[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:17

Even kort, want ik zit nu op mijn foon: Bedankt voor al het medeleven :) Ik heb de moed ook zeker nog niet opgegeven, maar ik ben nu wel banger dat het niet meer gaat lukken dan dat ik voor de eerste keer was.

Dais is gisteren weer voor het eerst gedekt. Als ze zich net zo vaak laat dekken als bij Ti en Fi, zal het veulen rond Ti's verjaardag geboren worden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:23

meant to be misschien...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:40

Cynthia ik hoop van harte dat jullie nog een prachtig gezond veulentje krijgen.

Marije wat heb je er alweer veel drachtig joh.

Ubimone het ziet er bij jou ook goed uit!

Starwiem leuke merrie heb je.

Pretty showt haar kudde *\o/*

Ben zo blij dat mijn beide dames nu gedekt zijn.
Nu hopen dat alles goed verloopt.
Spannend.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 06:37

Oeff bijleespoging... Ik ben weer up to date :o

Gefeliciteerd voor alle drachtige merries
En succes voor alle die nog bezig zijn :)

Pretty, mooie kudde! Wat heeft karin een mooi kleurtje :~

Rowan een winterveulen, ach goed voeren dan komt het vast wel goed...

Vulina, welke nmprs hengst is dat dan? Ik moet gelijk aan Falke denken??

Over het scannen van eitjes, insimineren enz. Kan ik niet meepraten. Maar hopelijk word na het weekend wel bevestigd dat merrie hier dragend is... := nog even spannend dus...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:24

Dank je Linda,jij bent bevooroordeeld over Karin haar kleurtje natuurlijk. :P
In de zomer is ze echt heel donker (blauw) grullo en in de winter wordt ze dan net hele licht,een soort van bruin.
Spannend voor jou bijna nieuws over je merrie! En dan mag ze naar huis zeker?

Cynthia wie weet..dat zou nogal iets zijn...maar hoe dan ook wordt deze extra bijzonder.

Icecrystal toch een beetje spannend,ik ben benieuwd!

Fotsy Aah de hormoontjes dan toch eindelijk aan het werk? Hopelijk kun je nu gauw insemineren.

Fijn vesceron dat jazzy zich weer beter voelt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:54

Cynthia, duimen duimen en duimen dus :)

Vandaag wordt Pony weer geïnsemineerd, ditmaal door de veearts zonder opvoel box. Gisteravond laat de spuit nog gegeven om het ei eraf te helpen(al weet ik helemaal niet of dat wel nodig is bij haar). Dus nu even geduld tot 8 uur zodat ik de VA kan bellen...geduld >;)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:22

RX en Linda, fijn dat jullie merries gedekt zijn!

Woogy, doen ze dat standaard? Een spuit om het ei eraf te helpen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:26

Ik heb het de afgelopen jaren niet gedaan. Bij Priskaatje wel omdat die pas een eisprong had als ze niet meer gedekt wilde worden en die is nu mooi drachtig(eindelijk). Pony heeft van die rare hengstigheden gehad dus toen hadden we bedacht dat het misschien wijs zou zijn, maar ze staat nu weer hengstig dus of dat zo is :\ Maar we hebben hoop, rond 1 uur wordt ze geïnsemineerd.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:30

Ah oke, begrijpelijk.

Volgens mij hebben ze dat bij Ice ook gedaan, een hormonenspuit noemen ze dat?
Ik ben echt een leek wat insemineren betreft :=

Edit; even in je profiel gespiekt, wat is jouw zwarte hengst een plaatje zeg :~

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:04

Gefeliciteerd aan alle dragende merries!

Ik mag mij in de rij aansluiten met merries die na de 1e poging niet drachtig zijn.... gisteren wezen scannen, zit wel tegen hengstigheid aan maar geen vruchtje..... van het weekeind schouwen en na het weekeind weer proberen.....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:27

Jammer Ivy!
Gaat niet zo makkelijk dit jaar. Het is gewoon nog te koud geweest denk ik.

Woogy succes vandaag met Pony insemineren!

Nou het feest gaat hier door. Cas mag vanavond nog een poging wagen met Vera,intussen loopt alles hier opgehitst met Cas en Joey (hengstveulen) op de eerste rij. :')
Joey profiteert ervan dat Vera met andere dingen afgeleid is. :')

Afbeelding

Hier nog eens de dames die intussen al gedekt zijn. 2 x grullo en toch een heel andere tint.

Afbeelding

Het kriebelt wel om Ella ook te laten dekken,we hebben nog even om erover na te denken gelukkig.
Ik ben gewoon extra bang dat het foutloopt omdat ze fijner dan mijn andere pony's is,anderzijds heeft ze dan weer een mooi lang lijf om veullie in te verstoppen.

Afbeelding

Afbeelding

Ja,ik weet het zowat al mijn pony's en paarden staan te dik :o we hebben gewoon teveel gras voor ze.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:31

Pretty, ik hoop idd dat als het wat warmer wordt het allemaal wat makkelijker gaat...
Er moeten er nog 2 of 3 gedekt worden dus mag nu wel beetje gaan opschieten met het mooie weer haha

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:55

Hé, jammer Ivy..

Ik heb voor Handsome goede hoop. Ze geeft nog geen blijk van hengstigheid, maar is ook pas woensdag 18 dagen. Ook Avalon denk ik dat het raak is, puur een voor gevoel. Lamantha gaan we woensdag ook weer bekijken, heb nog steeds wel een beetje het gevoel dat er gewoon nog een vruchtje in zit :o

Waar fokken jullie hier allemaal voor? Voor een (paar) leuk(e) veulen(s) voor jezelf of voor de verkoop?

Wie vroeg het ook alweer, maar ik bedoelde inderdaad Falke. Vind het een leuk dingetje :D
Mijn vader heeft 2 shets, voor de leuk. Ene zou een leuk papier moeten hebben, uit een kampioensmerrie. Misschien dat dat nog wel eens leuk is, ooit. Eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van shets en kleine maatjes... Vraag me wel ook altijd af of het verstandig is om te dekken met ze. Mijn buurman bijvoorbeeld fokt er elk jaar een aantal (2 tot 4) maar uiteindelijk geeft hij ze vaak maar weg, omdat hij ze niet kwijt kan..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:04

Ice nog niet hengstig?

Ah Cynthia dat moet gewoon een voorteken zijn dat het nu wel gaat lukken! Ti heeft dat allemaal gepland van hierboven!

@Pretty; ze is breder als Marley denk ik. dus als je de juiste hengst kiest moet dat zeker geen probleem zijn. Ik heb een hele slanke, en veel kleinere hengst gekozen.
De hengst kan er amper aan haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:18

Luna2006 ik weet het,maar ook hier hebben we al vaak pech gehad en dan blijf je voorzichtig met die dingen. Moet lukken normaal,het zijn de schouders en het hoofdje die het lastigst zijn voor de merrie.

Vulina Ben benieuwd of je verwachtingen gaan ingelost worden. :j

Ik verkoop doorgaans mijn veulentjes. En ik mag echt niet klagen,ik heb er nog nooit 1 hoeven weggeven of tegen weggeefprijs verkopen. :o Mijn beide veulens van dit jaar zijn al verkocht en voor diegene die nog komt staan er al een paar in de rij. (afhankelijk van wat het wordt)
Ik ben niet de goedkoopste en zo tref ik meestal ook leuke nieuwe eigenaren. Het is meestal als ik er 1 goedkoper prijs hier,dat er nu en dan wat anders over de vloer komt.. waar ik dan ook niet aan verkoop. :o

Mocht er toch 1 blijven staan,is dat ook niet zo erg omdat we toch een stal of 6 nog op overschot hebben en ruimte genoeg. Op die manier is het wel leuker fokken ook natuurlijk.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:23

Pretty, haha ja met grullo ben ik wel bevooroordeeld :o
Maar ik vind die tint ook heel mooi, en dan die appels er op :~ gaaf!!

Als ze dragend is mag ze inderdaad eindelijk naar mij :j kan niet wachten!!

Vulina, ik fok een enkel veulentje voor mezelf, maar ik zeg niet uit dat er nooit 1 verkocht zal worden. Ik zou eigenlijk volgend jaar uitgefokt zijn (na 2 veulentjes totaal dus :') ) omdat ik verder geen ruimte meer heb. Dus als ik nog eens wil fokken, zal ik keuzes moeten maken... maar daar denk ik nu nog niet over na! :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:40

Ubimone, nu even wachten tot je kan scannen!

Ice, duim voor je dat het toch heeft gepakt!

Pretty, grullo vind ik zo'n mooie kleur! Vind jou nieuwe merrie nog best breed.. Als je zag hoe dat Empty eruit zag toen ze haar eerste veulentje kreeg was dat nog smaller. Gewoon een niet al te brede hengst op zetten.. Grootte maakt nog niet zoveel uit als het maar niet breed is..

Marije, goede tip ik ga er even voor kijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:09

Nou ik ben natuurlijk shetlanders gewoon dus van mij moest het niet smaller ook haha.
Maar inderdaad als ik dan Cas ernaast zie is die eigenlijk niet breder dan zij en ook een heel stuk kleiner nog dus in principe zou dat moeten gaan.

Volgens mij heb jij zelf nog nooit grullo gehad toch Rowan? Ik wil ooit ook een mooie grullobonte fokken. :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:52

Hier fok ik de veulentjes om zelf mee te gaan showen, op te fokken en dan later mee verder te fokken. Maar er worden er uiteraard ook wel verkocht al ben ik daar nooit zo fanatiek mee en het liefst houd ik ze aan tot ze volwassen zijn zodat ik beter zicht heb op hoe ze uitgroeien. En door ze zelf te showen, weet je ook beter wat de punten zijn om te verbeteren.
Maar ik geniet er ook erg van om ze gewoon thuis in de kudde te zien lopen en spelen.
Volgend jaar als alles goed gaat 4 generaties in de wei!

Dit is toch genieten?
En ook hier zijn de dames volslank Pretty ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:41

Heerlijk om naar te kijken MarijeR. Hier kan in de hele dag wel van genieten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:09

heerlijk die pony's in de weide, kan je toch blijven naar staren, en een zetel, zon en af en toe eens iemand die eten en drinken brengt, en ik kan honderd jaar worden :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:16

pretty schreef:
Komt goed cynthia :(:)

Ubimone goed nieuws!

Marije fijn dat er toch al 5 drachtig zijn. Nog even werk voor je hengsten dus. Ella is een dochter van caluka uk wild at heart.
Ah dus toch veulen bronst , het kon bijna niet anders. Ze was echt wel goed hengstig dus ik hoop er wel op
.

wie is nou ook weer de moeder van ella?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:25

Fotsy schreef:
heerlijk die pony's in de weide, kan je toch blijven naar staren, en een zetel, zon en af en toe eens iemand die eten en drinken brengt, en ik kan honderd jaar worden :D

Zet er nog een zetel bij en ik kom je vervoegen. 8-)

Héérlijk Marije! Volslank of niet,genieten staat duidelijk op de eerste plaats en dat doen ze volgens mij wel.

Jolandje de moeder is Diamond Horseshoes Cleopatra (of zoiets :o ).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:39

Even een mega bijlees post O:)

tanjaatjuhh schreef:
passoa een tweeling :( links was 2 cm en rechts 4 cm ) hopelijk gaat 1 nog zelf weg. Vrijdag naar kliniek 1 wegknijpen mocht het nog nodig zijn

He balen zeg.. Hopen dat het ene vruchtje goed blijft.

Vulina schreef:
Hier net mijn veearts gesproken over de merrie met cyste. Mijn vriend was gisteren met hem wezen scannen, dus ik was er niet bij geweest. Hij dácht dat ze niet drachtig was, maar weet het niet geheel zeker. Daarom wil hij over 1 week weer scannen en checken op dracht. Als ze dan écht niet drachtig blijkt, dan kijken we gelijk of er al weer een begin van een hengstigheid aan komt.

Pff oke wat een onduidelijkheid allemaal, lijkt me echt heel vervelend.

pretty schreef:
Palend,palend is dat weer Belgisch dan? :P Ik bedoel dus de aanpalende weide. De weide die er naast ligt. :P

Hahaha, aanpalend klinkt voor mij toch ook redelijk 18+ hoor :') _O-

Vientje schreef:
Hier is de dame nog steeds "anders". In elk geval vreselijk spraakzaam, drentelig en plakkerig :')
Helaas gisteren ook (weer) flink kreupel -O-

Vervelend zeg van de kreupelheid.. Wel goede tekens wbt eventuele dracht +:)+

kiki1976 schreef:
Ik hoop dat Bo ook gewoon eerlijk deelt met jullie en de vruchtjes.
Nu is sws zo de laatste poging die we met deze hengst hebben gedaan |( Dus ik duim keihard dat het gelukt is. Al vrees ik van niet..... vorig jaar wist ik al voor dat we te scannen gingen dat ze drachtig was. Ze was toen opeens zo lief en kroelerig, dat heeft ze nu niet....
Pffff nog ff geduld tot zondag

Niet te negatief denken he, misschien valt het alles mee! O:)

Luna2006 schreef:
Zo hé Marley staat al bij de hengst! Ze had 2 hele grote eitjes, morgen zou het vruchtbaarst zijn om te dekken. Wij zagen helemaal niets aan haar, zelfs daar bij de grote paarden reageerde ze niet. Pas toen ze neus aan neus stond met de hengst ging haar staartje een klein beetje naar boven!

Spannend :D

Al_Zawraa schreef:
Zo, weer terug na een weekend weg, heb even niet bij gelezen dit keer, ga het vanaf hier weer oppakken. Dacht zo snel wel te zien dat er best veel merries niet drachtig waren nu, balen allemaal, hopen op de volgende keer meer geluk!

De lease van Mausi is rond, betaling binnen en contract getekend. Dus nu wachten totdat haar veulen van Amirat er is en dan kan ze voor de leaser gedekt worden :)

Fijn dat de lease rond is +:)+

Vesceron schreef:
Ik heb vandaag Jazz weer opgehaald bij de hh *\o/*
Wat was ik blij haar weer naar huis te kunnen halen :D
Ze is gisteren geïnsemineerd en nu aftellen naar 12 juni voor de achttien dagen scan :):)

Oh wat heerlijk, lekker je merrie weer thuis ! Nu aftellen inderdaad :):)

ubimone schreef:
Moontje is vanavond opnieuw geïnsemineerd. Ei was mooi zacht.
Dus mooi op tijd!

Goed bezig :D , Spannend hoor!

MarijeR schreef:
Balen Cynthia.
Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen!

Hier hetzelfde, zag Deputy vanmiddag al erg veel interesse hebben in Dynamic en nogal opdringerig naar haar zijn maar had nog wat hoop dat het was omdat er een andere merrie naast zijn paddock liep die normaal bij een andere hengst staat.
Maar helaas, vanavond even vastgehouden en toen liet ze zich dekken. Nu maar apart gehouden want ik wil niet dat ze te vaak wordt gedekt en morgen dus eentje minder om te scannen.
Om positief te blijven, het is wel voor het eerst in 2 jaar dat ze spontaan hengstig wordt en dat is toch beter dan spuiten.

CubaLibre, goed dat je op LWO laat testen, ik heb er hier meerdere die lwo+ zijn terwijl ze alleen een bles hebben bv. Die heb ik ook laten testen puur op afstamming als ik wist dat een van de ouders lwo+ was getest.
En fijne vakantie!

Positief bekijken inderdaad +:)+ Hopen dat het gelukt is!

ubimone schreef:
Ik ga voor je duimen Cynthia!
Hier merrie net weer opgevoeld... Ei zat er helaas nog op.
Opnieuw sperma besteld en morgen nog eens insemineren.
De merries willen echt niet bepaald meewerken...

He jammer.. -O-

Vesceron schreef:
Ik heb nooit hoeven sederen maar een klein beetje kan niet zo veel kwaad denk ik toch :)

Fijne vakantie Cuba!

Wat ontzettend jammer buuffie :( Ze heeft het wel verdorrie spannend gehouden zeg. Ik duim dubbele diensten voor de tweede poging!!

Jazz maakt het ook wat spannend voor mij, ze is niet helemaal lekker, ze eet niet zo als het zou moeten, beetje dunne poep en ze lijkt wel wat afgevallen en ze spande net haar lijf ineens heel raar aan op de poetsplaats... weet niet of het door de stress komt maar ik maak me een beetje zorgen. Dit deed ze vorige keer ook niet..

Hm niet helemaal lekker dus, hopen dat het meevalt :(:)

Bubbleee schreef:
Vorige week maandag heb ik mijn merrie opgehaald bij de hengst, en uitgaande van de eerste dekdatum zou ze vandaag op de 19 dagen zitten. Vanavond zijn we dus naar de va geweest om te scannen.

En we hebben een ei(tje) *\o/* *\o/*
Het is wel een soort van twijfelgeval, omdat het eigenlijk nog ietsiepietsie te klein is om met zekerheid te kunnen vasstellen. Maar er zit in ieders geval iets! Nu volgende week nog terug voor een bevestigende scan! :D :D

Wat spannend, nouja in ieder geval goede hoop ! Alvast gefeliciteerd :D *\o/*

Woogy schreef:
bepaalde mensen hebben niet hard genoeg mee geduimd vrees ik. Pony is pis en pis hengstig en laten we vrijdag nog 1 keer insemineren. Pris daarentegen...hartstikke drachtig *\%/* 70 dagen op weg en de eerste rhino spuit zit erin!
Pony d'r knie is gigantisch opgeknapt dus hebben groen licht om meer te gaan doen. Twee van de drie berichten dus super goed...ik mag ook niet echt klagen dus :)

Cynthia wat rot, ken je gevoel helaas. De aanhouder wint he ;)

Toch alvast ook gefeliciteerd! :D Hopen dat de volgende keer ook bij de andere merrie pakt.

pretty schreef:
Maarrr bij de mensen die vasthangen aan keuzes,tijden en emotioneel ook nog eens zwaar betrokken zijn,is het een ander verhaal natuurlijk! En net voor die duim ik heel hard op succes. +:)+

Klopt hoor, heb ik hier ook. We doen het maar 1x en als het dit jaar niet lukt dan denk ik niet dat het volgend jaar nog een x proberen wordt. Dan is het jammer maar (heel erg) helaas. Ik zou daar wel echt
kapot van zijn mocht het niet lukken :o

pretty schreef:
Hmm zou het dan al de gewone hengstigheid zijn,na 20 dagen?

Ach hier een foto van wat er zich zoal afspeelt. De opgehitste zie je deels op de achtergrond O:) en de jonge hormonen slaan trouwens ook al op hol,die heeft zijn eigen moeder laten staan voor Vera.

[ [url=m/1Tg3Gf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van deze foto is de linkermerrie al gedekt.Nikita is NSPS trouwens. De rechtermerrie is Ella (amha) ,over wie ik nog twijfel wat ik ga doen. Ze is pas heel erg hengstig geweest.

[ [url=m/eBapkU.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is Karin,de andere merrie die gedekt is. (nsps ook)

[ Afbeelding ]

Haa leuke foto's :D

Starwien schreef:
Mag ik hier ook mee kletsen ? :D
Mijn merrie Starwien heeft 4 mei de laatste inseminatie gehad van Don Cremello du Bois en is op 22 mei 18 dagen drachtig gescand! *\o/* Wij verwachten dus een veulentje op 8 april 2016, maar starwien zelf is 5 april jarig dus veulen mag ook wel 3 dagen eerder komen :j Ze wordt voor een 2 e keer gescand met 40 dagen voor alle zekerheid :) Star is 7 jaar en dit wordt haar eerste veulen, en voor mij ook trouwens dus ik vind het allemaal nog heel spannend :o
[ [url=m/YJdFwq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom :D Ik ben waarschijnlijk de enige op heel bokt die niet helemaal weg is van Du Bois maar dat maakt helemaal niet uit. Gefeliciteerd met de dracht :D

MarijeR schreef:
Hier is de DA net weg na het scannen.
Dynamic was idd niet drachtig maar wel mooi hengstig met een ei en de baarmoeder zag er prima uit dus gewoon opnieuw proberen.
Classy voor het eerst gescand en dat ging prima. Helaas geen stiekeme romances gehad met Patton. Maar omdat Dynamic ook nog een rond gaat en het dus toch al laat wordt, Classy hengstig gespoten en kijken wat dat gaat doen. Anders is het blijkbaar nog een jaartje te vroeg voor haar, ze is ook pas 3 jaar.
Party Girl is wel drachtig *\o/*
Zat op 17 dagen na de laatste dekking maar het leek al een paar dagen verder wat wel kan kloppen want ze liet zich lang dekken.
Nu hopen dat het blijft zitten, ze was eerder al drachtig maar op dag 39 weer leeg.

Nu 5 van de 7 drachtig, hopelijk nog 1 of 2 erbij...

He jammer van Dynamic maar volgende keer beter. Gefeliciteerd met
Party Girl (wat een gekke naam := :D )

Cynthia82 schreef:
Even kort, want ik zit nu op mijn foon: Bedankt voor al het medeleven :) Ik heb de moed ook zeker nog niet opgegeven, maar ik ben nu wel banger dat het niet meer gaat lukken dan dat ik voor de eerste keer was.

Dais is gisteren weer voor het eerst gedekt. Als ze zich net zo vaak laat dekken als bij Ti en Fi, zal het veulen rond Ti's verjaardag geboren worden.

Misschien was dit gewoon een betere datum. Ik duim mee voor je
dat het gaat lukken +:)+

Woogy schreef:
Cynthia, duimen duimen en duimen dus :)

Vandaag wordt Pony weer geïnsemineerd, ditmaal door de veearts zonder opvoel box. Gisteravond laat de spuit nog gegeven om het ei eraf te helpen(al weet ik helemaal niet of dat wel nodig is bij haar). Dus nu even geduld tot 8 uur zodat ik de VA kan bellen...geduld >;)

Spannend :D Succes vandaag!

ivy_power89 schreef:
Gefeliciteerd aan alle dragende merries!

Ik mag mij in de rij aansluiten met merries die na de 1e poging niet drachtig zijn.... gisteren wezen scannen, zit wel tegen hengstigheid aan maar geen vruchtje..... van het weekeind schouwen en na het weekeind weer proberen.....

He wat jammer.. Balen zeg.. Hopen op de volgende keer, ik duim voor je! +:)+

Vulina schreef:
Hé, jammer Ivy..

Ik heb voor Handsome goede hoop. Ze geeft nog geen blijk van hengstigheid, maar is ook pas woensdag 18 dagen. Ook Avalon denk ik dat het raak is, puur een voor gevoel. Lamantha gaan we woensdag ook weer bekijken, heb nog steeds wel een beetje het gevoel dat er gewoon nog een vruchtje in zit :o

Waar fokken jullie hier allemaal voor? Voor een (paar) leuk(e) veulen(s) voor jezelf of voor de verkoop?

Wie vroeg het ook alweer, maar ik bedoelde inderdaad Falke. Vind het een leuk dingetje :D
Mijn vader heeft 2 shets, voor de leuk. Ene zou een leuk papier moeten hebben, uit een kampioensmerrie. Misschien dat dat nog wel eens leuk is, ooit. Eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van shets en kleine maatjes... Vraag me wel ook altijd af of het verstandig is om te dekken met ze. Mijn buurman bijvoorbeeld fokt er elk jaar een aantal (2 tot 4) maar uiteindelijk geeft hij ze vaak maar weg, omdat hij ze niet kwijt kan..

Ik hoop met je mee +:)+

Ik fok het veulen voor mijzelf. We doen het ook maar 1x. Ik heb een kruising merrie met een gouden karakter maar iets te klein voor het mooie. Fjorden zijn eigenlijk mijn droompaarden maar ik kon er
geen vinden met het juiste karakter, vandaar mijn keus voor een veulen van Gio en mijn merrie. De pony's lopen hier aan huis, anders had ik het niet gedaan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:21

ik fok de veulens ook voor mezelf, eentje meer of minder :P plaats genoeg maar uiteindelijk weet je nooit wie je ooit zal verkopen en alles mag en kan hier.
Ik vind het belangrijkste ook dat het moet klikken, als ik geen klik heb, gaan ze naar iemand die wel helemaal *\%/* gek van ze zijn.
en leuk kleurke uiteindelijk ook natuurlijk <3 (ben een collectie verdunningen aan het bijhouden 8)7 )