Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:03

lisa6 schreef:
heej heej

dit is ulinda ze gaat in februari veulenen:j
ze voelt zich wel dik tussen jullie paarden Verward

[image]

Zoooo ze is echt lekker dik en dat gaat lekker opschieten jij kan echt aftellen Lachen vond mijn 7 maandjes dracht al opschieten Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:20

@ lisa, leuke ponny, welk ras is het? Dik buikje ook al! Haha! lijkt ze zo overbouwd of is ze dat ook? Hoe oud is ze? Lachen sorry, ben nieuwsgierig Tong uitsteken Haha!

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:16

Dat zijn echt de laatste loodjes voor je pony lisa!! Spannend *LOL*
Ben ook wel benieuwd welk ras het is!

Is het verstandig Floortje ook merriebrok te gaan geven? ze krijgt nu twee maal daags een kwart schep ( of nog minder zelfs ) onderhoudsbrok en een paar handjes muesli. Ik denk dat ze naarmate haar dracht vordert wel wat meer zal krijgen.
Ik ben altijd voorzichtig met voeren omdat shetten vrij sobere dieren zijn en snel bevangen ed. zijn. En om eerlijk te zeggen heb ik er nog niet zo over nagedacht Bloos

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:30

Simply heeft nu al 2 dagen achter elkaar op de randen van haar kling een beetje rood achtig korstig viezigheid. Het stinkt niet, er is heel niet veel, maar wanneer ik het weghaal en de volgende dag weer kijk zit het er weer. Iemand een idee van wat dit kan zijn? Haar kling is helemaal verder normaal, ook nog niet slap. Haar banden worden wel wat slap, vanavond tijdens het rosborstelen leek het wel dril pudding.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:05

jeddah schreef:
Simply heeft nu al 2 dagen achter elkaar op de randen van haar kling een beetje rood achtig korstig viezigheid. Het stinkt niet, er is heel niet veel, maar wanneer ik het weghaal en de volgende dag weer kijk zit het er weer. Iemand een idee van wat dit kan zijn? Haar kling is helemaal verder normaal, ook nog niet slap. Haar banden worden wel wat slap, vanavond tijdens het rosborstelen leek het wel dril pudding.

Famosa ook Verward . Ik heb het niet schoongemaakt. Ik zag het vanmiddag. De banden zijn nog hard.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 07:45

Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel merriebrok ik nu moet gaan voeren.
Nancy kreeg altijd 2x per dag 2 handjes een mix van ponybrok en kruidenmuesli.
Ik heb gisteren de merriebrok door het laatste beetje ponybrok/muesli gemixt en gisteravond heeft ze 1 handje gehad en vanmorgen krijgt ze weer een handje. Maar wat is verstandig.
De dierenarts is van de week nog geweest en die vond haar "niet mager" (met een vreselijke *Big Smile* Haha!).
Graag voertips... aangezien ik Polly vorig jaar heb opgevoerd naar een kilo per dag en die heeft een jaar mogen lijnen Bloos

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:36

Wij voeren Lady 1,5 kilo sportbrok + 1 kilo muesli zonder haver per keer. Ze wordt 2x per dag gevoerd en krijgt zo veel hooi als ze wil (staat dan in de paddock met een berg hooi waar je U tegen zegt, ze staat wel met nog 2 andere paarden)

Het valt me op dat Lady een beetje chago wordt van haar 2 jarige dochter Jitkse. Ze loopt gewoon mee in de groep, is afgespeend ect ect. Maar ze eist gewoon alle aandacht, als jij staat te kroelen met Lady, nee, komt de buldozer er weer even doorheen kaggelen. Lady vindt het stierlijk irritant en trapt/bijt haar gewoon weg. Is dit normaal?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:39

@Jeddah en Phia: ik weet ook niet wat dat is. Lee had het bij haar vorige dracht ook. Het hing meestal aan het onderste randje van haar kling (waar ze ook door plassen, zeg maar. Ik heb het daar maar aan geweten...). Ze heeft het nu (nog) niet. Pepsi ook niet. Het is een beetje rood/doorzichtig, of niet?

Voeren doe ik altijd nog op het oog. Ik heb zelfs wat geminderd bij de drachtige merries, want ze werden te vet ...

@elady: Lee kan het bloed van haar tweejarige zoon wel drinken! Hij is bijna een jaar weggeweest en is dus zeer zeker afgespeend. Lee is wel de baas, maar naar hem doet ze wel héél lelijk. Ik begin me eigenlijk af te vragen of ze niet wel degelijk beseft dat hij haar vorige veulen is en dat hij bij haar uit de buurt moet blijven omdat ze een nieuw veulen krijgt. Ik weet het niet, maar het is wel opvallend!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:41

Mac, dit zit hoger, echt aan beide zijkanten van haar kling en is juist donker rood/bruinig. Ik heb ook nog niet echt door of het van haar Anus komt of uit haar kling.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:48

Hm. Vreemd. Geen idee wat dat kan zijn ...

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:52

Ik weet dat er een merrie bij ons op stal dit ook had,rood,bruinig korsten.Ze heeft dit schoongemaakt met babydoekjes.Maar keer op keer zat het er weer.Wat het is weet ik ook niet.Iig niks ernstig.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:59

Hier is Simply vanmorgen:
Afbeelding

En van onderen:
Afbeelding

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:16

Ik ga zo naar stal, denk dat ik mijn camera maar weer eens meeneem.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:34

Citaat:
@elady: Lee kan het bloed van haar tweejarige zoon wel drinken! Hij is bijna een jaar weggeweest en is dus zeer zeker afgespeend. Lee is wel de baas, maar naar hem doet ze wel héél lelijk. Ik begin me eigenlijk af te vragen of ze niet wel degelijk beseft dat hij haar vorige veulen is en dat hij bij haar uit de buurt moet blijven omdat ze een nieuw veulen krijgt. Ik weet het niet, maar het is wel opvallend!
Ik geloof ook niet dat Lady het beseft dat Jitske haar dochter is. Gelukkig is Lady niet de enige die lelijk tegen haar twenter doet. Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:55

Mac schreef:
@Jeddah en Phia: ik weet ook niet wat dat is. Lee had het bij haar vorige dracht ook. Het hing meestal aan het onderste randje van haar kling (waar ze ook door plassen, zeg maar. Ik heb het daar maar aan geweten...). Ze heeft het nu (nog) niet. Pepsi ook niet. Het is een beetje rood/doorzichtig, of niet?

Het is rood/bruin achtig iets. Ik denk dat het vocht is dat uit de anus komt met mesten. Vandaag had ze het niet. Ik denk dat dat het is Verward

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:01

Maar dan zouden we dat toch vaker moeten zien?? Ik kijk met regelmaat onder de staart en maak het schoon, maar dit is voor het eerst tijdens de dracht dat het er zit. Ik kan me wel herinneren dat ik het de vorige keer ook gezien heb... maar heb toen helaas geen dagboek bijgehouden, wat ik nu wel doe.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:07

Jeetje jeddah, wat heeft Sim geweldige perzikbillen en machtige "bovenbeenspieren". Jammie! Uier begint er ook al wat op te lijken .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:28

Thanks Mac! Zo had ik nog niet eens naar de foto gekeken, heb alleen naar die buik zitten staren Knipoog !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:33

In het Engels Gaskins... hoe het in NL is Verward ???
Nee, ik doe op dit moment nu echt niks nada noppes, is allemaal echt puur natuur !

Huh? Bericht van Mac is kwijt???

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:59

Oh, mooie Sim! Ze is echt al mooi vol hoor Party!! !
Nog maar 44 dagen! Het komt nu allemaal steeds dichterbij... Knipoog

Hm, ik voerde van Subli toen de basisbrok en die vond ik niet fijn. Maar wat is ekobrok? Nog nóóit van gehoord! Ik zal gewoon eens gaan kijken bij de Boerenbond, misschien dat ik ook wel wat muesli zonder haver bij ga voeren, op die stal waar ik heb gewerkt voerden ze dat ook en dat was echt goed spul .
Eerst nog even deze 2 zakken opmaken Lachen.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:33

sim wordt echt al mooi rond Lovers
en die uier begint ook echt voller te lopen! Haha!
maar dat mag ook wel met nog maar 44 daagjes voor de boeg! Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:50

vrijalover schreef:
die uier begint ook echt voller te lopen! Haha!
maar dat mag ook wel met nog maar 44 daagjes voor de boeg! Knipoog

Pepsi heeft nog steeds theezakjes

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:05

Maar Pepsi is Maiden, dan mag dat Knipoog !

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:35

bij pepsi komt het gewoon heel snel op gang Haha! die houd je niet zo lang voor de gek! Haha! en dat scheelt weer wat dagen in de kou slapen Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:43

Pepsi is lief en gaat vast ook heel lief precies alles volgens het boekje doen Schijnheilig .