Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tiwi1969 schreef:Wat ontzettend leuk om te lezen dat er alweer een mooi aantal paarden drachtig zijn en dan vooral Tooske!
Wij hebben net de 16 dagen scan gehad en helaas geen dracht voor Cherise, alias Kees, zo zal ik haar dus verder ook noemen. 16 dagen geleden een prachtig ei van ruim 5 cm op inseminatie afgespoten, maar nu dus geen geluk en ook nog geen spoor van een aankomende hengstigheid. Voor nu moeten we woensdag opnieuw scannen en evt. hengstig spuiten.
Voor mij is dit het eerste veulen met KI, daarvoor de moeder van mijn merrie altijd in 1x drachtig met natuurlijke dekking. Maar goed de knappe kerel die ik voor mijn merrie heb uitgezocht dekt alleen KI en staat ook best ver weg.
Mijn merrie Bascal x Fambo
[ [url=m/LrQQxe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn hengst keuze Maistro Polo
[ [url=m/4IOi9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
http://zeldzamerassen.nl/het-groninger- ... olo-pasop/

nog nooit gezien van haar, die is altijd zo verliefd op haar veulen, pfff hormonen

. Gelukkig heeft ze een leeftijd waarop ik me er makkelijk bij kan neerleggen.
) en ik zie dat ik niet de enige ben die wat teleurstellingen heeft moeten verwerken. De eerste ronde werd mijn merrie eerder hengstig dan verwacht, dus die ronde was mislukt. Tweede ronde leek alles er goed uit te zien, maar tijdens het scannen gisteren toch niet drachtig. Wel een klein ei zichtbaar. Nu, een dag later, is ze enorm hengstig. Ik snap het niet meer
Waarschijnlijk maandag weer scannen om te kijken of het eitje groeit en ze schoon is.