Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:45

@ September wat een lekker buikje leuke foto,s en wat een waterbak zeg...
dat het jou nog lukt om telongeren Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:43

Frenia: Uier in werking? Ze moet toch nog een tijdje? Ik heb nog helemaal niet naar de uiers gekeken, maar daar kan dus al van alles mee aan de hand zijn?

Hollybollie: Jaloers! Ik heb vanmiddag ook even staan aankloppen, maar er kwam geen antwoord hoor. Leuk dat iedereen even mee kon voelen! Lachen

Marlijn: Spirit is breed zeg, voor 3,5 maand! En Missy krijgt dus een merrie, weten we dat ook alvast Haha!

Sabbel: ik moest er even over nadenken wat nu zo anders was, maar wat een leuke tweekleurige vlechten heeft ze! Ik heb nog nooit een fjord met lange manen gezien Lachen Vind het wel leuk. Paps kan goed springen zeg.

Dreeke: Buikje zakt nu he?

September: Idd een flinke buik al! Ze kan er nog goed mee lopen OK dan!

Jaja, de zon scheen vandaag dus ik ben braaf naar het bos geweest om buikenfoto’s te maken. Wel nog met zo;n leuk ouderwets toestel met rolletje, dus dat moet maandag eerst ontwikkeld worden, daarna komen ze zo snel mogelijk hier op Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:47

September; Dat is al een behoorlijke buik ja!

Nicole; Ben benieuwd naar de foto's Ja

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:51

Haha, ik ook Lachen Hoop dat er wat goede bij zitten. Palona heeft al veel meer buik dan Upona. Maar goed, die is ook al vier keer eerder drachtig geweest en upona pas 1 keer.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:51

@ September: mooie buik zeg! Helaas ziet bij ons de bak en paddock er ook zo uit. Scheve mond

@ Nicole288: haha, ze heeft ook niet gebruikelijke fjorden kleur in combinatie met haar lange manen wordt ze ook wel voor een ijslander aangezien. Bloos! Paps kan idd leuk springen, mams daarintegen...
Dat hoor je ook niet vaak meer zeg, dat de foto's nog ontwikkeld moeten worden. Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:54

Sabbel schreef:
Dat hoor je ook niet vaak meer zeg, dat de foto's nog ontwikkeld moeten worden. Haha!

Frusty Ik wil best een nieuwe comp die wel foto's van een digi wil aannemen..

ach, zo gaat het ook Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:57

Nicole; Dat scheelt idd veel Ja En is natuurlijk ook bij ieder paard verschillend..
Spirit draagt gigantisch.. En Missy zie je pas heel laat was, maar dit is ook al haar 3e dracht Ja
Uiteindelijk werd ze wel dik: http://www.mijnalbum.nl/Foto=YVTUZS67

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:59

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:18

Zo, kletstantes! Wat een hoop bij te lezen zeg!

Zag weer schitterende buikjes voorbij komen van fjorden en tinkers, en een heel goed springende fjordenhengst.

Vandaag ook maar eens gekeken hoe lang Neon drachtig is, 135 dagen. Schiet niet echt op. Haha! Net ook een paar sms-jes van een vriendin gehad, kwam vanmorgen op haar werk heeft een merrie een veulen verworpen. Zat nog in het vlies, merrie was een maiden en in januari uitgeteld. Ben benieuwd wat de DA zegt ervan. Schijnbaar was het niet zo'n prettig gezicht om te zien, ze stonden zelfs te kokhalzen in de stal. Gok zelf op een rhino verwerping, gezien die vaak rond de 9 a 10 maanden zijn. Overigens, geen reacties van sterkte of wat dan ook, heb die merrie nog nooit gezien en wist niet eens dat er een drachtige merrie daar op die stal stond.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:43

Dankjulie wel voor de leuke reacties, ik kan bijna niet wachten tot het zover is!! Gaan julie merriebrokken voeren?? Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:58

_Marlijn schreef:

Stom! Zie nu pas dat ik de link van het album gaf Nagelbijten / Gniffelen Moet deze foto zijn Knipoog http://www.mijnalbum.nl/Foto=GKOZ3SGL

Dat is balen Neon, dat die merrie verworpen heeft.. Ik ben toch wel heel benieuwd wat er zo naar aan was eigenlijk? Spirit heeft vorig jaar ook verworpen, maar dat veulen was echt niet naar om te zien.. Gewoon mooi en 'af' Ja

September; Ik voer wel merriebroek Ja Vanaf een maand of 8/9 dracht Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:08

Ik zat me al te verwonderen dat het ontploffen nogal meeviel in het album Marlijn Haha!

Och, verworpen en uitgeteld in januari.... Met dat soort berichten krijg ik de neiging direct naar stal te racen en de hele dag te blijven....

Het is echt weer voor een buitenritje Zij zijn groot en ik is klein! Maar ja...

Ik begin nu trouwens wel echt een beetje de zenuwen te krijgen.. Kraamstal schijnt ook nog niet in orde te zijn en ik heb last van nesteldrang Haha! Morgen de stalhouder toch maar eens aanspreken, begin december is m.i. voorbij en ik heb echt het idee dat veulen vroeger komt (de vader is de wens van de gedachten?)

Heb trouwens wel bijgelezen, maar weet niet meer waar ik op wilde reageren Vriendjes zijn?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:10

Ik vraag me ook af wat er zo naar aan is. Heb diverse foto's al van verwerpingen gezien en vond ze om eerlijk te zeggen altijd wel mooi en interessant. Vroeg dus ook of ze toevallig een toestel bij had, maar kreeg dus als reactie dat het heel akelig was. Mij lijkt zo'n veulen dus ook niet eng en moet dus af zijn gezien de draagtijd, of er moet iets anders aan de hand zijn, misvormd of zo? Maar het kan ook zijn door de emoties dat ze het zo akelig en eng vinden.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:15

Balen dat de stal nog niet af is Chubby!

Mij lijkt het ook vreemd Neon.. Zo'n veulen heeft zelfs al haren enzo! Dit is het kind van Spirit op 5 maanden dracht: http://www.mijnalbum.nl/Foto=VMQA77TZ
Navelstreng dichtgedraait Lips are sealed Tja.. banketstaaf dat zulke dingen gebeuren.. Veulen zelf was niks mis mee
Maar eng is het niet toch?
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 10-12-06 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:17

Ik vind het inderdaad heel mooi om te zien.. Alhoewel ik liever een levend beebje zie Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:18

Idd.. We willen het liefst allemaal levende, gezonde veulens zien Ja

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:13

September.. Ik voer ook merriebrok vanaf een maand of 8..

Verder vind ik de foto's van verworpen veulens eigenlijk ook heel interessant.. Ook al hoop ik het nooit in levende lijve te zien
Ik ga straks weer even wat foto's maken
1 is er op dag 198 en 1 op dag 160..
Aangezien ik dinsdag geen tijd heb vandaag maar even foto's Knipoog

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:20

Wow _marlijn, Missy was echt mega! Gek idee dat dat ooit weer terug in vorm moet komen!

@ Neonlight, wie weet wordt het veulen net z'n springtalent als papa. Ja
Altijd vervelend als er een veulentje verworpen wordt, wie weet was het idd misvormt oid dat ze het eng vond. Hopelijk blijft dat ons dit jaar bespaart!

@ Chubby, spannend! Het lijkt mij ook een fijner gevoel als alles al klaar is voor de bevalling. Ik denk dat ik tegen die tijd helemaal in de stress schiet, wordt voor mij het eerste veulentje. Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens _marlijn, heb je eing idee hoe groot het veulentje van Spirit was toen ze verwierp? Ik vind je foto erg interesant, zeker omdat Ravina nu ook rond die tijd zit.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:25

Dit is mijn June 26 maart uitgeteld, drachtig van mijn classic-champagne-cream hengstje.
Op deze foto´s lijkt ze veel boller dan in het echt. Clown

AfbeeldingAfbeelding

En hier Dance nog een keer bij mij in de bak, ze zou als het goed is 6 maart uitgerekend zijn. Knipoog
Het eten vind ze hier helaas nog erg vreemd hooi eet ze prima maar brokjes wortels en granen smaken schijnbaar erg anders dan in de states, luzerne vind ze nog het lekkerste.

Afbeelding

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:27

Ach wat een schatjes, aparte kleurtjes ook! Met z'n vachtje lijken ze al snel wat dikker he?! Lachen Ik ben wel benieuwd naar de papa in spee.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:34

Sabbel; Het lijf van het veulen van Spir was toen ongeveer zo groot als dat van een Beagel denk ik Ja Komt natuurlijk nog wel nek en hoofd bij dan.. Ik moet zeggen dat ik érg onder de indruk was dat het veulen al zo groot was! Spirit merkte je toen helemaal niks aan Moet zeggen dat ik toen ook nooit geloofd heb dat er een veulen kwam van haar.. Schrok er ook niet van toen ze verworpen had.

Meavey; Leuke paardjes hoor! Apparte kleurtjes Haha!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:37

Dobby de champagne, dara is June dus drachtig van:
Afbeelding

En Dance is gedekt door Buddy:
Afbeelding

Ik vind het stiekum idd ook altijd interresant om de te vroeg geboren veulens te zien, dit een een mooi link van miniveulens die te vroeg zijn geboren:
http://www.geocities.com/crayonboxminis ... fetus.html

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:39

Ik kan de foto van Buddy niet zien!
Dobby is érg mooi!! Vingers aflikken

De link van de miniveulens heb ik ook al vaak bekeken ja Ja Vind het erg interessant om vroeggeboren veulens te zien, hoop alleen dat ik het zelf niet meer mee hoef te maken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:19

_Marlijn schreef:
Balen dat de stal nog niet af is Chubby!
Mij lijkt het ook vreemd Neon.. Zo'n veulen heeft zelfs al haren enzo! Dit is het kind van Spirit op 5 maanden dracht: http://www.mijnalbum.nl/Foto=VMQA77TZ
Navelstreng dichtgedraait Lips are sealed Tja.. banketstaaf dat zulke dingen gebeuren.. Veulen zelf was niks mis mee
Maar eng is het niet toch?

Hoe groot was dat nou met 5 mnd dracht? 't Lijkt zo groot. Sorry, ik zie nu dat je dat al beantwoord hebt Bloos

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:23

Ik was ook echt verbaasd van het formaat! De kruiwagen lag toch wel aardig vol Ja Maarja, Spirit is ook wel een beetje afweikend met de drachten, dus het kan best zijn dat dit veulen groter was dan gemiddeld Knipoog