[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:56

Carmuh zo zuur....je bent een bikkel en jouw merrie ook,ik hoop dat er nog wat uit de bus komt wat betreft een adoptieveulentje. :(:)

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:06

Carmuh je bent een stoer wijf.
Het is zeker dat de merrie niet met de baby heeft geschud, dat deze op de nageboorte kwam? Vind het zo onwerkelijk. Zou ook niet weten wat ik zou moeten doen als ik iets dergelijks mee zou maken.

Vind het wel erg dubbel, maar je vraagt er ook zelf om. Bij deze dan toch maar een plaatje van Kaz
Afbeelding

Laatste merrie op ons rijtje huizen heeft ook besloten op te schieten, is vandaag erg onrustig en ineens lage temperatuur. Ben erg benieuwd, of we weer een kereltje gaan verwelkomen op de wereld vanavond

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:26

Ik vind het echt vreselijk voor je Carmen, en super dat je haar ter adoptie stelt voor een veulen. Hoop dat het een match word! Echt een hell.. Had er kippenvel van.

Kaz is prachtig en die van suffie ook. Echt mooie wondertjes <3

Zag paar paginas terug al mooie vorderingen bij merries. Spannend

Duimen draaien hier 10 x harder op gezonde veulens. Word er helemaal bang van

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:29

Carmuh ik vind je heel dapper dat je gelijk je merrie ter beschikking hebt gesteld :j
Hopelijk komt er een mooie passende match.

Jupi geen verandering... zal nog wel even gaan duren. Hoor al dat ik een Cookie-look-a-like (van Marije) heb die gewoon weken met PH van 5.5 gaat lopen...

Woogy, knappe kaz!! En wat spannend! Maar help even... is dat ook een merrie van jou? Welke is dat?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:50

Carmuh, ik hoop dat er een moederloos veulen voor je merrie is en je zo ook nog van een veulen kunt genieten.
We hebben de afgelopen jaren inderdaad veel meegemaakt in dit topic en zo vanzelfsprekend is het allemaal niet. Ik houd ook mijn hart vast dit jaar met 2 maidens. Nu het ook dichterbij komt begin ik ook nerveuzer te worden en flitst er weer van alles door mijn gedachten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:00

Hier nog zo één. Twee oudere maidens, vorig jaar veulen dat met 6 weken ingeslapen kon worden... Ik roep regelmatig: waar ben ik aan begonnen...

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:13

Er werd gisteren gevraagd naar een foto van de uier bij deze..Afbeelding

Nu ik dit allemaal lees word ik nog banger. Dit is het 1e veulen die ik fok en ook de laatste wat een stress..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:17

Linda: ik heb 1 fokmerrie en dat is de mama van Kaz. De merrie die op rammelen staat is van mijn buurman, maar heb ik samen met Jeroen en onze buurvrouw van de andere kant, in de gaten gehouden. De 3 merries waren op 4 dagen uitgerekend en de gene die de minste vorderingen maakte ging als eerste haha. Toen onze Pris en nu dus de merrie van de buurman die bezig is. Die is overigens ook van mijn hengst drachtig dus een halfbroer of zus van Kaz :)

Sylvana! ik zie dat je om de hoek woont :D Wij zitten in Bellingwolde. Als je ergens mee zit kunnen we gerust langskomen.

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:22

Woogy schreef:
Linda: ik heb 1 fokmerrie en dat is de mama van Kaz. De merrie die op rammelen staat is van mijn buurman, maar heb ik samen met Jeroen en onze buurvrouw van de andere kant, in de gaten gehouden. De 3 merries waren op 4 dagen uitgerekend en de gene die de minste vorderingen maakte ging als eerste haha. Toen onze Pris en nu dus de merrie van de buurman die bezig is. Die is overigens ook van mijn hengst drachtig dus een halfbroer of zus van Kaz :)

Sylvana! ik zie dat je om de hoek woont :D Wij zitten in Bellingwolde. Als je ergens mee zit kunnen we gerust langskomen.

Dat is echt heel dichtbij zeg. Heel lief van je... hoop dat het veulen niet heel lang op zich laat wachten heb er genoeg van haha maar denk dat het nog wel ff duurt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:26

Wat aan knap mannetje iz het toch het woogy! Ga je hem aanhouden?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:27

Sterkte carmen, weet hoe het voelt. Vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Alleen hadden wij niet laten testen op Rhino en moesten er nog 2 veulens komen en dat was nog een paar weken teentjes zweten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:41

Rowan: nee, nog voor de dekking besloten als het een hengst was, hij verkocht werd. Hebben geen belang bij het houden van een hengst als deze. Heeft wel een prima kans om een geweldig maatje te worden voor iemand. Wordt een grote jongen en heeft een degelijk frame voor de rijderij. Als merrie had hij nooit weggegaan.

Sylvana: kan het me heel goed voorstellen, zeker nadat er weer een baby te vroeg is heen gegaan. Hou de moed erin en hou ook vooral vertrouwen in je merrie.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:44

Carmuh heel veel sterkte.... wat een rotbericht zeg

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:04

Carmuh, wat verschrikkelijk, sterkte!

Woogy, Kaz is knap!

Elke keer dat het misgaat schrik ik wel. Toch is het hier vooral gezonde spanning.
Nu is de merrie ook nog erg relaxt, dus nog niet echt spannend.
Maar ik kijk nu wel elke avond naar de camera om ze te leren kennen.
Sowieso leuk om eens meer van ze te zien wat ze zoal doen, wanneer ze waar slapen etc.
Ene keer zoekt de drachtige merrie plekje voor zichzelf, dan staat ze met de ene, dan met de andere, of met zijn drie. Leuk om die dynamiek te bestuderen.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:14

WoogY. ...kaz is knap!gewoon foto blijven posten hoor!

Sylvana....houd de moed erin!

Ik ben voorlopig even genezen met het fokken. Ga lekker genieten van hum en het rijden straks weer oppaken. Wellicht over een tijdje dat ik er anders over denk. Blijf graag meekijken en kletsen, blijf allen vooral foto's plaatsen.
Hier net even bij hum geweest nog, stond er heerlijk rustig bij, temp was 37.8 dus iets hoger als dat ze normaal heeft.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:26

carmuh ik vind het zo een mooi gebaar dat je je merrie ter beschikking wil stellen voor een moederloos veulen, heb je bericht ook gedeeld via fb van mijn man.
Rhino zou wel eens kunnen, dan sterven ze heel kort na geboorte. En er zit best veel rhino overal.
Gelukkig doet je merrie het goed naar omstandigheden.

hier zit de schrik er ook altijd in, ik denk dat dit voor iedere fokker zo wel is en alle jaren maken we het mee.

knappe Kaz

al best uier silvana maar kan nog dikker

elsa had ook al best veel uier daarstraks en dat na een dagje weide,

Afbeelding

heb dan ook gekeken of er iets uitkwam en dat ging heel makkelijk dus getest en was gelukkig nog het hoogste.

Afbeelding

Mijn alarm is nog niet aangekomen en mijn cam draait nog niet op een app op tel, dus ze moet het toch nog even binnenhouden.
Gisteren heb ik ze wel gevolgd op mijn pc tot 12uur en zag dat ze terug begint te liggen snachts, ze krijgt het dus zwaar.

Linda zou het dan deze nacht komen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:43

Zo fotsy die heeft al flink uier!

Spook niet hoor.. word weer overdragen ben ik bang...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:49

Niet handig Rowan met de keuring in het verschiet

Flinke uier heeft Elsa al Fotsy! Vera heeft nog niks!
Ze moet nog even billenknijpen.

Carmuh dat snap ik,lekker genieten van je mooie merrie! Ik was ook bang voor rhino na het dode veulen hier,zeker toen er 3 dagen later 2 ziekwerden. Het bleek gelukkig dat niet maar pfffft zeg wat een zorgen.

Knappe man Woogy!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:01

Dank jullie voor de complimenten over Kaz.

Rowan wat stom, hoeveel dagen is ze nou?

Dyonne, ik vind het altijd enorm leuk om het gedrag van de paarden te bekijken. Ze hebben heel veel vaste dingetjes en alle dieren zijn anders. En dat is leuk. Wanneer is je merrie uitgerekend?

Fotsy: wat een mooie plofuier heeft Elsa. Wat is due smurrie op haar buik? zien eruit als korstjes op m'n telefoon

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:09

Vera nog niks, ja dan is de kans wel groot dat Elsa eerder gaat
Jep nog wat billenknijpen hoor want ze is ook nog geen 320 dagen, das nog eventjes.

Woogy, ze had blijkbaar een aanval van mugjes gehad op haar buik en uier, had het zelfs wat afgeveegd, hebben dagje op de weide gestaan. Heb nog al gezien en zeker nu met het mooie weer en lange gras.

Oh DL spookje nog geen vooruitgang.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:17

8 april is ze 340 dagen.

Nu dus 324 dagen
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:20

Mooie start met haar uier dyonne, is best niet zo lang meer dan dyonne.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:43

Spook is morgen 33 dagen.. had eigenlijk verwacht omdat ze snel zo dik was en door haar doen en laten dat ze juist rond de 330 zou gaan bevallen.. zoals ik het nu zie dan gaan al mij merries over tijd ofzo :P
Afbeelding
We slapen lekker verder denkt spook.. en dat doet ze echt zoveel...

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:52

Ik werd net gebeld door m'n vader hij vond dat riante raar deed ik heb m'n dochter uit bed gehaald en ben heen gegaan haar staart is nog niet naar voren te leggen wel vullen de uiers zich en ze stond te zuchten zo nu en dan. Ik denk dat ze aan het draaien is daarbinnen ze is nog maar 319 dagrn lijkt me wat vroeg?

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 06:11

Kennis van mij kreeg eens een veulen met 312 dagen. Dier is nu 4. Het is niet wenselijk maar hoeft niet persé slecht te zijn.
Hoe gaat het nu met haar?

linda...nog niets?

Fotsy, mijn Pony had uieindelijk vocht op de buik waar altijd maar korstjes in zaten. Meerdere veeartsen hadden geen idee wat het was. kwam ongeveer een half jaar na de geboorte van Tara en ze is er 2 jaar later mee ingeslapen.
Vandaar dat het mij opviel :-)
Hoe is het nu met je hand?

Dyonne mooi uiertje

rowan: niet best, al die fopmerrietjes