Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:22

Heb echt dikke Respect voor je ! +:)+

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:24

Jeetje wat een verhaal zeg hierzo alles door gelezen en ook ik smul naar een update!!

En tja als je ook zo de reactie van kappiej... leest... tja zo zie je maar dat aan alle kanten een verhaal hangt, en je dat altijd even af moet wachte
Ik vind het niet netjes van de oude eigenaar maar aan de andere kant heeft ze dit beestje wel nu een nieuwe kans gegeven alleen aan de verkeerde (X) verkocht.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 18:03

Hier ben ik weer, was echt erg druk afgelopen dagen vooral met de kleine dan.

Gaat echt geweldig met hem, hij is levendig , vol energie en drinkt super.
We zitten nu op 12 liter per dag, de melk is niet aan te slepen hahahahah.
Ik heb het X voorgesteld maar ze zit nog wat te dubben eigenlijk, alleen kan zij de kosten van het onderhoud dus niet op zich nemen, gaat gewoon niet voor haar.
Dus nu hebben we zowiezo afgesproken om hem samen te houden (met eeen contractje)

De situatie met haar is me nu ook iets duidelijker.
Kwam gisteren kennis tegen in de stad die naast haar woont en we raakte al gauw in gesprek over haar.
Het is echt een lieve vrouw alleen tja beetje apart zal ik maar zeggen, meschien te lief wie zal het zeggen.
Geeft al haar geld uit aan dieren en nou ja is natuurlijk harstikke lief van haar toch?
Nu gaat het allemaal lekker en ben wel tevreden zo met de situatie.

Wat de handelaar betreft, ja vind dit allemaal niet zo netjes en vind echt dat hij zelf de zorg op zich had moeten nemen maar verder kan hem echt niet dus ga daar verder ook niets over zeggen.

Ik ga eens proberen zometeen foto te nemen buiten, probeer hem zoveel mogelijk buiten te zetten maar ja kan hem niet alleen laten daar maar hij komt toch wel zon 5 keer per dag buiten.
Maar hij rent als een dol geworden veulentje door het land en omdat ik de fotoos met de telefoon moet maken moet hij echt even stilstaan, krijg nu alleen flitsjes van hem erop.

Het is wel een mooi veulen trouwens zeg, mooi front, beetje knikje in zijn neus, mooie lange hals erop, plaatje hoor.
Zo nu even snel eten, Billy eten geven en dan proberen die wervelwind op de foto te zetten en anders maak ik wel wat fotoos van hem in zijn nieuwe mooie stal (we hadden even snel noodboxje in elkaar getimmerd maar nu heeft hij een echte paardenstal)

Anoniem

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:10

Ben echt benieuwd naar de foto's! Leuk om te horen zeg...
En dan is het nog een mooierd ook, mooi meegenomen.
Is het toch allemaal wel goed gekomen tot nu toe, echt leuk om te horen ik had er mijn twijfels over.
Nou gauw de foto's van kleine Billy!!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 18:11

ztugwell schreef:
kappiegirl schreef:
de vrouw die dit veulen tekoop had heb ik ook gesproken en de merrie is echt overleden heb het veulen 1x gezien daar en toen zag het er goed uit. Toen ik daar ben geweest was het veulen bijna 4weken en nu dus 4weken. Het jongste veulen wat ze nu nog tekoop heeft staan is ruim 4maanden oke is ook tevroeg maar goed het kan bij de merrie vandaan dat word meer gedaan.
Zelf kon ze niet de tijd vinden om dit veulen te voeden en moest het weg en moest ervoor betaald worden omdat anders iedereen die geen verstand van paarden heeft en er handel in ziet wel het veulen zou op komen halen. Ze had de advertentie geplaatst omdat ze dan mensen met verstand van paarden zou vinden die het veulen een kans wilde geven anders had ze het zo weg kunnen geven aan de eerste de beste. Ik heb er vanaf gezien omdat het gewoon heel veel tijd en geld koste en ik nog 4paarden heb en 2 kinderen. Ik heb er goed over na gedacht en het niet gedaan. Ze liet toen ook goed merken dat het niet met de eerste de beste mee zou gaan maar helaas is het veulen toch bij iemand gekomen die onkundig was en gelukkig is deze mevrouw wel naar iemand gegaan die wel kundig is en zich nu over dit super mooie ventje ondfermt. X heeft het veulentje gekocht maar ts heeft alle dierenartskosten en voeding tot nu tot betaald. Ik vind dat x het veulen aan ts moet geven ze kan als ze zich redelijk opsteld het veulen altijd komen zien en misschien wel helpen verzorgen was wil ik denk dat ts dat vast heel fijn zou vinden maar goed dat is tussen ts en x.

ik wacht met smart op de nieuwe update van dit mooie ventje.

Dan vind ik het niet slecht van degene die het veulen verkocht heeft? Ik snap het best wel in die positie, niet iedereen kan zo een jong veulentje erbij verzorgen.
En ja je weet nooit wat X voor verhaal eraan heeft gehangen om het veulen te krijgen, misschien heeft ze wel gezegt dat ze het veulen bij TS zou stallen etc.
Er is alleen nog één ding wat ik mij afvraag en nog steeds niet snap, misschien heb ik er overheen gelezen maar lijkt me sterk. Hoe heeft X het veulentje mee naar huis genomen? Met de auto? Een trailer der aan vast of...? Want het lijkt net alsof ze met de auto aankwam en een veulen achter in de auto. Dat kan toch nooit :+

Ja ze had hem echt achter in de auto staan, beetje stro erin en huppakee, het veulentje is ook verdoofd met sedoliet om hem rustig te houden, weet niet of dit oke is alleen zou ik dat zelf nooit doen.

Toen ze me riep dacht ik eigenlijk dat ze er 2 zwijntjes in had staan, van die vietnameze hangbuikzwijntjes.
Kenissen van haar hebben er namelijk 2 die weg moeten en ze heeft gevraagd of ik ze wilde hebben.
Nee liever niet zeg ik eerlijk ik heb al zoveel beesten dus had echt verwacht die 2 zwijntjes aan te treffen, ip daarvan stond er dus een rillerig veulentje in die zichzelf ook aardig geschaafd had, hji schijnt ondanks de sedoliet aardig onrustig te zijn geweest laatste stuk.
Maar echt neem niemand iets kwalijk, vind het gewoon ondoordacht allemaal zowel van koper als verkoper maar ben toch wel blij dat dat mannetje in mijn leven is gekomen.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:18

Hoe doet hij het ondertussen eppie? ben benieuwd! Hoeveel liter werkt hij nu weg op een dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:24

Dat verteld ze net haha. 12 liter. Staat paar berichten terug!

Ik krijg allemaal rare beelden in me hoofd hoe dat er bij moet hebben gestaan. Heeft ze zo'n grote auto dan? En dat moeten mensen toch gezien hebben dan? Stel je rijd langs en ziet een veulen achter in de auto... arm veulentje, maar gelukkig is hij nu in goede handen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:41

Wat super dat Billy al zoveel drinkt!

En dat contract? Jullie delen nu de kosten dus? Zij betaalt nu wel gewoon mee lijkt me?

Wat voor auto heeft X dan? Bij mij in mijn Ibiza past echt geen veulentje!
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 21-08-09 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:52

hey wat super dat hij al zo goed drinkt en heerlijk speelt..

lijkt me idd een raar gezicht een veulen in de auto.. arm ding!
Moet idd een hoge auto aan de achterkant zijn, anders zou dat toch nooit moeten passen!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:25

ztugwell schreef:
Dat verteld ze net haha. 12 liter. Staat paar berichten terug!

Ik krijg allemaal rare beelden in me hoofd hoe dat er bij moet hebben gestaan. Heeft ze zo'n grote auto dan? En dat moeten mensen toch gezien hebben dan? Stel je rijd langs en ziet een veulen achter in de auto... arm veulentje, maar gelukkig is hij nu in goede handen.

Ow :+ Volg het topic al hele tijd maar dat bericht heb ik gemist geloof ik :P

Tjelleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:20

Jezus wat doen mensen hun dieren toch af en toe aan zeg! Daar zijn toch geen woorden voor?
Hopelijk komt alles goed met het beessie!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:46

Arme Billy heeft last van verstopping, dierenarts is net weg en hij heeft eeeh hoe zeg ik dat netjes, zijn vinger in zijn je weet wel gestopt.
Er is wat ontlasting gekomen en hij heeft prikje gehad.
We hebben half uurtje met hem gewandeld maar hij is nu zo moe.
Ik ga mijn slaapzak uit de schuur pakken en gezellig een nachtje bij hem slapen.
Komt wel goed volgens de dierenarts maar weer vertelde hij dit wordt zo moeilijk en je bent er nog niet.
Breekt mijn hart, ben zo verkikkerd op dat kleintje.
Zoveel pech in zijn kleine leventje mijn kleine arme mannetje.
moet er nu vandoor, iedereen zo super bedankt voor jullie lieve berichtjes, ben zo berzorgd over hem en dan nu weer dit, vind het echt fijn om hier met jullie over hem te praten, thanks bokkertjes.
Zo nu moet ik afsluiten en mjn kleine kereltje opzoeken, x komt ook zo, zat te huilen aan de telefoon moet ik eerlijk toegeven dus samen lekker Billy gezelschap houden.
Durf hem nu niet alleen te laten.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:51

Ach ook dat nog, nou ga maar lekker naar Billy toe. Hij kan nu wel iemand gebruiken :)
Nogmaal sterkte voor jou, en beterschap voor Billy!

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:53

Ach arme Billie :(:)
Het zit hem niet mee, ik ga duimen dat het goed komt met hem.
Jij ook heel veel sterkte!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:47

Wat een mooie veulen zeg en nu je het zegt kruising fries en kwpner, er zit wel iets van een friese kont aan, die bouw, klopt dat?

Je zult er veel plezier aan beleven.

En wat schandalig zeg van die smerige handelaar uit Giethoorn.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:58

Hier wordt hard geduimd voor het kereltje!!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:02

meld mij ook hier maar even. tot nu toe een stille meelezer. ik heb diep respect voor de manier hoe je dit oplost.
is weet niet of ik zo vriendelijk zou zijn tegen X maar goed zij zal misschien ook niet de kennis hebben die jij wel hebt en daarom zal ze misschien ook wel naar jou toegekomen zijn.....

ik ga in ieder geval ook hard duimen voor dit mooie kereltje!!!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:28

ik ga ook heel hard duimen voor billie, en voor ts alleen maar flink respect!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:32

Ik duim ook mee dat hij morgen weer helemaal fit is, sterkte.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:33

ik kwam vanavond net je topic tegen en heb al de tien bladzijden door gelezen.
zoals zovelen hier kan ik niet begrijpen dat iemand zo'n jong veuletje gaat verkopen maar gelukkig is het goed terecht gekomen.
ik hoop dat hij het gaat overleven en dat je op een beetje goede voet blijft met x.
en ik wacht met smart op nieuwe foto's. :D

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:32

ik duim ook mee!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:46

Hoe is het nu met de verstopping van Billy?
Gaat het al wat beter? Aangezien hij medicijnen kreeg van de da.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:23

Ja, ben ook best wel benieuwd hoe het nu gaat met die verstopping.....Arm beessie.......

En wat het vervoeren in de auto betreft van een klein paard/veulen: Ik heb al vaker foto's gezien van mensen die dat doen, ondanks dat het nooit zo veilig is als in een trailer, maar ja. Waarschijnlijk kon X niet anders. Je hebt van die hoge auto's die een soort vierkante laadbak hebben en waar bijvoorbeeld een shet of minipaard goed kan staan......

TS: Fijn dat je nog wel "on speaking terms" bent met X trouwens, had natuurlijk ook op ruzie uit kunnen draaien. Hoop echt dat alles in harmonie en goed overleg blijft gaan en ook ik ben aan het duimen voor kleine Billie. Succes!

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:40

Zo zie je maar weer dat er toch ook nog goede mensen in deze wereld zijn.
TS geeft alles wat ze in zich heeft om dit beestje een goed leven te krijgen.
Nu maar hopen dat het ook goed blijft gaan.
Ik duim mee.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:57

Hopenlijk komt billy er doorheen, ik ga meelezen