurora3 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar een kween is alleen bij koeien, bij paarden noem je dat zo niet. Een kween ontstaat ook op een heel andere manier dan een hermafrodiet.

Een hermafrodiet komt bij zoogdieren niet of nauwelijks voor, dus wat hier bedoeld wordt is wellicht een pseudohermafrodiet.

De definitie van een hermafrodiet is een tweeslachtig dier waarbij beide geslachten volledig ontwikkeld én functioneel zijn, dat is dus niet mogelijk bij paarden.
Dan is het idd een pseudohermafrodiet en de term 'kween' wordt gebruikt bij koeien, geiten, varkens en schapen waarvan het dier vrouwelijk is met mannelijke kenmerken.
De term is niet in gebruik bij paarden maar daarom niet per definitie fout, het is meer een 'in de volksmond'.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:42

Ik lees mee!

Jeetje wat bizar zeg! Ik kan je zorgen absoluut begrijpen.. Maar gelukkig heeft hij/zij er tot nu toe geen last van en kan het gewoon goed mesten. Hopelijk groeit het lekker gezond op

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:03

heel appart zeg, erg interesant onderwerp, ik ben ook erg benieuwd naar het totaal plaatje van dit mooie wondertje