Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:09

ja vind ik ook wel. maar welke van al die namen wordt het, dat is bij mij het punt. Houd mij niet aan de letters van stamboeken, want wij zijn de papieren van mijn merrie kwijt, dus dan heeft het al weinig zin.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:11

ik vind het ook wel leuk om te verzinnen hoor, meestal word het toch een hele andere naam dan dat er gepland word
maar je wilt toch een naam wat bij het veulen past en wat je leuk vind! en meestal ook apart niet eentje die al erg veel voorkomt!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:16

Namen verzinnen is idd leuk, maar ook moeilijk vind ik...

Ik heb het gevoel dat we dit jaar een bont hengstje krijgen. De eerste de beste keer dat ik een effen merrie krijg blijft ze...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:26

Ik heb geluk, ben in ieder geval vrij van keuze wat betreft de beginletter. Ben alleen nog niet bezig met namen te verzinnen. Vorig jaar had ik een best lange lijst (stuk of 10 namen) en degene die ik in het begin het mooiste vond zijn het dus niet geworden. Ze pasten niet bij het veulen.
Wel wil ik, als het een appaloosa-merrieveulen wordt tenminste, de merrienaam voortzetten. Moeder van mijn merrie heet Blacklight, mijn merrie heet Neon Light. Spotlight vind ik een beetje te erg voor de hand liggen, maar kan niet echt iets anders verzinnen. Bovendien is het geen mooie naam als ie sjabrakbont zou zijn. Dus als iemand nog iets weet???? Komt Reedhill's trouwens voor als stalnaam.

O ja, camera ligt klaar! Zal vanmiddag eens een poging wagen om een (gras)buikje te fotograferen. Vandaag is ze 3 maanden drachtig.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:52

Vorig jaar had ik enorm voorgevoel van wat het ging worden.Bij Noor was het toen wel duidelijk, altijd hengst geweest dus ook weer hengst. Echter bij Pybelien toen was het altijd (5x) merrie geweest, maar op een of andere manier had ik het idee dat er een hengst in zat, maargoed...idee was beetje vreemd, 5x merrie en dan een hengst. Maar was toch zo!! Wel grappig.

Dit maal heb ik niet echt gevoel van wat het wordt, hoop enorm op een merrie, maar nog niet echt een "gevoel".

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:55

Net als WenK heb ik het ook wat makkelijker. Wij zitten niet vast aan een bepaalde beginletter

Ik heb nu al 2 lijstjes met ieder een stuk of 8-10 namen. Nu alleen nog zien of een van al die namen uiteindelijk wel bij het veulen past
Veulie krijgt in ieder geval de stalnaam ervoor en als 2e naam Strateeg. Dus uiteindelijk zal het Cives Tuihanti's .... Strateeg worden.
Strateeg komt trouwens van mijn oude verzorgpaard (KWPN-er). Zijn stalnnaam was Pepper maar zijn stamboeknaam was Strateeg. Helaas is hij vorig jaar december op 28.5 jarige leeftijd overleden en met deze vernoeming wil ik hem toch een beetje in ere en gedachten houden

Hier trouwens nog een paar 185 dagen foto's van Fayette:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=497407&hilit=

@ Neonlight:
When Lightning Strikes, Moonlight, Twilight, White Lightning, Starlight, Flash of Light (http://www.angelfire.com/tx2/horsecorra ... names.html)

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:21

SunLight, StarLight, Cola Light

Pfff, wat heb jij een boel namen! Ik heb er een stuk of 2... 1 voor een merrie en 1 voor een hengst maar degene die ik het leukst vond in het begin (die voor een hengst) vind ik eigenlijk niet zo leuk meer...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:36

***proest**** Cola Light! Hmmm, kan ze dan ook Fanta Light noemen, en als het een watje is Sissy Light.

Naam wil ik niet te lang laten worden, Reedhill's When Lightning Strikes krijg ik mijn strot niet uit. Mooi voor een amerikaantje, maar niet voor een nederlandse appie.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:44

Neonlight schreef:
***proest**** Cola Light! Hmmm, kan ze dan ook Fanta Light noemen, en als het een watje is Sissy Light.

Naam wil ik niet te lang laten worden, Reedhill's When Lightning Strikes krijg ik mijn strot niet uit. Mooi voor een amerikaantje, maar niet voor een nederlandse appie.

Het kwam volgens mij ook van een Amerikaanse site af

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:46

Tja je blijft wel in de light sferen... Alles is tegenwoordig in Light verkrijgbaar toch?

Das idd wel lang... Sowieso, die lange namen, ze worden allemaal verbasterd. Mijn merrie heet Malissa, er is werkelijk niemand die haar zo noemt, het is Lisje, dikje of bolle. Haar 1e veulen Kayleigh werd al snel Puk of Baby.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:03

Nou ik zit dus ook weer in de knoop met namen hoor pfff! Ik word gek!
Want natuurlijk wil ik iets aparts hebben, wie niet. Ik heb eens op paardennamen.nl gekeken en daar kom je er echt veel tegen.

Maar ik vraag me af wat mensen voor roepnaam hebben bij bijvoorbeeld paarden die ze Get It Got It Good noemen bijv. Ik heb namelijk iets verzonnen die je niet makkelijk kan afkorten om er een roepnaam van te maken. Dus tja ben alweer bezig om iets anders te verzinnen.

Ik heb nu meer hengstennamen dan merrienamen, moet je opletten gaat ze er na 2x een hengst uitgepoept te hebben er natuurlijk een merrie uitpoepen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:07

ja idd.. ik noem me paarden noioit bij hun echte naam.
Offspring is altijd Of of Offie. of baas B.
En Pitana is altijd Piet of pita
EN lala de shet is laatje.

hihi naja de naam van het veulen .. is moelijk af te korte gelukkig

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:11

Barb schreef:
Maar ik vraag me af wat mensen voor roepnaam hebben bij bijvoorbeeld paarden die ze Get It Got It Good noemen bijv. Ik heb namelijk iets verzonnen die je niet makkelijk kan afkorten om er een roepnaam van te maken. Dus tja ben alweer bezig om iets anders te verzinnen.

Dan krijg je dus zo'n geval als mijn oude verzorgpaard: stamboeknaam Strateeg, stalnaam Pepper, roepnaam Jobbel of badkuip

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:13

hihih mijn fries heete Ate
Ik noemde hem Sipke. En nu heet hij Tjedde maar als ze op wedstrijd is heet die nog wel Ate

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:15

haha wij hebben een hackney op het land staan, die heet officieel Sunbeams Tornado. In de omgang: Fons...

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:16

Ik krijg per week een heleboel kinderen over de vloer en die willen natuurlijk wel weten hoe ze het veulentje mogen noemen. Zo'n hele lange naam krijgen ze denk ik hun strotje niet uit

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:18

haha dan verzinnen ze wel iets anders. Volgens het zoontje van kennissen was Lisje in het begin ook gewoon Koe, zegt wel zo makkelijk he... Nu zegt ie wel Lisje hoor...

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:24

tja dat is ook wel zo...

Mijn hersens maken over uren, ik wil wel iets met een betekenis maar weet nog niet waar het mee te maken moet hebben Ik wil ook niet een aparte naam die nergens op slaat zeg maar..

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:35

Haha ik ken je probleem. Ik heb 1 naam die ik wel erg leuk vind. maar dan voor een merrie. De naam hoor je wel vaker, maar is voor dit veulen wel echt een passende naam. De andere naam die ik heb hoor je niet vaak, maar vind ik ook minder hoewel ik er in het begin erg enthousiast over was.

Daarnaast wil ik het veulen eigenlijk een achternaam oid meegeven, dus daar ben ik ook nog over aan het nadenken. Ik heb dat bij het 1e veulen niet gedaan, die is ook nooit gekeurd en nu verkocht en van naam veranderd. Dat vind ik zonde...

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:41

hahaha ik had voor river ook een hele andere naam verzonnen, maar die paste niet bij haar.....nu heet ze officieel montana river, roepnaam river, en ik zeg altijd babe.........

cheyenne heet officieel cheyenne, roepnaam toet, omdat ze altijd in de weg staat, als ik toet toet zeg gaat ze aan de kant.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:27

Mijn eerste vereiste bij een naam is dat het inderdaad makkelijk moet roepen. Zo hebben we 2 hackney's staan die dus echt geen naam hebben om te roepen, Reedhill's Dancing Queen en Reedhill's Charming Daylight. (Jaja, nog een light ). Nooit meer zo'n naam, en het ergste is, die hebben we nog zelf verzonnen ook.

Voor namen met betekenis kan ik je http://www.behindthename.com aanbevelen. Ik had er vorig jaar diverse namen vanaf gehaald, namen die ik nergens tegen ben gekomen en met betekenissen. Via die site ben ik ook aan de naam Devdan gekomen, en die naam ben ik nog nergens tegengekomen, uniek dus! Tot nu toe noem ik hem nog steeds Devdan, maar het kan zijn dat het ter zijner tijd Dev wordt.

Judibo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:14

http://www.20000-names.com/female_nativ ... _names.htm
Is ook een namen site, vooral de 'native american names' zijn best leuk (zeker voor een appie....)

Ik zou gister ook foto's maken van haar grasbuik, alleen was ze met rijden zo dwars (tja, dat krijg je als je 3 dagen niet rijdt) dat ik daarna geen puf meer had om nog maar iets te doen....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:03

namen, namen en namen, ik wacht tot het eindelijk zover is. ik kan alleen niet wachten. daarom volg ik bokt, om met die andere onduldige te babbelen:P ik wacht met een naam totdat het veulen geboren is. de pony van judibo is nog fit zat zo te horen. Maar die is dan 90 dagen. de mijne is ook nog goed in vorm, maar rond de 5e maand was het even wat minder maar nu bruist ze weer van de energie... (alleen natuurlijk niet zoveel als toen ze niet drachtig was, maar mag niet klagen hoor) hoe zit het met die van jullie??

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:17

Citaat:
cheyenne heet officieel cheyenne, roepnaam toet, omdat ze altijd in de weg staat, als ik toet toet zeg gaat ze aan de kant.....

Die vind ik dus geweldig !
Ik ben voor Sweety's veulen op zoek naar een Ierse naam. Ik heb al een heel deel sites met namen. Maar het is vaak moeilijk omdat wij de uitspraak niet kennen.
Toen ik Sweety haar "stalnaam" uitvond ben ik naar een irish pub geweest heb de 1ste de beste ier bij de kraag gegrepen en gevraagd hoe je in godsnaam "Of The Tuatha Dé Danann" uitsprak echt waar.
Ondertussen zitten we aan 136 dagen het begint te korten bijna de helft *o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:34

Nou, hier dan de eerste foto's van Neon's buikje, vandaag genomen en ze is nu 3 maanden drachtig. Let niet op de vieze plekken.

Van opzij.
Afbeelding

Van achteren, niks geen buikje dus.
Afbeelding

Wel een lekker kontje he?