[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:10

L_isanne schreef:
Ze is knap Crines!!
Flinke buik heeft Imperiosa ook al zeg. Ik vind het wel lef hebben dat je ze gelijk bij elkaar in de wei durft te gooien. Ik had volgens mij fijn gewacht tot na de veulens.. Mij teveel risico met die wandelende hormonenbommen. :D

Ah ze waren zo rustig op stal dat ik het wel aandurfde. Imperiosa wel eerst aan de longe gehouden, maar buiten wat roepen en slaan met de voorbenen gebeurde er niet al te veel. Veel kabaal in het kippenhok maar weinig actie :+ Sierra trekt zich ook nergens wat van aan, die negeert Imperiosa gewoon en gaat verder rustig haar gangetje 8-)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:13

Gefeliciteerd crines. Mooie merrie heb je gekocht.
Ook ik vind het koppelen best snel gegaan, maar ja misschien beter nu dan als er veulens bij betrokken zijn...

Ik kan jullie ook niet bijhouden.. :o
Geniet wel van alle foto's. dikke en dunnere buiken.Ook de merrie van patrick die zo mooi wit zijn. Was jij ze voor ze op de foto komen??? :P

Ook foto's komen voorbij met kleine verschillen in uiertjes en grote uiertjes.

Hopelijk komen de eerste veulentjes nu snel. Wachten duurt zo lang en het is nu zo mooi weer. <3

Hier genieten mijn paardjes van de zon. Heerlijk languit liggen ze te zonnebaden. Ook hier hadden ze last van luis. grrr rotbeestjes. Maar ze zijn behandeld nu. Hopelijk zijn ze er nu vanaf.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:43

Heb jij daar zon stal-HD?
Heerlijk zeg. Behalve van die beestjes dan,bah.

Crines ik vind je nieuwe dame leuk! Ze heeft echt zo een gelukzalig smoeltje. <3
Die blik en oren van Imperiosa zeggen alles hoor.. }> Wat een buiken ook,allebei hoor!
Komt wel goed hier,veel heeft te maken met mijn oma die in het ziekenhuis ligt,allemaal een beetje te veel opéén en te druk. Komt wel goed.

Linda lieve blik heeft ze in haar ogen,maar inderdaad,wat aan de schrale kant.

Azara knappe papa hoor!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:03

L_isanne schreef:
Ik zag dat Elmars_Floor en pretty dachten dat hun paardjes niet gewaardeerd werden

Hoho heb ook er onderbouwend kritiek onder gezet omdat het een reactie op pretty was. Dat bijv. Mijn merrie ook nog niet zo ver was.. dat er soms een discussie gaande was waardoor over post heen gelezen word, dat het soms erg druk is in het topic etc. Etc.
Ik voel me niet onder gewaardeerd hoor alleen ze is geen Hot item. :p en daarnaast wie het interesseert reageert wel toch.
Ik onthoud ook niet iedereen en zal ook vast wel eens over een post heen lezen.. lig er niet wakker van en bedoelde mijn post niet zo.. ;)

Wij hebben een deel van de hooiberg ingericht voor de schapen die dinsdag moeten bevallen. En volgende week krijgt floor al een dubbele stal

Afbeelding

Begin vanavond aan een bijleespost. :')
Moet nu met de kinderen naar het zwembad.

Eilinora

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:18

Scheren jullie de schapen ook nog?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:19

Helaas geeft die lieve blik haar echte karakter niet weer, het is een lopend kreng, kan af en toe lief zijn, als je eten hebt.. Ze is inderdaad wat schraal, komt door haar gebit. Ze wordt zo vaak mogelijk nagekeken maar we kunnen nu het risico niet nemen. Ze heeft altijd heel erg veel stress door de tandarts. Verder heeft ze onbeperkt hooi, niet eens in een slowfeeder ofzo. En winters vallen haar zwaar. Maar heb liever dat ze lekker 24/7 kan dan moeilijk met dekens. Ook krijgt ze flink brok en om de dag slobber, heb al veel geprobeerd in overleg met dierenarts maar dit lijkt voor nu het maximaal haalbare. Zodra het veulen er is komt de tandarts weer en is het zomer! Elke zomer leeft ze weer flink op maar ze haat binnen staan. Breekt de hele tent af vandaar 24/7 buiten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:29

Hmm komt bekend voor lindamusters. Mijn luna heeft dat ook. Welk hooi geef je haar? Bij mijn luna heeft voordroog super gedaan. Moeten ze in het begin aan wennen en kunnen ze even diarree hebben maar mijn luna blijft mooi vol nu in de winter

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:29

@inowa, wat een bevalling moet dat zijn voor die arme schaapjes zeg :wow:

@crines, mooi die twee dikke buiken bij elkaar!

Pff lijkt me wel lastig horen al die keren vals alarm, breekt je aardig op denk ik.

Ik was vandaag eerder klaar met mijn stage dus gelijk maar even wat foto's gemaakt van Klasien. Ze zit nu op 254 dagen... Nog even geduld dus :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn moeder had vanmiddag het geluk om de baby te voelen... Maar dat riep ze iets te enthousiast denk ik, zodra ik m'n hand erbij legde hield het op :') . Ik heb trouwens nog wel een vraagje, ik heb de baby nu wel een paar keer gevoeld en af en toe denk ik het ook te zien. Maar volgens mij zien mijn hersenen op dit moment elke buikbeweging aan voor de baby :Y) . Vanaf hoever in de dracht kunnen jullie het meestal zien bewegen?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:36

Op dit moment eet ze van een baal zelf gehooid gras van afgelopen zomer, ik geloof 1ste snede, dit is wat groffer hooi en nu sterkt ze flink aan, de vorige baal was heel fijn hooi, dat vonden ze echt helemaal niks. We hebben altijd van die rond geperste balen. Ze krijgen pas sinds een week alleen deze, en alle paarden zijn een stuk frisser, kan ook het weer zijn natuurlijk. Voordroog hebben we geprobeerd, na 3 weken was ze nog niet van de diaree af.. Dat duurt wat mij betreft toch te lang qua wennen

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:15

Mooie merrie crines!

Ik lig echt mega brak op de bank thuis.... heb nu wel n druppel dus kan ten alle tijden de poort openen als ik er moet zijn.

Ben vanmiddag nog even naar stal geweest en waar jill vanmorgen nog mooie vaste hoopjes mest had lagen er nu 3 dunne hoopjes in haar box, ze is wel echt uit haar hum... Ze is echt boos op als een iedereen een dat is weer n raar iets.

*doezelt verder*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:10

Dunne mest is een goed teken!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:16

Jups.... dat ze dat veulen er straks maar uit gooit, kan ik weer slapen ;)

Uier toen straks om n uurtje of 3:
Afbeelding
Afbeelding

Staart opnieuw gevlochten:
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:33

ocharme ze lijkt er ook echt klaar mee, misschien is ze wel al in weeën :P kan jij straks weer je slaap inhalen.

EF wat een leuke schaapjes en zag ook al een drieling, maar gans ander ras zeker?

lindamunster ja swinters hebben er wel meer problemen met gewicht te houden, zelfs mijn dikkie dik valt dan wat af.

Klasien draagt mooi, nog vrij bescheiden ook, ik denk dat het nu wel zeker kan dat je beweging ziet.

crines vindt ze geweldig en al samen, zal wel alle dagen beteren en als de veulens er zijn dan trekken de merrie's wat meer naar elkaar toe, allez hier toch

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:35

Succes met waken CL, hoop voor je dat dit je laatste nachtje is.

iEmmaaa, ze ziet er goed uit hoor.

Jolandje, Peetjuh pfff word je echt niet blij van zo vaak alarm :z

Crines, mooie hengst. Hihi die oortjes zeggen genoeg.

lindamusters, gelukkig is het weer allemaal goed gegaan. Altijd toch weer even spannend.

Pretty flink bijleespost weer _/-\o_
Vind het zo leuk die 2 steeds op de berg aan het kroelen <3
Ojee straks 2 halsteralarmen nodig :+ }>

Azara71 :~ :~ :~ :~ :~ Wat een knappe papa
Reuze benieuwd naar het veulen

Mopjemop, nog steeds even spannend dus. Maar het klinkt allemaal al wel voorzichtig positief!

stal_HD, ah bah jullie ook al getroffen door die ellendige beestjes.
Maar een heerlijke dag in de zon maakt wel weer wat goed dan.
Hier was het wel zonnig af en toe, maar wel met een vieze zure harde wind. Was echt niet lekker -O-

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:43

Crines, je nieuwe aanwinst is mooi!

Pretty, zo ze worden echt dik!
Spannend wie nu als eerste zal gaan!

Cj, nog geen jill baby, word echt spannend!

Linda, hoe gaat het met star?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:55

Fotsy schreef:
EF wat een leuke schaapjes en zag ook al een drieling, maar gans ander ras zeker?

De 3ling was bij mij,ofja van mijn vriend.
Zijn zwart/blauwe texelaars.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:13

Wat een dikke buiken hebben jouw paarden crines :j ben sws wel verbaasd dat het enorm kan verschillen. Younah is echt niet zo dik geweest en is bevallen van een zeer groot veulen monster.
Mja zal wel net zo zin als bij mensen, de een heeft een bescheiden buikje en de ander wordt een olifant _O- ik had het geluk om als olifant door te gaan toen ik in verwachting was :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:19

crines wat een leuke merrie :)

pretty, mijn alarm heeft wel een slaapstand, en zo'n weeen functie, ik lag er vannacht even naar te kijken , ze lag wel 15 minuten helemaal plat maar rustig te slapen, toen begon het veulen te trappen en ging de telefoon

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:23

Crines gefeliciteerd met je nieuwe merrie! Mooi dier, en ben ook erg benieuwd naar haar veulen!

ik ga even op een laag pitje wat betreft reageren.. (lees wel elke dag mee)
De verkoop van Kyara valt me ontzettend zwaar.. ben er echt ziek van |(

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:27

Mopjemop schreef:
Wat een dikke buiken hebben jouw paarden crines :j ben sws wel verbaasd dat het enorm kan verschillen. Younah is echt niet zo dik geweest en is bevallen van een zeer groot veulen monster.
Mja zal wel net zo zin als bij mensen, de een heeft een bescheiden buikje en de ander wordt een olifant _O- ik had het geluk om als olifant door te gaan toen ik in verwachting was :o

Olifant, Hahaha _O-

Dikke buiken, dikke billen, dikke nekken, dikke alles 8-)
Het zijn ook echt olifantjes inderdaad. Op foto lijkt de buik van Sierra minder imposant dan in werkelijkheid.
Hij steekt echt gigantisch uit. Echt een ton die ze met zich meedraagt.
Terwijl bij Imperiosa, die is gewoon helemaal rond, overal :')

Dankjewel voor alle complimentjes :o Dat is echt heel lief van jullie. Ennuh, ik vind ze zelf ook super knap hoor O:)

Die schaapjes vind ik ook wel bijzonder. Vooral die drielingen. Ik vind ze best groot lijken tov de moeder :wow: Zolang er bij mijn paarden geen drieling uit floept... :')

Phoe CL ik kan het me voorstellen dat dat zwaar is. Ik dacht dat het er nu wel zou zijn intussen. Komaan Jill, vannacht moet het er echt uit :Y)

Pretty, oei, veel beterscahp voor je oma :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:31

Crines, wat een mooi stel samen!

CL, uier lijkt nog voller te kunnen of kan ze het hiermee al doen?

Alle schaapjes gooien ook lekker alles eruit. heerlijk die lammetjes!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:33

inowa schreef:
Fotsy schreef:

De 3ling was bij mij,ofja van mijn vriend.
Zijn zwart/blauwe texelaars.

zijn die makkelijk in omgang, zou ook graag hier een paar schaapjes houden :D maar ze moeten wel rustig zijn

olifant mopjemop, ocharme, zo voelde het bij mij alleszins toch ook terwijl ik niet zo dik was :P

pretty :(:)

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:38

jolandje schreef:
crines wat een leuke merrie :)

pretty, mijn alarm heeft wel een slaapstand, en zo'n weeen functie, ik lag er vannacht even naar te kijken , ze lag wel 15 minuten helemaal plat maar rustig te slapen, toen begon het veulen te trappen en ging de telefoon

Dan heb je een singelalarm?
Ik las ook dat mijn birth alarm smart een slaapfunctie heeft? Maar moet ik dan niet bang zijn dat ik het mis?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:40

iEmmaa, knappe merrie!!

CL, geen druppeltjes melk meer?

Skaay, lief dat je het vraagt :) Star is langzaam aan haar uier aan het werken. Ze staat inmiddels op haar "beval-plekje" en heeft het daar gelukkig goed naar haar zin en staat samen met een merrie die van dezelfde hengst een veulentje verwacht. Ze zijn ongeveer gelijk uitgerekend en kunnen het heel goed vinden :) maar gaat nog wel even duren denk ik :')
Hoe is het met jouw merries? Je hebt er 1 al (bijna) op de uitgerekende datum toch? Of ben ik dan toch in de war? :o

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:45

@Cemlys: Uier zal gerust nog wat voller kunnen maar aangezien ze n maiden is gok ik dat die ineens op het laatste moment helemaal zal gaan vullen... gister had ze wat troebel vocht uit d'r ene speen dus kan nu ineens snel gaan.

Ze is de hele dag wel al heel anders, ze joeg zowel mij als n personeelslid zowat de stal uit en juist dat is waarom ik nog steeds niet helemaal gerust ben... tel daarbij op dat ze dus vanmiddag 3 hopen dunne mest had liggen terwijl er vanmorgen gewoon nog mooie vaste mest lag en je snapt mss dat ik wat op scherp sta ;)