[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:49

Wat jammer cynthia :(:) maar het wordt hier al goed verwoord, dais neemt het er nog even van voor de allerlaatste keer..! Op naar een betere poging.

Ubimone jammer nog eentje die niet wilt springen dus,kan het ei er niet afgespoten worden?

Jammer marije maar zoals je zegt wel positief dat ze eindelijk uit haar zelf een cyclus ontwikkelt.

Met al die pech wordt ik ook al bang, daarnet sloegen ze gelukkig wel nog af.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:49

Jeetje wat een domper Cynthia.. -O-
Nouja ze is nu wel hengstig en weer gedekt dus nu maar gewoon heel hard
duimen dat ze nu drachtig raakt. +:)+ Ik heb geen idee wat de kansen zijn en waarom
het een 1e keer niet lukt. Uiteindelijk is het toch de natuur en die kun je niet
dwingen/sturen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:55

Cynthia82 schreef:
Ik stel inderdaad weinig eisen. Fijn dat je me zo goed kent O:)

Ik baal er echt zo vreselijk van -O- Vooral omdat ik geen flauw idee heb hoe groot de kans is dat ze deze ronde wel drachtig wordt. Ze is natuurlijk altijd in één keer drachtig geworden. Wat is de reden? Haar leeftijd, puur toeval? Hoe vaak komt het voor dat een merrie van de eerste ronde niet drachtig wordt en van de tweede ronde wel? Ik weet het niet... Duimen maar..

Ah je weet het niet waardoor zoiets komt. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor. Hier ook wel een merrie gehad die eerste rond niet drachtig werd en 2 de gelijk. Vorig jaar nog een laten dekken laatste twee dagen van de hengstigheid en die was na 2 dekken gelijk drachtig. Yonce is het toen ook een keer niet geworden maar tijden het dekken onder de teken komen te zitten en flinke koorts en infectie. Was de tweede keer vast wel gelukt maar hengst was verkocht. Nu mag de hengst er gewoon bij en hij regelt het zelf maar.
Het komt wel goed. Volgend jaar een hartstikke leuk veulentje. Daar zorgt iemand hierboven wel voor ;)

ubimone

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:56

@cemlys het is vers. Maar morgenmiddag is het 48 uur na de vorige inseminatie.
@pretty mijn DA zei al dat t ei waarschijnlijk morgenvroeg wel weg zou zijn. Maar om zeker te zijn dat we niet morgen middag nog met een ei zitten en geen sperma hebben raadde hij mij aan om nog een keer te bestellen. Rare zin hi hi

@Cynthia mijn DA zei ook al dat t slechte voorjaar een grote rol speelde. Hij had meerdere merries die niet in 1x drachtig wilde worden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:58

Ja 48 wordt krap inderdaad.

Inderdaad. Raar voorjaar. Merries die tot 12 maand overdragen,... Hier dus ook die ene merrie die ik allang in cyclus had verwacht. Hengstigheid kan ook wel eens voorkomen zonder eisprong. Ze was toch lang hengstig geweest?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:00

Ik heb nooit hoeven sederen maar een klein beetje kan niet zo veel kwaad denk ik toch :)

Fijne vakantie Cuba!

Wat ontzettend jammer buuffie :( Ze heeft het wel verdorrie spannend gehouden zeg. Ik duim dubbele diensten voor de tweede poging!!

Jazz maakt het ook wat spannend voor mij, ze is niet helemaal lekker, ze eet niet zo als het zou moeten, beetje dunne poep en ze lijkt wel wat afgevallen en ze spande net haar lijf ineens heel raar aan op de poetsplaats... weet niet of het door de stress komt maar ik maak me een beetje zorgen. Dit deed ze vorige keer ook niet..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:08

Cemlys schreef:
Het komt wel goed. Volgend jaar een hartstikke leuk veulentje. Daar zorgt iemand hierboven wel voor ;)

Nu moet ik gewoon huilen ;( Het slaat nergens op, I know, maar ik vind het zo lief dat je dit zegt. En daarnaast kijk ik extra uit naar dit veulen om het gemis een beetje te compenseren met weer iets heel moois. Ik ben zo teleurgesteld.. Maar goed, even een baalavondje en dan weer vol goede moed ronde twee in. Er zijn zat merries die de tweede ronde wel drachtig worden!
(en huilen doet nog pijn aan mijn ogen, voel ik 8-) )

Ze was de vorige keer inderdaad 9 dagen hengstig en is vijf keer gedekt, maar dat was bij Ti ook zo.
Misschien had ze geen eitje, dat zou kunnen. Dan is het grote voordeel dat ze nu in ieder geval wel een eitje heeft, want die heeft de va zaterdag gezien tijdens de scan :)

Dankje, buuf, en anders kom ik jouw veulentje extra knuffelen!
Ik snap dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen. Hou haar maar even goed in de gaten.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:13

Ahhh buuf :(:) Het moet gewoon goed komen, ik verlies m'n vertrouwen in de paardheid als je dit niet gegund is hoor!! Kan gewoon niet, dus ronde twee wordt okee! En we moeten elkaars veulentjes gewoon knuffelen, punt! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:16

'De paardheid' :') Mooi woord :D

Ik weet wel dat als ze nu wel drachtig wordt, ik extra, extra, extra blij ben! Weer word ik even met mijn neus op de feiten gedrukt dat niet alles vanzelfsprekend is (dat wist ik natuurlijk nog niet :\ )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:18

Cynthia82 schreef:
Cemlys schreef:

Nu moet ik gewoon huilen ;( Het slaat nergens op, I know, maar ik vind het zo lief dat je dit zegt. En daarnaast kijk ik extra uit naar dit veulen om het gemis een beetje te compenseren met weer iets heel moois. Ik ben zo teleurgesteld.. Maar goed, even een baalavondje en dan weer vol goede moed ronde twee in. Er zijn zat merries die de tweede ronde wel drachtig worden!
(en huilen doet nog pijn aan mijn ogen, voel ik 8-) )

Ze was de vorige keer inderdaad 9 dagen hengstig en is vijf keer gedekt, maar dat was bij Ti ook zo.
Misschien had ze geen eitje, dat zou kunnen. Dan is het grote voordeel dat ze nu in ieder geval wel een eitje heeft, want die heeft de va zaterdag gezien tijdens de scan :)

Dankje, buuf, en anders kom ik jouw veulentje extra knuffelen!
Ik snap dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen. Hou haar maar even goed in de gaten.

Ah sorry, nu moet ik ook. Maar is wel zo, geloof ik echt in hoor. En het zou natuurlijk grapjas ti niet zijn om het voor cynthia even lekker spannend te maken en stiekem zit hij wel te gniffelen om zn baasje :(:) en het maakt niet uit welk veulentje het zal zijn, het zal Hoe dan ook perfect zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:21

Vesceron schreef:
Ahhh buuf :(:) Het moet gewoon goed komen, ik verlies m'n vertrouwen in de paardheid als je dit niet gegund is hoor!! Kan gewoon niet, dus ronde twee wordt okee! En we moeten elkaars veulentjes gewoon knuffelen, punt! :D

Die onthoud ik!

Dat is het mooie aan de 'paardheid' cyn, ze blijven ons nuchter houden en blij zijn met elk momemt

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:28

Haha ja die paardheid is zoveel eerlijker en puur dan de mensheid :)

En het is zeker niet vanzelfsprekend, alsof je dat nog niet wist inderdaad :\

Ik zeg dit jaar wordt een dieseltje, beetje lastige start maar als het eenmaal op gang is, blijft het als een zonnetje lopen!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:43

Ach Cynthia, wat balen zeg.. Daar gaat je kleine hoop voor deze ronde!
Ik duim mee voor de volgende ronde, dat moet gewoon lukken :(:)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:59

Enorm balen Cynthia! Hoop dat ze nu dan wel gewoon vol raakt na deze ronde...

Heb ik verder iets gemist want jullie gaan hard!

Marley vandaag voor het eerst gedekt. Hengst kon er bijna niet aan haha! Hopelijk achter 2 dagen nieuws dat ze al afslaat. Als DA gelijk had zou dat moeten kloppen

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:17

Pfoeeee jullie gaan gewoon te hard, heb 13 pagina's bijgelezen :')

Ice, ik hoop voor je dat ze alsnog drachtig is!

Balen Cynthia, had nog zo gehoopt voor je dat ze heel misschien toch nog drachtig zou zijn! Inderdaad duimen voor de volgende ronde! :)

Verder iedereen gefeliciteerd met drachtige merries! :D

Vorige week maandag heb ik mijn merrie opgehaald bij de hengst, en uitgaande van de eerste dekdatum zou ze vandaag op de 19 dagen zitten. Vanavond zijn we dus naar de va geweest om te scannen.

En we hebben een ei(tje) *\o/* *\o/*
Het is wel een soort van twijfelgeval, omdat het eigenlijk nog ietsiepietsie te klein is om met zekerheid te kunnen vasstellen. Maar er zit in ieders geval iets! Nu volgende week nog terug voor een bevestigende scan! :D :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:03

Komt helemaal goed Cynt!! Je moet er gewoon bij zijn met Dais, dat is weer vetrouwd en je praat altijd lekker mee vind ik :)

Marije, spannend morgen! Ik heb Fab niet met opzet gedekt.. Het lag niet aan Fab dat ze niet dragend werd, maar aan de hengst.. De veearts was er bijna zeker van dat er iets met hem mis moest zijn misschien(niet vruchtbaar,traag zaad). Dus heb hem gewoon bij Fab laten staan en in januari misschien 1x zien dekken en daarna niet meer.. Mijn andere merrie werd ook niet drachtig van hem, dus het idee was hem verkopen of hem ruinen.. Hij is verkocht en ik had de veearts toch nodig voor een pony te ruinen en vroeg of ze toevallig even fabbie kon scannen omdat ik haar anders had willen wegbrengen en toen bleek ze ineens dragend... Magoed ik ga er alles in proppen wat ik kan :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:06

wat jammer toch cynthia :(:) , kreeg ook even de tranen in mijn ogen

nog velen aan het insemineren en dekken, veel succes.

jullie kunnen dat best mooi verwoorden.
Al zou ik niet graag 'palend' naast jullie staan _O- Pretty ik begreep het helemaal, wij gebruiken dit woord heel veel in het notariaat, en nu moet ik er steeds hard om lachen :D

vele merrie's werken echt niet mee dit jaar, hier zelfde liedje, niks te zien aan de merrie, geen interesse in de hengst -O- , zal ze morgen toch maar even laten scannen, wie weet fopt ze me deze keer ook maar nu met een mooi eitje +:)+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:06

Gefeliciteerd Bubblee :)

Balen Cynthia.. Ik denk dat je net zoveel kans op dracht hebt dan bij de eerste keer hoor! Misschien zelfs nog wel meer, omdat het wat warmer wordt :) Komt vast goed.

Nogmaals insemineren dus Ubimone.. Ei al wel wat zacht?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:23

bepaalde mensen hebben niet hard genoeg mee geduimd vrees ik. Pony is pis en pis hengstig en laten we vrijdag nog 1 keer insemineren. Pris daarentegen...hartstikke drachtig *\%/* 70 dagen op weg en de eerste rhino spuit zit erin!
Pony d'r knie is gigantisch opgeknapt dus hebben groen licht om meer te gaan doen. Twee van de drie berichten dus super goed...ik mag ook niet echt klagen dus :)

Cynthia wat rot, ken je gevoel helaas. De aanhouder wint he ;)

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 05:39

@Vulina het ei was juist al onwijs zacht. DA stond er echt van te kijken dat het er gisteravond nog op zat. Terwijl het de vorige keer sneller weg was dan hij verwacht had. Omdat ik vrachtwagen chauffeuse ben en dus s morgens vroeg op pad moet ( zit nu al in Friesland vanaf Breda) konden we vanmorgen niet scannen. Dus vandaar word het vanmiddag opnieuw gedaan. Hij hoopt dat dan t ei wel weg is. Maar voor de zekerheid nog eens sperma besteld zodat we rondom de eisprong toch goed konden insemineren. Deze keer moet het lukken!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:00

Woogy, gefeliciteerd :) gelukkig maar!

Ubimone, aha! Dan is het nu vast raak :D

Ik zal zo even een merrie van iemand anders bekijken of die naar de hengst kan. Zij staat bij ons in stalling en voor merrie begeleiding.

Dit weekend gaat èèn van de Friezen naar de hengstenhouder. Hopelijk wordt ze vlot gedekt en kunnen we haar volgend weekend weer ophalen.

Kennissen van ons hebben een GGK nrmps appaloosa hengstje van 1.02. Is dat ook wat voor iemand hier?
Ik ben niet zo bekend met de kleintjes, maar vind deze wel erg leuk. Misschien nog wel eens wat voor een shet van ons :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:38

Ubimone hopelijk komt het nu goed, succes alvast.

Cyntia dat is een teleurstelling.
Maar gelukkig heb je je prachtige paardje nog.

Vulina altijd fijn om je paard weer snel bij je te hebben.

Woogy fijn dat Pony weer opknapt!

Fotsy ben benieuwd naar de uitslag.

Bubleee ook al de dagen aan het aftellen zie ik.

Sorry als ik er een paar over sla.

Hier goed nieuws, qween is hengstig.
Mijn dames blijken onderling afgesproken te hebben de hengst te delen met prive tijd samen.
Tja dat hadden ze mij niet verteld.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:06

RX wat lief van hun dat ze hun Romeo gaan delen <3 :+
Zo gaat dat hier heel vaak. Of er is niemand hengstig,of ze zijn collectief hengstig.
Lisa en Vera zijn beiden hengstig momenteel,deelden netjes ook de veulenweide en nu beslissen ze dat er wel een nieuw veulentje inmag. :+

Cynthia :(:) :(:) :(:) Ik begrijp dat dit heel belangrijk voor je is. Maar 't komt goed,écht.

Woogy toch geen slecht resultaat,wel jammer van Pony maar goed dat ze toch opknapt!

Vulina voor mijn dames te groot. En ik ben geen zo een fan van appaloosa (sjabrak zie ik wel graag). Cas heeft ook het appaloosa gen in zich,ik hoop dat hij er zuinig mee omspringt. :o

Ubimone succes dan maar,komt goed!!

Buble nog even doorduimen dus maar ziet er goed uit!

Vera is nu pas duidelijk hengstig nu. Ze staat aan de afsluiting de hengst op te geilen. :D
Ze is nu nochtans al 20 dagen na de geboorte van Jessy. Kan ik dat dan nog beschouwen als een veulenhengstigheid?? Het kan bijna niet anders zou je denken.
Alleen is ze volgens mij nog steeds véél te beschermend om zich te laten dekken. Eens zien vanavond wat ik kan proberen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:51

Maar wat ik nou wel altijd wonderlijk vind, bij mensen zeggen ze dat het gemiddeld een paar maanden (paar cyclussen) duurt voordat men zwanger is, ookal is alles in orde, goed ei, goed zaad, alles perfect in orde met de apparaten van merrie en hengst :D, goede moment enz, het is toch een wonderlijk proces dat afhangt van veel meer factoren of het tot een goede bevruchting komt die dan ook nog eens goed doorzet... Als mens hoef je echt niet na enkele pogingen zonder bevruchting al aan te kloppen bij een arts....
Dieren zullen vast vruchtbaarder zijn dan mensen aangezien dit wel vaak lukt met een 1ste poging (al was ik ook gauw zwanger :P), maar als het niet lukt na twee of drie cyclussen is er toch geen man overboord en zou me daar eigenlijk ook nog niet echt druk om maken .... betekend toch helemaal niet dat er wat mis is met de merrie of de hengst of dat er gelijk vanalles uit de kast gehaald moet worden om het toch sneller te laten lukken (preventief spoelen, starten met hormonen enz enz).
Natuurlijk vervelend dat je elke cyclus weer je merrie kwijt bent, weer emotioneel moet afwachten, extra kosten ook nog hebt enzo... en dat er maar enkele pogingen mogelijk zijn in een seizoen omdat we met paarden enigszins seizoensgebonden zijn en vele andere goede redenen hebben waarom het snel moet lukken. Maar komt vast helemaal goed met de meeste die nu niet na 1 poging al gelijk drachtig zijn :D en begrijp natuurlijk ook de teleurstelling als het voorheen wel altijd gelijk goed raak was :(:)
Laatst bijgewerkt door Manda op 28-05-15 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:59

Manda, ik denk dat het in de meeste gevallen niks met de extra kosten te maken heft maar met het management erom heen. Je zit vaak vast aan periodes betreft afspenen, weiland gebruik, stalling etc. Hoe later je in het seizoen komt hoe minder mogelijkheden voor sommige.
Daarnaast denk ik dat er gewoon in vele gevallen veel emotie aan vast zit. Sommige zijn hun veulen verloren, of hun opgegroeide veulen veel te vroeg verloren en proberen het voor de laatste keer.
Als deze laatste keer, die oh zo beladen is, dreigt te mislukken doet dat wat met je.