[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:55

Setteli. Als ik het zo lees moet ik ook aan de maag denken. Heb dit eerder bij een andere merrie gezien. Koliek klachten, ook in kliniek gestaan. Bleek maagzweren te hebben. Ik hoop dat er snel wat duidelijk is.

Liv. Fijn dat ze geinsemineerd kon worden. Duimen draaien dat het pakt

Ellyc. Dat schiet ook niet op. Hopelijk de volgende keer wel mooi hengstig.

Lami. Dat zie je toch wel vaker. Nu zeker loopt het allemaal raar. Meestal scannen we met 3 dagen na spuiten

Unofficial. Ooh wat appart, nog nooit zo ander gedrag gehad met regumate

Mdwstables. Duimen draaien

Yvk. Spannend. Goed dat er niet gewacht is met insimineren

Ik heb vanavond Sammie gespoeld. Er zat oxytocine in de spoeling. Hoefde dus niet te spuiten. Dit was voor mij ook nieuw.

De merrie die door white dream gedekt zou worden had een spikkel ei die wordt volgende week hengstig gespoten.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 07:12

Spannend allemaal.
Hier heeft de eerste merrie afgeslagen gister dus die wordt over 2 weken gescand. Wordt eerste veulen van mijn hengst (indien drachtig) en ook meteen uit de merrie waarvan ik graag een veulen van hem wilde. Ze is van de staleigenaren die ook veel welshjes hebben en werd verliefd op haar zodra ik haar zag. Er werd eerst nee gezegd maar nu toch overstag dus heel blij! Nog nooit een voorkeur voor geslacht gehad maar nu hoop ik echt een merrie.

Gister nog twee merries gebracht voor hem waarvan er meteen een gedekt is. Dus hij mag aan de bak.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 07:57

Spannend StalMelyn, hopelijk is het raak! En fijn dat je hengst aan de bak mag. Op naar een paar knappe nakomelingen.

AM duimen voor dracht bij Sammie! Heel vervelend dat het bij Wild Thing zo onduidelijk is, hopen dat cyste nr 4 een vruchtje is en geen cyste.

Setteli van maagklachten kunnen ze ook koliekverschijnselen krijgen inderdaad. Is het een stresskipje? Ik heb hier ook een maagpatient, maar die laat het wel echt merken (gapen, heel snel over de zeik en in de stress, gevoelig onder de buik en met singelen). Misschien herken je iets?

Liv gelukkig kon je nu insemineren. Ik duim voor je dat het ei netjes weg is.

EllyC zo dat is jammer. Vreemd hoe het soms kan gaan, maar je kunt er zo niks mee. Hopen dat hengstig spuiten gaat helpen.

Lami dat is mooi vlot dan inderdaad! Goed opvolgen heeft toch wel zin in zo'n geval. Succes met wachten.

Unofficial nou daar ben je klaar mee. Het goede nieuws is dan dat je wel zeker weet dat de regumate iets doet.

Mdw stables, veel succes met wachten nu. Hopelijk was het raak!

Yvk gezellig zo met zn allen op het wachtbankje. Ook voor jou hopelijk raak.

Goldenarrow ook een baarmoeder die nog niet veel zin heeft, hopelijk heeft het hengstig spuiten goed effect en kun je deze ronde meepakken.

Caresse al het goede komt langzaam. Duim voor je voor dinsdag dan!

Janine leuk koppie heeft je nieuwe merrie!

Absque_dubio verkeerd topic denk ik? Of op wie doel je?

Ik heb gisteravond het laatste prikje gegeven. Blij dat dit klaar is, ik vind het zo sneu om mn merrie ermee te plagen, maar hopelijk heeft het gewerkt. Afwachten!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:29

Hopelijk hebben al je inspanningen het juiste resultaat Muronia!

Geen gras over laten groeien bij StalMelyn, gelijk aan de bak dus :D. Hebben jullie plek voor veel merries?

AM, hopelijk deze keer raak bij Sammie, prachtig veulentje van Formidable trouwens.. Als zal het voor jou ook heel dubbel zijn.

Succes _Liv! Spannend voor morgen of het ei weg is.

EllyC, waarom dan al hengstig spuiten? Zou het met mooier weer niet beter zijn? (Als dat ooit nog eens komt dit jaar)

Wat raar Setteli, zo ineens koorts en verhoging. Ze ziet verder niets aan haar?

Dat is gek Lami, wanneer nu weer scannen?

Dat is ook bijzonder unofficial79, ik dacht altijd dat ze er wat “milder” van werden? Bij die van jou heeft de regulate dus niet dat effect..

Verder wordt er druk gedekt, gescand en gewacht... succes iedereen!

Gisteravond had mijn Lyrty nog een ei van 4,9. Dus die is eraf gespoten, vanmiddag nog eens insemineren. Misschien doet de zon van vandaag iets meer goed dan de storm van vrijdag... wat een snertweer steeds joh!

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:12

Vanavond lees ik bij hoor. Maar Fi mag nog een keer.. eitje vandaag 4,6cm...
geen vocht in de baarmoeder, dus dat is een goed teken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:34

Cynthia82 schreef:
Vanavond lees ik bij hoor. Maar Fi mag nog een keer.. eitje vandaag 4,6cm...
geen vocht in de baarmoeder, dus dat is een goed teken.

We gaan nog steeds mooi gelijk :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:48

Verkeerde topic, sorry jongens. Negeer dat bericht maar. :+

Cynthia weer precies zoals het hoort, in het weekend met feestdagen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:41

Zo dit topic gaat bijna nog sneller dan 2021. _O-

Kyrkelover, spannend! Lijkt zo een leuke hengst, fijn in ieder geval dat je een vervanger gevonden hebt!

Muronia, ik hoop voor je dat ze nu eindelijk mooi drachtig mag worden! Merrie "pesten" met prikjes is nooit leuk, hopelijk werkt wel! Zal extra voor je duimen.

Janinevv, gefeliciteerd met je nieuwe merrie! Was ze ook al drachtig of ga je haar dekken?

Caresse07, bij jezelf lijkt het altijd zo lang te duren haha. Hopelijk reageert ze mooi op het hengstig spuiten en kan je gaan insemineren!

Goldenarrow, jammer dat de baarmoeder nog niet mee wil doen. Soms reageren ze dan wel goed op het hengstig spuiten.

AM_Horses, gelukkig ei bij Sammie weg! Als er een groot ei zit, is ze toch sowieso niet drachtig?
Hopelijk is de andere merrie voor White Dream volgende cyclus goed!

Yvk, gezellig op het wachtbankje!

EllyC, wat balen dat de cyclus niet echt mee wil werken. -O-
Hopelijk de volgende cyclus wel goed!

MDWStables, ook op het wachtbankje! Welke hengst heb je gebruikt? Jij hebt ook sport pony's toch?

Unofficial79, sommige merries kunnen inderdaad geen chagrijnig reageren op de regumate. := Maar hopelijk helpt het wel en krijgt ze een mooie cyclus nu!

Lami, snelle cyclus inderdaad, maar sommige reageren ook gewoon zo op het hengstig spuiten.

Setteli, wat balen dat ze zo kwakkelt nu... Zou ook eens naar maagzweren laten kijken, daarop kunnen ze zo ook wel eens reageren.

_Liv, spannend! Hopelijk het eitje mooi weg en op het wachtbankje erbij

Stalmelyn, wat spannend eerste veulentje van je eigen hengst! Hopelijk is ze drachtig! Is het veulentje voor jezelf?
Duim voor een merrie!
Doet je hengst het dekken goed? Is zijn eerste seizoen toch?

Sanet, eitje nog even mooi door gegroeid. Hopelijk springt het eitje nu mooi

Cynthia82, Fi maakt er dit jaar extra werk van! Dat wordt een extra knap meisje! <3
Wel jammer dat ze weer lekker alles in het weekend doet. :=

Ik ben er nu eindelijk uit! *\o/*
Eerst was het vrijwel onmogelijk leuke pony hengsten te vinden die in Zweden beschikbaar waren en toen waren het er ineens heel erg veel en werd de keuze weer heel lastig. :+

Afbeelding
Deze voor het vosje die afgelopen week haar eerste veulentje gekregen heeft

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En deze wordt het voor de andere merrie!

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:43

Cynthia succes met de tweede keer insemineren.

Quir toffe hengst !

Jaa onze nieuwe merrie is al drachtig donderdags gescand.

Geen duidelijke foto van de jonge hengst
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:45

Toch raar Setteli, steeds die koorts. Hoop dat ze snel opknapt en het vruchtje lekker blijft zitten.

Lami, dat is wel heel snel zeg :oo Krijg er gelijk de zenuwen van of wij dan niet te laat gaan zijn met dinsdag scannen :=

Unofficial, dat klinkt niet gezellig zo'n sjaggie merrie, hopelijk betert het als ze van de Regumate af is.

EllyC, echt heel apart dat ze wel hengstig is maar de baarmoeder niet mee doet :? Hopelijk helpt het hengstig spuiten.

AM, Sammie gespoeld en nu afwachten dus. En binnenkort nog een dekking door White Dream, ben heel benieuwd naar zijn nakomelingen volgend jaar.

Sanet, ook nog een keer insemineren, hopelijk daarna het ei weg en kun je op het wachtbankje

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:55

Setteli hopelijk knapt ze snel op!
Lami, gelulkig wel op tijd erbij. :=
Unofficial, gezellig dan zo. :')
Elly,lastig als baarmoeder niet mee doet.
AM/Sanet, fingers crossed
Quir, uit de hengstenkeuze.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:58

Cynthia dat kon natuurlijk ook niet anders, ze moest zich wel aan haar weekend tarieven houden. :+

Setteli wat vervelend dat het zo anhoud bij Phoebe. :(:)

EllyC jammer dat je deze moet over slaan. Maar als het niet goed mee doet schiet het niet op. Duimen dat ze goed reageert op het hengstig spuiten.

Unofficial zonde dat ze zo reageert op de Regumate, Voor haar ook niet prettig..

Lami dat is zeker snel! Balen zeg.

Liv fijn dat ze nu geïnsemineerd kon worden, nog even het ei af en dan ook mee wachten. :)

StalMelyn hij heeft het meteen druk! :D

Muronia fijn dat je klaar bent met spuiten. Het is voor het goede doel, maar prettig is het niet. Heeft ze er zelf niet te veel last van?

Sanet ik ben het weer ook zo beu. De DA zei zo vaak dat het weer er geen goed aan deed dit jaar, dat de moed je bijna in de schoenen zou zakken. :') Hopelijk pakt het bij jou ook.

Quir die valk! <3 Wat een mooi dier.

Janine gefeliciteerd!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:05

Setteli wat vervelend ik hoop dat ze snel beter is

Elly wat vervelend hoop dat het snel gaat lukken

Am ik ga duimen

Quir die zijn gaaf mooie keuze heb je gemaakt.

Sanet ik ben ook zo klaar met dit weer mijn dierenarts heeft het er ook over dat het echt niet meehelpt

Hier ook een heel gedoe.

Merrie was niet drachtig dus besloten een andere hengst te proberen. Eindelijk een hengst gevonden kreeg ik te horen dat die niet echt goed sperma heeft dus dat gaat hem niet worden. Toen gingen we scannen en wat bleek ze is hengstig morgen insemineren :') dus snel opzoek naar een andere hengst. We hebben het ei afgespoten morgen gaat ze geinsemineerd worden met Vaderland.

Vrijdag heb ik een mooi veulen van Vaderland gekregen dus dat maakte de keuze wel wat makkelijker.

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:47

Muronia , hopelijk wil ze drachtig worden.

Veel waarvan cyclus niet lekker is. Hopelijk krijgen jullie dit goed.

En veel op het wachtbankje, spannend en dan duren 16/18 dagen lange he.

Cynthia, uiteraard toch weekend werk. Hoe kan het ook anders...

Paardje, jammer dat zo moet om een hengst te kiezen. Ben je wel tevreden met de keuze?

Quir, inderdaad eerste seizoen. Dekken zelf doet hij heel goed en netjes. Door de eerste paar merries die niet goed hengstig waren is hij met springen wat voorzichtig geworden. Dus hij springt er eerst tegenaan om te checken of ze niet trappen en dan er pas op maar dan is het ook zo gepiept.
De merrie is niet van mij maar doen het beetje samen zo. Ik kijk er heel erg naar uit! Plan is ook om de merrie nog mee te nemen naar de keuring.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:43

Setteli schreef:
Met mijn Phoebe ging het gisteren toch helaas niet helemaal goed. Ik had haar opgehaald en ik vond haar wat warm aanvoelen. Had ze 38,4. Niet schrikbarend maar wel verhoging. En waarom denk ik dan.
DA weer gebeld en die adviseerde haar maar even binnen te houden. Ze was wel rustig, maar vervolgens wil ze niet eten en niet drinken. Dus slobber gemaakt met veel water en dat ging er wel in. In de avond was de temp wel weer gezakt, maar ze is nu nog niet helemaal zichzelf.
Paar weken terug had ze ook ineens uit het niets hoge koorts (39,5) en was het met een dag weer weg.
Alles bij elkaar niet fijn voor haar en ik weet ook niet wat het met een evt vruchtje doet.
Ik denk dat ik volgende week maar een keer een bloedonderzoek laat doen.

Hebben ze al bloed geprikt?
Paard van mijn vriendin staat in de opfok en ook steeds koliekerig, soms 2 dagen koorts, dan weer een paar dagen niet. Daar is anaplasmose uitgekomen. Een bacterie die wordt overgedragen door teken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:54

suffie schreef:
Setteli schreef:
Met mijn Phoebe ging het gisteren toch helaas niet helemaal goed. Ik had haar opgehaald en ik vond haar wat warm aanvoelen. Had ze 38,4. Niet schrikbarend maar wel verhoging. En waarom denk ik dan.
DA weer gebeld en die adviseerde haar maar even binnen te houden. Ze was wel rustig, maar vervolgens wil ze niet eten en niet drinken. Dus slobber gemaakt met veel water en dat ging er wel in. In de avond was de temp wel weer gezakt, maar ze is nu nog niet helemaal zichzelf.
Paar weken terug had ze ook ineens uit het niets hoge koorts (39,5) en was het met een dag weer weg.
Alles bij elkaar niet fijn voor haar en ik weet ook niet wat het met een evt vruchtje doet.
Ik denk dat ik volgende week maar een keer een bloedonderzoek laat doen.

Hebben ze al bloed geprikt?
Paard van mijn vriendin staat in de opfok en ook steeds koliekerig, soms 2 dagen koorts, dan weer een paar dagen niet. Daar is anaplasmose uitgekomen. Een bacterie die wordt overgedragen door teken.

Nee nog geen bloed geprikt, maar dat wilde ik van de week wel laten doen. Ik neem die anaplasmose zeker even mee. Bedankt voor de tip, Astrid.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:46

Quir mooie hengsten uitgekozen :j
Een groot ei hoeft niet te betekenen dat ze niet drachtig is. Sommige merries gaan hier gewoon in door. Nu had ze dat ei al een aantal dagen en niet doorgegroeid. Net heb ik wild Thing ook weer geschouwd, is niet hengstig. Ik heb echt geen idee wat ik hier nu van moet denken.

Stalmelyn. Fijn dat hij het dekken zo netjes doet. Heb je al een uitslag terug van je merrie?

Paardje2013. Ook een mooie hengst. En ook gave nakomelingen van gezien. Welke hengst had mindere kwaliteit? Ik heb Nashville voor Sammie dat was echt top. Ook bij van Reesink

Cynthia. Toch nog een rondje. Alles voor dat ene merrie veulen :Y)

Brr het is zo nat hier. Ook echt niet goed voor de cyclussen op gang te krijgen

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:26

Paardje2013, heel gaaf Vaderland. Heeft hier heel lang nummer 1 op het lijstje gestaan. Maar toch afgehaakt op de extra kosten.

Quir, mooie hengsten. Zeker die valk

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:46

AM ik had furst dior uitgezocht. Maar via via gehoord dat het wel eens mindere kwaliteit is.

Ik ben wel heel blij met deze keuze de extra kosten zijn inderdaad wel jammer maar goed ik bespaar al op de voorijkosten van de dierenarts door mijn scan pakket haha.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:08

paardje2013 schreef:
AM ik had furst dior uitgezocht. Maar via via gehoord dat het wel eens mindere kwaliteit is.

Ik ben wel heel blij met deze keuze de extra kosten zijn inderdaad wel jammer maar goed ik bespaar al op de voorijkosten van de dierenarts door mijn scan pakket haha.

Hengsten die veel dekken hebben nu eenmaal ook minder zwemmers. Omdat ze gewoon weg ook meer merries moeten bedienen op één dag. Vaderland heb je nu ook via reesink? Dat je geen dubbele kosten hebt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:28

Morgen met Eliana scannen op cyclus. :)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:29

Ja klopt Am heb hem via Reesink, opzich had het kwa dubbele kosten niet veel uitgemaakt ik heb nog 2 merries die nog drachtig moeten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:05

Stal AM, helaas nog niet dus hoop toch echt wel dinsdag en anders ga ik bellen. Op zich komt het wel uit want kan mijn hengst nog even beter oefenen haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:22

Mooney, dan lopen we dus gelijk :) Ik heb net sperma opgehaald bij Marlojein (kon ik Cassanova en DC ook nog even zien <3) en ik wacht nu op een telefoontje van de veearts en dan gaan we weer.

Gefeliciteerd MukiwaCobs! *\o/*

Muronia, ik duim nog steeds verschrikkelijk hard voor je! Na jouw bericht dat Wainoon vocht in de baarmoeder had als reactie op het sperma, klonk me dat dus bekend in de oren toen de veearts vanmorgen zei dat Fi totaal geen vocht/reactie had op het sperma. Dat is dan toch fijn om te horen :)

Gefeliciteerd Kimm.

Blijft nog even spannend voor jou dus goldenarrow..

Elly, het gaat niet echt vanzelf he bij jou -O-

Spannend MDW!

Setteli, wat vervelend van Phoebe, zeker omdat je niet weet wat er nou aan de hand is. Hoe gaat het vandaag met haar?

Spannend StalMelyn! Is het veulen dan van jou?

Sanet, wij doen het gezellig samen :D

absque_dubio schreef:
Cynthia weer precies zoals het hoort, in het weekend met feestdagen.

Hou op, schei uit! Ik had het kunnen weten natuurlijk. Ik had haar gewoon vandaag voor de eerste keer moeten laten scannen en gelijk insemineren. Lekker twee keer op Eerste Pinksterdag. Het is echt een gave :') (vorig jaar Bevrijdingsdag _O- )

Quir, nu MOET ze er wel een meisje van maken! Dan zijn alle kosten vergeven <3
Je hebt echt twee prachtige hengsten uitgezocht, echt! Volgende keer ga ik ook voor minder safe :j

YvK, ja doe maar grappig... Als de rekening komt, betaal ik hem gelijk en denk ik er niet meer over na :')

Nu maar hopen dat dat ei van plan is om te springen. Het geeft me wel meer hoop op een merrie :) Als het ei vandaag (of morgen) springt, is het nog levende zaad van vrijdag sneller in de buurt dan het nieuwe zaad van vandaag. Van dat van vrijdag zijn de meeste hengstjes wel dood, dus grotere merriekans! *\o/*

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:34

tja Cynthia, wordt duur veulen zo.
Daar maar niet te veel aan denken, als t maar lukt.