[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:39

Kabayo, zo krap is het niet hoor, vooral knus :D

Hier is 1 van de gastmerries keurig helemaal afgedekt en klaar voor vertrek. Andere merrie geeft eve een verwarrend beeld, wel wat druppelig piesen maar niet uitstrekken. Jesse wil wel graag snuffelen, maar wel met benen zwaaien...Maar even afwachten wat de eigenaar zegt over dit gedrag van haar merrie.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:49

Woogy die merrie weet nog niet zo goed wat ze wil :D

Kabayo afhankelijk van het gedrag van de merrie moet ik nu nog 16 dagen wachten haha!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:12

Succes aan alle wachtenden! Ik hoop binnenkort ook op de wachtbank te mogen (als er nog plek is haha) :P

Vanochtend een kort plasje gespot bij mijn merrie bij het buiten zetten, misschien toch het begin van hengstig worden! Zou fijn zijn, dan kunnen we dat morgen inwendig ook meteen zien en scheelt weer dat we dan niet hengstig hoeven te spuiten :)

Aan alle mensen die nog bezig zijn met dekken (of op de "enorme" wachtbank zitten), tot welke maand gaan jullie door met dekken?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:30

Afbeelding

Zo passen we er toch met z’n allen wel op he <3

Blij dat ik toch aangemeld heb maakt het wachten toch wat dragelijker :j

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:55

Ik zit ook nog even op het bankje. Maandag scannen.

Mocht ze gust blijven, dan was dit de laatste keer dekken voor dit seizoen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:05

Eef93 schreef:
Ik zit ook nog even op het bankje. Maandag scannen.

Mocht ze gust blijven, dan was dit de laatste keer dekken voor dit seizoen.

Hier zelfde situatie, maandag scannen. Is ze leeg, dan was het de laatste keer

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:24

Ik duim heel hard voor degenen die op het wachtbankje zitten dat het nu gewoon gepakt heeft.

Aankomende woensdag ga ik hier scannen op een kloppend hart.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:09

Wat zijn jullie vroeg om er al mee te stoppen.

Mijne moet nog gedekt worden/

Pakt het niet ga ik nog zeker 2 cicli door

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:25

Ik ga idd ook nog voor 2x door mocht het niet lukken zijn nu pas de eerste keer bezig met nieuwe hengst dus om dan meteen te stoppen ondanks alle tegenslagen wil ik ook niet.

Een mei veulen vind ik zelf alleen fijn en mijn vorige veulen was van juni dat was ook een mooie tijd.
Mijn merrie is 2 x meteen van de eerste keer drachtig geworden dus ben erg verwend daarmee maar ik merk dat dit jaar alles net niet “normaal” wilt lopen bij d’r dus als het niet lukt heb ik wel wat meer vertrouwen bij de aankomende keer wat het weer betreft.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:44

Een hele hoop op de wachtbank haha.
Hier komen ze donderdag normaal al enkelen uitwendig scannen maar dat is echt om te oefenen,hoe vroeg we iets kunnen zien. De eersten zijn nu 2.5/3 maanden ver,maar je weet nooit.

Ik had me nog eens laten overhalen om Draak te dekken,mijn schoonmoeder belde dat ze al de hele dag stond de s*ettebakken aan de omheining bij de hengst,ik had gezegd het niet meer te doen,maar wat doe je voor de goede wil? Resultaat,een half blauw oog bij mij en een niet-gedekte merrie.
No way dat ik nog naar haar om kijk dit seizoen. #)

Voor de rest denk ik dat ik ook stop met dekken voor seizoen 2018 nu. Wat leeg is,blijft leeg.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:55

Wij stoppen ook nog niet, sommigen hebben nog geeneens een veulen..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:56

Oh en de Deen heeft mogelijkheid om 2 eitjes te bevruchten helaas, dubbele eisprong.

En de draagmoeder had een hele mooie vrucht zitten, dus die is drachtig op 16 dagen vandaag :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:56

Pretty, heb je het nog geprobeert met de confidence?

Hier wilde de twijfel merrie toch nog wel echt een keer gedekt worden dus dat ging mooi. Vind het wel leuk om te zien dat Jesse zijn voorkeuren heeft en bij elke dame anders is. Bij deze is hij heel kalm en geduldig, bij de meid van gisteren...knetterheet en kan dan echt niet wachten tot hij erop mag :D

We gaan een afspraak maken voor de scan van Ebba, hopelijk morgen. Warmbloed van de buren is vandaag op de 18de dag en totaal niet hengstig. Morgen nog eens schouwen en anders hopelijk ook scannen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:10

Oh gefeliciteerd Vulina met de volgende drachtige merrie! Aan hoeveel zit je nu?

Nee Woogy,het is ook niet mijn merrie,ik ga het er niet speciaal voor aanschaffen. :o
Mocht iets hebben van de dierenarts ook,maar wederom..moeten zij dan maar doen,anderzijds ze piest ALTIJD (uit nijd of/en uit hengstigheid) ,moeilijk in te schatten wanneer ze écht hengstig is. Ik kan ze toch elke dag geen middel geven om het te proberen?
Lastig ding. }>

Succes met scannen van Ebba,ben heel benieuwd! Mijn eisprong/koliekmerrie lijkt ook drachtig,dus het kan hoor!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:27

Gefeliciteerd Vulina!

Voor mij is het onhandig om nog later een veulen te hebben, bij ons loopt het weideseizoen tot oktober max en wil ze niet samen op stal hebben.
Plus dat dit al de 3e ronde is

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:34

Gefeliciteerd Vulina!

Ik weet nog niet precies wat ik wil. Misschien dat ik hierna nog 1x doe met een andere hengst van een andere hhouder. Dan moet ik even kijken of ik kan afspreken nu 1x dekken en dan volgend jaar kosteloos doordekken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:55

pretty schreef:
Oh gefeliciteerd Vulina met de volgende drachtige merrie! Aan hoeveel zit je nu?

Nee Woogy,het is ook niet mijn merrie,ik ga het er niet speciaal voor aanschaffen. :o
Mocht iets hebben van de dierenarts ook,maar wederom..moeten zij dan maar doen,anderzijds ze piest ALTIJD (uit nijd of/en uit hengstigheid) ,moeilijk in te schatten wanneer ze écht hengstig is. Ik kan ze toch elke dag geen middel geven om het te proberen?
Lastig ding. }>

Succes met scannen van Ebba,ben heel benieuwd! Mijn eisprong/koliekmerrie lijkt ook drachtig,dus het kan hoor!

Ik snap het, lastig hoor zulke merrietjes. Is het ook een echt goed beestje of niet?
Heb je er weleens een praam opgedraaid of een kluistertje?

Morgen begin van de middag worden Ebba en Queenie gescant...best spannend toch wel :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:56

Meneer had van de week nogal ene humeur :D Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:06

Oei had hij niet gemogen? :P

Wel,ze had een super dracht en bevalling,kwam een mooi veulen uit die nog goed beweegt ook,ze is een super moedertje,dan is het wel even zonde. Maar voor haar nog 100 andere merries hoor,daar niet van. Ze heeft een HB verleden ( lang voor ze hier kwam) dus het was voor haarzelf ook fijn,want nu kan ze lekker de wei op,lekker lang zogen,...na het afspenen gaat ze onherroepelijk weer de paddock op.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:20

Gefeliciteerd vulina

Oh spannend of je al iets kan zien dan pretty

Nou volgende week ga ik ook nog eens scannen en als er niks meer zit, al denk ik dat ze nog steeds drachtig is maar als het er niet goed zou uitzien door de ab, dan stop ik ook. Sommige Duitse hengsten leveren ook maar zaad tot 1 juli en eerst vond ik een mei veulen of juni wel ok maar met die hevige temperaturen een veulen gehad in kliniek met bodembacterie dus wil ik een iets vroeger veulen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:59

Ik weet nog niet wat ik zal doen als ze niet dragend blijkt te zijn...

Ik wil graag mn veulen er n maand of 5/6 bij houden maar ja, dan zit ik al snel in oktober/november volgend jaar.

Dan is het weideseizoen bij ons op stal ook al over (hebben ze nog wel gras maar gaan ze niet meer de grote weide op....) en ik zit dan ook nog evt met de opfok te kijken en daarvoor is sept/okt wel n mooie tijd om n veulen te spenen en weg te brengen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:38

Vulina ik hoop dat je merrie geen drager van het wffs gen aangezien Jovian drager is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:01

Idd ik lees het ook net, zonde.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:07

Even een druk weekje met een show afgelopen weekend. En Lies is donderdag ook nog voor het laatst geïnsemineerd, dus voorbereiding ging naast werken ook nog gepaard met 2x voor 9u scannen en 2x 's avonds de hengstenboer. Zal nog even rekenen wanneer ze op 18 dagen zit en een afspraak maken met de DA.

Ik zit ook in dubio wat ik ga doen als ze nu niet drachtig blijkt. Inderdaad wordt het dan laat in het seizoen en zit je er mee dat het veulen er nog lang bij moet lopen. Maar mijn eerste keuze hengst is ook niet meer beschikbaar, zou wel met een jonge hengst door kunnen dekken.
Daarnaast is Lies de voorgaande jaren ook elke keer makkelijk drachtig geworden, dus misschien ook een teken dat het tijd is voor een jaartje rust. Anders zou het de bedoeling zijn haar volgend jaar leeg te laten, dan gaat Roos waarschijnlijk weer bij de hengst ;)
een jaar zonder veulen zou ineens ook wel weer shocking zijn := O:)

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:21

fokfanaat schreef:
Wat zijn jullie vroeg om er al mee te stoppen.

Mijne moet nog gedekt worden/

Pakt het niet ga ik nog zeker 2 cicli door

Ik sta op een pensionstal en zit gebonden aan het weideseizoen