[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:19

Vulina schreef:
Kayley, betaal je per scan? Of heb je een pakket?

Per scan nu. Ook zoiets.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:22

Hmm echt een rare werkwijze idd.. maar tegen de veearts ingaan is altijd moeilijk.. :/

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:37

Tinniie schreef:
Hmm echt een rare werkwijze idd.. maar tegen de veearts ingaan is altijd moeilijk.. :/

Ja dat is ook het ding een beetje. Zij heeft er voor geleerd, ik niet. Om haar dan de les te wijzen van dat het anders moet vind ik een beetje bijzonder. Ik ben van mijzelf al niet echt een persoon die indirect ergens meteen op in haakt. Ook zegt de 1 dit en de andere dat, je raakt gewoon compleet in de war.

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:38

helaas hadden we vandaag geen embryo gevonden, dus gaat mijn droom van 2 x kans op een merrieveulen uit Vilexa in rook op en gaan we met alle macht proberen er iig 1 uit haar zelf te krijgen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:48

Ze willen voor jou echt niet meewerken voor die merrieveulens he FF -O-

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:50

Wat jammer fokfanaat. Hopelijk lukt 1 wel! En dan hopen op een merrie!

Hier had de ene merrie geen goede cyclus, dus PG gespoten en in plaats van dat alles weg was zonder hengstigheid (wat de bedoeling was), nu een ei van 48mm en goed hengstig met open cervix, alleen wel oedeem 4. Door PG nu geen zin om te insemineren (lage kans op dracht), ze zou eigenlijk 10 dagen op regumate gaan als alles weg was en dan na 10 dagen pg spuiten, maar waarschijnlijk gaan we nu toch eerst kijken door haar over een week opnieuw PG te spuiten en kijken wat haar cyclus dan doet. Anders gaat ze alsnog 10 dagen op regumate.

De andere merrie had nu meerdere 20mm follikels, ook weer PG gespoten en maandag opnieuw scannen en dan hopelijk sperma bestellen, ei afspuiten en dinsdag insemineren.

Ze hebben het gelukkig wel naar hun zin, zolang ze buiten mogen blijven. _O-
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:07

Begrijpelijk Kayley!

Ohw FF spijtig!

Hier doet Jade ook echt niet mee :/ we zitten inmiddels dag 8 na hengstig spuiten (na 10 dagen regumate kuur voordien) en wel beetje hengstig, maar geen fatsoenlijke ei te bespeuren.. paar kleintjes van 2,5-3cm.

Dus weer enkele dagen aankijken en van het weekend weer scannen.

Ik vrees dat het voor haar ophoudt dit jaar… ze zit dan al 3 maand verschil van Satinka, dat is gewoon echt niet handig hier thuis.. zonde, maar ze doet echt raar. Uiteindelijk 2 keer geïnsemineerd en drachtig, maar terug kwijtgespeeld. Verder nooit kunnen insemineren omdat het geen mooie eitjes waren of ze gewoon niet hengstig werd..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:15

dat is ook kloten, dat je helemaal steeds niet aan insemineren toekomt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:23

"gelukkig" zitten de andere merries ook vrij laat (zijn er afgelopen dagen 2 geïnsemineerd) Vilexa is nu gespoten, hoop begin volgende week te kunnen dekken

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:39

Kayley95 schreef:
Vulina schreef:
Kayley, betaal je per scan? Of heb je een pakket?

Per scan nu. Ook zoiets.

Dan snap ik wel dat ze 2x per dag willen komen scannen, al heeft het geen nut..

Jij betaald, dus jij bent baas hoor!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:40

Balen FF, niet nog een keer proberen te spoelen dus?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:41

Das echt sj*it Tinnie! Kun je haar naast de/een hengst zetten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:50

Vulina schreef:
Balen FF, niet nog een keer proberen te spoelen dus?

durf dat niet aan, wil haar zelf graag ook nog laten dragen

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:54

Vulina schreef:
Das echt sj*it Tinnie! Kun je haar naast de/een hengst zetten?

Ze staat al enkele weken dag en nacht naast Mo in de paddock :/

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:35

Kayley95 ach linksom of rechtsom, gewoon hopen dat ze nu drachtig raakt.
Maar zou wel zuur zijn dat ze (wat al genoemd werd) je op die manier het geld uit je zak klopt.

mirjamalvaro succes, hopelijk wilt het allemaal een beetje vlotten.

fokfanaat balen joh -O- Hopelijk lukt het wel om haar nog dragend te krijgen van haar eigen veulen

Quir jouw dames ook een beetje rommelig qua hengstigheid. Hopelijk snel normaal en heb je ze voorspoedig drachtig

Tinniie ook bij jouw zit het al niet mee, balen joh!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:35

Ik wil me ook weer melden voor deze DBT!

Na een flink aantal weken wikken en wegen na de geboorte van het veulen en 10x van gedachte te zijn veranderd, gaan we Havanna toch nog een keer dekken dit jaar. Ze is gisteren hengstig gespoten.

Ik heb niet alles helemaal doorgelezen, 88 pagina's was heel veel :o Maar wel vluchtig even door de pagina's gescrolld.
Voor degene met drachtige merries gefeliciteerd! :D
Ook wat mindere dingen gelezen helaas. :(

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 01:10

Yvk. Welkom. Wat is de combinatie geworden?

Fokfanaat. Wat enorm balen. Hopelijk lukr het om haar zelf nog dragend te krijgen

Tinniie jemig wat balen zeg.

Op stal waar mijn hengst staat zijn nu ook een aantal die gewoon niet terug op gang komen. Heel raar...

Quir. Wat bedoel je met pg? Merries werken ook nooit mee zoals je zou willen

Kayley. Jemig dit klinkt echt als onnodig vaak scannen. Normaal doen we dit om de dag. Ik hoop nu maar dat het gelukt is.

Mirjamalvaro. Spannend! met zafferano? Bij wie gaat sterre

Setteli. Mooi dat ei in één keer weg was. De filly plus wordt voor het insimineren ingebracht?

Volgende week dinsdag wordt Liezella gescand op hartslag. Ze is nog mega bitch naar andere paarden, verwacht dat dit wel goed zit. Wild Thing laat ik ook gelijk mee scannen. Wellicht iets vroeg met 7 dagen, maar geeft al wel een indicatie hoe ze ervoor staat. Het opschonen valt me ook alles mee. Gisteren wel wat, vandaag niks meer gezien. Heel erg blij met dit veulen, dus deze combinatie gaan we nog een keer proberen
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:41

Mirjam succes met je start!

Kayley ik maak mijn eigen plan ook gewoon hoor. Inderdaad, ik betaal dus het gebeurt ook zoals ik denk dat het goed is.

Fokfanaat oh bah wat zuur, heb je zoveel moeite voor gedaan nu. Hopelijk lukt het om haar zelf drachtig te krijgen dan.

Nou Quir, dat begint ook niet helemaal zoals je het graag zou willen.

Apart Tinniie, ik duim dat ze met een paar dagen toch nog een fatsoenlijk ei heeft.

Yvk welkom!

AM spannend, succes!

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:36

Ze is schtends toch niet geweest, rond 16u in de middag. Ei was er heel mooi van af nu, dus laat het nu zo zijn alsjeblieft. Al stress, word er ruim 5 jaar ouder van. Wat doen jullie eigenlijk met de warme dagen? Binnen of buitenzetten? Ik heb geen schaduw in mijn paddock namelijk. :(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:43

hier staat nu alles 24/7 in de wei, wel wat bomen voor schuilen. als het zaterdag extreem wordt gaan ze overdag naar binnen en snachts de wei op

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:55

AM wat een mooi veulentje heeft Wild gemaakt! WD maakt ze wel mooi he.
Havanna wordt gedekt met Next Level. Gister is de hengstenhouder komen kijken en heeft ook naar Sierra van dit jaar gekeken. Hij vond haar goed gelukt en zei dat Next Level goed zou passen. Dus op naar een veulentje met hopelijk meer wit. :D

FF duimen dat ze zelf nog drachtig wordt. Balen als het niet gaat zoals je hoopt. Nu hopen op een mooi merrie veulen van haar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:04

Hier heb ik m'n veulens en oude paarden een week op de paddock gehad. De veulens enkele dagen trouwens, hun land was weer droog dus ze staan alweer even op t land. Ook geen schaduw. 4 jonge paarden heb ik wel op t land gehouden, snachts paddock. En de oude gaan morgen t land weet op. Smiddags geen schaduw.

Ik kijk het zaterdag even aan. Het is maar 1 dag dus heb niet zo'n paniek..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:36

Hier is het binnen warmer dan buiten. Ze staan gelijk te zweten op stal, waar ze buiten nog wel iets van een briesje hebben.

Hier staat Valetta nog steeds met de hengst te flirten, maar dat deed ze al toen ze nog drachtig was van haar veulen van dit jaar. Arme hengst wordt er helemaal gek van _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:53

Hier staat alles nu ook gewoon 24/7 buiten. Overdag zijn de draden naar de weide open, en hebben altijd toegang tot de paddock. In de paddock staan schuilstallen. OP de weide is geen schaduw.
Met de nacht staan ze op de paddock.
Om te drinken of hooi eten moeten ze altijd naar de paddock. Maar soms komt alles van de weide af tussendoor om te drinken en even lekker in het zand te slapen.

Yvk, welkom. Hopelijk is ze voorspoedig drachtig

AM_Horses, wat een mooi meissie is het toch. Snap dat je nog een keer voor deze combi gaat.

Kayley95, fijn dat het ei eraf is, nu hard duimen dat het pakt

Grappig om te zien dat paarden tijdens de dracht veranderen. Aan de ene kant wilt Bo vaker knuffelen met andere paarden, en aan de andere kant doet ze meer haar eigen ding en loopt weer meer weg bij de kudde.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:16

Suus hier dag 21 en nog niet hengstig, Bo dag 19 en niet hengstig. Ik hoop dat dat goed zit.
Desi wil maar niet hengstig worden met een veulen aan de voet.
Heel vervelend. Ze was afgelopen jaar drachtig van een papierloze hengst (zo gekocht) en dan hoop je toch echt wel dit jaar een geplande combinatie te kunnen maken. :(

Hier kunnen ze heel de dag kiezen om op stal te gaan of buiten. Ze zoeken het zelf maar uit :')