Ja Aniek, eerste van de eigen hengst was dus wel even extra spannend! Als de bruine merrie nu ook snel weer eens hengstig word, mag hij het kunstje nog eens over doen
Myrthe, ik vind het tot nu toe meevallen, of dat komt omdat ik dit topic nu vanaf het begin volg... 2016 had ik het idee dat er meer merries achter elkaar zaten.
Ik ben alleen in 2015 geweest. Daar was het veel minder druk dan hier heb ik het idee. Al waren er wel een hoop die gister of vandaag zouden scannen. Zodra alles drachtig is maar een lijst maken denk ik
Volgens mij toen ik vorig jaar me in eind mei kwa melden, hoorde ik met name berichten van mensen dat ze niet drachtig waren. Dus heb het idee dat het nu sneller oploopt. Maar misschien waren er toch meer mensen bij
Hier helaas niets dit jaar, maar ga wel meelezen. Ligt niet aan de merries, maar wel aan de kosten die er dit jaar gemaakt zijn geweest en het is verstandiger dan geen merries te dekken of foute keuzes maken door een goedkope hengst te kiezen die totaal niet past. In 2018 dan maar 2 topcombinaties proberen te maken.
Myrthe, Esther en Linda gefeliciteerd met jullie drachtige merrie's!
Joyce getver wat naar dat ze paarden worden verkocht. Hopelijk toch nog 1 over voor komend jaar
Mijn Helga loopt niet goed sinds ze terug is van de hengst. Ze lijkt heel erg stijf / rugpijn te hebben. Ik kan haar niet kreupel vinden, maar ze loopt moeizaam. Ik vermoed dat ze iets verrekt heeft in haar rug bij het dekken ofzo. We zien het nog even aan en als het niet beter wordt, dan moet de DA maar even komen kijken. Dit is niet echt leuk zo hoor pff. Herkent iemand dit na natuurlijk dekken? Kunnen ze daar last van krijgen?
Myrthe en Linda, jullie ook gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat het heel spannend was, Linda, maar nu extra leuk!
Murosch, dit had Daisy vorig jaar ook en dat heeft maanden geduurd. Nu is Daisy al wel op leeftijd (volgende week 21) en heeft al wat last van haar rug. Dus ik hoop dat het voor jou merrie meevalt!
Ja dekking is afgezegd helaas En ook geen training, ga alles zelf doen. Wil met muis toch voor die 1ste premie gaan, ze heeft het op 2 jaar ook al gedaan, maar pas op 3 kunnen ze ster worden.
Miuroch merrie bij ons had dat ook bij een "dekking" van een andere merrie, heeft osteopaat erbij gehaald, rugwervel was verschoven. Op zich niet raar, springt toch aardig wat kilo's op haar rug
Helga is ook op leeftijd (23), maar is in principe nog zo in goede conditie en heeft veel veulens gehad dus ik zag er weinig kwaad in, rugpijn heb ik ook nooit eerder bij haar gezien. Weet je ook wat het is geweest bij Daisy? Ik hoop niet dat het maanden gaat duren zeg.
Marley was ook wel wat stijfjes hoor na het dekken. Ze dragen op dat moment toch heel wat kilo's op hun rug.
linda2008
Geplaatst: 31-05-16 13:24
Luna2006 schreef:
Ja dekking is afgezegd helaas En ook geen training, ga alles zelf doen. Wil met muis toch voor die 1ste premie gaan, ze heeft het op 2 jaar ook al gedaan, maar pas op 3 kunnen ze ster worden.
Nee helaas heb ik zelf geen merrie meer.. Mijn ruin staat bij die boer, en samen met nicole (en nog een paar) 'runnen' we daar nu de boel omdat hij zelf niks meer kan.. Er staan nu 2 (3, die is verkocht aan een meisje van stal) pensionklanten en hijzelf heeft thuis nog 7 paarden staan en dan nu 3 veulens... dus drukke bedoeling elke dag.. Dan heeft ie ook nog 2 paarden ergens anders staan dus geen zorg voor ons..
Luna2006
Geplaatst: 31-05-16 13:32
Muis is der nu 6. Opzich denk ik dat ze best in conditie is, alleen geen spieren, maar als appie genezen is en ze blijft als een bezorgde troela der achter lopen zal ze wel veel spieren krijgen. Appie deed niet liever als berg op en berg af lopen.
Tis wat aan de late kant voor de premie, maar een 2de moet ze sowieso halen. Daar doen we het al voor.
Esther28
Geplaatst: 31-05-16 14:00
linda2008 schreef:
jaaaaaa Een mooie strakke baarmoeder met een 18-dagen-vruchtje Betekend gelijk dat de hengst vruchtbaar is, dus was extra spannend JIPPIE!!!
Ohja daar had ik nog op willen reageren. Nicole en Joyce, vervelend dat de boel verkocht moet worden. Snap dat het nogal een klap is als je er altijd zo mee bezig bent geweest.