[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:30

gefeliciteerd AZ!!!
Waaraan kon je dat dan merken? Ik bedoel,hoe veranderde haar gedrag? Want ik merk het nu ook bij mijn merrie,net als de vorige keer,maar ik durf het toch niet hardop uitspreken..ik ben benieuwd!

Menino jammer,helaas wel meerdere merries hier die niet in één maal drachtig zijn. Maar ach,er is gelukkig nog tijd zat!

Joto spannend !! Morgen de grote dag!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:41

Nee, dat zij ze niet, ze zei Maaike gaat naar de hengst. En dat klopt ook wel, want ik ga wellicht zaterdag mijn hengst ophalen, en bij Neon staan ook verschillende hengsten op stal. :P

Mabon, welke hengst wordt het?

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:47

Ik zag het aan mijn eigen merrie ook snel als ze drachtig was. Maar dan gewoon aan de merrie zelf, niet het gedrag. Ze werd mooier en ze keek zachter. Scan gaf dan steeds gelijk

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:13

wel ja,dat is ook zo,merries worden echt hardstikke mooi als ze net drachtig zijn. De hormoontjes zorgen dan voor een mooie vacht,gelukkige merrie..althans dat heb ik hier ook al 2 maal gemerkt en misschien nu zelfs de 3e maal...maar dat moet ik nog maar even afwachten of mijn gevoel juist zit ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:06

Grappig dat jullie merries er heel gelukkig van worden, wij hebben hier juist een hele humeurige merrie :x Aziza was aan het eind van de dracht erg chagrijnig, waarschijnlijk van de hormonen, en een aantal dagen na het insemineren, gedroeg ze zich net zo. Vandaar dat wij het gevoel hadden dat ze drachtig was, maar daar durfde we nog niet echt van uit te gaan.

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:42

Oret is gister gedekt, morgen controle dus hopen dat hij hem in 1x pakt!

Ga nu ff bijlezen ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:53

Casa is dus idd hengstig.
Maar ik heb geluk, morgen komt het sperma aan bij de inseminator (diepvries) dus als het nodig is komt hij gelijk insemineren. Hij komt zelfs zondag als het nodig is :D :D
Dus met een beetje mazzel heeft ze n og niet geovuleerd....

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:59

Al_Zawraa Gefeliciteerd.

Wachten duurd zo lang :=

Mijn merrie heeft Appeltjes zelfs op de hals (nog nooit eerder bij d'r gezien.)
Ze is humeurig tegen merries (piept nu ook tegen hun)
Aanraking vindt ze nu niet altijd prettig.
Ze heeft ondanks de rust die ze daar had nu gevoelige spieren.

Saffier ik help je hopen.

Neonlight ik zou nog steeds bij je komen kijken naar Neonlight. :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:01

Over een paar weken Neonlight met baby-Neonlight, dan is het nog veel leuker. :D

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:05

Neonlight schreef:
Nee, dat zij ze niet, ze zei Maaike gaat naar de hengst. En dat klopt ook wel, want ik ga wellicht zaterdag mijn hengst ophalen, en bij Neon staan ook verschillende hengsten op stal. :P

Mabon, welke hengst wordt het?

Hoop toch wel dat hij erop gaat hoor :=
Bonnie en de zwarte worden door dezelfde hengst gedekt.
Afbeelding

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:08

Neonlight schreef:
Over een paar weken Neonlight met baby-Neonlight, dan is het nog veel leuker. :D

Komt er een stipveulen of heeft ze die nog niet gehad?
Hoe oud is ze nu?
Ze was zo lekker eigenwijs als veulen/jaarling.
Was vandaag nog in Valkenswaard. :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:41

Neon wordt nu 8 jaar oud. Of er een gestipt veulen komt, helaas kan ik niet in de buik kijken. :+ Afwachten dus, de hengst is wel een effen hengst.
Ze heeft nu 3 veulens gehad, de laatste 2 waren effen bruine hengstveulens, de eerste was een stippel. Die heb ik nog steeds, en staat ook in mijn onderschrift, dat is inmiddels een goedgekeurde hengst. :)
Neons staat overigens niet in Valkenswaard, maar in Riethoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 01:24

gefeliciteerd met Aziza :D ...

Pff, ik vind het zo moeilijk met Yv, ben echt bang dat ze niet meer hengstig wordt ofzo :)) Aangezien ze de vorige hengstigheid ineens had overgeslagen.. :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:18

Casa net gescand. Ze toont goed hengstig (ze was zelfs aan het slettebakken met de drie ruinen). Maar zoals ik al had gehoopt nog niet geovuleerd.
Eitje is nu al sinds 1 april 33mm. Vandaag dus ook nog. Baarmoeder is wel beter. Maar Nic zei, nu chorulon spuiten en dan insemineren is gewoon weggooien van rietjes.... Dus we wachten af tot het eitje groter is, spuiten dan en dan insemineren. Vorig jaar hebben we op 35mm gespoten, en was ze in een keer drachtig.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:27

Neonlight schreef:
Neon wordt nu 8 jaar oud. Of er een gestipt veulen komt, helaas kan ik niet in de buik kijken. :+ Afwachten dus, de hengst is wel een effen hengst.
Ze heeft nu 3 veulens gehad, de laatste 2 waren effen bruine hengstveulens, de eerste was een stippel. Die heb ik nog steeds, en staat ook in mijn onderschrift, dat is inmiddels een goedgekeurde hengst. :)
Neons staat overigens niet in Valkenswaard, maar in Riethoven.

:o
Geloof dat je wel blij met haar bent,ben ik blij dat jij haar hebt. :Y)
8 jaar alweer.
Mooie hengst heb je daar. Met een hele mooie bloedlijn.
Doe je nog wat anders dan fokken met je 2 Neons?

Even ter info voor de rest:
Neon was van een kennis van mij. Hij had haar een aantal maanden en zoals bij meerdere paarden moest zij verkocht worden. Per toeval kwam ik Neon tegen hier en heb gevraagt of dat ze de Neon had. Is er in ieder geval 1 van zijn paarden goed terrecht gekomen. :Y)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:38

Saffier dat duurd dan ook lang.
Weet alleen dat bij mijn merrie bij eerste keer scannen ook een ei had van 35 en dat die wel groter werd.

Zo was het bij mijn vorige merrie dat een DA had gezegt dat ze niet meer drachtig kon worden.
Waar ik haar kocht liep een hengst en die heeft er 2x op gezeten. Was meteen dragend. Jaar erop hengstig gespoten en 2 dagen later gedekt en meteen dragend. Daarna liep ze met mijn pony in de wei en was daar ook gelijk dragend van.
Kijk er niet meer raar van dat een DA er een beetje naast zit. (Als mijn paard nu drachtig is dan zat de DA er ook naast.)

Wat was nu het aantal dagen van de dracht? Was iets me 11 maanden en een beetje. Ben stiekum al af aan het tellen :+

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:54

de meesten gaan uit van 340 dagen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:36

Ik bekijk bij Casa wel de 335 dagen, gewoon voor de datum. De eerste dracht heb ik altijd heel stug volgehouden (ondanks dat iedereen me voor gek verklaarde) dat Casa op 330 dagen zou bevallen. En wat deed dat lieve paard van mij? Precies op de 330 dagen is ze bevallen. (wel eind Juni, dus vaak al een wat kortere dracht).

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:11

creamer van mij is al 3 jaar op dag 326 bevallen. Daar ga ik dit jaar dus ook weer vanuit.
Sjanty droeg de eerste keer 345 dagen en de tweede 339. Daar houd ik dus wel 340 voor aan. Als Larouscha drachtig wordt is dat haar eerste dracht en ga ik ook uit van 340 dagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:09

eldango schreef:
8 jaar alweer.

Ja, het schiet al weer op, 8 jaar al weer, dan heb ik haar 6,5 jaar, ik heb haar in november 2002 gekocht.
Met Neon doe ik eigenlijk alleen maar fokken. Rijden heb ik de tijd niet voor, dan pak ik het op maar ineens krijg ik het weer een aantal weken veels te druk, schiet niet op. Bovendien is ze een echt mamatje. :j En ze fokt verdomd goede veulens. :D
Mijn hengst wordt wel gereden, Urielle op bokt heeft hem ingereden en zal hem dit jaar nog op wedstrijden uitbrengen. En uiteraard wordt er ook mee gefokt. Deze week heeft hij zijn eerste merrie al weer mogen dekken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:55

Al_Zawraa schreef:
Grappig dat jullie merries er heel gelukkig van worden, wij hebben hier juist een hele humeurige merrie :x Aziza was aan het eind van de dracht erg chagrijnig, waarschijnlijk van de hormonen, en een aantal dagen na het insemineren, gedroeg ze zich net zo. Vandaar dat wij het gevoel hadden dat ze drachtig was, maar daar durfde we nog niet echt van uit te gaan.

Ik vind de merrie hier liever geworden naar mensen toe als ze (pas) drachtig is. Maar naar de pony's toe is ze wel chagrijniger hoor.
Nu is het allemaal weer gewoon aan het worden. Ben benieuwd. Hopelijk doet het mooie weer zn werk.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:51

@A_Z: Gefeliciteerd! Super zeg!!

Jule's was gisteren weer hengstig, en is als het goed is vandaag gedekt. Dan sowieso zondag weer, en dan dinsdag nog eens.

Ben benieuwd, ze is tot nu toe altijd nog de 1e dekperiode drachtig geweest, dus nu ook maar hopen..

Ze heeft tot nu toe bij beide veulen rond de 350 dagen gedragen dus... Hopelijk volgend jaar maart een mooi gezond veulen..

Ik ga morgen weer even bij haar kijken dan weet ik gelijk of het dekken is gelukt..

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:51

Neonlight schreef:
eldango schreef:
8 jaar alweer.

Ja, het schiet al weer op, 8 jaar al weer, dan heb ik haar 6,5 jaar, ik heb haar in november 2002 gekocht.
Met Neon doe ik eigenlijk alleen maar fokken. Rijden heb ik de tijd niet voor, dan pak ik het op maar ineens krijg ik het weer een aantal weken veels te druk, schiet niet op. Bovendien is ze een echt mamatje. :j En ze fokt verdomd goede veulens. :D
Mijn hengst wordt wel gereden, Urielle op bokt heeft hem ingereden en zal hem dit jaar nog op wedstrijden uitbrengen. En uiteraard wordt er ook mee gefokt. Deze week heeft hij zijn eerste merrie al weer mogen dekken.

:o
Wat vliegt de tijd toch.
Volgens mij weet degene waarvan jij haar kocht niet half hoe goed Neon is. Dat wist hij van de andere trouwens ook niet.
Echt gaaf dat het zo goed uitpakt met de veulens.
Komt helemaal goed met je hengst. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:15

Tja, hij had haar ook voor andere doeleinden als waar ik haar nu voor heb, hij had haar als springpony, en daar ben ik te erg angsthaas voor. :D
Overigens was ze inderdaad te klein gebleven, ze is 1.49m gemeten door het stamboek. Hun hoopten toen ze haar kochten op 5 cm meer, maar dat heeft ze inderdaad niet gehaald. En voor mij prima, want ik heb er een wereldpony aan.
:D Heb jij eigenlijk nog contact met hun?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:52

Ik zie hem zo af en toe.
Had hij toen ook niet de Totem Native Snow. Bruine merrie? Hij heeft geen paarden meer.
Als je die merrie nu zou zien zou je nog gelukkiger zijn dat jij haar vrij vlug hebt over gekocht :+

Springen was voor hem het belangrijkste en de rest ach als er iemand kijkt ofzo.