Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dustinlover schreef:Marije, spannend morgen! Ik heb Fab niet met opzet gedekt.. Het lag niet aan Fab dat ze niet dragend werd, maar aan de hengst.. De veearts was er bijna zeker van dat er iets met hem mis moest zijn misschien(niet vruchtbaar,traag zaad). Dus heb hem gewoon bij Fab laten staan en in januari misschien 1x zien dekken en daarna niet meer.. Mijn andere merrie werd ook niet drachtig van hem, dus het idee was hem verkopen of hem ruinen.. Hij is verkocht en ik had de veearts toch nodig voor een pony te ruinen en vroeg of ze toevallig even fabbie kon scannen omdat ik haar anders had willen wegbrengen en toen bleek ze ineens dragend... Magoed ik ga er alles in proppen wat ik kan
Vesceron schreef:Manda, ik denk dat het in de meeste gevallen niks met de extra kosten te maken heft maar met het management erom heen. Je zit vaak vast aan periodes betreft afspenen, weiland gebruik, stalling etc. Hoe later je in het seizoen komt hoe minder mogelijkheden voor sommige.
Daarnaast denk ik dat er gewoon in vele gevallen veel emotie aan vast zit. Sommige zijn hun veulen verloren, of hun opgegroeide veulen veel te vroeg verloren en proberen het voor de laatste keer.
Als deze laatste keer, die oh zo beladen is, dreigt te mislukken doet dat wat met je.
Manda schreef:Ja dat begrijp ik ook helemaal!!! Zo bedoel ik het ook niet!!!
Ben zelf een babytje verloren na 6 mnd zwangerschap en weet zeker hoe het is als er zoveel emoties hangen rond het weer zwanger worden en alles eromheen.
Vond het verschil tussen mensen en dieren gewoon fascinerend wat betreft de verwachtingen qua snelheid drachtig/ zwanger wordenen een hart onder de riem dat er totaal niks mis hoef te zijn als het niet direct lukt...