Woehoe, een merrietje! Gefeliciteerd Kyrkelover! Hoe lijkt de kleur nu? Geen andere veulentjes vannacht?
Mijn baby was afgelopen donderdag alweer 3 weken oud, tijd gaat echt zo snel. We hadden dan ook onze 3 weken fotoshoot alweer. Ik vind haar zo mooi, met haar ronde billen en veel hals! Ze is wel echt ontzettend wollig, dus als we een warme zomer gaan krijgen, dan moet het scheerapparaat toch echt over die fleece laag heen.
@kyrkelover Gefeliciteerd!! Kon ook niet anders dan dat ze ging.
Niet meer veulentjes vannacht? Dan vast dit weekend, zitten zo veel merries close.
@CharmFaith Past heel leuk bij Bailey! Mooie naam voor een mooi veulen. @Caresse0 Wat een geduld, ze is goed aan het bakken. @moner Spannend! @petravdmeerx Ook nog niks? @Charisma Goed voorbeeld doet goed volgen, dat madam de kuikens maar mag volgen @Myrthe_ Ook nog niks? Zou wel lekker zijn als ze vandaag of morgen gaat. @mooney Interessante statistieken, ik ben benieuwd aan het einde en welke maand dan de meeste veulens. Jij bedankt voor het maken. @Miekies0710 Ze staat er nog goed bij. @ljongema Spannend!!! @rensju @Luna2006 Wat is ze leuk!!!! De aftekening moest gewoon perfect afgewerkt worden @xYaartje Wat jammer. Was ze nu hengstig dat jullie het zagen? Ik hoop dat Maria wel drachtig is. Dat beetje tiet vulling kan ook nog komen door gras en vocht. Hopelijk zet het door. @Jessicazz Ze is zo knap en echt al een hele dame. @JoSav Staat er ook al zo goed bij met de mooie belly. Uier ziet er ook al veelbelovend uit. @superpony Haha halstertjes blijft een ding, hier liggen ze al in de kast, hopen dat ze passen Vervelend van het koord, klein boefje. @Libera Wat een heerlijk plekje! Hier helaas alleen maar koord erom, maar zetten wel de camera straks ook op buiten. @Gitte_Tosje Spannend!! @Hennos Begin is er, dat is toch altijd weer fijn @Cemlys Haha je zou zeggen dat een hengstje meer tijd kost om af te werken @Sanet Wauw wat een prachtige foto!
Hier bij mijn oudste veulen ook hoofd en hals geschoren. Hij was niet direct van plan om zijn vacht te lossen in de hals en stond echt te zweten. Was helemaal niet actief meer. Nu met hoofdje en hals geschoren een blij ei weer!
Sanet mooi veulen! Hier is Minthe deze week ook geschoren. Net als mijn vorige veulens krijg je er een blije baby voor terug Geen jeukend zwetend veulen meer.
Dinsdag wordt Galaria ook geschoren, dan ziet ze er iets florissanter uit op show
kyrkelover
Geplaatst: 14-05-22 10:21
Hierbij wat foto's. De naam ben ik nog niet helemaal over uit. Had iets in mijn hoofd, maar weet het nog niet zeker. Ze verdient een speciale naam, want ja merrie en naar mijn idee valk. En dit is het laatste veulentje misschien wel voor hele lange tijd van Treasure. Bedoeling is dat deze dame dus ooit het stokje gaat over nemen. (En nee Treasure is ook nog niet oud, dus wellicht in de verre toekomst)
Luna en kl van harte gefeliciteerd. Dat was het lange wachten wel waard zo te zien.
Ff wat ongelofelijk dat er bij jou nog niks ligt. Maar een troost... Het moet er ooit uitkomen... Ze is vast iets speciaals aan het afbakken.
Ik heb ook een keer een veulen geschoren. Denk niet dat ik deze ga scheren of ik moet echt ongemak zien. Maar dat desbetreffende veulen kwam uit februari en had zo'n gigantisch dikke vacht en dat was toen zo'n warme zomer en hij was ook nog eens zwart...was echt sneu. Nooit last van gehad van de geschoren vacht overigens ..
MallyBelly
Geplaatst: 14-05-22 10:56
kyrkelover schreef:
Sanet schreef:
Moet de naam met een bepaalde letter beginnen Kyrke? Dan denken we met je mee
Nee is met een merrie veulen nu vrij.
Iets met Pearl? Treasure - schat, Pearl is Treasure's schat. Treasure's Pearl Treasure's Ora Perlo (Esparanto, Gouden Parel) Treasure's Perla Dorada (zelfde in het Spaans)
Verder zo te horen nog geen andere veulentjes, terwijl er meer op 'knappen' staan.
Hier ook nog niks. Merrie gister avond wat onrustig. Veel met staart zwiepen, steeds schuren, naar haar buik kijken. Maar Spruitje zit nog lekker warm binnen.
Met al die lieve schattige mooie veulens word ik ook steeds nieuwsgieriger wat die van mij aan het bakken is. Was vanmorgen wel iets onrustiger, meer schuren en heen en weer wippen op de achterbenen. Uier nog weinig verandering
kyrkelover
Geplaatst: 14-05-22 12:16
Inderdaad Engels of Frans. Momenteel denk ik aan Promising Cherised Secret/pearl/diamond..
Ik heb ook wel eens geschoren, als een veulen schuurt tot bloedens toe van de jeukende zwetende vacht dan gaat het apparaat erover.
Ik heb ze vanmorgen al lekker buitengezet, op de gok want er was niemand thuis, maar ph zelfde, uier niet op ontploffen. Kan klein. Misschien denkt oh lekker weer opschieten veulen
Wpaard
Geplaatst: 14-05-22 12:44
Vanochtend weer even naar mijn dames geweest ze mochten vanochtend eerst 2 uurtjes op gras staan en daarna weer in de bak en vanavond weer een paar uurtjes gras en dat bouwen ze steeds op
En nog wat screenshots van een filmpje waarbij ze een racemonster is