Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:33

Ik heb echt met vele aandacht naar de foto zitten kijken en besef dat mon nu zo,n veulen in der buikje heeft.
Altyd erg sneu om zoiets naast je paard tezien liggen,

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:53

Ahh heb net echt genoten samen met Bryan Lachen We hebben echt zo lekker zitten spelen en knuffelen.. Lovers
Een fototje van toen hij net in de bak kwam:
http://img84.imageshack.us/img84/9562/dsc0340ma2.jpg
5 min daarna was hij helemaal wit Vork
Mijn schatje Lovers

*Sorry, weet dat hij hier eigenlijk niet thuis hoort, maarja het is wel de papa van de veulens to be Knipoog *

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:21

ik vind die foto's altijd erg interessant, maar ik voel geen behoefte om het zelf mee te maken

voor wat angel betreft: het is zo weinig dat het niet eens te zien is Clown
ik voel alle dagen eens even aan de uier en zodoende voel ik dan élke kleine verandering Knipoog
tzijn ook niet de tietjes zelf, maar het stuk ervoor dat nu al 3 dagen wat dikker staat. is voor mijn hand goed voelbaar, maar op de foto's echt niet te zien.
Angel moet idd nog tot half maart, dus is best dat er nog niet veel te zien is, maar dit beginnetje maakt me toch wel happy Haha! Ja
is het einde toch alweer wat meer in zicht Knipoog
ik ben er overigens bij deze van overtuogd dat Angels veulen een hengstje is Haha! *LOL*
Bij het fotograferen met flits ging ie namelijk erg wild te keer Nagelbijten / Gniffelen
dat deed chenoa vorig jaar ook elke keer Verward nochthans kunnen ze volgens mij van die flits niks merken Verward
Tinkerbells babe reageert helemaal niet, net zoals baileys in 2005, dus dat wordt volgens mij nu echt definitief een merrietje Haha!
Heb overigens ook een erg leuke foto van tinkerbells buik gemaakt Haha!

Eerst Angel: buikje:
Afbeelding

Afbeelding

Uier Haha! *niet te zien dus volgens mij, de veranderingen...
Afbeelding

ter vergelijking Clown
Afbeelding

En dan Tinkerbell, niet schrikken Haha! buik ziet er énorm uit Nagelbijten / Gniffelen ik schrok zelf bijna rot toen ik de stal inkwam Nagelbijten / Gniffelen
maar beeb had zich helemaal naar links gelegd Knipoog rechts was er niks van buik te zien Clown Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Tinky's uier:

Afbeelding

ps: tinkerbell heeft trouwens wél veel stro in haar stal, alleen krabt ze dat 's nachts altijd allemaal naar achteren Rolleyes vandaar de kale grond Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:51

Wel leuk! Een merrie en een hengst Haha!
Wat een buik heeft Tinky zeg! Wow!
Ik vind die van Angel nog erg bescheiden Ja Ze draagt wel mooi!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:35

Ik heb vandaag nog 2 foto,s kunnen maken alleen zijn de foto,s slecht maar goed..
Mon ging zo hard door de losgooi bak dat het moeilijk was om foto,s temaken de rest is ook mislukt..

Afbeelding

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:25

Vandaag was volgens mij de mijlpaal van 200 dagen drachtig, in ieder geval heb ik dr buik op de foto gezet!!

Afbeelding

en wat een verschil met 100 dagen geleden!!
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:36

Mooie buikjes van Tinkerbell en Angel. Leuk een hengst en een merrie, ben benieuwd of je voorspelling uitkomt! Haha!

Mon ziet er super uit, het is een prachtige merrie.

Meavey, wat een prachtige mini's heb je toch, en de toekomstige papa's zijn ook prachtig. Ben heel benieuwd naar de veulens straks, en vooral ook de kleurtjes!

Marlijn, wat is dat een mooie foto van spirits veulen. Is al helemaal een veulen, en dat op 5 maanden.

De verwerping heeft duidelijkheid geschept inmiddels. Het was een tweelingdracht. Eerste was al met 3-4 maanden overleden en gemummificeerd. Pas bij 6 maanden dracht is ontdekt dat de merrie drachtig was, vandaar dus ook dat het niet opgevallen was dat er een tweeling in zat. Vandaag ook te horen gekregen van een buitenlandse vriendin dat ze vorige week een verwerping hadden. Vrucht wordt onderzocht, ze verdenken daar wel rhino. Hun zitten in een rhino-gebied (niemand bang worden, ver weg Knipoog ) en dit is de 6de verwerping van 10 drachten de laatste paar jaar. Erg triest voor ze.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:38

Dat is inderdaad sneu! Waar is dat verre weg dan Schijnheilig
Appart dat die merrie nog zo lang rond heeft gelopen met een dode foetus.. En 6 verwerpingen, dan zal rhino daar wel zitten ja, lijkt me niet dat je anders zoveel verwerpingen hebt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:43

Ik zeg niet waar het gebied is, uit respect voor hun. Is niet netjes om van alles daarover te zeggen, vind ik voelen als roddelen. Bovendien zitten ze ook op Bokt, als ze het willen vertellen zullen ze zelf verhaal doen. Knipoog Probleem is alleen dat als je dit zegt dat iedereen je "veroordeeld" daarvoor, terwijl hier meer als 80% van de merries (hier is Belgie en Nederland) drager is van rhino.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:45

Oke, wel respect voor je dat je het niet zegt Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:46

Heb me er eigenlijk nooit in verdiept, maar hoe komt het eigenlijk dat als zoveel merries het dragen, er maar zo weinig erdoor verwerpen?
Ik wist wel dat er zoveel merries het droegen, en mn DA heeft er wel eens ooit iets over verteld, maar ik weet het niet meer Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:51

Sorry, ik moet je ook het antwoord schuldig blijven. Mijn DA heeft me er wel ooit iets van verteld, van hem heb ik ook die cijfers, meer is me niet bijgebleven. Bloos Overigens zijn er gebieden in frankrijk waar 99,9% drager is, tenminste, dat vertelde hij me. Deze week komt hij langs (influenza-entingen en rhino-enting, enkel bij Neon de rhino), als ik er ben als hij komt dan zal ik het nogmaals vragen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:54

Doe maar! Ik ben benieuwd Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:55

Beloof niets, kans is namelijk behoorlijk groot dat hij langs komt als ik aan het werk ben. Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:57

Anders vraag ik het wel een keer aan mn eigen Da Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:58

Dan hier plaatsen he! Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:01

Zal ik doen Haha! Maar ik hoop dat ik hem voorlopig niet zie eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Als ik hem in de winter zie betekend het nooit veel goeds Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:03

Dan maar hopen dat ik het kan vertellen. Wij zien de DA regelmatig, hoewel na dit bezoek komende week ook een paar maandjes niet als het goed is.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:08

Afbeelding
Alonna op dag 198
Afbeelding
De aanstaande mama!

Afbeelding
En Pauk haar buik.. 160 dagen drachtig
(Dit is dat moeilijke geval je weet wel)
Afbeelding
En zo staat ze veel.. of met dr oren naar achter.. Net als vorig jaar Haha!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:33

ik had al gezegd dat er bij ons op stal veel drachtig zijn, maar inge is en blijft bijzonder. Dat is mn verzorgpaardje en dit wordt haar eerste veulentje, ben erg benieuwd ze is dus drachtig van wallenstein.

hier even een foto van een maand of wat geleden toen het nog redelijk mooi weer was. Hier is ze ook al erg dik maar dat komt mede door het gras, want ze heeft dik 6 weken na de keuring in hoog gras gestaan en daar is ze me toch aangekomen, van een mooi slank haflingertje naar een dikzak Haha!
Maar dat vind ik niet erg, liever een beetje te dik dan te mager Tong uitsteken

niet echt een mooie foto, maar jullie hebben een beetje een beeld.
Afbeelding

en nog 1 van dr lieve koppie
Afbeelding

zal van de week wel ff foto's maken van iedereen als ik het niet vergeet.

Ohjah en nog wel even om te vergelijken zo zag ze er op de keuring uit:
Afbeelding

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:42

@ Frenia, misscien is dit wel DE nieuwe manier om achter het geslacht van het ongeboren veulentje te komen. Haha! Ravina heeft trouwens al vanaf het begin van haar dracht al dat het voor haar uier wat dikker is. Het viel me vandaag op dat het voor haar uier nog dikker is dan het al was, zou dit vocht zijn, of wat opgezette klieren?
Je merries hebben mooie ronde buikjes! Ja

@ Maseike, Mon ziet er goed uit!

@ regine, die buik groeit lekkerdoor zeg. Grappig zo twee haast dezelfde foto's op de buik na dan natuurlijk. Leuk vergelijken!

@ Meavey, leuke hengstjes. Ben benieuwd welke kleuren ze gaan geven dit jaar.

Het lijkt mij ook wel een eng idee, een gemummificeerd veulen, brrr... Hopelijk blijft ze meer ellende voorlopig bespaard!

@ ingelover, wat een leuke merrie, ik vind die donker haflingers zonder aftekeningen op het hoofd, of z'n klein kolletje altijd leuk om te zien. Het lijkt op de foto of niet alleen haar buik, maar ook de manen zijn gegroeit! Haha!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:49

mooie buiken alweer, kwam bij de weide en was alweer de camera vergeten, wil der ook es wat plaatsen van de buikjes van mijn meisjes

jammer van het verwerpen maar heb het zelf ook met mijn welshje voorgehad, ze was 4 maanden drachtig en het was een hengstje, heb fotos gemaakt met de telefoon en we hebben hem begraven

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 01:09

Chubby schreef:

Ik begin nu trouwens wel echt een beetje de zenuwen te krijgen.. Kraamstal schijnt ook nog niet in orde te zijn en ik heb last van nesteldrang Haha! Morgen de stalhouder toch maar eens aanspreken, begin december is m.i. voorbij en ik heb echt het idee dat veulen vroeger komt (de vader is de wens van de gedachten?)

Kom vanaond op stal, stal leeg.. Chubje riep me al vanuit de kraamstal.. Thanks stalhouder, je bent geweldig!

Alleen Chub vind het nog ff niks, zo'n grote stal voor haar alleen en helemaal geen buren of aanspraakk.. Sneu wel.. Leek wel een klein paardje nu in zo'n grote stal Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:26

Neonlight schreef:
Vrucht wordt onderzocht, ze verdenken daar wel rhino. Hun zitten in een rhino-gebied (niemand bang worden,
ver weg Knipoog ) en dit is de 6de verwerping van 10 drachten de laatste paar jaar. Erg triest voor ze.

waar was dat rhino gebied dan als ik vragen mag Rolleyes

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:40

Wat zie ik toch een weer een mooie ronde buikjes! Daarbij vergeleken is Sjanty nog vrij slank Haha!

Maar vandaag is ze 200 dagen drachtig dus...... foto's!

Sjanty zegt hallo!

Afbeelding

Van voren

Afbeelding

Afbeelding

en wat dichterbij

Afbeelding

En wat vinden jullie?