[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BonnyDione

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:59

ceasar
maak niet uit dat je hem niet snap was ook een antwoord op iemand anders ..

en iemand met logies verstand die voor de eerste x zijn merrie laat dekken is het heel gezond dat je er een beetje druk om maakt :+

en kraamstal ik heb haar weg gebracht naar iemand die dit al jaren doet ..

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:22

Weer genoeg bij te lezen :+
In ieder geval gefeliciteerd Crines, en WOw ceasar dat die nog vooruit komt met zo een buik
Inowa: wat een post :j
Hopen dat de merrie vlug het veulentje eruit poept wat is niet leuk als ze er klaar voor zijn maar nog niks komt, hopen dat inderdaad de lammetjes voor de rest niet zoveel krijgen, 2 is meestal genoeg toch, dat ze anders gaan afstoten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:28

Crines: wat een mooie grote zwarte ogen, prachtig! En een mega buik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:33

Crines, gefeliciteerd!!
Echt mooi!

En platliggende paardjes.
Handig om ze in de gaten te kunnen houden. :j
Ik weet hier ook precies het ritme.

Inowa, hahaha, wat een bijleespost!
Voor jou schiet het nu ook op hoor!

Hier nog steeds een langzaam vullende uier. :j
En moodswings.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:40

LoesvL: afstoten doen ze meestal niet maar een schaap heeft maar 2 spenen dus bij een 3ling of meer is er altijd 1 of meer die achterblijven in groei.
Die moeten dan de fles hebben.

Gelukkig hebben we zo'n 100 flessen koeien biest ingevroren liggen dus bij meerlingen krijgen ze allemaal een paar dagen biest erbij.
En daarna gaan ze op kunstmelk over maar wel net te weinig zodat ze ook bij moeder blijven drinken.

Deze 3ling hebben we 1 ervan een weekje extra melk begegeven met de fles maar nu drinken ze alle 3 bij de moeder en in groei is er geen verschil meer.

Ze zijn nu 3 weken oud zoiets,de oudsten.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:41

<3

Wij hadden vroeger ook lammetjes bij verzorgpaarden, echt schattig.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:43

Wat een schatjes, ging vroeger inderdaad vaak de fles geven bij de buren zo lief <3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:46

Wauw jongens... Ik lees wel mee, maar vergeef me dat ik niet zo'n mega bijleespost doe als inowa, respect!

Ik zag dat Elmars_Floor en pretty dachten dat hun paardjes niet gewaardeerd werden: integendeel, ik vind ze allemaal super! Het is gewoon erg lastig om op iedereen te reageren. Zeker als je vaak bijleest op je telefoon, dan is het niet te doen!
Vulina, jij zit ook in de KWPN'ers dus jouw paarden onthoud ik wel haha. Zoals iemand anders al zei is het makkelijker om paarden te onthouden van mensen die in jouw gebied zitten..

Al denk ik wel dat ik aardig op de hoogte ben van wat iedereen heeft staan thuis en wat verwacht wordt. :D

Crines, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Ik zag nog een heeeeeele dikke buik voorbijkomen; caesar geloof ik?

Fijn Inowa dat ylona een stuk beter gaat, van de foto ziet ze er goed uit.

Kim heeft last van de hormonen..

CL heeft een slapeloze nacht achter de rug.. Hoe staat het er nu voor?

Mickey doet het super goed, ben benieuwd hoe het gaat straks na de antibiotica.

R12312 heeft ook een merrie op knappen staan, maar die maakt nog geen haast.

Pretty, die van jou zijn ook begonnen met hun uier. Ik ga voor je duimen dat het goed opdroogt allemaal.

Ik heb Bo nog een keer voorbij zien komen van Kiki. Die krijgt ook een flinke buik al!

En Nicole is op zoek naar een kurk voor Mierela. Ik duim voor je dat ze hem/haar nog even binnenhoudt.
Heb je al besloten of je wel of niet op vakantie gaat? Ik heb even op de camera gespiekt en haar banden zijn ook al goed slap he?

En nou weet ik het niet meer uit mijn hoofd... :')

Kleine eigen update: Baida doet het goed. Uier is mm voor mm aan het groeien. Ze voelt zich nog prima en lijkt geen last te hebben van de beeb. Vanmiddag moet ze naar de smid en gaan de ijzers eronder vandaan. Ik ben even aan het zoeken hoe ik het moet doen met dekens. Ik wil alvast gaan afbouwen maar ze is uit al haar huidige dekens gegroeid dus ben met spoed op zoek naar een fleece gevoerde regendeken in een maatje groter. :+
Ik verwacht dat het bij haar nog wel even gaat duren, zoveel haast maakt ze niet. Ze zit vandaag trouwens op 312 dagen. Zaterdag gaan we de kraamstal in orde maken en dan mag ze in haar eentje onder de camera. Nu heb ik nog 5 paardjes te bekijken. :)
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 09-03-16 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:46

Leuk die lammetjes

Ja denk dat het weer wel meespeelt, weekje goed weer en dan maken er wel weer merries zich klaar.

Het is ook geen weer voor die kleintjes. Ik ben blij dat de eerst nog een week of 8 wegblijft. Stallen moeten nog leeg, weides bemesten, jonge spul het land op, komt die esdoornellende weer, weides weer in delen delen, camera installeren en mn logeerkamer moet klaar, kan ik daar waken ipv weken op een luchtbed. Dit weekend maar even kijken wanneer we mn merrie ophalen. Vorig weekend zouden we kijken maar is niet doorgegaan dan door priveomst daar. Beetje balen maar komt wel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:00

L_isanne, dat met de deken heb ik ook. Maar hier op stal staan ze overdag de gehele dag buiten. En in de paddock op een bomenrij na geen schuilmogelijkheden. Dus zet haar nog niet zonder deken. Of het moet net zo mooi zijn als zaterdag, toen heeft ze een paar uurtjes zonder gestaan (uit de wind in het zonnetje).
Maar Bo d'r deken word ook wat te kort overal. Maar op de punten waar die niet moet knellen zit die nog goed. Buik komt er ietsje onder vandaan en bij d'r billen wat te kort.
Moet gewoon snel mooi weer worden *\o/*

Hier moet de kleine ook nog maar een tijdje blijven zitten, is nog veel te vroeg! Nog 2 dagen en dan heeft ze de 300 dagen grens bereikt *\o/*

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:22

tinnie ik zag op fb je veulen voor bij komen hahaha geweldig heb ook ff snel op je fb gespiekt echt heel grappig om iemand die je hier zie en af toe spreekt via deze topic daarom te zien
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:19

peetjjuh schreef:
Chips.. Toch een plat slapende pony hahah.. Ben haar beetje in gaten aan houden hoe ze slaapt. Tot 3 keer toe overheerlijk plat gaan liggen!
Dus als die geboortemelder er straks aan hangt weet ik dat ik slapeloze nachten krijg! [ [url=m/xW3bp9.jpg]Afbeelding[/url] ]

pff, ik heb ook zo'n platslaper, niet echt fijn hoor, vannacht 5x vals alarm afgegaan, ben er nog niet aan gewend dus schrik me telkens een ongeluk als de telefoon gaat -O-

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:26

jolandje schreef:
peetjjuh schreef:
Chips.. Toch een plat slapende pony hahah.. Ben haar beetje in gaten aan houden hoe ze slaapt. Tot 3 keer toe overheerlijk plat gaan liggen!
Dus als die geboortemelder er straks aan hangt weet ik dat ik slapeloze nachten krijg! [ [url=m/xW3bp9.jpg]Afbeelding[/url] ]

pff, ik heb ook zo'n platslaper, niet echt fijn hoor, vannacht 5x vals alarm afgegaan, ben er nog niet aan gewend dus schrik me telkens een ongeluk als de telefoon gaat -O-

Ojeee, dat is irritant.. maar ergens ook weer; Beter teveel alarm dan geen alarm, ik weet alleen niet of vriendlief het zo grappig gaat vinden straks! :o Zullen ze aan het eind misschien minder gaat platslapen???
En als het alarm er aan zou hangen, was het al 3 keer in een half uur haha.. Dus geen idee wat ze echt 's nachts nog allemaal uitspookt.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:34

Dankjewel allemaal!!! Ik ben echt ontzettend blij met haar <3
Ze is een echte schat. Zo mogelijk nog meer mensgericht dan Imperiosa en die is eigenlijk al zo extreem mensgericht.
Ze was heel nerveus toen de trailer open ging, maar eenmaal op stal, liep ze onmiddellijk naar Imperiosa, even snuffelen en klaar :D Imperiosa wilde nog wel wat grondiger die nieuwe indringer bekijken maar die kwam gewoon terug bij ons staan en liet Imperiosa verbouwereerd achter aan de wand }>
De vorige eigenaar zei me dat het wel een temperamentvol dametje is, maar dat is Imperiosa ook :+
Toen ik de nieuwe ging halen dacht ik nog amai die lijkt goed op Imperiosa van bouw. Eenmaal die twee naast elkaar stonden bleek dat toch niet echt :') Imperiosa haar hals en billen zijn gewoon echt ongeëvenaard _O- Het verschil in buik is dan wel weer gigantisch. Imperiosa lijkt niet eens drachtig in vergelijking _O-

Witje (tsja sorry kheb nog geen betere naam en haar volledige naam kan echt niet := ) heeft al wat uier, maar nog niets extreems. Het is haar tweede veulen (1ste in 2009).
De banden beginnen wel al wat zacht te worden en ook de schaamlippen hangen al een beetje slap.
Super spannend! :):)
Ik hoop alleen dat ze nog even tijd neemt om te wennen aan haar omgeving en antistoffen aan te maken.

Van deze hengst is ze trouwens drachtig: Jalisco Larios *\o/* Het wordt zijn eerste veulen :D
Afbeelding

Vandaag mogen beide dames eens samen op de wei, zien hoe dat verloopt. Ik neem imperiosa voor het zekere toch maar aan de longe :=

Oei jolandje, dan heb je een alarm, kan je nog niet doorslapen :z

Pepper lijkt precies wat minder dik geworden. Baby zit misschien wat makkelijker zodat ze toch heeft beslist om wat langer te dragen :P

Ook bij jill en bonny geen baby. Fopmerries 8-)

Kom op met die veulens :#

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:12

Dankjewel! Ik zal vanavond proberen bij te lezen, wie wat krijgt :D

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:14

Crines, wat een knapper <3 en zo lekker relaxed ook op dat filmpje. Knappe paps ook. Vergeef me voor geen verdere bijleespost, heb het allemaal gelezen maar via ipad iedereen quoten is lastig. Wat een knappe lammetjes zag ik ook voorbij komen !
Jammer dat er nog geen Jill baby is..

Utopia vandaag 269 dagen, volgens mij heb ik nog nooit een foto geplaatst in dit topic van der, vanmiddag maar even een foto maken van onze teddy. Dierenarts komt onze hengst castereren vandaag, dus dan kunnen er geen onverwachte baby's komen volgend voorjaar :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:57

Jeetje Jolanda dat is ook niet fijn. Hoop niet dat dat hier ook het geval is.. liever een keer te vaak, maar dit is wel heel vaak -O-

Crines gefeliciteerd met je aankoop! Zag op facebook ook al foto's voorbij komen.

Wat schattig die lammetjes <3 Hoop dat Pepper nog even wacht tot je daar weer bent!'

BonnyDione hier ook iemand hoor met allemaal doemscenarios (vooral nachtmerries, overdag is het alleen maar gezonde spanning) voor een eerste bevalling.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:11

de merrie die ik net verkocht heb , had wel eens 16 keer een vals alarm per nacht, niet echt leuk, maar opeens is het zover en word je beloond met een veulen :D , de ervaring hier is dat ze juist steeds vaker gaan liggen later in de dracht, maar dat kan per merrie verschillen natuurlijk :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:29

Woeps,zo druk hier weer.
Allereerst het was niet mijn bedoeling om te gaan klagen hier over te weinig reactie krijgen. :o
Maar ik had die uierfoto's opgezet en was een beetje :):) en voor de rest is het hier momenteel één chaos en zit ik er een beetje door en oeps...Won't do it again. ;)
Ik weet dat het geen doen is alles bij te lezen en te reageren,in het weekend lees ik ook bij via GSM en dan is reageren al helemaal geen doen.

Dusss....We gaan verder waar we waren. :)

Vientje Miep zag het precies wel zitten gisteren. :D

Tinnie ik vind Amirah zo een leuk paard! Mocht ik weer een groot paard zoeken dan zou zo één hier direct op het verlanglijstje staan. :~

Bonnydione ik vind haar nu wel erg snel veranderen terwijl ze voorheen amper drachtig toonde dus wellicht doet ze nu mooi voort ondanks ze al overtijd is. Die tijd zal het veulen gewoon nodig hebben.
Komt goed. :)

Kikkie Bo haar buik is veranderd! Meer naar onderen toe inderdaad. En een heel pietsie begin van uier.

Wingslove wat een prachtig goed onderhouden merrie is ze toch. Ze draagt heel mooi.

Cesaer dank je. Amai jouw bollie is met recht en reden een BOL! Daar kunnen mijn dikke shetten niet eens tegenop. :+ Flink uier ook al.

Elmars-Floor ik vind je merrie net zo mooi <3 Zo een prachtige bruine kleur en ze draagt zo mooi.

Leuk Aniek Roos op 300 dagen! En de stal dan toch klaar,of toch bijna. Niet teveel stressen nog hoor. :(:) (zegt de stresskip)

Fotsy zo daar is geen twijfelen meer aan hé nu. :D

Ow Tjinta wat leuk een halsteralarm! Daar krijg je geen spijt van hoor!

Crines gefeliciteerd!! Ze is leuk!! 2 veulentjes dit jaar,wie had dat gedacht? :D
Super mooie hengst is ze ook drachtig van.

Peetjuh en je had geen slaapstand zeker? :=
Die van mij ligt soms heerlijk te maffen en het alarm gaat niet af,anders had ik het zeker weten ook meermaals per nacht,nu 1-2 x

Mopjemop ik heb een merrie die dit dus doet,in die eetbak rollen. Raar geval. :+

Ai nog geen veulen bij Jill :(:) Hoe is haar uier nu?

Pepper ziet er goed uit Inowa,beste buik. Daarmee vergeleken is Ylona nog niks neen,die zal nu wel een inhaalslag doen.

Rhino.....ik heb gehoord van mijn vriendin DA die ook secties doet in een labo dat het echt overal heerst momenteel..veel abortussen door rhino. Nou,hier komt momenteel niemand buiten ons in de stallen bah. :n

Voor Baida telt het ook al lekker op. Dat wordt een luxe straks,de camera voor haar alleen en de kraamstal.

Cemlys ben ik ook van overtuigd. Zodra het een beetje droog wordt en dat zonnetje een paar dagen schijnt,gaat het hier losbarsten. :=

Oej Jolandje jij ook veel alarm? Geen slaapstand op je alarm ook?

Mijn ervaring is,super veel alarm en dan de nacht ervoor is het ineens muisstil...en dan die erop,tadaaa! :):)

Lindamunsters ja doe eens een fotootje van je merrie!

Karin is een beetje stil blijven staan in de ontwikkeling maar nu is Nikita begonnen en man,dat geeft me de kriebels...het kan zomaar dat ik het alarm dus van merrie ga wisselen. :=
Het is geen bevaluier maar ik zwéér jullie dat ze vorig jaar met nog minder beviel. (wat ik nog altijd vreemd vind..)
Ze waren in form vanmorgen,ook nog even de berg oprennen en dan daar op het hoogste punt gaan rollen,ik dacht even dat ze er af zouden rollen. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:09

De papa van ons in april verwachte veulentje <3
Kan niet meer wachten ! *\o/*

Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:21

Merrie vandaag in haar schuilstalletje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Casteratie is goed verlopen, dronkenlapje loopt lekker te zwalken :') En och wat is ie toch zielig..

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:23

Ik moet nog even geduld hebben. Vanaf zaterdag kan ik stoppen met de AB en Metacam. Het weekend ook nog steeds boxrust en dan kijken hoe hij loopt. Dat worden spannende dagen.

Maandag moet ik de VA weer bellen om verslag uit te brengen en hoe we vanuit daar weer verder gaan.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:57

Pretty: petje af voor jouw bijleesposts altijd hoor _/-\o_
En dat weten we toch dat je dat niet doet om aandacht te vragen, geen reden voor excuses dus :) Klinkt niet zo goed: chaos, beetje erdoor zitten... :(:) Hopelijk snel wat meer rust voor de veulentjes komen.
Je mini dikke buikjes op een berg: dat is gegarandeerd een succes :Y) :P Ze zoeken waarschijnlijk het droogste plekje om te rollen en als dat dan toevallig op een berg is, dan is dat maar zo :+ Zijn ze zo nog nooit naar beneden gerold? :D

Mickey is goed bezig! Hopelijk komt hij er nu weer helemaal door. Mijn duimen werken voor goed nieuws van de VA +:)+

Ah linda, arme ventje :') Verwen hem maar goed hoor de komende tijd :D

Azara: amai, knappe paps :wow: *-:) Je merrie was toch zwart hé? Hopen dat er toch een speciaal kleurtje uit floept :))

Mijn merries zijn vandaag voor het eerst samen de wei op gegaan en daar zijn foto's van die ik jullie niet wilde onthouden :o O:)

Dikke buik nr. 1
Afbeelding

Dikke buik nr. 2
Afbeelding

Dikke buik nr. 1 en 2 samen in de weide modder
Afbeelding
Laat je niet misleiden door het vredige uitzicht: Imperiosa is een heks tegenover Sierra (want zo werd Z*arcillera blijkbaar genoemd door haar vorige baasje). Ik hoop dat ze snel gewoon vriendjes zijn :)

En nog een foto van knappe Sierra <3
Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:02

Ze is knap Crines!!
Flinke buik heeft Imperiosa ook al zeg. Ik vind het wel lef hebben dat je ze gelijk bij elkaar in de wei durft te gooien. Ik had volgens mij fijn gewacht tot na de veulens.. Mij teveel risico met die wandelende hormonenbommen. :D

Spannend mopjemop!

Azara, apart kleurtje, cool!

Linda, mannen. :')
Je merrie groeit ook al qua buik. Vind haar verder wel wat schraal ogen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:04

Crines, mooie nieuwe dame en wat een buiken :=