Dais is gisteren weer voor het eerst gedekt. Als ze zich net zo vaak laat dekken als bij Ti en Fi, zal het veulen rond Ti's verjaardag geboren worden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pretty schreef:Komt goed cynthia![]()
Ubimone goed nieuws!
Marije fijn dat er toch al 5 drachtig zijn. Nog even werk voor je hengsten dus. Ella is een dochter van caluka uk wild at heart.
Ah dus toch veulen bronst , het kon bijna niet anders. Ze was echt wel goed hengstig dus ik hoop er wel op
.
Fotsy schreef:heerlijk die pony's in de weide, kan je toch blijven naar staren, en een zetel, zon en af en toe eens iemand die eten en drinken brengt, en ik kan honderd jaar worden
tanjaatjuhh schreef:passoa een tweelinglinks was 2 cm en rechts 4 cm ) hopelijk gaat 1 nog zelf weg. Vrijdag naar kliniek 1 wegknijpen mocht het nog nodig zijn
Vulina schreef:Hier net mijn veearts gesproken over de merrie met cyste. Mijn vriend was gisteren met hem wezen scannen, dus ik was er niet bij geweest. Hij dácht dat ze niet drachtig was, maar weet het niet geheel zeker. Daarom wil hij over 1 week weer scannen en checken op dracht. Als ze dan écht niet drachtig blijkt, dan kijken we gelijk of er al weer een begin van een hengstigheid aan komt.
pretty schreef:Palend,palend is dat weer Belgisch dan?Ik bedoel dus de aanpalende weide. De weide die er naast ligt.
Vientje schreef:Hier is de dame nog steeds "anders". In elk geval vreselijk spraakzaam, drentelig en plakkerig![]()
Helaas gisteren ook (weer) flink kreupel
kiki1976 schreef:Ik hoop dat Bo ook gewoon eerlijk deelt met jullie en de vruchtjes.
Nu is sws zo de laatste poging die we met deze hengst hebben gedaanDus ik duim keihard dat het gelukt is. Al vrees ik van niet..... vorig jaar wist ik al voor dat we te scannen gingen dat ze drachtig was. Ze was toen opeens zo lief en kroelerig, dat heeft ze nu niet....
Pffff nog ff geduld tot zondag
Luna2006 schreef:Zo hé Marley staat al bij de hengst! Ze had 2 hele grote eitjes, morgen zou het vruchtbaarst zijn om te dekken. Wij zagen helemaal niets aan haar, zelfs daar bij de grote paarden reageerde ze niet. Pas toen ze neus aan neus stond met de hengst ging haar staartje een klein beetje naar boven!
Al_Zawraa schreef:Zo, weer terug na een weekend weg, heb even niet bij gelezen dit keer, ga het vanaf hier weer oppakken. Dacht zo snel wel te zien dat er best veel merries niet drachtig waren nu, balen allemaal, hopen op de volgende keer meer geluk!
De lease van Mausi is rond, betaling binnen en contract getekend. Dus nu wachten totdat haar veulen van Amirat er is en dan kan ze voor de leaser gedekt worden
Vesceron schreef:Ik heb vandaag Jazz weer opgehaald bij de hh![]()
Wat was ik blij haar weer naar huis te kunnen halen![]()
Ze is gisteren geïnsemineerd en nu aftellen naar 12 juni voor de achttien dagen scan
ubimone schreef:Moontje is vanavond opnieuw geïnsemineerd. Ei was mooi zacht.
Dus mooi op tijd!
MarijeR schreef:Balen Cynthia.
Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen!
Hier hetzelfde, zag Deputy vanmiddag al erg veel interesse hebben in Dynamic en nogal opdringerig naar haar zijn maar had nog wat hoop dat het was omdat er een andere merrie naast zijn paddock liep die normaal bij een andere hengst staat.
Maar helaas, vanavond even vastgehouden en toen liet ze zich dekken. Nu maar apart gehouden want ik wil niet dat ze te vaak wordt gedekt en morgen dus eentje minder om te scannen.
Om positief te blijven, het is wel voor het eerst in 2 jaar dat ze spontaan hengstig wordt en dat is toch beter dan spuiten.
CubaLibre, goed dat je op LWO laat testen, ik heb er hier meerdere die lwo+ zijn terwijl ze alleen een bles hebben bv. Die heb ik ook laten testen puur op afstamming als ik wist dat een van de ouders lwo+ was getest.
En fijne vakantie!
ubimone schreef:Ik ga voor je duimen Cynthia!
Hier merrie net weer opgevoeld... Ei zat er helaas nog op.
Opnieuw sperma besteld en morgen nog eens insemineren.
De merries willen echt niet bepaald meewerken...
Vesceron schreef:Ik heb nooit hoeven sederen maar een klein beetje kan niet zo veel kwaad denk ik toch![]()
Fijne vakantie Cuba!
Wat ontzettend jammer buuffieZe heeft het wel verdorrie spannend gehouden zeg. Ik duim dubbele diensten voor de tweede poging!!
Jazz maakt het ook wat spannend voor mij, ze is niet helemaal lekker, ze eet niet zo als het zou moeten, beetje dunne poep en ze lijkt wel wat afgevallen en ze spande net haar lijf ineens heel raar aan op de poetsplaats... weet niet of het door de stress komt maar ik maak me een beetje zorgen. Dit deed ze vorige keer ook niet..
Bubbleee schreef:Vorige week maandag heb ik mijn merrie opgehaald bij de hengst, en uitgaande van de eerste dekdatum zou ze vandaag op de 19 dagen zitten. Vanavond zijn we dus naar de va geweest om te scannen.
En we hebben een ei(tje)![]()
![]()
Het is wel een soort van twijfelgeval, omdat het eigenlijk nog ietsiepietsie te klein is om met zekerheid te kunnen vasstellen. Maar er zit in ieders geval iets! Nu volgende week nog terug voor een bevestigende scan!![]()
Woogy schreef:bepaalde mensen hebben niet hard genoeg mee geduimd vrees ik. Pony is pis en pis hengstig en laten we vrijdag nog 1 keer insemineren. Pris daarentegen...hartstikke drachtig70 dagen op weg en de eerste rhino spuit zit erin!
Pony d'r knie is gigantisch opgeknapt dus hebben groen licht om meer te gaan doen. Twee van de drie berichten dus super goed...ik mag ook niet echt klagen dus
Cynthia wat rot, ken je gevoel helaas. De aanhouder wint he
pretty schreef:Maarrr bij de mensen die vasthangen aan keuzes,tijden en emotioneel ook nog eens zwaar betrokken zijn,is het een ander verhaal natuurlijk! En net voor die duim ik heel hard op succes.
pretty schreef:Hmm zou het dan al de gewone hengstigheid zijn,na 20 dagen?
Ach hier een foto van wat er zich zoal afspeelt. De opgehitste zie je deels op de achtergronden de jonge hormonen slaan trouwens ook al op hol,die heeft zijn eigen moeder laten staan voor Vera.
[ [url=m/1Tg3Gf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van deze foto is de linkermerrie al gedekt.Nikita is NSPS trouwens. De rechtermerrie is Ella (amha) ,over wie ik nog twijfel wat ik ga doen. Ze is pas heel erg hengstig geweest.
[ [url=m/eBapkU.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is Karin,de andere merrie die gedekt is. (nsps ook)
[ Afbeelding ]
Starwien schreef:Mag ik hier ook mee kletsen ?![]()
Mijn merrie Starwien heeft 4 mei de laatste inseminatie gehad van Don Cremello du Bois en is op 22 mei 18 dagen drachtig gescand!Wij verwachten dus een veulentje op 8 april 2016, maar starwien zelf is 5 april jarig dus veulen mag ook wel 3 dagen eerder komen
Ze wordt voor een 2 e keer gescand met 40 dagen voor alle zekerheid
Star is 7 jaar en dit wordt haar eerste veulen, en voor mij ook trouwens dus ik vind het allemaal nog heel spannend
[ [url=m/YJdFwq.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarijeR schreef:Hier is de DA net weg na het scannen.
Dynamic was idd niet drachtig maar wel mooi hengstig met een ei en de baarmoeder zag er prima uit dus gewoon opnieuw proberen.
Classy voor het eerst gescand en dat ging prima. Helaas geen stiekeme romances gehad met Patton. Maar omdat Dynamic ook nog een rond gaat en het dus toch al laat wordt, Classy hengstig gespoten en kijken wat dat gaat doen. Anders is het blijkbaar nog een jaartje te vroeg voor haar, ze is ook pas 3 jaar.
Party Girl is wel drachtig![]()
Zat op 17 dagen na de laatste dekking maar het leek al een paar dagen verder wat wel kan kloppen want ze liet zich lang dekken.
Nu hopen dat het blijft zitten, ze was eerder al drachtig maar op dag 39 weer leeg.
Nu 5 van de 7 drachtig, hopelijk nog 1 of 2 erbij...
Cynthia82 schreef:Even kort, want ik zit nu op mijn foon: Bedankt voor al het medelevenIk heb de moed ook zeker nog niet opgegeven, maar ik ben nu wel banger dat het niet meer gaat lukken dan dat ik voor de eerste keer was.
Dais is gisteren weer voor het eerst gedekt. Als ze zich net zo vaak laat dekken als bij Ti en Fi, zal het veulen rond Ti's verjaardag geboren worden.
Woogy schreef:Cynthia, duimen duimen en duimen dus
Vandaag wordt Pony weer geïnsemineerd, ditmaal door de veearts zonder opvoel box. Gisteravond laat de spuit nog gegeven om het ei eraf te helpen(al weet ik helemaal niet of dat wel nodig is bij haar). Dus nu even geduld tot 8 uur zodat ik de VA kan bellen...geduld
ivy_power89 schreef:Gefeliciteerd aan alle dragende merries!
Ik mag mij in de rij aansluiten met merries die na de 1e poging niet drachtig zijn.... gisteren wezen scannen, zit wel tegen hengstigheid aan maar geen vruchtje..... van het weekeind schouwen en na het weekeind weer proberen.....
Vulina schreef:Hé, jammer Ivy..
Ik heb voor Handsome goede hoop. Ze geeft nog geen blijk van hengstigheid, maar is ook pas woensdag 18 dagen. Ook Avalon denk ik dat het raak is, puur een voor gevoel. Lamantha gaan we woensdag ook weer bekijken, heb nog steeds wel een beetje het gevoel dat er gewoon nog een vruchtje in zit![]()
Waar fokken jullie hier allemaal voor? Voor een (paar) leuk(e) veulen(s) voor jezelf of voor de verkoop?
Wie vroeg het ook alweer, maar ik bedoelde inderdaad Falke. Vind het een leuk dingetje
Mijn vader heeft 2 shets, voor de leuk. Ene zou een leuk papier moeten hebben, uit een kampioensmerrie. Misschien dat dat nog wel eens leuk is, ooit. Eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van shets en kleine maatjes... Vraag me wel ook altijd af of het verstandig is om te dekken met ze. Mijn buurman bijvoorbeeld fokt er elk jaar een aantal (2 tot 4) maar uiteindelijk geeft hij ze vaak maar weg, omdat hij ze niet kwijt kan..