Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Eef_Bam schreef:Balen goldenarrow, hopelijk volgende ronde meer geluk.
Het zit niet mee baudyh het weer helpt ook zeker niet.
Am_horses: heb even gekeken op de website van je hengst. Vraag me af waarom het dekgeld hoger is als je een merrie met verdunning hebt? Heb ook al eerder gezien bij een andere hengst dat merries met een verdunning niet eens gedekt mochten worden. Snap eigenlijk niet zo goed waarom er onderscheid gemaakt wordt?
Eef_Bam schreef:Balen goldenarrow, hopelijk volgende ronde meer geluk.
Het zit niet mee baudyh het weer helpt ook zeker niet.
Am_horses: heb even gekeken op de website van je hengst. Vraag me af waarom het dekgeld hoger is als je een merrie met verdunning hebt? Heb ook al eerder gezien bij een andere hengst dat merries met een verdunning niet eens gedekt mochten worden. Snap eigenlijk niet zo goed waarom er onderscheid gemaakt wordt?
EllyC schreef:was er nu bij dubbel verdund ook niet een risico op een afwijking?
Eef_Bam schreef:Hm ok, ik hoopte op een betere reden voor andere spelregels voor verdunde paarden. Als angst voor concurrentie de reden is vind ik dat heel bijzonder. Ik zit niet in de kleurtjesfokkerij, maar klinkt voor mij toch onsympathiek in de oren. Net alsof je als hengstenhouder zou zeggen dat je hengst geen merrie mag dekken met goede sportprestaties, want o wee als er een beter paard uit komt die voor de dekdienst wordt aangeboden. Mijns inziens wil je als fokker je stamboek/ras elke generatie verbeteren. En als dubbel verdund wenselijk is voor de kleurkansen zou het alleen maar wenselijk zijn om er daar meer van te fokken.
Maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen ideeën over de fokkerij, laten we het daar op houden.