Hier een fotootje van mijn 3 jarige vandaag (en der nieuwe nogal flashy deken). En ooo wat zou ik toch graag het haar eraf gooien, ben heel erg benieuwd wat er vanonder komt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KootMiraDrum schreef:SA, hier was Mira op 24 maart 2007, 14 dagen voordat Binti geboren werd.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/76197626.jpg
Veulen wat nu op komst is is volle broer/zus van Binti, mijn hengst is 10 cm groter dan Mira.
Maseike schreef:Zoooooo dan ha ha ha geweldig zeg.
Past die nog wel door de stal deur KMD ???
ShamalArabs schreef:Als ik even héél goed kijk naar de foto's van Kelsje, dan zie ik allereerst:
Dat ze een véél dikkere speknek heeft als vorig jaar toen ze bij ons stond![]()
Dus ze is wél iets te dik qua vet;
Dat haar ribben lichtjes voelbaar zijn is ook niet heel erg vreemd, ondanks dat ze te dik is want:
ze draagt laag, op de foto van achter genomen is duidelijk te zien dat ze bijna niet uitsteekt naar de zijkanten, maar op de zijfoto's is wel heel duidelijk de babybuik naar beneden te zien. Hierdoor hangt het grootste gewicht wat lager en zelfs wat naar voren (meer richting ribbenkast dan richting liezen) en bij zulke merrie's vervalt het vet op de ribben daardoor ietsjes, dat wordt wat platter, dus zijn ze duidelijker te voelen.
Zover mijn mening naar mijn ervaring daarin. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en de meelezers eventueel ook!
Verder gewoon niets aan doen en zeker geen zorgen maken! Een drachtige merrie zie ik liever te dik dan rank, om de simpele reden dat ze op de top van de lactatie zoveel nodig hebben dat je er bijna niet tegenaan kunt voeren, dus liever te vet dan rank! na 2 maanden aan de melk, als ze dan nog te dik is, kun je rustig af gaan bouwen zodat ze wat slanker wordt.
Maseike schreef:Even topic doorgekeken en zag mooie pippi paard van Maaike.
Ze is mooi wit zo en vind toch dat ze een buikje heeft hoor.
KootMiraDrum schreef:Ik hoop van niet, annastasia, ze is 2x gescand en beide keren zagen we er maar 1.
Hala gaat goed qua uiertje, ben jaloers op het keurige buikje