Ach ja, zelfde al Pris dus. Dag 318 'ik ga heeeeeel hard opschieten baas! Red misschien de 330 niet eens!'. Dag 343 'kijk is baas..beebie '
linda2008
Geplaatst: 24-03-17 09:24
Maar als je dan een gezonde baby er naast ziet, is al het wachten het meer dan waard geweest. We zijn weer met beide benen op de grond gezet door alle ellende, dus ik ga echt niet meer klagen over een paar extra dagen of weken wachten Kan ze mooi vandaag nog mee met de hoefsmid ronde en volgende week met de ent-ronde
zeggen idd veel die ph strips. Echt bizar, denk je dat t komt, komt t niet... . En wss als je nu gaat denken ach t komt toch nog niet en er niet meer zo mee bezig bent dan komt t , alleen is dat bij ons nooit zo, want we zijn er altijd mee bezig .
Carmuh, hoe gaat t trouwens nu met je? En heb je al een pleegveulen gevonden?
Fotsy, zo Elsa maakt er al werk van!
Woogy, Kaz is leuk! Ben je er al over uit wat je nu gaat doen? Omdat je t er laatst over had on je hengst te laten castreren en je merrie leef te laten..
Pff mijn camera heeft weer eens geen bereik.. de paal van het internet die in dat dorp staat die staat erg ver weg. Ook mijn buurman heeft er thuis last van. Dus hopelijk als men alarm af gaat dat die het dan weer doet.
Wodan08
Geplaatst: 24-03-17 12:29
Hier hetzelfde probleem met de camera Dustinlover.. Uiteindelijk vannacht om 02:30 uur maar een voerton gepakt, alle stekkers uit de camera gehaald, gereset en daarna had ik weer beeld... Ze heeft ook een halsteralarm om maar dit is de eerste keer dat we een veulentje verwachten dus alleen op het alarm gokken vind ik weer te spannend..
suffie
Geplaatst: 24-03-17 12:36
Weet iemand trouwens hoe het met Inowa gaat? Ze heeft al lange tijd niets van zich laten horen.....
Carmuh wat ben je sterk! Ontzettend verdrietig dat het zo is gelopen zeg... Wel een top staleigenaar, super mooi gebaar van het boompje!
Linda Ik durf het niet eens meer te vragen
Fotsy das ineens een vol uier! Melktest nog hoog, fopmerie
Silvana uier kan nog voller, maar het is een maiden toch? Dan weet je het nooit. Kan best de 10 dagen draai zijn geweest!
Wish maakt er een zooitje van. Klein uier en de ph was gisteravond weer 7. Nu tussen de 6,5 en de 7, maar dat uier he... Daar moet nog wel wat gebeuren
Wodan ja ik kreeg net ineens 3x alarm.. schoot helemaal in de stress gelukkig klaar met werken dus erna toe en doet onderweg men camera het weer.. stond gewoon te sussen
Nee geen maiden DL. Dit word haar 3e veulen. Zou niet goed zijn als ze op haar 21e nog voor het eerst een veulen kreeg Ze is nu 342 dagen. In 2011 is ze op 348 dagen bevallen. In 2015 op 326. Kan alle kanten op dus
Balen al die haperende alarmen, je krijgt het er toch benauwd van he!
Koetje komt ook even om het hoekje kijken, om te zeggen dat alles nog steeds goed gaat ook zonder antibiotica en dat ze al lekker zelf aan het hooi knabbelen is:
En die Koetje die mag je ook wel hierheen brengen hoor, wat een dotje!
Liaan
Geplaatst: 24-03-17 14:05
Wat een leukerd is het
DIVA2
Geplaatst: 24-03-17 14:06
Mag ik mezelf, als stille meelezer, ook melden? Mijn naam is Irene, woon samen met manlief, 2 bijna 19-jarige kids (j/m) in Vinkeveen. Wij hebben 4 mini's. En dan bedoel ik ook echte mini's. Ze lopen samen met onze 5 Kune Kune varkens, eenden, kippen en Toulouse ganzen in het land.
Beer, bijna 20, ruin, is de 'grootste' van het stel, 74cm. Beer is al een jaar of 6 bij ons. Franky, de man des huizes en de vader van de veulentjes, is een krappe 68cm. Franky hebben we sinds 27-4-2016.
Dan de twee meiden: Chicky en Saartje, krappe 70 en 72cm 'hoog'. Beide verwachten een veulen van Franky. Chicky werd binnen 5 minuten na de eerste kennismaking met Franky al gedekt, Saar volgde een dag of wat later. Daarna heb ik geen hengstigheid/dekking meer gezien. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook niet gebeurd is. We hebben helaas vanuit de ark geen zicht op ze, ze lopen paar 100m verderop. Frank heeft er vanaf 27-4 bijgelopen.
Inmiddels hebben we Saartje en Chicky wel thuis staan, achter de schuur. Het zekere voor het onzekere genomen en uitgegaan van de eerste dekdatum. Vorige week heb ik ze iedere ochtend nog terug naar het land gebracht en in de avond weer opgehaald maar inmiddels laat ik ze overdag ook thuis. Het uier van Chick is namelijk flink aan het groeien, van niets op zondag naar een aardig uier nu. Banden worden ook slap, staart ligt er als een dakje op, en de flanken vallen iets in. Veulen vermaakt zich prima, zojuist zagen we beeb naast de staartwortel bewegen terwijl de buik van Chick van links naar rechts aan het schudden was.
Saartje heeft ook iets uier ontwikkeling maar banden, staart en flanken zijn nog normaal.
Hoe foto's te plaatsen, dat moet ik weer even uitvogelen. (Ik lees ál jullie verhalen maar kan helaas niet altijd reageren, dit typen is eigenlijk al te lang, vanwege een schouder/arm die het niet meer naar behoren doet)
Koetje is geweldig! Wat een wijs ding.
@Carmuh: wat óntzettend verdrietig dat het zo gelopen is!
Alarmen... Ik heb er geen ervaring mee. Pony's lopen nu op 5 m afstand maar kan ze helaas niet zien. Ik heb wel het voordeel dat ik ze niet alleen in de gaten hoef te houden, paps(paardengennetje van hem geërfd) kijkt regelmatig(wij wonen met z'n allen op 1 erf), manlief kijkt als ie opstaat rond uurtje of 5 en Nadine(dochter met paardengen) houdt ze ook in de gaten. Dan zou je toch zeggen dat we het haast niet kunnen missen? (al weet ik dat ze er evengoed nog tussendoor kunnen glippen)
Koetje is echt super leuk!! Carmuh hoe gaat het nu met je?
Hier is mijn knapperd nog steeds onrustig loopt hele tijd rondjes voor stal in stal uit stal mag haar amper meer borstelen haar banden zijn ook slap. Volgens mij kan het zelfs nog wel ietsje slapper maar die billen drillen al goed hihi de ribben voel ik ook meer nu. Vandaag 320 dagen.
Even een vraagje: Mijn stalgenootje belt me net op met de mededeling dat Fiore diarree heeft, windjes laat en er dan wat nattigheid uitkomt. Er ligt ook normale mest in stal. Ze schijnt wat rustiger te zijn dan normaal (nu is ze dat de laatste tijd toch al), temperatuur is 36,3 en ze eet gewoon als een bootwerker. Gisteren heeft ze haar wormenkuur gehad (gewone Equest). Ik heb de veearts gebeld en die zegt dat het kan komen van de wormenkuur. Zijn hier mensen die die ervaring ook hebben? Of zou zoiets ook bijvoorbeeld met de 10 dagendraai ofzo te maken kunnen hebben? Dat zou overigens te vroeg zijn, maar ik ben gewoon benieuwd. Ik heb nooit paarden met diarree gehad van een wormenkuur.
had ook een keer een merrie sloom en flink aan de race door een wormenkuur.
Fotsy
Geplaatst: 24-03-17 14:33
wat een leukerd is koetje toch
hier ook al gehad dat ze diarree hadden na een wormenkuur
silvana ja misschien de 10dagen draai
welkom nieuweling
linda nog niks maar inderdaad als alles maar goed loopt willen we zeker en vast wat langer wachten en slaap laten
sultan aje die uier kan best weer voller maar ze is geen maiden meer dus die kunnen ze lekker snel vullen. Moet zeggen dat Flo ook al gestart is met haar uier, het is te zeggen er komt beweging in
Elsa is normaal geen fopmerrie die uier moet nog veeeeeel voller, speentjes ploffen, de achterkant loop nog wat leeg en als die hard blijft, is ze er klaar voor. Woogy zijn klein wondjes van insectenbeten/muggen/vliegjes, hebben ze hier allemaal last van, niks ergs, wel typisch navel en uier worden geattaqueerd. Elsa nog niks spannend, coupe pleeborstel dat wel en oversized buikje maar 22 april zal ze niet halen denk ik
stal_HD
Geplaatst: 24-03-17 14:37
Welkom diva2.
Koetje ziet er om op te eten uit. Super dat het zo goed gaat.
En nog geen veulentje gebren. Kan toch echt niet lang meer duren?
Ik heb weinig te melden. alles gaat zijn gangetje. Merk wel dat ze met een dikke vacht en de zon uit de wind de paardjes het warm hebben. Maar indi mijn twee jarige gaat dit weekend ook kaal net als mijn ggk dekhengst. Volgende week mogen ze op een shoot aan het strand. Zin in. dus de twee mannen hebben geen last van dikke winterjassen meer hihihi
Hier zat ik gisteren nog te twijfelen of mijn andere welsh merrie dragend zou zijn, maar die is niet zo makkelijk te pakken in de wei dus net toch even geprobeerd en ging uier voelen en zit zelfs al vulling in! Ik ben bang dat mijn schema niet gaat lopen zoals het zou moeten lopen.. spook nog steeds niks bijzonders en de rest erna ook niet en dan de 1 na laatste begint aan der uier