Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:04

ik ben even kwijt op hoeveel dagen wij nu zitten. de theezakjes veranderen langzaam aan naar een hele mooie cupB Haha!
spannend spannend

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:09

Pride is morgen 300 dagen drachtig! Party!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:12

Jippie!! Geweldig!! Nog eventjes Bubbels!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:58

Ik baal. Ik ben net Odess eens gaan verwennen met een giga poetsbeurt. Bij haar kont aangekomen viel het me op dat naast haar staart (bovenaan) ze veel zachter was dan op andere plaatsen. Daar kan je het echt indrukken en dan drilt haar hele kont zo'n beetje mee. Ze vond het niet vervelend dat ik het deed.

Dit is het zachter worden van de banden, of niet? Is dit ook niet een beetje vroeg op dik 8 maand...?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:01

Ja, dat is vroeg. Maar heb je daar wel eerder gedrukt?? Sommige paarden zijn nu eenmaal wat "ontspannerder" dan andere, bij sommige is het daar altijd iets losser. Is het nu dus losser dan een maand geleden?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:15

Ja, want niet al te lang geleden heb ik het ook gedaan en toen dacht ik: mooi, alles is nog hard! Dat is dus een beetje het vervelende...

Het is jammer dat ik samen met de DA er vrijdag niet naar heb gekeken; misschien was het toen nog wel erger en trekt het tegelijk met de uier weg?

Odess is van zichzelf een heel 'hard' paard. Ze heeft nooit zachte plekjes zeg maar.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:23

Waarom bel je je DA niet gewoon even? Hopelijk kan hij je gerust stellen.

Hoe is haar kling? Is die ook ontspannen, of alleen haar banden??

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:27

Die nog niet, gelukkig. Ik ga inderdaad de DA even bellen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:03

Oke, ik heb de dierenarts gebeld. Hij hoefde niet langs te komen, want hij kan het feit alleen maar constanteren en er niets aan veranderen... Hormonenkwestie. Dat de uier is weggetrokken is positief. Komt de uier terug, dan moet ze nog een kuurtje. Ik mag geen lessen meer rijden, alleen maar wat stapritjes e.d. Verder kan hij alleen maar voor me hopen... Scheve mond

Hij heeft me niet gerust kunnen stellen, want het ziet er gewoon niet zo geweldig uit. Hij heeft me er wel van overtuigt dat we er alles aan doen wat we er maar aan kunnen doen. Het is nu helemaal aan Odessa...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:16

He bah, dat klinkt niet al te positief.. Scheve mond
Laten we dan allemaal maar meeduimen dat Odessa nog 81 dagen wacht...

Sterkte hoor Odess Ach gut

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:24

Oh nee zeg, ik zou me ook helemaal opvreten!! En je kunt idd niks doen, het is aan haar .... komop Odessa, hou dat kind binnen!!

Het wordt nu echt spannend. We gaan allemaal een beetje de laatste fase in met onze drachtige mutsen. Dat is leuk spannend met al die bolle buiken maar soms ook minder leuk spannend ...

Sterkte ermee Odess!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:53

Thanks, ik heb in ieder geval echt het gevoel dat ik alles doe wat ik maar kan doen, dus dat is voor mezelf wel fijn. Ik weet wel dat zodra ik meer ga zien, ik gewoon ga waken. De merrie gaat voor alles. Ik hoop alleen echt heel erg dat dit me niet nog een keer gaat overkomen!!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:32

Bah Odess, dat klinkt allemaal niet fijn.

Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:37

Odess schreef:
Ja, want niet al te lang geleden heb ik het ook gedaan en toen dacht ik: mooi, alles is nog hard! Dat is dus een beetje het vervelende...

Het is jammer dat ik samen met de DA er vrijdag niet naar heb gekeken; misschien was het toen nog wel erger en trekt het tegelijk met de uier weg?

Odess is van zichzelf een heel 'hard' paard. Ze heeft nooit zachte plekjes zeg maar.

niet echt leuk om te horen. Hopelijk houdt ze het vol. Scheve mond

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:03

Odess, ik duim ook voor je!! Net als Mac zegt, het is allemaal spannend, maar niet altijd even leuk spannend, ik hoop zo erg voor jou (en Odess) dat je het niet voor een tweede keer mee hoeft te maken!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:59

Jeetje Odess... Hopelijk houdt ze het nog even vol.
Ik zou haar idd maar een beetje rustig houden en die laatje paar weken niet te veel laten werken.
Loopt ze overdag ook op de wei? Dan neemt ze zelf wel de nodige beweging hoor Knipoog

Macy krijgt steeds meer zucht.
Toen ik haar net uit de wei haalde, was dat meer dan vanmorgen toen ik haar buiten deed en normaal is dat juist andersom.
Maar Macy heeft dat ieder jaar in de laatste weken.
Voor haar uier begint het wat maar het is vooral onder haar buik. En ze had al zo'n hangbuik Clown

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:20

Ja, ze staat elke dag buiten. Ik zal haar wat vaker naar achteren brengen, daar hebben we een groter stuk land waar meer gras op staat.

Nu ga ik dus met de fjord naar de les, maar dat wordt nog een hele toer, want als ze in de gaten krijgt dat hij weg is wordt ze helemaal gek! Vanavond maar eens proberen of ik hem weg kan sneaken terwijl ze net lekker haar bakje biks krijgt. Maar als dat niet gaat dan laat ik de lessen wel even zitten, stress kan ze even niet gebruiken nu.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:04

@ Odess,
hier duimen we ook heel hard!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:07

Oei! Als ze het niet fijn vind wanneer je met de fjord weg bant zou ik die maar laten staan! Sim staat veel te hinniken als ik Jeddah meeneem, dus deze laatste 6 weken blijft Jeddah ook gewoon thuis! Ik wil niet achteraf het idee krijgen dat ik een miskraam had kunnen voorkomen door thuis te blijven.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:58

@ odess: jeetje wat ontezettend vervelend!!
ik duim echt heel hard voor je meer!! Ach gut

Het moet goed gaan dit jaar!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:47

Pff...ik zit er even doorheen.

Dit veulen lijkt meer verkeerd dan goed te doen bij Lady Ach gut
Ze heeft continue wel wat. Dan weer kreupel, hoge koorts, nu weer verkouden. Ik wil gewoon dat het nu afgelopen is.
Al die medicijnen daarvoor zijn ook niet echt fijn voor Lady, maar ook niet goed voor het veulen. Ik zit te twijfelen om de DA te bellen voor het af en toe kuchen van Lady. Ik hoorde het gisteren voor het eerst, maar het zet niet echt door zeg maar. Vandaag niks gehoord
Pff...hopelijk had ze gewoon last van een stofje ofzo. Maar ze heeft ook een loopneus. Zouden extra vitamines wat zijn voor d'r?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:57

dat is ook niet prettig elady! zo is de dracht an de merrie ook niet leuk met allemaal problemen tussendoor.. Maar hopelijk komt er gewoon een lief veulentje uit en dan is deze vervelende tijd het echt waard!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:10

Ik baal er idd flink van. Zolang Lady maar niet meer gaat lijden onder het veulen Ach gut . Ik hoop dat we de komende 3,5 maand geen narigheid meer krijgen en dat het veulen gezond geboren wordt!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:14

Als je het kuchje pas sinds gisteren hoort, zou ik idd nog even afwachten of dat maar eenmalig was, of dat het erger wordt.
En ik hoop hetzelfde voor je als vrijalover, hopelijk komt er een heel lief en gezond veulentje uit en dat deze vervelende tijd het wel waard is.

Nu we het over kuchen hebben, daar is Ivanka nu mee gestopt. Daar heeft ze elk jaar in de winter last van; met losrijden een paar keer hoesten en that's it.
Maar ze heeft nu ook snotneuzen, wit slijm vooral. Moet ik hier de DA even naar laten kijken of is dit "normaal"?

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:02

Jeetje, er kan ook veel fout gaan bij zo'n dracht. Ik hoop dat het allemaal goed komt met odess!!
En Lady heeft het ook zwaar. Ach gut

Je moet er van te voren niet te veel stil bij staan, wat er allemaal mis kan gaan. Anders zouden er maar weinig veulens worden gefokt....