Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:22

ga ik denk ik het veulen van sterre de naam geven die met een T,U of een V begint, is wel zo leuk!

en voor ukkie is dat vrije keus als ik het goed heb (is tinker)

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:26

Wat zien alle merries er toch weer top uit! Caio wordt steeds mooier Marije!

Ik mag gaan nadenken over een naam met de C.. dat wordt nog wat! Hopelijk wordt het de naam die ik heb bedacht voor een merrieveulen

Hollybolly: De uitgerekende datum doe ik gewoon op dezelfdedag als de laatste dekdatum. In mijn geval is dat 15 April (ze is 15 mei voor het laatst gedekt) Maar ondertussen hou ik het precieze aantal dagen gewoon bij. Beetje krom, maarja Maar het maakt niet zo veel uit, want iedere merrie draagt weer anders

Vreya is trouwens echt al mega! De tijd gaat echt super snel, een dikke 6 maanden alweer! Hebben jullie ook last van minder conditie, nu ze echt een dikke wintervacht krijgen? Ik merk het echt met rijden...

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:27

ik merk nog helemaal niets aan cheyenne, alleen dat ze last had van de dikke vacht dus die is er nu af......en nu is ze ook weer lekker slank.....zal zien of ik zo gauw een foto kan vinden...

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:28

Laatst bijgewerkt door Dana01 op 20-11-05 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:30

sterre is ook nog redelijk fanatiek!
ukkie weet ik niet die is niet bereden of betuigd dus dat zou ik niet weten..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:40

holly de ene keer heeft ze er een verschrikkelijke zin in, de volgende keer heeft ze opeens last van dr buik:p

Pauk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:43

pauk heeft al een paar dagen een hele harde buik...
Vrijdag was ze tijdens het lopen heel erg aan het scheten laten..
Ze heeft dit eerder gehad.. Volgens de Da wat koliekerig.. Ze eet wel normaal.. Ze wil alleen niet mee gaan lopen ( de heenweg vandaag moest ik dr meesleuren ) Moet ik me zorgen gaan maken?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:57

crazy_funky schreef:
ik las net op friesenpaardenforum dat het dus elk jaar 3 letters zijn, dus dan is het dit jaar S,T en U!

Dat klopt en elke naam mag maar 1x voorkomen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:02

Pauk schreef:
Ze heeft dit eerder gehad.. Volgens de Da wat koliekerig.. Ze eet wel normaal.. Ze wil alleen niet mee gaan lopen ( de heenweg vandaag moest ik dr meesleuren ) Moet ik me zorgen gaan maken?

is ze verder wel fit en helder? en eet ze goed, heeft ze goede ontlasting?
misschien heeft ze dan alleen een zwangerschapsdipje......en als je het niet vertrouwd gewoon de VA bellen

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:15

hoi hoi, mijn merrie wil niet echt dikker worden jammer genoeg, ja op haar flanken iets maar ja ik zie haar ook elke dag hee dan zie je het ook niet zo goed of het al groeit. het is haar eerste veulen en is nu 171 dagen drachtig. ze is wel heel erg veranderd nu ze drachtig is. ze is veel rustiger geworden met rijden [ al heeft ze soms haar dag niet en laat ze dit duidelijk merken haha] ook vind ze het niet meer leuk als ik mijn hand onder haar buik leg om te kijken of ik al iets voel, dan trapt ze met haar achter benen. verder is ze heel aanhankelijk maar dat was ze eigenlijk altijd wel. ja en haar conditie/ uithoudings vermogen is soms wat minder.

oh ken haast niet wachten tot ze een lekker buikje gaat krijgen.
maar ja moet nog even geduld hebben komt als het goed is vanzelf hee.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:24

ja, mijn merrie krijg pas buik na 6 maanden, dus t kan nog allemaal. ik had het gevoel of er niks in zat, maar nu weet ik zeker van wel

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:50

cheyenne01 schreef:
Pauk schreef:

is ze verder wel fit en helder? en eet ze goed, heeft ze goede ontlasting?
misschien heeft ze dan alleen een zwangerschapsdipje......en als je het niet vertrouwd gewoon de VA bellen

Ze is verder wel gewoon normaal.. Fit is ze al een tijdje niet meer.. Maar dat komt echt door dr buik.. Ze is wel nog gewoon de pauk die ik ken Ze eet goed en dr ontlasting is ook goed.. vorige keer deed de da ook niets toen ik het vertelde maar toen was het maar 1 dag...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:56

de buik van mijn merrie is ook niet bepaald zacht hoor. maar bij twijfel is het altijd handig om eventjes de DA te laten checken.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:56

Hollybolly schreef:
ja, mijn merrie krijg pas buik na 6 maanden, dus t kan nog allemaal. ik had het gevoel of er niks in zat, maar nu weet ik zeker van wel

ja dat gevoel heb ik ook soms, maar omdat ze verder zich wel nog anders gedraagt met rijden enzo weet ik dat het nog wel goed zit en ja die buik komt vast wel gewoon nog even geduld hebben. nog een maandje dan zal het vast wel zichtbaar worden en dan zal ik ook wel foto's gaan plaatsen.

was haar net aan het voeren en toen was ze tijdens het eten aan het drinken en ik dacht even voelen of ik iets voel [ ik heb wel eens gehoord dat veulens reageren op koud water] maar nymphe [ mijn merrie] trapte gelijk naar haar buik van hee weg wezen daar met je hand. toen ze niet drachtig was mocht ik daar wel gewoon aanzitten, dus het zit wel goed

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:59

de mijne trapt niet, maar kijkt wel achterom met een blik de zegt: nu je hand weg, of ik doe het voor je!! haha, ik wil ook voelen, maar zij houdt haar toekomstige veulen lekker voor dr zelf geloof ik.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:03

ja die van mij ook, haha. ben wel heel benieuwd wat voor moedertje nymph zal zijn.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:01

@MarijeR: Jeetje ziet er gewoon elk jaar weer heerlijk uit die merries! Wordt door jou paarden helemaal op en top cob-fan haha

@vrijalover: Sas had vandaag ook behoorlijik de puf dr in en het zweet uit door haar dikke vacht. Conditie is echter meer dan voldoende. Het is officieel een fjord, maar volgens mij heeft ze bij arabieren in gestaan of weet ik het...sjongejongejonge...druktemaker soms...
Kan de laatste weken echt duidelijk merken dat mevrouw nu begint te groeien. Voorheen drukte ik haar opzij tegen de flanken en voelde ik niks aparts, momenteel zit er gewoon een buik die veert...Nog paar maanden en ik wordt weggeduwd ben ik bang .

Verder ook erg benieuwd evenals Dries hoe Sas zal zijn tegen de tijd dat ze het veulen heeft. Blijft ze zo'n allemansvriend of gaat ze de kleine toch goed beschermen, hoe erg zal ze dat doen, etc etc...hopelijk is ze beetje relaxte (of in ieder geval geen blinde drammer met rare sprongen).

Vraag me trouwens ook ernstig af of Sas ooit eerder veulens gehad heeft, maar eens navraag doen bij het stamboek, want qua uiers en leeftijd kan het...

En tot slot...Sas is echt een gemene lady...had haar laatst in het gangpad staan. Als mevrouw dan niet recht in het pad stond, maar schuin kon of de ene buurman of de andere buurman aan dr kont sniffelen. Normaliter denk je: drachtige merrie, die wil dat niet hebben. Wat doet Sas...nog stapje achteruit om dr kont nog meer in meneer zn neus te deponeren van: Ruik maak even goed. En op het moment dat kwpn-buurman Leo zoiets heeft van "kom maar op, jou lust ik wel" stapt mevrouw vernuftig opzij van: "en die krijg je lekker niet...puh"
Hartenbreekster...

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:12

hebben jullie trouwens ook een vorgevoel van wat het wordt een hengstje of een merrietje?
het maakt mij niet uit hoor wat het wordt als het maar gezond is, maar mijn gevoel zegt dat het een hengstje gaat worden, ik weet niet wat dat is maar ik heb gewoon zo'n gevoel, ben benieuwd of het uitkomt

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:24

Hahaha ja ik heb wel een gevoel,een merrie.
Wij hebben een vriendin op stal die kan met dieren praten.
Ze vroeg aan Maroes of ze een gevoel had wat ze zou krijgen,andwoorde Maroes een merrie,want ze had alleen maar merrieveulens gehad en dit werd er weer een. Ook aan Fleur van Snoopy vroeg ze het en Fleur krijgt ook een merrie zei ze.
Ben erg benieuwd of dit uit komt,want ook de paarden kunnen niet naar binnen kijken,maar dit zijn puur gevoelens.

Wat een boel dikke merries heb ik weer voorbij zien komen,leuk hoor.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:29

ja mijn hoefsmit denk zelf dat hij een beetje paranormaal is en hij heeft het al bij meerdere goed voorspeld. dus ik vroeg van de week aan hem wat het werd maar hij wilde het in eerste instantie niet zeggen want dan was de spanning eraf zei hij maar toen ik zei dat mijn gevoel zei dat het een hengst werd zei hij dat het voorgevoel van vrouwen meestal wel klopt, haha. dus hij voorspelde ook een hengst voor die van mij

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:31

ben het met dries eens, heb precies hetzelfde, ook een hengst gevoel maar het maakt mij niet uit, als het maar gezond is. Ben wel volop namen aan het verzamelen, maar kies er pas één wanneer het geboren is. ga vlak van tevoren wel selecteren, maar zeg nog niet welke naam het wordt. Het moet eerst maar geboren worden vind ik. Moet nog 133 dagen dus

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:36

ik denk dat we volgend jaar weer een hengst en een merrie krijgen, maar da andersom..
voor sterre een hengstje en voor ukkie een merrie!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:55

dat is waar, jij moet TWEE namen verzinnen, phoe hé, sommige kunnen niet kiezen maar daar heb jij dus geen last van

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:56

nou marijeR moet er 8 verzinnen!
4 veulens en dan nog eens voor een hengst en een merrie veulen!

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:00

is toch leuk namen verzinnen, ja vind ik wel.