[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 01:46

Gefeliciteerd!

Ik samen met n stalgenootje op stal.... Jill is tot nu toe redelijk rustig maar ja, zegt helemal niets ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 01:49

Gefeliciteerd crines met de nieuwe merrie.

Succes met waken cl. Hopelijk houd ze jullie niet lang in spanning.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 03:19

Oh god.. Ik kom binnen vallen, topic 2 en 88 pagina's en nooit gezien natuurlijk _O-
Mijn merrie moet nog 6 weken :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:10

Gefeliciteerd Crines, ik vind het zo op het eerste gezicht wel een knappe merrie :j

CL, geen jill baby? :(

Ik hou ook niet bij welk paard bij wie hoort allemaal... Maar ik probeer de types wel te onthouden; pretty heeft kleintjes, skaay heeft kleurtjes, tinniiee heeft "dikke billen paardjes met kleur", Patrick tinkers, en zo onthou ik er dan toch een paar... Vooral alle rijpaarden vind ik lastig te onthouden :o maar goh wat doet het er toe! Zodra ik veulens zie reageer ik sowieso :D hihi

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:26

Gefeliciteerd Crines *\o/*
Ik kan ook niet uitgebreid reageren (weinig tijd, zeker nu dat ik Mick 2 x per dag moet spuiten) maar lees wel regelmatig mee hoor. En ben ook erg blij met de tips die voorbij komen.

Eh .....zag ook nog aantal pagina's terug een leuke foto van 2 kleine pooowns <3 als ik geld en tijd had, zou ik ook zo graag zo een kleintje willen :j en daarmee vrijheidsdressuuur gaan doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:31

Tja ik ken ook nog niet iedereen. De mensen die al vaker in dbts gezeten hebben wel, zoals vulina, cynthia, inowa, neon, Marije, cl, pretty
Spoiler:
... die paarden ken je al wat en onthouden ik gewoon beter. Sommige mensen ken ik dan weer van andere topic of in het echt. Ik lees bij en reageer vaak via telefoon. Dan is quoten helemaal een hel haha. Daarnaast zijn mn merries nog niet erg ver en het moet nog een beetje gaan leven dus. Tegen dat mn merrie twee aan de beurt is is 3/4 uit het topic weg weet ik uit ervaring en dan gaat het tempo rustiger. En verder ben ik gewoon heel druk met werk en huis. Van de voorbije 21 dagen heb ik er 20 gewerkt. Komend weekend echt vrij, wat een heerlijkheid.

Crines, gefeliciteerd met je aanwinst. Ze bevalt dus goed

CL nog geen veulen?

Er komt nog niet echt een geboortestorm op gang he? April zal het wel losgaan.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 09-03-16 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:33

Mopjemop, hoe gaat Mickey de 10 dagen ab zijn bijna om? Op een kliniek smeren ze sambal op verband bij veulens zodat ze eraf blijven, misschien dat het ook wel helpt in de staart.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:44

Gefeliciteerd crines!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:01

@ jobamara, ik moet zo om 8 uur de va bellen en dan hoor ik wat we gaan doen. Ben heel benieuwd. Mick gedraagt zich als een jong blij veulen met te veel energie...is natuurlijk ook wel logisch. Hij staat nog steeds op boxrust en mams ook. Zijn temperatuur is steeds goed en hij loopt en springt, zou echt niet eggen dat ie wat mankeert.
Hij steigert op z'n mams en is helemaal happy.

Zijn tandjes komen ook door en hij probeert al hooi te eten, geef hem ook al wat Metazoa brokjes....

Wat ik wel beetje raar vind, is het volgende; ik heb zo een rubberen zwarte voerbak voor Younah en daar wil hij steeds in gaan rollen als zij eten krijgt erin. Mams wordt dan echt pissig en kan hem wel wat aandoen, daarom geef ik hem nu ter afleiding de Metazoa brokjes.

Maar vind wel bijzonder gedrag......of doen veulens dit wel vaker?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:11

Nog geen veulen bij Jill...

Heerlijk zo'n fopmerrie ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:18

Even 'snel' bijgelezen: Crines, gefeliciteerd met je nieuwe merrie!

Mopjemop, ik ben benieuwd wat de da zegt, succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:58

Elmars_Floor : leuke foto van Floor en bijrijdster,niet lang meer dus.

Venthe : ze is nog heel bescheiden als ik die buik zo zie.

Ceasar : uiertje is idd in werking!

Peetjjuh : oei dat is niet best een maand te vroeg,ik hoop dat hij wat aansterkt.

Tinniie : spannend!!

Nicole : jeetje zeg dat is nog meer als pepper heeft! hopelijk wacht ze nog even.

Knolselder : gefeliciteerd met je prachtige dochter! wat een snoetje zeg.

Pretty : ook bij jou schiet het op met 320 dagen bij Nikita.

Wingslove : het uieren kan ook gewoon zucht zijn.

Mopjemop : de kleur ogen veranderd idd bij veulentjes.

Cynthia : Daisy is nog niet zo heel dik zo te zien.

Mijnlieverd : dat wormenmiddel komt via de navelstreng bij het veulen terecht,gaat niet in de biest zitten dus.

Fotsy : heerlijk he als ze even laten weten dat ze er zijn.

Azara71 : is die zeker drachtig? wat een mooi land trouwens!

Tinniie : Jade onrustig,gelukkig wel al op 325 dagen.

Cubalibre : ook Jill onrustig,ik wou dat ik dat al kon zeggen.

Tinniie : ooo ze is er al! gefeliciteerd! en nog een merrie ook! ze is prachtig!

BonnyDione : die houd de spanning erin!

Mariellev89 : jeetje wat klote hopelijk is het niet iets besmettelijks ofzo,sterkte!

Dustinlover : dus als het gelukt is dan heb je volgend jaar al op tijd veulens.

Angelpam : mooie Fien.

AZ : mooi kereltje is Malik,maar oei wat is mama boos hihi.

Kiki1976 : schiet ook al op dus.

Noisy : ook genoten van het heerlijke weer,leuk paardje ook.

Mopjemop : knap kereltje! de valkjes (buckskin) zijn al ruim aanwezig hier.

Cynthia : een hengst uitzoeken is nog erg moeilijk,gelukkig ben ik er al uit welke hengst het dit jaar gaat worden.

Venthe : gefeliciteerd met de goedkeuring van je hengst!

21052008 : welkom!

iEmmaaa : ook welkom!

Pandakaas : mooie sfeervolle foto van moeder en dochter.

Tinniie : dat uier van chrome ziet er heel pijnlijk uit zo.

Pretty : karin met haast,maar op zich kan het veulen best al komen.

Woogy : knappe Massie!

Butengewoon : leuke merrie heb je,wel groot ofniet?

Patrick : hoe houd jij Whisper zo wit? uier is ook al enorm!

Bellarosa : knappe Azia! en ze heeft toch best wel een flinke buik voor een 1ste veulen.

Nicole : ze zeggen vanaf 320 dagen veilig maar denk niet dat het op een paar dagen nauwkeurig is,ken iemand die een veulen op dag 316 had en was een kerngezond en sterk veulen.
veulen kwam eerder omdat het best een flinke was.

Jolandje : ach gosh,ze ligt helemaal plat en gestrekt.

Cubalibre : knappe Jill!

Pretty : jouw dames racen tegen elkaar.

KBK : uier van Kim veranderd idd ja.

Pretty : zo he zeg,dat lijken wel 2 tientonners....flinke buik hebben ze.

Cubalibre : ooo spannend! troebele melk!

LoesvL : mooie combinatie van je merrie en de hengst.

KBK : het moment dat het veulen er helemaal uit is is het geboren dus op zondag.

Tinniie : wat een knappe merrie is dat zeg!

Bonnydione : schiet niet op bij jou.

Kiki1976 : Bo is een leuke merrie!

Ceasar : wat heeft Candy toch een buik zeg! ik ben benieuwd of ze weer zo'n knapperd gaat krijgen als vorig jaar.
uier is wel een beetje gelijk aan wat pepper heeft.

AniekR : oei oei stress is niet goed,Roos schiet ook al op.

Crines : gefeliciteerd met je nieuwe merrie! mooi paard hoor. Ben er alleen niet zo'n fan van om een hoogdrachtige merrie nog te verplaatsen.

Cemlys : bijna geen vrije tijd,gelukkig word het komend weekend goed weer in het noorden!

zo ik ben enigszins bijgelezen vanaf pagina 68.
nu mijn eigen post nog maken dus die komt zo,niks spannends in elk geval.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:04

vraag van woogy

Ik dione's dracht nou ik moet eerlijk zeggen met bepaalde dingen krijg ik heeeeellll snel hoofdpijn .
Vooral in het begin dat ik met dione heel rustig aan moest doen .. ik had die jaar daar voor ook al geprobeerd 2 x maar toen heb ze die embryo afgestoten in het begin ..
mijn merrie is een binnen vetter en is heel snel op gefokt ..
waar Door ze een hele harde baarmoeder mond heb ..
jaar daarna weer geprobeerd maar was heel vroeg begonnen met dekken mazzel ook want paar dagen later was kunar verkocht.. maar moest toen heel rustig aan met haar doen .. Ze werd toen ook om de dag gescand Door robby .. heb toen iets van bijna 4 maanden daar gestaan en ik mog haar pas meenemen dat hij zeker wist dat embryo goed blijfte zitten onder tussen heb ze ook een keer vast daar gelegen in die stal daarzo hele been grote schaafwond maarja blijven dieren .. Dus zo lieve bier wat ze wel is op fb zeggen is zij niet .. in normale omgang ook niet ..

Toen nam ik haar mee wat ken je blij zijn als je weer op je stal aan kom ik teminste. nog ze lekker naar het land en een stal jongen liep met haar maar er stond een meisje halve wegen die pad naar het land en mv dione was een beetje druk en ik denken dat het op dat moment niet aan stond dat er een meisje daar stond dus die heb ze een alle jesus trap net boven haar knietjes gelukkig op allebei de benen dus die is nu ekstra voorzichtig met haar nu ..

ook ik had bijna een trap kunnen inkaseren toen ze net haar kuil had gekregen dus denken dat ze toen et niet van gediend was ff ..

maar voorderest ze hou niet van poetsen .. op het moment staat ze lekker stil en geniet ze er van ..
en ze ken ook niet met alle paarden als niet drachtig is en nu vindt ze alle paarden lief heel apart ..

nu ze bijna moet bevallen heb ik eigenlijk nu ook hoofdpijn meer omdat ik van het ergste sanario denk.. en nu hier op bokt ook vreselijk berichten hoor ..
en ja meschien klinkt het heel kruw wat ik zeg maar als ik moet kiezen tussen merrie en veulen .. dan kies ik voor dione die is mijn te heilig ..
maar ik hoop het niet mee te hoeven te maken maar krijg wel hoofdpijn van het idee Rob zei al jullie 2 hebben elkaar echt gevonden over paard en mij dan

dat heb ik al Door dat je me een beetje plaag hahaha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:08

nou hier dus een update,

pepper zit op dag 323 en ze is het zo moe allemaal maar helaas geen vorderingen bij haar,uierontwikkeling ligt ook helemaal stil.

lichamelijk lijkt ze er helemaal klaar voor maar de kleine heeft nog geen zin denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uier gisteren.
Afbeelding

Ylona zit nu op dag 318 en die gaat volgens mij nog wel overtijd want zwaar heeft ze het niet.

het gaat trouwens ook echt super met Ylona,ze is al niet meer kreupel (hooguit een klein beetje gevoelig bij haar voorhoeven) en de kleine begint weer meer te groeien lijkt wel.
ze moet nog wel wat meer gaan aankomen want ribben zijn iets te goed te voelen naar mijn zin.

Afbeelding

wel zijn hier gisteren weer lammetjes geboren,een 3ling weer.
nu hebben er 4 schapen gelammerd,eerste heeft verworpen,tweede had een 3ling,derde een 2ling en de vierde nu weer een 3ling.
nog 4 schapen te gaan maar die krijgen er niet zoveel.

Afbeelding

en de hoogdrachtige koeien mochten weer lekker naar buiten,hier 3 dames die voor het eerst drachtig zijn.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:11

inowa _/-\o_ wat een bijleespost

crines gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, knappe merrie en dikke buik amai

tuurlijk dione, ik denk dat iedereen wel in een strijd kiest voor zijn merrie en daarnaast probeert er alles aan te doen om het veulen te redden. Komt vast helemaal goed hoor.

ik probeer zoveel mogelijk te reageren, ik ken er een aantal persoonlijk, van andere topics en van vorig jaar.
Vulina jij hebt toch appie's?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:16

Das ook geen hele makkelijke dame dus haha.
Mijn eerste fokproduct wordt binnenkort 3 en heb steeds deze topics gevolgd, volgens mij zijn er nog niet eerder zoveel veulentjes verspilt als dit jaar.

Was het Marielle of Marije die wachtte op de rhino uitslag? ben erg benieuwd hoe het nu gaat?

crines gefeliciteerd met je nieuwe merrie, kan niet goed filmpjes kijken op m'n telefoon.

Inowa nog geen peppersteakje?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:18

Inowa hoe kan het dat sommige schapen mega veel babies krijgen, en andere niet? is dat puur genetica?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:19

nee en dit weekend ben ik weer in limburg,verwacht ook niet dat het veulen binnen een week komt.
zal toch zomaar kunnen dat ze toch wel voldraagt.

het weekend dat ze uitgerekend is ben ik er pas weer.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:21

1 KWPN-er drachtig van een appie
2 KWPN-ers drachtig van KWPN
1 fries drachtig van appaloosa
En 1 Ijslander (van een klant) drachtig van KWPN.
Dus totaal 5 drachtig ja :j

Ik kan het ook niet allemaal bij houden hoor, sommigen weet je inderdaad al van vorige jaren.. Of sommigen ken je van het één of ander!

Daarbij heb je natuurlijk ook nog de interesse. Als je in de pre's zit, zul je een pre uit het topic ook eerder onthouden.

Inowa, kun je nu blijven tot het veulen er is?

CL nachtje op gebleven? *gaap*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:22

Marielle, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Al meer bekend?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:24

Woogy schreef:
Inowa hoe kan het dat sommige schapen mega veel babies krijgen, en andere niet? is dat puur genetica?

geen idee,denk dat het eerder afhangt van de leeftijd van het schaap.
de jonkies krijgen er vaak maar 1 of 2 bij hun eerste keer,de oudere schapen vaker een 3ling.
mijn nicht had een 5ling laatst.

wij houden wel alleen maar ooilammetjes van meerlingen aan.

vorig jaar 3 ooien verloren,1 had voor de zoveelste keer alleen maar dode lammetjes dus die was al snel verkocht aan de handelaar.
de andere 2 kregen uierontsteking en nog iets waardoor het uier kapot was gegaan.
die zijn 2 weken terug ofzo verkocht voor de slacht.

vorig jaar wel dus een 2ling ooilammetjes en 1 ooilam van een 3ling aangehouden.

dit jaar moeten er weer 2 of 3 schapen weg (de oudsten) dus de 2 ooilammetjes van de 3ling blijven en nu nog afwachten wat de rest van de schapen krijgen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:25

Lekkere bijleespost Inowa, goed bezig!

Crines; gefeliciteerd met je aanwinst. Ook aftellen dus! Ze lijkt erg relax op het filmpje.

Bonny: Ik snap je post helaas niet helemaal. Wat is nu exact je vraag/doel? Als de situatie daar is heb je geen keus maar je kunt je beter druk maken op het moment dat het zover is dan vooraf al allerlei doemscenario's uit te denken. Zorg dat je kraamstal met spullen gereed is en dan komt het vast goed!

Mopjemop: Het zal wel een bepaalde vorm van uiting zijn. Hij kan natuurlijk zijn energie niet echt "lekker" kwijt dus gaat hij andere trucjes uithalen. Volgens mij gewoon heel normaal, al is het wel raar. Fijn dat het tot nu toe goed gaat met ze!

En verder weer een nacht zonder veulentjes (helaas!). Toch blij dat het bij Nicole nog zit overigens.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:27

Vulina schreef:
Inowa, kun je nu blijven tot het veulen er is?

nee pepper staat in drenthe bij mijn vriend en ik zit nu weer in limburg.
moet nog wat dingen regelen hier en heb afspraken staan.

mijn vriend houd haar goed in de gaten en als hij het niet vertrouwd dan laat hij het meteen weten zodat ik meteen op de trein kan stappen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:46

Fotsy, zo die gaat ook lekker tekeer van binnen zeg, arme pony.

Tjinta, hopelijk niet te missen dan.

Crines, gefeliciteerd. Oh die moet al snel dan.
Filmpje gezien, leuke merrie.

peetjjuh, ojee dat word vaak wakker worden straks :o

CL, Jill nog geen veulen -O-

KellyDV, Welkom.

Mopjemop, fijn om te horen dat het iedergeval beter lijkt te gaan met Mick. Maar nog steeds spannend, en we blijven duimen voor je kanjer.

Inowa, Pepper ook al zo moe. Maar ze heeft een flinke buik.
Fijn dat het met Ylona weer beter gaat. Ze verhaart zo te zien flink.
En wat een schattige lammetjes weer.

Marielle, uitslag al bekend?

Ik probeer zoveel mogelijk op iedereen te reageren maar lukt ook gewoon niet altijd.
Vaak idd via de laptop en dan 2 pagina's met bokt open. Want anders weet ik het ook niet meer wie wat schreef hihi

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:48

Mopjemop, pas op met die kleintjes hoor! Als je er eenmaal aan begint, bent je verslaafd ;)

Cemlys, inderdaad, die geboortegolf laat op zich wachten.
Maar er komt beter weer aan, misschien hebben de veulentjes braaf op het beginnende lenteweer gewacht :')

Inowa, :wow: wow wat een bijleespost!
paardjes laten je lekker wachten, ik zei het al; die wachten op het mooie lenteweer ;)
gefeliciteerd met de lammetjes. en mooi plaatje van de koeien!