[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:54

Pfff Cynthia ze flikt het je gewoon weer! :wow:
MOET wel een merrie worden nu O:)

Hier donderdag de scan of alles goed gaat, hopen op een kloppend hartje en een goede groei!

Fleuribelle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:15

Ik las dat er vandaag weer wat geïnsemineerd zijn.
Vanmorgen had Maike nog steeds een eitje van 5,6 cm. Zij is begin van de middag weer geïnsemineerd.
Ze is ook erg hengstig. Ze liet dit goed zien tegenover de nieuwe merrie. Zij had een eitje van 4,2 en gaat morgen naar de hengstenhouder.

Gefeliciteerd voor diegene van wie de merrie inmiddels drachtig is.

Ik kan plaatsnemen op het wachtbankje.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:57

Zijn we elkaar misgelopen Cynthia, ik was er vandaag ook om het zelf te halen en even naar Cas te kijken.

Helaas was mijn merrie met insemineren ontzettend aan het draken, scannen ging de laatste tijd redelijk maar ze had vandaag duidelijk niet haar dag.
Doordat ze zo gespannen was, was de baarmoedermond ook niet mooi open. Dus nu twijfel of ze toch weer raar aan het doen was met de cyclus of dat het puur stress effect was.
Ik heb er een hard hoofd in, hopelijk valt het morgen mee op de scan.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:11

Hier was Lonneke vandaag nog hengstig, maar Olaf had geen interesse meer om te dekken. Ik vertrouw op zijn goede neus en ga aftellen :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:38

Ooooohhh Mooney wat jammer! Hoe laat was je er?

Ik hoop voor jou dat het kwam door de stress en dat het eitje straks mooi weg is :)

Hier zit het er weer in. Hopelijk springt dat ding nu gewoon.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:06

Ik was er rond half 12

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:11

@Cynthia, doen het beetje samen zo maar kans groot dat ik het veulen helemaal wil hebben :P ben echt weg van die merrie en aangezien de hengst dit najaar verkocht gaat worden (of moet heel anders lopen, er kan altijd wat met een van de anderen gebeuren maar verwacht/hoop van niet). Er moet er gewoon een weg, drie op stal is veel te veel werk zo voor mij alleen.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:29

AM_Horses schreef:
Een groot ei hoeft niet te betekenen dat ze niet drachtig is. Sommige merries gaan hier gewoon in door. Nu had ze dat ei al een aantal dagen en niet doorgegroeid. Net heb ik wild Thing ook weer geschouwd, is niet hengstig. Ik heb echt geen idee wat ik hier nu van moet denken.

Ahh, dat wist ik niet. Wanneer ga je nu weer scannen? Hopen dat ze gewoon drachtig is, zeker als ze ook niet hengstig wordt.

Cynthia82 schreef:
YvK, ja doe maar grappig... Als de rekening komt, betaal ik hem gelijk en denk ik er niet meer over na :')

Sorry. :o Ik hoop voor je dat het nu in 1x lukt, dan is het het waard met zo'n dure rekening. ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:53

Wat gaat het topic hard joh!

Al wat merries drachtig gescand? Of nog allemaal in afwachting?

Hier britt al 14 dagen na de eerste dekking en 12 dagen na de laatste dekking.

Pepper afgelopen donderdag avond naar de hengst gebracht,vrijdag middag gedekt en vandaag sloeg ze al af.
Ze is dus maar 1x gedekt maar was gisteren nog wel hengstig.
Hopelijk hadden we de eisprong te pakken.

Nu afwachten voor beiden

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:14

Weer aardig wat merries geinsemineerd de afgelopen dagen, het is inmiddels aardig druk op het bankje aan het worden :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 07:42

Quir fijn dat je eruit bent met je keuzes, ziet er goed uit hoor!

Caresse we schuiven wel wat dichter op elkaar op het bankje, iedereen even een negatief testje laten zien aub :)

Eilinora hopelijk met beide merries mooi gelukt!

Cynthia dat klinkt goed, laat nou morgen dat ei maar weg zijn hoor!

Knolselder goeie indicator, de neus van een hengst (of ruin.. mijn ruin was niet bij de merrie weg te slaan op de middag van de laatste inseminatie, dus ik denk ook dat die goed getimed was).

Mooney hmm dat is jammer dat ze zo gespannen was. Hopelijk kwam het dan inderdaad daardoor.

Fleuribelle das ook een groot ei dan! Zal er nu wel af zijn lijkt me. Dan kan jij ook zo met 2 dames op het wachtbankje.

Pradadaan duimen voor het kloppend hartje!

Cynthia alleen maar heel mooi dat ze geen vocht had, positief! En met betrekking tot kosten.. als er bij mij geen GP veulen uit gepassageerd komt dan heb ik al dik verlies na 3 jaar dekgeld en dierenartskosten zonder veulen :j . We hebben een prachtige hobby ervoor zullen we maar denken!

Mirjam succes met scannen vandaag

Stalmelyn hopelijk is de merrie waar je het van hoopt snel drachtig en kun je het veulen overnemen. Alleen maar goed dat je hengst wat voorzichtig is denk ik! Zo lang hij er niet echt bang voor is..

Paardje2013 je veulen van dit jaar is mooi gelukt. Ik denk een prima keuze dit.

Yvk nee dat viel mee gelukkig, ik had er meer moeite mee dan zij. Maar het is klaar dus ik ben blij.

Ik ben weer bij :) en ga weer op het bankje zitten en lezen wat jullie merries allemaal doen.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:30

veel inseminaties weer... zitten we gezellig samen op het wachtbankje tot de eerste scan, hier nog wachten tot vrijdag.

Lees veel bij op de telefoon en dan is het lastig reageren

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:32

*\o/* Eitje was mooi weg vanochtend. Dus het wordt gezellig druk op het wachtbankje.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:03

Hier noppes :+

Scanner vond Richo wel erg mooi. :))
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:14

Hij is ook knap :D

Net Anna wezen scannen, die had ik nog helemaal niet hengstig gezien sinds de geboorte van haar veulen, maar leek gisteren met schouwen eindelijk een beetje interesse te hebben en leek een heel klein beetje te knipogen (al is dat nog overdreven). Puur een scan om te kijken waar ze nu ergens zit in haar cyclus. Blijkt ze nu een heel mooi ei erop te hebben zitten dat al week wordt en ze moet dus eigenlijk vandaag geinsemineerd worden. Diepvries ligt echter in België, dus nu is de vraag of we daar vandaag nog heen kunnen/ze het nog op tijd op kunnen sturen zodat we vanavond kunnen insemineren.

Verder toont Noora nog steeds hengstig, maar dat is niet heel gek. Morgen haar weer scannen om te kijken of het hengstig spuiten iets gedaan heeft.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:37

Goldenarrow. Hopelijk lukt het nog optijd. Spannend

Mirjamalvaro. Dat schiet nog niet op. Wanneer met de andere merrie weer scannen?

Is gezellig druk op het bankje. En iedereen getest natuurlijk _O-

Eilinora. Spannend.

Yvk. Ik heb 2 juni een afspraak om te scannen. Dan wordt Nigrante gescand op dracht en Wild Thing wat ze aan het sjouwen is :') dan zou ze 32 dagen zijn, dan moet er toch echt wel iets duidelijk zijn. En anders wordt het hengstig spuiten. Ik schouw haar wel elke dag.

Knolselder. Olaf heeft al genoeg succes gehad. Dus die neus zal het vast goed hebben. Spannend

Mooney. Is het uiteindelijk wel gelukt? Het was natuurlijk de eerste keer voor haar. Dan zie je dit wel vaker dat ze stug worden.

Paardje2013. Dat is natuurlijk voordeel dat je nog twee merries hebt. Voor hun al uit de hengstenkeuze?

Stalmelyn. Goed dat hij nu nog kan oefenen. Ga je dan toch natuurlijk proberen bij je merrie of ki?

Ik moet heel even m'n knappe puppy hengst showen <3

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:13

Kan die puppy ook springen? <<)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:33

Hoi, ik kom hier maar ook melden en meepraten met jullie!

Hier is al 1 merrie drachtig gescand voor volgend jaar. Accenta is een11-jarige palomino Frederiksborger, drachtig van Cassanova du Bois, uitgerekend op 21-03-2022. *\o/* Heel benieuwd wat deze combinatie gaat geven!
Afbeelding

Ik ben met mijn andere merrie nog bezig (ster KWPN merrie, Flemmingh x Don Primaire), om haar drachtig te krijgen, ook van Cassanova du Bois. Deze zal voor mij heel speciaal worden. Ik heb mijn merrie al 9 jaar en we hebben een bijzondere band samen. Dit zal (hopelijk) mijn opvolger worden. Breitlingh is voor mij al aan de vrij grote kant, dus hoop met de combinatie een mooi maatje te krijgen, met souplesse, beweging en een mooi kleurtje. :D

Ze is vrij onstabiel geweest in haar cyclis dit jaar, afgelopen maandag heeft de DA haar hengstig gespoten, woensdag was ze al volop hengstig. 22-05 is ze geinsemineerd, gisteren tijdens de scan was de ei weg en DA was postief. Dus 10 juni opnieuw scannen en hopelijk drachtig! Duimen dus!
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:39

Cioccolato. Dat moet ik nog even bekijken :Y) lijntje is heel allround en veel die in eventing lopen. Dus zou denken dat hij dit wel moeten kunnen.

Welkom zwarteheks. Nog meer casjes <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:57

Mooie foto van je jonge hengst AM! Hoop dat hij een mooie carriere gaat krijgen.
Ik zit vaak op het einde van de route van de dierenarts, dus vanmiddag pas duidelijkheid of het wel of niet gelukt is.

Ik zie ook veel dates met Cas, leuk hoor! Flinke familie krijgen die veulentjes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:05

Bijgelezen en gaat hard nu qua insemineren, drachtige merries en wachtende.

Goldenarrow, spannend of dat gaat lukken vandaag.

AM, knappe hengst. Hopelijk gata hij ook voor mooie, lieve kids zorgen.

Hier nog niks. Merrie was afgelopen dagen wel niet te doen qua chagerijnig, kijkerig etc. Maar volgens mij is zij echt het weer helemaal zat.
Ik wilde al emigreren naar een warm land en volgens mij is zij boos dat dit niet is door gegaan voor nu. Maar moet die dieren ook niet meer alles vertellen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:19

AM_Horses schreef:
Cioccolato. Dat moet ik nog even bekijken :Y) lijntje is heel allround en veel die in eventing lopen. Dus zou denken dat hij dit wel moeten kunnen.

Welkom zwarteheks. Nog meer casjes <3

Ben benieuwd. Dan zou ik hem ook nog wel interessant vinden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:26

Ik blijf op het bankje zitten want er word geen merrie drachtig. Pppfffff
Sander merrie ook weer ( 2e keer) niet drachtig. Is weer bij de hengstenhouder.
Tuigpaard merrie is voor de 2e keer geinsimineerd ende Oscar merrie voor de 3e keer.
Ze willen zon denk ik.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:59

Baudyh :(:)

AM, Sterre maandag weer. :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:54

Liv mooi zo, we schuiven weer een stukje op, kun je erbij komen zitten :)

Mirjam noppes, als in..geen hengstigheid op komst? Wel een leuke foto in de trailer.

Goldenarrow oh jee, dagje stressen dus. Hoop dat het lukt om het erin te krijgen vandaag. En succes met scannen morgen!

AM mooie puppy-hengst hoor.

Zwarteheks welkom! Mooie Frederiksborger merrie heb je! Waarom zet je er een ponyhengst op als ik vragen mag? Hopelijk is het met je andere merrie ook raak.

Superpony ik kan ze geen ongelijk geven. Het is echt prut prut en nog eens prut.

Jeetje baudyH dat zit echt niet mee. Nou, de moed er maar in houden.. ik duim voor je mee.