Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:43

Oef,wat een geklets hier de laatste dagen zeg!! Even mijn best doen..

Bar: Wat grappig hoe ze naar rechts lijkt te dragen op de foto!

Vanneke! Welkom! Wie we hier hebben! Het is hier fijn meekletsen hoor! Knipoog
Ik hoop voor jou natuurlijk dat je liefste Nikita wél drachtig is! Groeien die buikjes niet zo? Ben wel benieuwd naar buikfotos hoor! Haha! Ik moet er dringend ook zelf eens maken van Pretty..en twee van ons shetlanders krijgen toch ook écht buik.. Bloos Haha!
Snowdrop gaat prima,moet ook eens fotos maken,je zou wel verschil zien hoor! Hij staat zelfs behoorlijk fris opt moment,hij begint echt te racen in de wei,en ook een behoorlijke draf gezien zelfs..we krijgen meer hoop! Clown Haha!

Mel: Behoorlijke buik heeft Lisa toch zeg!!

Faniek: Aw,een konijnenbeet,niet mis! Gelukkig haalde je op tijd een tetanus-spuit erbij..

Djesseka: Fijn dat ze terug is!! Ben nu wel benieuwd naar een foto hoor..

CubaLibre: Hier moet de naam sowiezo met een H beginnen,moeilijk hé?

Chubby: Fijn dat ze in haar luxe-kraamstal staat intussen!! Aftellen!!!!!!!

Frenia: Toch ook een mijlpaal hé,die uier in wording..het kan best beginnen nu ze maar op een 3 maand meer zit van de verwachte kleine!

Hollybollie: Wat leuk voor jou,dat je het veulen voor het eerst gevoeld hebt.. Ach gut

Marlijn: je hebt echt prachtige dames rondlopen..Spirit is inderdaad weeral erg zwaar voor haar tijd!

Sabbel: Ravina is een prachtige merrie zeg!! Echt,mijn complimenten!

Dreeke: Vinga doet mooi voort,niet overdreven dik,mooi in conditie!

September: Oef,op sommige fotos heeft ze echt wel een overdreven dikke buik!

Meavy: Dobby is mooi aan het uitgroeien zeg!! June lijkt inderdaad mooi rond,ben benieuwd!
Het nieuwe merrietje daarintegen is nog strak zeg,hoewel zo een reis niet niks kan zijn.. Ach gut

Maseike: Zo,wat een prachtige foto van Mon,die eerste!!

Hier weinig nieuws..paardjes konden dit weekend leuk de ganse dag buiten..vandaag terug een rotweertje,en dus een rustdagje op stal wederom..Pretty's buik kan best mee met de andere hier,maar ze voelt zich niet te beroerd om me nog bijna te laten vallen als ik haar naar stal moet stappen,het kan soms niet vlug genoeg gaan voor mevrouw! Clown Vandaag 211 dagen ver..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:13

Dankje Pretty..
Vandaag hebben we onze 2 de mijlpaal van 150 dagen Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:24

Jenny, lijkt wel of Cap dikker is dan de jouwe terwijl ze toch eerst gelijk op liepen he!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:46

Regine: Ja dat idee heb ik nou ook.
Ze groeit niet echt hard en ik heb een foto van met 100 dagen dracht van haar zitten kijken (n.a.v. jou foto Clown ), maar daar lijkt ze dikker dan nu!
Ik weet wel dat ik dat eigenlijk niet moet vergelijken omdat ze tot ruim 100 dagen dracht niet gereden werd en nu wel, maar toch....
Ze gedraagd zich wel nog hetzelfde als toen en ze groeit langzaam. Ach alle paarden zijn anders denk ik dan en ik probeer me geen zorgen te maken Ach gut
En het schijnt dat ze pas echt gaan groeien vanaf 7 à 8 maanden, daar houd ik me dan maar aan vast.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:48

Tuurlijk elke merrie is ook weer anders he, jouwe heeft een lekkere buik hoor dus daar ligt het niet aan!! Ik kreeg op stal ook al commentaar dat Cap ineens wel heel dik werd!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:14

Jennyk: Sjanty ziet er goed uit zeg! Knipoog

Van die buik..ik zou me echt geen zorgen maken hoor..bij Pretty's vorige dracht was ze ook niet dik,zeker nog niet rond deze tijd,ze was gewoon "gevuld" zeg maar..pas op 10 (!) maanden begon ze duidelijk drachtig te lijken,en toen ging het vlug!
We hebben ze ook nog extra laten opvoelen,omdat de stalhouder me voorzichtjes begon duidelijk te maken dat ik me niks moest inbeelden,en er geen veulen kwam met zo een klein buikje..(eigenlijk onzin hé van hem!)
Haar veulen die er toch uit kwam is nu 2.5 jaar en even groot als mams! Duivel

Dees jaar is ze veel dikker,eerlijk gezegd,het is minder goed schijnt,maar toch wel fijnder als je die buik zo nauw kunt volgen,ik hoop alleen dat de bevalling even vlot mag verlopen als 2.5 jaar terug!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:17

@ Jennyk,@Regine en @Maseike, gefeliciteerd met jullie mijlpalen!!!

Verder allemaal weer leuke/ mooie foto's! Vooral de eerste van Jennyk (lachende Sjanty) is een geweldige foto!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Het veulen van Holly is rond voertijd vooral aktief hebben we gemerkt. Misschien helpt dit anderen die ook graag het veulen willen voelen?? Ik heb geen idee of dit bij alle merries zo is natuurlijk.

Groetjes,

Bianca

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:33

@ Pretty: ik hem mijn hengsten en merrienaam al klaar liggen, was niet zo moeilijk om er 1 met een H te verzinnen. . . als je ze wilt weten stuur ik je ze wel in een pm.
Hier weinig nieuws behalve dan dat die muts van mij telkens ruzie maakt met de buurvrouw en daardoor in de tralies gaat hangen. . . ga maar even vanavond een briefje op dr staldeur hangen dat ze er niet te dicht bij in de buurt moeten komen want ze valt zonder enige waarschuwing aan (ze heeft haar buurvrouw dr baas al gebeten door de tralies heen), weet ff niet wat ik moet gaan verwachten maar ze doet zo chagrijnig ineens, niemand mag in de buurt van haar buik komen en ze kalmeert alleen als ik er ben. Vage merrie heb ik maar weer.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:39

Cubalibre: Ik zou ze wel willen weten,die naam met een "H",maar ik pas toch maar.. Knipoog
Straks heb ik exact dezelfde naam klaarliggen,dat weet je maar nooit,en ik wil absoluut niet na-apen Clown
Laat het maar een verrassing zijn!
En haar gedrag..sjah,drachtige merries..erger dan gans het koningshuis bijeen! Clown

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:25

pretty schreef:
September: Oef,op sommige fotos heeft ze echt wel een overdreven dikke buik!

Haha, tja.. Er zit er maar een in en ze wordt iedere dag een uur gereden, dus daar ligt het niet aan. Ze wordt van zichzelf ook helemaal niet snel dik, dus.. Tong uitsteken

Jenny, sjanty ziet er lekker uit zeg!! Inderdaad, vanaf 7 maanden gaat de buik pas echt groeien, dus maak je niet druk Knipoog .

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:29

Pfoe dank jullie wel voor de geruststellende woorden!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:18

Dreeke schreef:
Neonlight schreef:
Vrucht wordt onderzocht, ze verdenken daar wel rhino. Hun zitten in een rhino-gebied (niemand bang worden,
ver weg Knipoog ) en dit is de 6de verwerping van 10 drachten de laatste paar jaar. Erg triest voor ze.

waar was dat rhino gebied dan als ik vragen mag Rolleyes

Als je even beter leest zie lees je dat ik dat niet vertel en lees je ook dat het ver van hier is.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:29

@ Nicole288
*Zit te wachten op foto's *LOL**

@ frenia
Jammer dat je gestopt bent met nijns ze zijn zo leuk Haha!
Jij bent ook zo heerlijk aan het aftellen dat wil ik ook Haha!

@ Hollybollie
Oee dat is altijd een heerlijk gevoel. Leuk dat de beeb zo actief was Haha!

@ _Marlijn
Lastig vallen met foto's? Dat is geen lastig vallen dat is leuk Haha!
Mooie buikjes lijken het zo hoor Ja
En Bryan? Die is geweldig mooi! Enne we kunnen hierover van alles praten dus alles is welkom, maar daarnaast voornamelijk over onze drachtige dames Haha!

@ Sabbel
Ravina is leuk Lovers Ze heeft in ieder geval een mooie buik... en de hengst? *Kwijl*

@ frenia
Ik hang mijn spiegelreflex ook gewoon onder de buik hoor, maar toch erg onhandig zonder het handige schermpje wat mijn vader op zijn compact heeft zitten..
Ik zie daar verder 2 supermooie buiken Ja

@ Dreeke
Daar komt ook een buikje naar beneden Haha!
Wat heeft ze trouwens een leuk halster.

@ September
Die heeft geen buikje meer... die heeft een buik *LOL*

@ Neonlight
Aah joh als je op de 200 dagen zit gaat het wel snel Haha!
Wat zonde van het veulens van de merrie... Kan helaas altijd gebeuren.. gelukkig scan je in de meeste gevallen en weet je de dracht dat is toch wel fijn met die tweelingdracht.

@ Chubby
Ik ken het.. als je wat leest ben je ook meteen bang voor dingen. Dat had ik ook las dat bij konijn te groot jong had en dood is gegaan tijdens bevalling en de mijne was ook behoorlijk dik en dan wil ik blijven controleren gelukkig viel alles "mee"
Super dat de stal nu zo snel af is Haha! Voor je het weet heeft ze haar plekje gevonden in de stal Ja

@ Meavey
Ooh wat is June leuk! *Kwijl* pracht dingetje Haha!
Wat leuk om weer een foto van Dancer te zien ook een prachtpaardje.. ach ja daar in de states is het eten ook vreemd hoor Haha!
Ook 2 prachtige vaders zo te zien ben benieuwd naar de kleine wollie's straks.
Ik heb de link ook even bekeken.. heel bijzonder leer je veel van.

@ Maseike
Wat nog een mooie strakke bescheiden buikje Haha! Gefeliciteerd met de 150-dagen mijlpaal Haha!

@ regine
Nog gefeliciteerd met de mijlpaal! Dat verschil zie je goed Ja

@ Pauk
Alonna begint nu echt een buikje te vormen ben benieuwd Haha!

@ ingelover
Dat begint toch wel een mooi buikje te worden zo te zien.

@ jennyk
Hi2u terug Shanty haha geniale foto. Beetje lastige foto's om op te zien, maar zie volgens mij wel wat buik Haha!

@ pretty
Haha zo'n madam heb ik er ook bij om mij eens omver te lopen boefjes zijn het.

Ik hoop nu op iedereen gereageerd te hebben en niemand te vergeten.

Hier gaat het goed met de dames. Nikita heeft weer zin in het leven volgens mij, want gisteren ging ze met zusje Luna helemaal uit haar dak! Bokken, rennen, met de hond spelen. Alles was weer leuk. Ik snel mijn camera ophalen, maar het bokken was weer over... rennen wilden ze nog wel eventjes voor me. Zal deze foto's zsm praten. Ze is in ieder geval weer uit haar dip Haha!

Er is hier weer een geboorte bericht. Dittus is bevallen! Gisteren liep ze met stro en hooi te sjouwen, vanochtend kwam ik bij d'r toen was ze aan het plukken. Even later kom ik weer bij haar is ze aan het bevallen, weer even later was ze, ze aan droog likken. Toen ging ik naar school en toen ik thuis kwam heb ik ze geteld..
Iemand die een gokje wil wagen aan het aantal jongen dat Dittus heeft gekregen? Dittus is een dwerghangoor.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:49

Arme dikke Siena Tong uitsteken hahaha. Ben benieuwd of ze al met 320 dagen zal bevallen of pas met 340 dagen. Julie al ervaring met geboortes enzo?? Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:59

Faniek heeft babynijntjes Go jij! Go jij! Haha!
Gefeliciteerd! Je hebt wel lang moeten wachten zeg!
Ik zal wel even gokken.. Heb totaal geen verstand van konijnen, maar ik ga voor.. Euhmm.. 3 stuks? Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:00

Neon: Misschien zijn het mensen die nog nooit zoiets gezien hadden? Hier is 2 jaar geleden ook een veulen op 9 mnd geboren, heeft nog even geleefd zeiden ze (wist niet dat dat kon? Misschien was het stiekem al wat ouder) en was al helemaal af om te zien.

Meavey: Wat een pluizebol is June. Mooi merriespul hoor!
En aparte hengstjes ook al. Dat worden leuke veulentjes Ja

Frenia: Bolle buik hoor van tinkerbell. Palona had ook alles aan 1 kant zitten zaterdag, dan lijkt het helemaal al wat he!

Maseike: Knappe dame hoor! Ze staat er super op!

Regine: Dat scheelt idd veel Ja Ziet er goed uit.

Ingelover: Zo, dat is ook een groot verschil.

(heb ik eigenlijk foto’s van de merries toen ze niet drachtig/net bevallen waren? Zal eens kijken, is ook wel leuk)

Chubby: Ze staat al in de kraamstal, dat maakt het nog serieuzer he!

Jennyk: Haha, hallo Sjanty Lachen Bij Upona had ik ook het idee dat er niet zo veel buik bij gekomen was. Maar dat kan de laatste 3 of 4 maanden nog ineens heel hard gaan hoor Ja

Faniek: Ik zit ook te wachten op de foto’s Haha! Morgen kan ik ze ophalen.
Gefeliciteerd met de beebjes! Gokje, ze heeft 3 jongen gekregen. (zal er vast naast zitten Lachen )

September: Ik ben een keer of 5 bij een bevalling geweest en nog een paar keer net erna, als het veulen nog moest gaan staan en drinken. Vind het altijd erg spannend of dat allemaal goed gaat!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:17

babynijntjes Haha! mmmhhm effe gokken Haha! 5?
ik heb geen kennis van hangoordwergen Tong uitsteken mijn kleurdwergen hadden er gemiddeld 3.. dus ik gok maar dat hangoren er wat meer hebben Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:19

uhm... 3

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:28

6?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:54

*zucht*

Blossom (onze nieuwe drachtige merrie die we in Engeland hebben gekocht) zou deze week komen, maar nou toch weer niet.. Als het goed is komt ze wel voor kerst.. I hope so! Valt wel tegen zeg, had me er echt al op verheugd.
Verder zou deze man voor me proberen erachter te komen wanneer ze uitgerekend was. En dat is dus niet gelukt. Ze is op zijn vroegst April uitgerekend, meer weet hij niet, ze heeft gewoon het hele seizoen bij de hengst gelopen Scheve mond Heel fijn, ik zit dus met een maiden merrie waarvan ik géén idee heb wanneer ze moet bevallen..
Ik hoop maar dat ze braaf volgens het boekje zich aan alle voortekenen houd, en dat ze vooral nergens het boek van Macy vind!! Lips are sealed

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:35

Oei Marlijn, dat is vervelend, kan Amandake over meepraten......

Faniek, gefeliciteerd met de nijntjes! Ik zal ook maar een gokje wagen, ga er van uit dat het er enorm veel zullen zijn, en ik gok ook op 6.

Nicole, ik heb de foto's gezien, en het die gemummificeerde zag er wel heel vreemd uit. Die andere was een heel mooi veulen, gitzwarte haren, mooie witte sokjes.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:37

Faniek, heeft ze zes jonge nijntjes? Haha!

Mijn merries zijn vandaag binnen gebleven in hun stal. Zo'n slecht weer was het hier. Maar dan zijn ze zo slechtgezind. Hopelijk kan ik hen morgen toch op de weide zetten. Mijn fewspot Angel is zo'n harde tante, die is echt erg van karakter. Zo'n bazige. Aan haar kan je toch al echt zien dat er een veulentje zit. Maar bij Nikita, die een maand langer drachtig zou moeten zijn, zie ik dus nog niks. Ik zal trachten eens foto's te plaatsen morgen. Dan kunnen jullie ook eens een zegje over hen doen. Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:44

Neonlight schreef:
Oei Marlijn, dat is vervelend, kan Amandake over meepraten......

Faniek, gefeliciteerd met de nijntjes! Ik zal ook maar een gokje wagen, ga er van uit dat het er enorm veel zullen zijn, en ik gok ook op 6.

Nicole, ik heb de foto's gezien, en het die gemummificeerde zag er wel heel vreemd uit. Die andere was een heel mooi veulen, gitzwarte haren, mooie witte sokjes.

Hij denkt april/mei/juni dus dat is nog wel enigsinds beschaafd Tong uitsteken Uiterlijk is het oktober, misschien september, weet niet precies wanneer ze naar stal is gekomen, maar ik was er in November, en toen had hij haar al even Knipoog

Zonde dat ze toch nog verworpen heeft, terwijl het andere veulen al bijna af was!

Ben benieuwd naar foto's Vanneke Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:03

@ _Marlijn
Helaas niet van de voedster die jongen moest krijgen eerder al, maar van een ander, maar toch even blij Haha!
Balen zeg dat die merrie later komt.. ik ga voor je duimen dat ze er voor kerst is en dat ze geen internetcontact heeft met Macy Tong uitsteken

@ Nicole288
Nog even een dagje wachten dus Haha!

@ Vanneke
Ja, slecht weer he bah... die van mij konden buiten en binnen, maar ze gaven de voorkeur aan binnen staan en stro uit de stal eten Clown

En ik zal jullie verlossen van het antwoord. Sorry, dat het zolang duurde moest nog 4 konijnen ophalen die uit Duitsland waren aangekomen.

*Trommelgeroffel voor een kleine hangoor*
9 kleine roze/zwarte dotjes Haha! echt super veel dus... ben benieuwd of ze, ze allemaal groot kan brengen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:13

9 Wow! Dat is echt veel! Zelfs ik als konijnenleek snap dat Nagelbijten / Gniffelen
Wel leuk! Haha!