Mijn veulen vecht voor haar leven...Update: overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:00

heel veel sterkte! Hoop dt je niet je zelf kapot maakt met verwijten! geef moeders ook maar een dikke knuffel vn ons, ze heeft je nodig nu

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:03

wat verschrikkelijk zeg..
veel sterkte gewenst

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:06

Heel veel sterkte dit is verschrikkelijk het gevoel ken ik wel omdat ik dat ook had toen mijn veulen niet meer kon staan en eten dan voel je je zo machteloos. En voor jouw is het werkelijkheid geworden. Probeer hier zo goed mogelijk mee om te gaan en zoals iedereen zegt het is niet jouw schuld. Al zal je hier nu nog niet zoveel aan hebben, dat komt nog wel. Doe rustig aan en neem de tijd om dit te verwerken.

mirm

Re: Mijn veulen vecht voor haar leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:15

Sterkte meid, het is wel duidelijk dat dit een vreselijk ongeluk was en zo moet je het ook zien... Knuffel de komende tijd de andere pony's maar veel, die helpen je er wel doorheen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:34

Heel veel sterkte!! Pure pech, verwijt jezelf niet te veel. Je deed het toch niet met opzet?? ;(

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:48

veel sterkte! Vreselijk dat het veulen het niet gered heeft

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:17

Ontzettend veel sterkte... heel naar dat het zo af moest lopen, want je les was al geleerd, het was niet met opzet... Gewoon een rot ongeluk.... Veel sterkte!! :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:46

och..wat triest....je hoeft jezelf niets te verwijten....ik begrijp dat je van iemand moest ontwormen,dus echt jouw schuld is het niet....als de eigenaar gewoon had gewacht tot het veulen wat ouder was,twee weken ....was de pech met het los geschoten ringetje waarschijlijk niet fataal geweest....
het beste ermee en sterkte!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:48

he meis toch , wat een afschuwelijk einde zeg
maar verwijt jezelf nou niets
je hebt het toch niet met opzet gedaan
het zal wel een hele tijd duren eer je het een plaatsje kan geven
ik wens je heel veel sterkte hiermee want je zult wel megaveel verdriet hebben

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:52

Wat een vreselijk naar verhaal. Ik kan me voorstellen dat je je er heel schuldig om voelt. Probeer dat van je af te zetten.

Heel veel sterkte.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:55

Hey, wat vreselijk voor je zeg. VInd het echt heel erg voor je.
Ikzelf heb het vorige week ook meegemaakt. Mijn veulen ontwormen op 10 dagen. OOk met Eraquell. Ik vindt dat ze die spuit heel onduidelijk hebben gemaakt. Mijn veulen is dan een paard en de ring schoot ook los. Was helemaal in paniek, toen heb ik gelijk de veearts gebeld. Die zei in eerste instantie gelijk komen en maag spoelen. Maar later kwam hij daaar op terug. Ze is 3 dagen ontzettend sloom geweest en vroeg haar volgens mij af wat ze op deze aarde deed, Ze heeft ook echt overmatig gezweten. Na die 3 dagen was het weer over en is ze sinds kort weer vrolijk.
1 ding weet je zeker. Deze fout maak je maar 1 keer in je leven.
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel weer bovenop komt. Een fout is heel menselijk....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:01

Pluttersput schreef:
Bij deze de laatste update over het veulen. Ik had gelijk. Geen bericht is slecht bericht.
Vannacht is voordat de dierenarts er was het veulen al overleden. Ik ben er echt ziek van. Ik snap gewoon niet hoe ik hier ooit nog overheen moet komen, ik heb mijn veulen vermoord...

Het is stomme pech; het is niet nodig om jezelf verwijten te maken.
Heel veel sterkte.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:04

Maak je zelf geen verwijten,
Heel veel sterkte

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:20

Met verwijten los je niets op, je krijgt er het veulen niet mee terug, het is gebeurd en dat is helaas niet meer terug te draaien, probeer het toch , hoe moelijk ook, een plekje te geven

Ik heb het vorig jaar ook gehad bij een ouder veulen van 6 maanden, ik had het ringetje WEL dubbel gecontroleerd maar toch schoot bij het inspuiten het ringetje door waardoor er en hele spuit in ging! gelukkig heeft die nergens last van gehad maar zo zie je maar weer dat het ook met een dubbel check kan gebeuren.
Je hebt ook spuiten waarbij je het ringetje naar de juiste plaats moet draaien, die schieten niet door, veel beter!

Sterkte!!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:26

Wat een verschrikkelijk verhaal.
ik hoop dat ze het red

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:30

ff goed teruglezen!!!!!
xannemijn schreef:
Wat een verschrikkelijk verhaal.
ik hoop dat ze het red

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:33

Ach wat een vreselijk verhaal. Ontzettend sneu voor je! Maar neem het jezelf niet al teveel kwalijk, al begrijp ik je best. Maar je hebt het niet met opzet gedaan en probeerde alleen maar het beste voor het veulen te doen.
Als die eigenaar dat al jaren zo doet dan twijfel je daar niet aan. En het is mij ook al meerdere keren overkomen dat de ring doorschoot met ontwormen. Gelukkig ging het om volwassen paarden dus was er niets aan de hand. Maar hier kun je gewoon niets aan doen.

Veel sterkte in iedergeval!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:42

Ik heb heel je verhaal gelezen en meid je moet jezelf niet verwijten. Je hebt zo gehandeld omdat je niet beter wist. Dat het ringetje verschuift daar had jouw controleren echt niet aan geholpen, want ik ontworm mijn pony's en paard ook altijd en bij mij is het nog nooit voorgekomen dat hij niet is verschoven. Echt die dingen zijn gewoon een ramp. Helaas heeft dit voor jullie nu hele nare gevolgen. Heel veel sterkte.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:47

ach meisje toch wat een ontzettend naar en onterecht einde zeg......heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet
je verdriet is natuurlijk terecht,maar verwijt jezelf nou niets
het kan iedereen gebeuren en je deed het met goede wil!

gaan ze nog nakijken of het inderdaad wel vande spuit kwam ? wellicht had het een andere oorzaak, ze was nog zo klein...
sterkte meis, kop op ik weet zeker datniemand het je kwalijk neemt!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:47

ik gebruik dan ook altijd het laatste beetje uit n wormspuit, zodat er niks kan gebeuren!
Vind het altijd heel eng!

Hoe gaat t met de merrie? :(:)

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:48

Jeetje meid, wat een naar verhaal. Ik begrijp dat je je schuldig voelt en ik hoop dat je over een tijdje in gaat zien dat het niet jouw schuld is. Het had iedereen kunnen gebeuren, kijk maar hoeveel mensen in dit topic ook hebben meegemaakt dat dat ringetje losschoot en dat er daardoor iets misging met de dosering. Het is nu alleen de pure pech dat het ook nog eens zo'n klein ding betreft en geen paardenveulen.
En nogmaals, ik kan me helemaal voorstellen hoe verschrikkelijk je je nu moet voelen. Zo voelde ik me ook een beetje nadat mijn verzorgpaard kreupel liep nadat ik gelongeerd had...en ze een peesblessure bleek te hebben (en artrose). Pas later kon ik het relativeren en begreep ik dat het niet mijn schuld was dat ze een peesblessure had. Waarschijnlijk heb ik haar wel overbelast tijdens het longeren en was dat de druppel die de emmer deed overlopen, maar dat had iedereen kunnen gebeuren.

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en jezelf niet teveel met schuldgevoelens belast.
Heel veel sterkte gewenst.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:58

ik heb het heel goed gevolgd en ik vind het zo erg voor je!
ik denk dat ik me precies zo had gevoeld!
Heel erg veel sterkte..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:01

Wat een vreselijk bericht.. heel veel sterkte, en ik hoop van harte dat je je niet al te schuldig blijft voelen, je kon er immers echt niets aan doen. Ik zou in jouw geval precies hetzelfde hebben gedaan, het was immers niet jouw eigen veulen!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 19:20

Ik ben zo blij met alle lieve berichtjes die binnen blijven stromen, ik kan het niet genoeg zeggen.

Met de merrie gaat het goed. Toen ik er vanmorgen was, stond ze op het punt afscheid te nemen. Ze liep naar de hengst, liet zich dekken en ging staan grazen. Voor mij was dat het teken. Ikzelf heb er nog een uur ofzo bij gezeten, en zelfs toen vond ik het moeilijk om haar te laten gaan. Ze kon elk moment opstaan voor mijn idee, alleen mocht het niet zo zijn.
Ik ben nu vooral dood en dood moe, en dat maakt alles er ook niet beter op. Morgen zal het er vast al anders uitzien, momenteel voelt het alsof dit nooit kan rusten.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:27

Ik wens je veel sterkte met het verlies van het veulentje.
En ook wens ik de eigenaren veel sterkte toe.