Ik heb even een klein beetje advies nodig. Onze merrie geeft allerlei tekenen dat ze niet al te lang meer gaat wachten (buik is aan het indalen, d'r kling was van de week opgezet en begint te lubberen, d'r banden worden slapper, 's nachts veel liggen en onrustig), alleen hebben we nog geen melk gespot. Haar uiers zijn wel opgezet, maar er is nog geen explosiegevaar om het maar zo te noemen. Nu denken wij zelf (aangezien het kegelen het laatste missende "teken" is) om het low alert aan te zetten wanneer we een druppel spotten. Wat denken jullie, is dat een goed moment of moeten we dan nog even wachten?
mlj: Als je denkt dat ze wrs in de uren/nacht na de eerste melkdruppels zal gaan zou ik dan idd een low doen. Dan kun je in het topic zeggen waarom je die geeft en dat het tijd wordt om haar goed in de gaten te houden. Als je geen idee hebt hoe lang ze met druppels zal lopen zou je kunnen wachten tot ze echt onrustiger wordt. (als ze helemaal niet aan druppels doet zul je ook op het gedrag af moeten gaan)
Dat is het lastige; vorige keer heeft ze er acht dagen voor de bevalling er vrolijk op los gespoten, nog voor ze de andere tekenen gaf. Maar ik heb toch nu wel het idee dat ze niet al te lang na het kegelen zal gaan bevallen. Ik denk dat we uiteindelijk maar ons gevoel gaan volgen en de low aanzetten wanneer ze kegelt en we denken dat ze er verder klaar voor is. Bedankt voor de hulp!