DA is hier net weer geweest.. Missy wordt niet hengstig nadat ze bevallen is. Veulenhengstigheid heb ik niet gezien, tenzij het voor de 6e dag was. Vanaf toen ben ik gaan schouwen. Maar daarna is ze ook niet meer hengstig geweest. Ruim 2 weken geleden heb ik haar hengstig laten spuiten, ze is nu nog niet hengstig. DA heeft gescand: De baarmoeder ziet er goed uit, die draadstructuur begint al wat te komen. Er staan alleen nog geen eieren klaar. Dus we hebben haar maar weer hengstig gespoten, en hopen dat het deze keer wel werkt.
Blossom is ook nooit hengstig geworden na de bevalling.. Ik wilde haar eigenlijk leeg laten, maar als Missy niet drachtig wordt wil ik ook bij Blos een poging wagen! Gescand: Ze heeft een ei van 5 cm. BM is alleen nog wel hard. Ze laat ook nog totaan geen hengstigheidsverschijnselen zien. Ik hoop dat ze dat toch nog gaat doen morgen ofzo!
@jenny ik heb vorig jaar na een banketstaaf val van nobs mn rug gebroken (ziekenhuis was een beetje nalatig en zag het pas na 1,5 week) en ik wordt nu eindelijk op doordrammen onderzocht op verdere breuken die er evt hebben gezeten.. ik kan soms amper lopen van de pijn dus ze dachten laten we nu fysio enzo niet helpt maar eens verder onderzoeken.. eigenlijk ben ik samen met mn paard afgekeurd haha
gefeliciteerd pauk!!!!! ik eet in mn gedachte een gebakje
5cm klinkt goed marlijn, hopen dat missy nu wel hengstig wordt! mijne reageert heel goed op het hengstig spuiten!! nooit over nagedacht dat ze dat dan ook gwoon kunnen negeren
Een ei van 5 cm en niet hengstig, wat een aparte merries hebben sommige van jullie! Als hier een merrie staat met een ei van 5 cm dan is het er onveranderlijk bij de volgende scan af. Mss moeten wij gewoon heel blij zijn met zulke merries, dat kan ook
(ik was net zo blij dat haar uier kleiner werd, nu stond ik haar vandaag heel lang te borstelen en keek ik onder haar buik en hingen er weer druppels aan, haar benen zaten ook weer onder. terwijl voor ik begon met borstelen haar benen schoon waren en geen druppeltjes, we de uiers zo groot, maar dit is kleiner dan dat ze een maand geleden waren)
Vind je het nou gek dat wij na een vluchtige blik dachten dat er een ruin in de bak liep Werkelijk nog nooit zo gezien draakje, gewoon de hele vorm niet. Zie een veulen al proberen zo'n speen in zijn mond te krijgen
lisanne: zozo leuke hobby hè paardrijden wel heel beroerd dat je er nog steeds zo'n last van hebt
draakje: wow zeg wat een uier! Het is dat ik weet dat je nog tot volgend jaar moet wachten, anders zou ik toch anders gokken
marlijn: ja je hebt echt gekke paardjes (maar dat had ik volgens mij al eerder deze week gezegt ) Sjanty had dat het eerste jaar, eerste keer dat ik haar hengstig zag (reageerde op de ruin) kwam de da en had ze een ei van al ruim 7cm! Dus gelijk die dag geinsemineerd en drachtig! Voor jou dus hopen dat d baarmoedermond er ook snel voor klaar voor is nu!
edit: owjjeee pj vergeten succes dinsdag! Ik zal voor je duimen!
dank je ,had het niet verwacht.... zoals jullie weten had Lowlands een dood veulen ,ze is 3 dagen later hengstig geworden.....gevraagt aan DA wat ik daarmee moest ,en hij zei "als ze het zelf wil...gewoon doen". Ze was dus op dag 3 , 5 en 7 gedekt ....rare merrie (volgens mij wou ze zo vlug mogelijk terug een babytje in haar buik )
Jeeeeeh Porsche is drachtig gescand van Wup!! Vandaag op de 21ste dag gescand, vrij laat. De dierenarts zag het vruchtje gelijk, het was wel vrij groot en ze wil haar over 2 weken weer scannen om een evt. tweelingdracht uit te sluiten, maar ze dacht van niet.
Trotse mama
En mooie papa
"Ikke erg blij zijn "
Volgend jaar eind mei hopenlijk een erg mooi en gezond (merrie ) veulen!
ja nicole, ik ben echt blij dat ik weet dat simba (haar andere veulen) wel gewoon heeft kunnen drinken. de melk zit zegmaar in de spenen omdat er niet gedronken word. de dierenarts denkt ook dat zodra ze echt een veulen aan de voet heeft het een stuk minder is, die drinkt de tepels namelijk leeg waardoor ze kunnen slinken en dan zit er niet zo'n lange tijd tussen dat de melk eruit gaat en krijgt ze dus weer een gewone uier. ze is altijd al raar geweest met afspenen, blijft gewoon wat lang melk geven en heeft dus normaal ook al een grote uier, maar dit slaat echt alles, ze blijft gewoon melk geven. ik ben blij dat het niet ontstoken is maar het is geen gezicht.